[quote="Kenneth":ixe5bsw5]Då är dina preferenser jävligt skadade. Tyvärr, men din åsikt i den här frågan går inte att ta på allvar, eftersom det är ganska uppenbart att Leterriers Hulk smälter in bättre i omgivningen än vad Lees gör.[/quote:ixe5bsw5]
Haha, jag undrar vems åsikt det är som inte går att ta på allvar, du har ju inte ens några konkreta svar att styrka din åsikt med...
W/e, jag tänker inte lägga ner mer tid på dig då du uppenbarligen inte kan agera seriöst. Ta och inse fakta innan du fortsätter barnsla dig.
Haha, jag undrar vems åsikt det är som inte går att ta på allvar, du har ju inte ens några konkreta svar att styrka din åsikt med...
W/e, jag tänker inte lägga ner mer tid på dig då du uppenbarligen inte kan agera seriöst. Ta och inse fakta innan du fortsätter barnsla dig.
[quote="PatrikDenStore":1x2cy2o3][quote="Kenneth":1x2cy2o3]Då är dina preferenser jävligt skadade. Tyvärr, men din åsikt i den här frågan går inte att ta på allvar, eftersom det är ganska uppenbart att Leterriers Hulk smälter in bättre i omgivningen än vad Lees gör.[/quote:1x2cy2o3]
W/e, jag tänker inte lägga ner mer tid på dig då du uppenbarligen inte kan agera seriöst. Ta och inse fakta innan du fortsätter barnsla dig.[/quote:1x2cy2o3]
Jag tycker ni gnäller ganska mycket båda två. Hur kan man få en subjektiv åsikt att bli något byggt på fakta? För det verkar som att ni kräver det av varandra, när ni uppenbarligen bara tycker olika.
Det finns ingen vetenskaplig metod för att bestämma vilken Hulk som smälter in bäst i bakgrunden, utan det handlar om tycke och smak. Och ni tycker uppenbarligen olika. Acceptera det!!
Själv tycker jag att båda versioner sett bra ut, fast på olika sätt. Den nya ser betydligt råare ut, medans Ang Lees faktiskt passade i att se lite tecknad ut då hela filmen kändes som en serietidning.
W/e, jag tänker inte lägga ner mer tid på dig då du uppenbarligen inte kan agera seriöst. Ta och inse fakta innan du fortsätter barnsla dig.[/quote:1x2cy2o3]
Jag tycker ni gnäller ganska mycket båda två. Hur kan man få en subjektiv åsikt att bli något byggt på fakta? För det verkar som att ni kräver det av varandra, när ni uppenbarligen bara tycker olika.
Det finns ingen vetenskaplig metod för att bestämma vilken Hulk som smälter in bäst i bakgrunden, utan det handlar om tycke och smak. Och ni tycker uppenbarligen olika. Acceptera det!!
Själv tycker jag att båda versioner sett bra ut, fast på olika sätt. Den nya ser betydligt råare ut, medans Ang Lees faktiskt passade i att se lite tecknad ut då hela filmen kändes som en serietidning.
Den nya ser definitivt råare ut, jag har aldrig påstått annat, bara att den i nuläget är sämre animerad, och från trailern att döma så är det väl ändå uppenbart. Sen om han inte tycker det, så visst, men jag förstår inte hur man kan va så egensinnig till detaljer.
Om det råkar vara så att han tycker illa om Lees film' The Hulk så är det hans åsikt, men det går inte att förneka till konkreta detaljer att effekterna faktiskt är bättre gjorda än i TIH, åtminstone hittills att döma från trailern.
Men jag påstår heller inte att de slutgiltiga effekterna av filmen nödvändigtvis behöver vara av sämre kvalité, effekterna kommer ju att finslipas till premiären, men i nuläget [i:3cygz1tm]är[/i:3cygz1tm] dem helt klart sämre och jag tycker det är löjligt att inte kunna inse det bara för att man kanske råkar tycka något annat gentemot filmen.
Ur min åsikt skulle det vara exakt samma sak att sitta och påstå att t.ex. T:2 skulle ha bättre och mer välgjorda effekter än låt säga T3, bara för att man föredrar själva filmen över den andra. Men en bättre film behöver inte vara bättre ur alla perspektiv, och nu talar vi ju om effekterna, inte filmen.
Men somliga verkar inte vilja inse sådant, utan blundar hellre till uppenbara detaljer, som i det här fallet.
Men jag pallar inte bry mig längre, vill han fortsätta envisas att tycka som han gör så får han det, jag ville bara göra klart för mig vad jag tycker.
Om det råkar vara så att han tycker illa om Lees film' The Hulk så är det hans åsikt, men det går inte att förneka till konkreta detaljer att effekterna faktiskt är bättre gjorda än i TIH, åtminstone hittills att döma från trailern.
Men jag påstår heller inte att de slutgiltiga effekterna av filmen nödvändigtvis behöver vara av sämre kvalité, effekterna kommer ju att finslipas till premiären, men i nuläget [i:3cygz1tm]är[/i:3cygz1tm] dem helt klart sämre och jag tycker det är löjligt att inte kunna inse det bara för att man kanske råkar tycka något annat gentemot filmen.
Ur min åsikt skulle det vara exakt samma sak att sitta och påstå att t.ex. T:2 skulle ha bättre och mer välgjorda effekter än låt säga T3, bara för att man föredrar själva filmen över den andra. Men en bättre film behöver inte vara bättre ur alla perspektiv, och nu talar vi ju om effekterna, inte filmen.
Men somliga verkar inte vilja inse sådant, utan blundar hellre till uppenbara detaljer, som i det här fallet.
