Grudge 2 kommer , en uppföljare till... , skådespelare är :
Sarah Michelle Gellar
Amber Tamblyn
Arielle Kebbel
Teresa Palmer
Matthew Knight
Jennifer Beals
Eve Gordon
Shaun Sipos
längtar vekligen mycket ,
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2fmt5ioq]Vaa? Har dom ändrat på allt nu? Okey. Hursomhelst tycker jag det är bättre med amerikanske versioner än japanska.[/quote:2fmt5ioq]
Ja! Jag tycker med att amerikanska versiner är bättre än japanska!
Ja! Jag tycker med att amerikanska versiner är bättre än japanska!
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
6342 inlägg
[quote="crazylove4btvs":b7dx2wsl]angående Aubrey...
[/quote:b7dx2wsl]
Btw, ungen som spelar Toshio i den första filmen är inte samma som är med i tvåan.
[/quote:b7dx2wsl]
Btw, ungen som spelar Toshio i den första filmen är inte samma som är med i tvåan.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3v9owzp8]Btw, ungen som spelar Toshio i den första filmen är inte samma som är med i tvåan.[/quote:3v9owzp8]
Va är det inte? Dom är ju as lika ju!
Va är det inte? Dom är ju as lika ju!
6342 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1zv4w3f4][quote="crazylove4btvs":1zv4w3f4]angående Aubrey...
[/quote:1zv4w3f4][/quote:1zv4w3f4]
ehm okej. jag äger filmen och har sett den x antal gånger sen jag såg den på bio. du kanske ska gå se den igen?
kommenterade även ungen i ett tidigare inlägg. yuya aka toshio.
[/quote:1zv4w3f4][/quote:1zv4w3f4]
ehm okej. jag äger filmen och har sett den x antal gånger sen jag såg den på bio. du kanske ska gå se den igen?
kommenterade även ungen i ett tidigare inlägg. yuya aka toshio.
6342 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag ska absolut inte se filmen på BIO. Inte ens hyra den när den går upp på DVD. Men ladda ned den eller kolla den på TV skulle vara helt okej.
Allvarligt talat, varför en uppföljare? Varför gjorde de ens remaken? Ettan var ren skit, ursäkta uttrycket. Skrämmande? Inte alls, jo vars kanske ljudet, men inte annars. De visade bara för mycket att inte ens halvvägs in i filmen var den inte överraskande längre. Tråkigt med såna förutsägbara filmer. Och tråkigt när såna förutsägbara filmer inte ens skrämmer.
Allvarligt talat, varför en uppföljare? Varför gjorde de ens remaken? Ettan var ren skit, ursäkta uttrycket. Skrämmande? Inte alls, jo vars kanske ljudet, men inte annars. De visade bara för mycket att inte ens halvvägs in i filmen var den inte överraskande längre. Tråkigt med såna förutsägbara filmer. Och tråkigt när såna förutsägbara filmer inte ens skrämmer.
Förutsägbar?
[b:vif0f8nc]Tvåan[/b:vif0f8nc] är inte det. Punkt slut.
[b:vif0f8nc]Tvåan[/b:vif0f8nc] är inte det. Punkt slut.
6342 inlägg
[quote="Lillemor":2e2dgsyg]Förutsägbar?
[b:2e2dgsyg]Tvåan[/b:2e2dgsyg] är inte det. Punkt slut.[/quote:2e2dgsyg]
Håller med. Blev överraskad av filmen till min stora förvåning.
[b:2e2dgsyg]Tvåan[/b:2e2dgsyg] är inte det. Punkt slut.[/quote:2e2dgsyg]
Håller med. Blev överraskad av filmen till min stora förvåning.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2ftg9bq4][quote="Lillemor":2ftg9bq4]Förutsägbar?
[b:2ftg9bq4]Tvåan[/b:2ftg9bq4] är inte det. Punkt slut.[/quote:2ftg9bq4]
Håller med. Blev överraskad av filmen till min stora förvåning.[/quote:2ftg9bq4]
Intressant.
Men jag är ändå skeptisk. Hur kan tvåan vara bättre än ettan när jag tyckte det inte fanns några hopp? Men nåja, någon gång måste man väl ha fel..
[b:2ftg9bq4]Tvåan[/b:2ftg9bq4] är inte det. Punkt slut.[/quote:2ftg9bq4]
Håller med. Blev överraskad av filmen till min stora förvåning.[/quote:2ftg9bq4]
Intressant.
Men jag är ändå skeptisk. Hur kan tvåan vara bättre än ettan när jag tyckte det inte fanns några hopp? Men nåja, någon gång måste man väl ha fel..
