Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Såg nyss filmen på bio...
Den var ganska bra men inte så bra jag hade hoppats på.
Tony Stark i slutet av filmen var det jag väntade på <3
Jag hoppas på en uppföljare till denna och hoppas på att dom gör ett bättre jobb då. Men uppföljare brukar ju inte heller bli så bra
191 inlägg
för
191 inlägg
Nytt klipp

http://www.movieweb.com/news/04/29304.php

kanske inte borde posta den här, men det har ju nånting med filmen att göra iaf...
737 inlägg
för
737 inlägg
Då har man sett den nya Hulken filmen. Det börjar riktigt bra, gillar att dom har en intro i början av filmen för att visar vad som har hänt. Tycker att Leterrier gjorde ett bra jobb att balansera mellan action och drama(och lite komedi).
Tycker alla skådisar gjorde ett bra jobb, CGI i filmen har många klagar över, men jag tycker att det har förbättras sedan teasertrailer.

Musiken i filmen når kanske inte samma nivå som Williams eller Zimmer`s, men det gjorde ett bra intryck.
Diggar också Stan Lee`s och Ferrigno cameo i filmen. Gillar alla "homages/nods" till den gamla tv-serier och serier-tidning också. Glad att Marvel gav Hulken en andra chans, för det visar sig att det faktiskt går att göra en bra Hulk film. Men filmen var underhållning nog att förtjänar en

Gillar också det teaser dom gav med och Stark, som pratar med General Ross om
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Jadu Crockett, du har längtar efter denna film mest här på forumet så är det någons omdöme jag ska ta efter är det ditt
Och jag tror jag kommer se denna. Mycket p.g.a. att den ändå fått lite bättre kritik än väntat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Så här kul på bio var det längesen jag hade! Det här är Hulk-filmen som skulle ha varit istället för Ang Lees version.

För det första så är det här en film som går pang på rödbetan. Här får vi en väldigt kort bakgrundshistoria i förtexterna och sen är filmen igång vilket jag tyckte var väldigt skönt så det blev ett lite ökat tempo i filmen, samt så var det väldigt enkelt att hänga med. Sen så går filmen undan som bara den.

Jaktscenen i början tyckte jag helt klart var en av de mest njutbara. En otroligt skickligt filmad scen där Banner blir jagad av Blonsky och hans män genom Rio De Janerios gator, samt när Hulken visar sig för första gången vilket gav mig gåshud. Många har gnällt om effekterna för den här filmen, och visst så syns det emellanåt att det är datagjort. Men samtidigt så tycker jag att Hulken kändes mycket mer levande och mycket snyggare gjort än senast.

Skådespelarensemblen är riktigt bra. Edward Norton är helt klart en drivande faktor för den här filmen, och han spelar rollen som Banner mycket bättre än Eric Bana. Dock så kan jag inte säga det samma om William Hurt som mest känns som en ondskefull farbror i och med general Ross. Tim Roth däremot tyckte jag var härligt ond som Blonsky/Abomination.

Några problem jag hade med den här filmen var väl att den ibland kändes stressad. Ungefär 10-15 minuter till hade funkat för mig. Dessutom så märktes det att handlingen ibland fick gå åt sidan för att helt fokusera på action.

Sammanfattningsvis så är jag i alla fall nöjd med att Leterrier har gett nytt liv till Hulken och jag skulle inte säga nej till någon mer film om denna legendariska superhjälte.

Jag ger den en svag
737 inlägg
för
737 inlägg
Jäkligt tråkigt att dom behövar klippte en hel del scener. Har inget problem om det var några minuter längre. Men kanske vi får ser det när Dvd släppte.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Samt så har vi ju det där Captain America-klippet att se fram emot!
Jag tyckte verkligen om alla hints till fansen.
Visa spoiler
men tycker verkligen att dom fångade andan från den gamla tv-serien mycket bra flera gånger. Var det någon mer än jag som hörde den bekanta musikslingan från tv-serien spelas nån enstaka gång?
737 inlägg
för
737 inlägg
Ja, det Captain America klippet var en sak jag såg fram emot. Visst hörde man den bekanta musiken från den tv-serier.
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja jag tycker att leader är cool fast bara om de tar bort mustachen
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Favo scenen är i slutet!
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
filmen var riktigt bra den får det var kul att man fick se lite
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
The Incredible Hulk drog in runt 55 miljoner dollar under premiärhelgen vilket inte är någon dundersuccé, dock så kan man ju inte heller förvänta sig alltför mycket efter den första filmens ekonomiska misslyckanden.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tänkte egentligen vänta tills Hellboy 2 kom ut, men upptäckte att filmen hade premiär i september, så jag såg The Incredible Hulk istället.