Men jag pallar inte bry mig längre, vill han fortsätta envisas att tycka som han gör så får han det, jag ville bara göra klart för mig vad jag tycker.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag somnade efter 5 minuters tittande av ettan!
Och jag var råpigg innan!
Jag hoppas att denna blir mycket bättre än Ang Lees lilla sömnpiller. Men med Norton och Tim Roth i rollerna - Vad kan gå fel?
Och jag var råpigg innan!
Jag hoppas att denna blir mycket bättre än Ang Lees lilla sömnpiller. Men med Norton och Tim Roth i rollerna - Vad kan gå fel?
Mm, för mycket drama, för lite action och dåliga specialeffekter. Passar inte en film av den här genren vidare bra. Skådespelarna är helt klart bättre den här gången.
Ok, Edward Norton är grym, men Jennifer Connely är helt klart bättre än Liv Tyler, som tråkigt nog aldrig ens imponerat. Nolte var klockren som skurk också, även om överspelet var väldigt nära.
Hela idén med muterade hundar var pinsam. Särskilt pudeln. Kom igen. Det är under Hulkens värdighet.
[quote="Kenneth":o03q2brm]Hela idén med muterade hundar var pinsam. Särskilt pudeln. Kom igen. Det är under Hulkens värdighet.[/quote:o03q2brm]
Håller med dig.
Håller med dig.
[quote="Micke":12u9lcw4]Nolte var klockren som skurk också, även om överspelet var väldigt nära.[/quote:12u9lcw4]
Väldigt nära? Han spelade ju över så det stod härliga till! Jag menar, hur rolig är inte scenen i slutet i den stora lokalen mellan Bana och Nolte när han blir helt galen. The humanity! Väldigt underhållande, men jag hade svårt att ta honom på allvar som en skurk.
Väldigt nära? Han spelade ju över så det stod härliga till! Jag menar, hur rolig är inte scenen i slutet i den stora lokalen mellan Bana och Nolte när han blir helt galen. The humanity! Väldigt underhållande, men jag hade svårt att ta honom på allvar som en skurk.
Visst spelar Nolte över lite, men jag diggade ändå honom som skurk. Det som är en stor fördel med The Incredible Hulk är skådespelarna. Edward Norton, Tim Roth och William Hurt är alla tre mycket fina skådespelare. De kan helt klart höja filmen om manuset skulle vara riktigt risigt. Sedan är Jennifer Connelly också bra mycket bättre än Liv Tyler, som inte heller har imponerat på mig. Vi får helt enkelt se hur det blir. Jag har fortfarande svårt att tro att uppföljaren kommer att vara bättre än ettan. Det är Letterier som är anledningen till det...
Liv Tyler och Jennifer Connelly är lika flummiga båda två, så det spelade inte någon större roll vem som fick rollen. Connelly gjorde ingen imponerande prestation i förra filmen.
Jennifer Connelly är bra mycket bättre än Liv Tyler tycker jag. Connelly har talang och utstrålning, vilket Tyler saknar.
Tycker tvärtom. Jennifer Connelly var stel och tråkig i Ang Lees Hulk och hade ungefär lika mycket utstrålning som en 4 veckor gammal och använd glödlampa. Där är jag övertygad om att Liv Tyler lyckas. Hon är dessutom attraktivare.
Jennifer Connelly är helt klart bättre än Liv Tyler, inget snack om den saken. Jag klagar inte på hennes insats i The Hulk, och hon är heller inte helt oattraktiv i Blood Diamond. Inte för att det spelar någon roll, ser jag en actionrulle förväntar jag mig snygg action och inte snygga brudar.
3462 inlägg
Leterrier är ju inget plus direkt, men vem vet, han kanske kan överraska. Hoppas det blir åt rätt håll bara
Men man får ju helt klart mer positiva vibbar med Iron Man. Det vore trist om de sumpar The Incredible Hulk, för jag gillar karaktären. Känns skönt iaf att Edward Norton spelar den viktigaste rollen. Men om det räcker får vi se.
Jag håller tummarna för att de får bort den inklistrade känslan, annars kommer det bara kännas som ett löjligt spel. Det går bevisligen att få till CGI-karaktärer så de inte känns tagna från ett spel och det är upp till bevis för Rhytm and Hues.
Men man får ju helt klart mer positiva vibbar med Iron Man. Det vore trist om de sumpar The Incredible Hulk, för jag gillar karaktären. Känns skönt iaf att Edward Norton spelar den viktigaste rollen. Men om det räcker får vi se.
Jag håller tummarna för att de får bort den inklistrade känslan, annars kommer det bara kännas som ett löjligt spel. Det går bevisligen att få till CGI-karaktärer så de inte känns tagna från ett spel och det är upp till bevis för Rhytm and Hues.
6342 inlägg
Jag tycker Iron Man verkar riktigt kass. Löjlig som faen, kan ju inte ens jämföra med Hulken.
3462 inlägg
6342 inlägg
Den första trailern jag såg av filmen var skitlöjlig. Hela grejen med Iron Man, hur han kommer till osv kändes löjlig. Sen har jag lite svårt för han som spelar Iron Man också, plus att filmen försöker vara cool men misslyckas totalt. Såg en annan trailer av den senast jag var på bio och då flög han i slutet, det var så skrattretande och dåligt. Överraskande nog var jag inte ensam om att garva åt det i biosalongen.
3462 inlägg
Kolla in senaste trailern så får du se. Jag antar att du inte har läst något om Iron Man, men imorgon ska du få chansen att göra det. Håller på med det sista av min maffiga preview som ska upp imorgon
6342 inlägg
Kan ge den en ny chans. Om din preview lyckas intressera mig ska jag se den senaste trailern.