Grudge 2 kommer , en uppföljare till... , skådespelare är :
Sarah Michelle Gellar
Amber Tamblyn
Arielle Kebbel
Teresa Palmer
Matthew Knight
Jennifer Beals
Eve Gordon
Shaun Sipos
längtar vekligen mycket ,
Saknas
för
Inga inlägg
jag tog bort de 2 senaste inläggen på grund av olämpligt språk. Man behöver inte använda såna ord bara för att ni tycker den andra har fel, diskutera ordentligt varför ni tycker så istället.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
ehm ok. men du tar inte bort inlägget där det skrivs om att japaner ser alla likadana ut? det är nte diskriminerande eller vad? det är alltså rätt att säga så? vilket underbart land vi bor i.
[quote="Thomas":3ghz4hjj]jag tog bort de 2 senaste inläggen på grund av olämpligt språk. Man behöver inte använda såna ord bara för att ni tycker den andra har fel, diskutera ordentligt varför ni tycker så istället.[/quote:3ghz4hjj]
[quote="Thomas":3ghz4hjj]jag tog bort de 2 senaste inläggen på grund av olämpligt språk. Man behöver inte använda såna ord bara för att ni tycker den andra har fel, diskutera ordentligt varför ni tycker så istället.[/quote:3ghz4hjj]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="crazylove4btvs":bbde73p7]ehm ok. men du tar inte bort inlägget där det skrivs om att japaner ser alla likadana ut? det är nte diskriminerande eller vad? det är alltså rätt att säga så? vilket underbart land vi bor i.[/quote:bbde73p7]
Nej jag tycker inte att det är det och jag tror inte att Filmgalen menade det så heller. Det verkar som att han bara menade att det var svårt att se skillnad på dom och att det därför kan det vara lite jobbigt att hänga med i filmen.
Filmgalen var det så som jag tror du menade? Om inte, vad menade du?
Nej jag tycker inte att det är det och jag tror inte att Filmgalen menade det så heller. Det verkar som att han bara menade att det var svårt att se skillnad på dom och att det därför kan det vara lite jobbigt att hänga med i filmen.
Filmgalen var det så som jag tror du menade? Om inte, vad menade du?
3462 inlägg
Jag tycker varken det är diskriminerande eller rasistiskt att tycka att många av en nationalitet ser lika ut. Jag skulle inte ta illa upp om exempelvis asiater tycker vi nordbor ser lika ut och har svårt att se skillnaden på oss. Och vem vet, de kanske tycker det.
6342 inlägg
[quote="Thomas":1a3qt2p6][quote="crazylove4btvs":1a3qt2p6]ehm ok. men du tar inte bort inlägget där det skrivs om att japaner ser alla likadana ut? det är nte diskriminerande eller vad? det är alltså rätt att säga så? vilket underbart land vi bor i.[/quote:1a3qt2p6]
Filmgalen var det så som jag tror du menade? Om inte, vad menade du?[/quote:1a3qt2p6]
Du har rätt Thomas.
Jag använde uttrycket "lika som bär", det är varken nedlåtande eller något i den stilen.
Filmgalen var det så som jag tror du menade? Om inte, vad menade du?[/quote:1a3qt2p6]
Du har rätt Thomas.
Jag använde uttrycket "lika som bär", det är varken nedlåtande eller något i den stilen.
Saknas
för
Inga inlägg
lika som bär? ehm. ser inte det i ditt inlägg. men ser dock detta [quote:51f5exh8]Speciellt när alla japaner liknar varandra[/quote:51f5exh8] det är inte nedlåtande? ok. *rasist* inte alls bra sida som tillåter detta. men då jag tar SVENSKAR som exempel så försvinner inlägget fort som f-n.
whatever.
whatever.
3462 inlägg
Jag tolererar inte rasism på detta forum och inte heller ursäkter till rasism, för sånt är bara larvigt.
Jag kan inte tänka att någon människa oavsett nationalitet tar illa upp om någon anser att de ser lika ut.
Jag kan ta ett exempel för att förklara vad jag menar: Låt säga att Thomas och jag står på Hötorget och en grupp japanska turister kommer fram och konverserar med oss efter en sedvanlig presentation. Men om de senare kallar mig för Thomas lite förläget och ber om ursäkt för misstaget och hävdar att det är svårt att se skillnaden på oss svenskar. Jag skulle definitivt inte ta illa upp och inte Thomas heller. Antagligen skulle vi tycka det vore ganska kul.
Det är ju frågan om olika uppfattningar bland människor. En del har svårt att se skillnaden på en del människor, men inte tusan är de rasister för det.
Jag kan inte tänka att någon människa oavsett nationalitet tar illa upp om någon anser att de ser lika ut.
Jag kan ta ett exempel för att förklara vad jag menar: Låt säga att Thomas och jag står på Hötorget och en grupp japanska turister kommer fram och konverserar med oss efter en sedvanlig presentation. Men om de senare kallar mig för Thomas lite förläget och ber om ursäkt för misstaget och hävdar att det är svårt att se skillnaden på oss svenskar. Jag skulle definitivt inte ta illa upp och inte Thomas heller. Antagligen skulle vi tycka det vore ganska kul.
Det är ju frågan om olika uppfattningar bland människor. En del har svårt att se skillnaden på en del människor, men inte tusan är de rasister för det.
Saknas
för
Inga inlägg
Asså kan ni ta och sluta nu!! Detta forum handlar om The Grudge 2!
3462 inlägg
Du behöver inte tala om för mig vad jag får göra och inte får göra.
Det är absolut inga problem att fortsätta diskutera Grudge 2.
