Första teasern till The Fountain finns ute, av Darren Aronofsky's.
[url=http://movies.apple.com/movies/wb/the_fountain/the_fountain-tsr_h.640.mov:2p5g2c0f]Teasern[/url:2p5g2c0f]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0414993/:2p5g2c0f]The Fountain[/url:2p5g2c0f]
[url=http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=11937:2p5g2c0f]Teaser for The Fountain Flows Online[/url:2p5g2c0f]
[url=http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/thefountain/flashsite/index.html:2p5g2c0f]TheFountainmovie.com[/url:2p5g2c0f]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Om jag förstod rätt är det så här:
Kan tyckas lite konstigt en del men utgår man bara från att legenden är sann och att det kan vara så nu med faller det mesta på plats.
Kunde förövrigt inte låta bli att se den eftersom den finns i riktigt bra kvalitet på nätet nu, men kommer den på bio i Linköping blir det ändå ett givet besök och DVDn ska jag köpa. Gärna en med mycket extramaterial för det kan nog bli klart mer intressant än genomsnittet, för det är ju inte direkt någon vanlig film. Inte bara handlingen utan även att ingen CGI användes.
Får se om jag skriver en riktig recension sen, men jag måste fundera igenom filmen och kanske se om den först eftersom den inte alls var som jag hade förväntat mig.
Kan tyckas lite konstigt en del men utgår man bara från att legenden är sann och att det kan vara så nu med faller det mesta på plats.
Kunde förövrigt inte låta bli att se den eftersom den finns i riktigt bra kvalitet på nätet nu, men kommer den på bio i Linköping blir det ändå ett givet besök och DVDn ska jag köpa. Gärna en med mycket extramaterial för det kan nog bli klart mer intressant än genomsnittet, för det är ju inte direkt någon vanlig film. Inte bara handlingen utan även att ingen CGI användes.
Får se om jag skriver en riktig recension sen, men jag måste fundera igenom filmen och kanske se om den först eftersom den inte alls var som jag hade förväntat mig.
6342 inlägg
Visuellt sätt är filmen underbar. Hur vacker som helst med enormt bra musik och mycket bra skådespelarinsatser. Hugh Jackman imponerade rejält, trodde verkligen inte detta om honom. Weisz var lika bra som alltid. På dessa punkter pendlar filmen mellan 4-5, men när det kommer till handlingen går allt i kras. Jag hängde med allt tills slutet, då de 5-10 sista minuterna förtörde allt. Varför ska det bli så värst invecklat? Handlingsmässigt blir det 1. Gärna minus om det hade gått. I slutändan hamnar den på en hyfsad trea. Inte undra att det gått så dåligt för filmen - med den handlingen.
Jag förstod inte så mycket av filmen men det jag förstod gillade jag! Den här filmen kan nog många gilla om man verkligen hänger med och förstår allt!
får den för den är bra och kan vara bättre om man förstår allt fullt ut.
får den för den är bra och kan vara bättre om man förstår allt fullt ut.
Saknas
för
Inga inlägg
Svag inledning, svag andra akt, tredje akten var helt okej. En otroligt vacker film jag rekommenderar till "Donnie Darko"-gothare som älskar att göra djupdykningar.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag måste fråga Filmgalen vad det är handlingsmässigt som du inte gillar? Klart att filmen är ganska svår, men det går inte att gå miste om den fantastiska kärlekshistorien som ligger i grunden av filmen.
6342 inlägg
Kärlekshistorien kändes bara som en tusendel av handlingen. Den var fin och berörde, men jag var inte så värst intresserad av den när det fanns massa annat nyare och fräschare inom handlingen som lockade. För att inte tala om hur totalt förutsägbar kärlekshistorien var. Finns inte mycket annat att bita i om man inte impas av kärlekshistorien direkt. Huvudhandlingen gick ju som sagt i kras. Jag förstår mycket väl varför den fick så många ettor.
Leaf: En trea står för [i:jzn8ssfz]bra[/i:jzn8ssfz], så illa är det inte.
Leaf: En trea står för [i:jzn8ssfz]bra[/i:jzn8ssfz], så illa är det inte.
Saknas
för
Inga inlägg
Sure men en trea, det är typ Spider-man eller något man glömmer eller iallafall inte tänker på!
Jag vill ha Requiem a la 5/5 då jag fortfarande får den grymma känslan månader efter jag sett filmen . Men då musiken spelar in mycket för mig och många säger att musiken är grym så hoppas jag ändå!
Jag vill ha Requiem a la 5/5 då jag fortfarande får den grymma känslan månader efter jag sett filmen . Men då musiken spelar in mycket för mig och många säger att musiken är grym så hoppas jag ändå!