6342 inlägg
Några hopp om vad?
Om du inte gillade ettan och tyckte det var för mycket av spökerna som dök upp här och där ska du inte se tvåan eftersom de finns i rutan nästan hela tiden. Som uppföljare är den bra, som ensamstående film sådär.
Om du inte gillade ettan och tyckte det var för mycket av spökerna som dök upp här och där ska du inte se tvåan eftersom de finns i rutan nästan hela tiden. Som uppföljare är den bra, som ensamstående film sådär.
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Ewe":3a8cyp0i]Jag var på filmen igår, men jag fattade inte allt.
[/quote:3a8cyp0i]
kan vara för att...
[/quote:3a8cyp0i]
kan vara för att...
6342 inlägg
[quote="Ewe":10j67nrx]Jag var på filmen igår, men jag fattade inte allt.
[/quote:10j67nrx]
Jag tolkade det som om familjen splittrades ju mer förbannelsen tog över, eftersom tjejen som bodde bredvid dom hade tagit med sig det. Inget skonas i dess väg - eller nåt.
[/quote:10j67nrx]
Jag tolkade det som om familjen splittrades ju mer förbannelsen tog över, eftersom tjejen som bodde bredvid dom hade tagit med sig det. Inget skonas i dess väg - eller nåt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2dur6628]Några hopp om vad?
Om du inte gillade ettan och tyckte det var för mycket av spökerna som dök upp här och där ska du inte se tvåan eftersom de finns i rutan nästan hela tiden. Som uppföljare är den bra, som ensamstående film sådär.[/quote:2dur6628]
Jaha.
Jag tycker iallafall amerikanerna är dumma som gör remakes av enastående japanska skräckisar, ärligt talat. se vad de gjorde med the ring. den är inte att jämföra med ringu som är en riktig pärla. Nu gör de ju igen med The Grudge, alltså Ju-On som var så bra att jag blev besviken av remaken. Jag tycker det är läskigt med spökerier och allt, men just i den amerikanska remaken har jag svårt för det eftersom det finns inget mystiskt med det, ingen psykologisk känsla utan bara "BU!" och sen är de borta och där igen.. typ.
Om du inte gillade ettan och tyckte det var för mycket av spökerna som dök upp här och där ska du inte se tvåan eftersom de finns i rutan nästan hela tiden. Som uppföljare är den bra, som ensamstående film sådär.[/quote:2dur6628]
Jaha.
Jag tycker iallafall amerikanerna är dumma som gör remakes av enastående japanska skräckisar, ärligt talat. se vad de gjorde med the ring. den är inte att jämföra med ringu som är en riktig pärla. Nu gör de ju igen med The Grudge, alltså Ju-On som var så bra att jag blev besviken av remaken. Jag tycker det är läskigt med spökerier och allt, men just i den amerikanska remaken har jag svårt för det eftersom det finns inget mystiskt med det, ingen psykologisk känsla utan bara "BU!" och sen är de borta och där igen.. typ.
6342 inlägg
Själv föredrar jag däremot de amerikanske versionerna, då de japanska är förvirrande och sämre. Speciellt när alla japaner liknar varandra.
Saknas
för
Inga inlägg
grudge var sämre än de andra skräckfilmerna som japan gjorde, men den var åtminstone bättre än den amerikanska versionen SOM var förvirrande. Japanska versionen var också förvirrande, men det var inte mer än vad den amerikanska remaken var.
6342 inlägg
[quote="shiningblue":2it3igtg]grudge var sämre än de andra skräckfilmerna som japan gjorde, men den var åtminstone bättre än den amerikanska versionen SOM var förvirrande. Japanska versionen var också förvirrande, men det var inte mer än vad den amerikanska remaken var.[/quote:2it3igtg]
Joho du, japanerna är LIKA som bär, så det är riktigt svårt att hänga med. Sen så heter alla namn som man inte direkt är van vid, så innan man hinner vänja sig vid namnen och fatta vem som är vem så tar filmen slut. Skräckscenerna är rent av löjliga och komiska, för att inte tala om peruken i tvåan. De amerikanska kanske inte är bättre (även om jag tycker det), men de är åtminstone inte så förvirrande och lama som de japanska versionerna.
Joho du, japanerna är LIKA som bär, så det är riktigt svårt att hänga med. Sen så heter alla namn som man inte direkt är van vid, så innan man hinner vänja sig vid namnen och fatta vem som är vem så tar filmen slut. Skräckscenerna är rent av löjliga och komiska, för att inte tala om peruken i tvåan. De amerikanska kanske inte är bättre (även om jag tycker det), men de är åtminstone inte så förvirrande och lama som de japanska versionerna.