Det är absolut inga problem att fortsätta diskutera Grudge 2.
6342 inlägg
[quote="crazylove4btvs":259evnmb]det är inte nedlåtande? ok. *rasist* inte alls bra sida som tillåter detta. men då jag tar SVENSKAR som exempel så försvinner inlägget fort som f-n.
whatever.[/quote:259evnmb]
Om sidan nu inte är så bra och inte passar din orasistiska klass behöver du ju inte vara här. Och jag, rasist? Väldigt komiskt, med tanke på att jag är invandrare.
whatever.[/quote:259evnmb]
Om sidan nu inte är så bra och inte passar din orasistiska klass behöver du ju inte vara här. Och jag, rasist? Väldigt komiskt, med tanke på att jag är invandrare.
3462 inlägg
Ja, Iran var det ju. Jag hade en arbetskamrat som var det. Hon lärde mig mycket dumheter på det språket, haha. Men när hon skulle lära mig skriva det, då gav jag faktiskt upp
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="shiningblue":2i24hll7]
Jag tycker iallafall amerikanerna är dumma som gör remakes av enastående japanska skräckisar, ärligt talat. se vad de gjorde med the ring. den är inte att jämföra med ringu som är en riktig pärla. Nu gör de ju igen med The Grudge, alltså Ju-On som var så bra att jag blev besviken av remaken. Jag tycker det är läskigt med spökerier och allt, men just i den amerikanska remaken har jag svårt för det eftersom det finns inget mystiskt med det, ingen psykologisk känsla utan bara "BU!" och sen är de borta och där igen.. typ.[/quote:2i24hll7]
Håller med, första gången jag såg Ju-On för några år sen var jag i princip spänd under hela filmen. Amerikanska var absolut inte samma grej.
Jag tyckte även att Ju-On The Grudge 2 var bättre än den Amerikanska, även fast den Amerikanska fortsatte mer på handlingen.
Men som i Ju-On The Grudge 2
Amerikanska versionens försök till samma sak höll verkligen inte, jag kände hur krystat och dåligt det var.
Men nu när jag ändå sett The Grudge 2 så kan jag ändå inte säga att jag blev besviken. Jämfört med Ring 2 som floppade totalt så kan jag säga att The Grudge 2 ändå höll måttet.
Jag tycker iallafall amerikanerna är dumma som gör remakes av enastående japanska skräckisar, ärligt talat. se vad de gjorde med the ring. den är inte att jämföra med ringu som är en riktig pärla. Nu gör de ju igen med The Grudge, alltså Ju-On som var så bra att jag blev besviken av remaken. Jag tycker det är läskigt med spökerier och allt, men just i den amerikanska remaken har jag svårt för det eftersom det finns inget mystiskt med det, ingen psykologisk känsla utan bara "BU!" och sen är de borta och där igen.. typ.[/quote:2i24hll7]
Håller med, första gången jag såg Ju-On för några år sen var jag i princip spänd under hela filmen. Amerikanska var absolut inte samma grej.
Jag tyckte även att Ju-On The Grudge 2 var bättre än den Amerikanska, även fast den Amerikanska fortsatte mer på handlingen.
Men som i Ju-On The Grudge 2
Amerikanska versionens försök till samma sak höll verkligen inte, jag kände hur krystat och dåligt det var.
Men nu när jag ändå sett The Grudge 2 så kan jag ändå inte säga att jag blev besviken. Jämfört med Ring 2 som floppade totalt så kan jag säga att The Grudge 2 ändå höll måttet.
Saknas
för
Inga inlägg
Fan The Grudge 2 suger. Inget läskikt, utan bara fånigt tycker jag. Det fula barnet kan väl ingen bli rädd för.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jason Voorhees":10jk9044]Fan The Grudge 2 suger. Inget läskikt, utan bara fånigt tycker jag. Det fula barnet kan väl ingen bli rädd för.[/quote:10jk9044]
Joo det kan man!
Joo det kan man!
Saknas
för
Inga inlägg
Mitt betyg togs bort, men ska skriva ett kort recension. Filmen är kass då det blir aldrig skrämmande eller ens obehagligt. Och slutet förstor hela mysiga filmen där det
Saknas
för
Inga inlägg
Sett filmen en gång och tycker den suger, så förbaskat tråkig.
Saknas
för
Inga inlägg
Någon som vill se den på bio? jag är med! Jag vill verkligen uppleva den på bio (även om jag har dvd:en)
6342 inlägg
Såg inte du den på bio?
Sen så tycker du ju att filmen är oerhört kass, så varför se den på bio? Lite underligt.
Sen så tycker du ju att filmen är oerhört kass, så varför se den på bio? Lite underligt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":5j9iabum]Såg inte du den på bio?
Sen så tycker du ju att filmen är oerhört kass, så varför se den på bio? Lite underligt.[/quote:5j9iabum]
Jag ville se den på bio men kunde inte så jag köpte dvd (men eftersom den hade ingen extramaterial) så såg jag bara nåra scener.
Jag vill uppleva den på bio! JAG VILLE SE DEN SÅÅÅ MYCKET PÅ BIO
Sen så tycker du ju att filmen är oerhört kass, så varför se den på bio? Lite underligt.[/quote:5j9iabum]
Jag ville se den på bio men kunde inte så jag köpte dvd (men eftersom den hade ingen extramaterial) så såg jag bara nåra scener.
Jag vill uppleva den på bio! JAG VILLE SE DEN SÅÅÅ MYCKET PÅ BIO
6342 inlägg
Jaha, så du har med andra ord inte sett hela filmen?