Vad menar du med Spiderman 3 nu? Vadå glömmer? Inte glömmer man Spiderman 3 efter man har sett den heller?
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tänkte på någon random blockbusterfilm som man betygsätter med en trea som man inte direkt går runt och tänker på efteråt. Självklart glömmer man aldrig en film man sett som den cineast man är men du fattar
6342 inlägg
[quote="Leaf":2khvi1iq]Sure men en trea, det är typ Spider-man eller något man glömmer eller iallafall inte tänker på!
Jag vill ha Requiem a la 5/5 då jag fortfarande får den grymma känslan månader efter jag sett filmen . Men då musiken spelar in mycket för mig och många säger att musiken är grym så hoppas jag ändå![/quote:2khvi1iq]
Om du förväntar dig en Requiem For A Dream kommer du bli grymt besviken. Sen den med låga förväntningar och förvänta dig något visuellt snyggt.
Jag vill ha Requiem a la 5/5 då jag fortfarande får den grymma känslan månader efter jag sett filmen . Men då musiken spelar in mycket för mig och många säger att musiken är grym så hoppas jag ändå![/quote:2khvi1iq]
Om du förväntar dig en Requiem For A Dream kommer du bli grymt besviken. Sen den med låga förväntningar och förvänta dig något visuellt snyggt.
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte faktiskt bättre om The Fountain än vad jag gjorde om Requiem For a Dream första gången, men att jämföra dom är svårt eftersom det inte finns några egentliga likheter. Enda är väl att man helst ska se om båda filmerna för att verkligen förstå dom, fast ni kanske mer tänkte på att jämföra förväntningarna på de båda filmerna?
Jag gick in med förväntningen att det skulle bli minst en 4 och vara en god chans till en femma. Svårt att säga om det uppfylldes eller inte, första delen av filmen var en liten besvikelse men sen blev den bara bättre och bättre. Betyg är omöjligt att sätta för mig innan jag sett om filmen men den är riktigt bra.
Leaf musiken är lysande rakt igenom, gillar du musiken i trailern kommer du med stor sannolikhet att gilla den i filmen. Clint Mansell är på väg att sälla sig till mina absoluta favoritkompositörer, bara hoppas att han och Aronofsky fortsätter samarbeta.
Filmgalen hur kommer det sig att du inte tycker att kärlekshandlingen har knappt någon del i handlingen? Personligen tycker jag att allting kretsar runt den...
Jag gick in med förväntningen att det skulle bli minst en 4 och vara en god chans till en femma. Svårt att säga om det uppfylldes eller inte, första delen av filmen var en liten besvikelse men sen blev den bara bättre och bättre. Betyg är omöjligt att sätta för mig innan jag sett om filmen men den är riktigt bra.
Leaf musiken är lysande rakt igenom, gillar du musiken i trailern kommer du med stor sannolikhet att gilla den i filmen. Clint Mansell är på väg att sälla sig till mina absoluta favoritkompositörer, bara hoppas att han och Aronofsky fortsätter samarbeta.
Filmgalen hur kommer det sig att du inte tycker att kärlekshandlingen har knappt någon del i handlingen? Personligen tycker jag att allting kretsar runt den...
6342 inlägg
[quote="Thomas":3gv81g56]Filmgalen hur kommer det sig att du inte tycker att kärlekshandlingen har knappt någon del i handlingen? Personligen tycker jag att allting kretsar runt den...[/quote:3gv81g56]
För att handlingen är så bred och tar med så mycket, därför känns inte kärlekshistorien så viktig, speciellt när det är så förutsägbart som i detta fall.
Tycker man kan fokusera mer på det som "kretsar" runt kärlekshistorien eftersom kärlekshistorien inte känns som något nytt.
För att handlingen är så bred och tar med så mycket, därför känns inte kärlekshistorien så viktig, speciellt när det är så förutsägbart som i detta fall.
Tycker man kan fokusera mer på det som "kretsar" runt kärlekshistorien eftersom kärlekshistorien inte känns som något nytt.
Saknas
för
Inga inlägg
Schyst inlägg Thomas.
Jag har inte sett trailern då de oftast brukar första filmer för mig och för en stor film som den här så undvek jag deg. Senaste trailern jag såg var typ Pursuit of Happyness och det förstörde en hel del.
Men jaaa, musik, good, good!
Jag har inte sett trailern då de oftast brukar första filmer för mig och för en stor film som den här så undvek jag deg. Senaste trailern jag såg var typ Pursuit of Happyness och det förstörde en hel del.
Men jaaa, musik, good, good!
Saknas
för
Inga inlägg
Jaså inte, tänk vilken upplevelse du kommer få när du ser filmen. Jag skulle gärna vara i din sits men jag kunde inte låta bli att se trailern ett antal gånger innan eftersom den är så bra. Men jag tror du gör rätt i att inte se trailern om det spoilat förut, det här är inte direkt ett undantag mot de flesta trailers där de visar klipp från slutet av filmen.
Gå in på [url:baf5xs6w]http://www.myspace.com/mansellclint[/url:baf5xs6w] och välj The Last Man till höger så kan du lyssna på mitt favoritstycke från filmen om du är intresserad.
Gå in på [url:baf5xs6w]http://www.myspace.com/mansellclint[/url:baf5xs6w] och välj The Last Man till höger så kan du lyssna på mitt favoritstycke från filmen om du är intresserad.
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen visas nu i Uppsala och Sundsvall så den börjar sprida sig i övriga landet, om ytterligare ett par veckor kanske vi andra också får chansen att se den på bio.
Saknas
för
Inga inlägg
Nu har jag äääntligen sett The Fountain.
Vilket jävla mästerverk!
Allt stämmer i princip i filmen. Visst kan jag ärligt säga att jag inte connected all the dots på direkten men efter att jag suttit och tänkt ett tag nu känns det som jag förstår en del mer.
Det här blir ett garanterat DVDköp och första filmen jag faktiskt kikar commentary på, troligtvis. Eller andra då, såg Pablos bits & pieces med commentary!
En film jag rekommenderar staaaarkt, musiken är blinding!
Edit: Känslan jag fick från att se den här filmen är rätt obeskrivlig och har inte förekommit ofta i filmsammanhang.
Vilket jävla mästerverk!
Allt stämmer i princip i filmen. Visst kan jag ärligt säga att jag inte connected all the dots på direkten men efter att jag suttit och tänkt ett tag nu känns det som jag förstår en del mer.
Det här blir ett garanterat DVDköp och första filmen jag faktiskt kikar commentary på, troligtvis. Eller andra då, såg Pablos bits & pieces med commentary!
En film jag rekommenderar staaaarkt, musiken är blinding!
Edit: Känslan jag fick från att se den här filmen är rätt obeskrivlig och har inte förekommit ofta i filmsammanhang.
Saknas
för
Inga inlägg
Det är inte hundra att det blir ett kommentatorspår, det har varit väldigt många turer om extramaterialet DVDn och vad jag vet är inget bestämt ännu.
Men kommentatorspåret finns att ladda ned på flertalet torrentsidor, det var så många som laddade ned kommentatorspåret så att de la ut det för "olaglig" nedladdning. Anledningen till att det blev så är för att filmbolaget inte tyckte att ett kommentatorspår skulle öka försäljningen så därför spelade Aronofsky in ett själv och la upp på webben.
[url:1c3bhsvi]http://www.darrenaronofsky.com/fountain_com.html[/url:1c3bhsvi]
Det finns en finsk utgåva med riktigt bra extramaterial och enligt obekräftade uppgifter är det samma på den brittiska R2-utgåvan. Så förhoppningsvis är det samma på den svenska.
Hos Discshop släpps The Fountain 3/10, alltså nästa onsdag, och där finns det fortfarande inga uppgifter om extramaterialat utan det står bara "To be announced" vilket är väldigt märkligt.
Bara för att krångla till det extra verkar den på övriga ställen släppas 5 december + att hyr-DVDn redan är ute.
Personligen så är det ett givet köp, det gäller bara att bestämma sig från var jag ska köpa den. När jag vet mer om extramaterialet återkommer jag.
Men kommentatorspåret finns att ladda ned på flertalet torrentsidor, det var så många som laddade ned kommentatorspåret så att de la ut det för "olaglig" nedladdning. Anledningen till att det blev så är för att filmbolaget inte tyckte att ett kommentatorspår skulle öka försäljningen så därför spelade Aronofsky in ett själv och la upp på webben.
[url:1c3bhsvi]http://www.darrenaronofsky.com/fountain_com.html[/url:1c3bhsvi]
Det finns en finsk utgåva med riktigt bra extramaterial och enligt obekräftade uppgifter är det samma på den brittiska R2-utgåvan. Så förhoppningsvis är det samma på den svenska.
Hos Discshop släpps The Fountain 3/10, alltså nästa onsdag, och där finns det fortfarande inga uppgifter om extramaterialat utan det står bara "To be announced" vilket är väldigt märkligt.
Bara för att krångla till det extra verkar den på övriga ställen släppas 5 december + att hyr-DVDn redan är ute.
Personligen så är det ett givet köp, det gäller bara att bestämma sig från var jag ska köpa den. När jag vet mer om extramaterialet återkommer jag.
Saknas
för
Inga inlägg
Meeh jag vill ju höra kommentator och höra Aronofsky förklara hur han ser på en del, kanske inte allt men! Om det är metaforiskt eller på riktigt osv osv