Jag var (konstigt nog) en av de få som verkligen gillade Ang Lee's Hulk, visst var designen på Hulken förfärlig, men inget man bojkottar filmen över. Efter att ha sett trailern för denna blev jag väldigt hypad, även om jag föskräcktes över att Letterier skulle stå bakom kameran (Transporter är bra, men bara för underhållning). Men att Edward Norton skulle spela (och hjälpte skriva manuset) Bruce Banner läkte såret perfekt. Sen är ju inte Tim Roth, William Hurt och Liv Tyler dåliga heller. Att filmen skulle (i början åtminstonde) utspela sig Brasilien fann jag faschinerade, gillar exotiska scenerier. Jag upptäckte att Letterier även gjorde det, då den finns många vackra bilder i filmen. "Hulk" började spännande och hastigt, med en ny bakgrunds historia för gröna jätten (undrar hur Letterier inte kunde bestämmam sig om detta var en uppföljare eller en nystart, då den är tydligen en nystart). Sen blir det en övervy om Banners nuvarande status. En briljant doktor som måste gömma sig, jagad av USA:as militär. Tyckte det var väldigt roligt med Stan Lee's femhundrande gästskådespel, och att den för engångs skull hade något med storyn att göra. Sen när Roth's karaktär Blonsky visar sig så höjs adrenalin, mycket. Det blir en vild jakt i en fattig by (?) som slutar med att Banner blir ... arg. Action delen (som Letterier är känd för) är riktigt bra gjord, även om det blir överanvändning av slow-motion. Specialeffekterna är riktigt bra gjorda, till exempel så gillade jag då man kunde tydligt se vattendroppar rinna nerför Hulken. Det var rikigt tråkigt då alla de häftiga action scenerna fanns med i trailern, vilket gör att övveraskningen försvinner. Skådespeleriet var riktigt bra, även om Norton var klart bäst. Det kändes som om han kunde Banner utantill. Tim Roth var även mycket underhållande. Som tur var så höll sig regissören ner och överdrev inte allt för ofta, men det fanns två scener som störde mig. Första är när Blonsky ska attackera Hulken, efter att ha hoppat över jätten och skjutit med sin pistol några gånger, så gjorde han en bakåtsvolt. Då såg det ut som en japansk film där alla kan flyga, Blonsky "flög" i några sekunder och landade finfint. Sen var det då Hulken släckte en speciell eld med ett litet magitrick (visst, fans kommer nog stå upp och klappa händerna när det sker).
Visa spoiler

Allt som allt var detta en riktigt bra sommar blockbuster som utförde allt den lovade. Den var snäppet bättre än Ironman och lika bra som föregångaren. Hamnar på en mycket svag fyra.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag tycker inte att 55 miljoner är alls så dåligt som många tycker. Riktigt bra resultat, med tanke på konkurrensen och tidpunkten. Hade Hulk och Iron Man bytt premiärdatum med varandra hade det sannerligen sett annorlunda ut.
737 inlägg
för
737 inlägg
Ja, det var inte så dåligt,
men vi får väntar några månader tills vi får ser det riktiga resultatet om filmen var en succè eller inte.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gick på eftermiddagsbio igår och såg den här, jag får ju inte missa EM.

Det var en rätt bra serietidningsfilm. Den är ju inte i närheten av de bästa, sådana som Batman Begins och Iron Man, men den håller ändå klass rakt igenom. Skillnaden på den här måste nog ändå vara att det är action-delarna som verkligen står i fokus, och även om handlingen är att man får se Bruce Banners problem med att fly och varje gång han rört på sig hitta ett nytt ställe att vara på och börja om från noll, så är det action-delarna filmen har lagt störst fokus på. Adrenalinet börjar pumpa så smått när Banner väl blir Hulken, för att sedan explodera i flera riktigt jävla bra actionscener där Hulken har ett helt nytt ansikte från Ang Lees version - här kan man verkligen känna ilskan som finns rakt igenom duken. Det var en riktigt härlig känsla.

[img:3tcm2r7o]http://static.pici.se/pictures/ZLVEcBPOh.png[/img:3tcm2r7o]

Animationerna har ju varit ett hett samtalsämne på det här forumet, och de såg lite halvdana ut i första trailern, men jag tycker att de är upputsade nog vid det här laget för att hålla dagens standard. Det är inte Transformers-klass på effekterna men det är inte så att man sitter och äcklas av hur mycket pengar som slösats bort på usla effekter, som när man såg Spider-Man 3. Här ser Hulken verkligen ut som ett riktigt monster, och inte den där söta, missförstådda pojken (Edward Scissorhands-looken har väl nämnts tidigare i tråden?) som han var i Ang Lees.

[img:3tcm2r7o]http://static.pici.se/pictures/PgnHlxcBf.png[/img:3tcm2r7o]

Edward Norton är den bästa skådespelaren i sin generation enligt mig. Många säger Christian Bale, men jag tycker inte att han når upp till Norton som på det här viset har placerat sig bland mina absoluta favoriter tillsammans med alla Kevin Smith-stammisar, som är en prestation i sig bara det. Liv Tyler har jag väl aldrig varit särdeles förtjust i och det finns ett par scener då jag stör mig på henne i den här filmen också men rakt igenom fungerar hon som Betty Ross. Tim Roth är även han en begåvad skådespelare och klarar av Emil Blonsky riktigt bra.

Rakt igenom är den här filmen en snuskigt mycket bättre film än den tidigare Hulken utan att nå upp till de allra bästa serietidningsfilmerna. Leterrier har dock gjort ett bra jobb och jag ser mer än gärna en uppföljare till denna.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg nyss på filmen för andra gången och den var mer otrolig sen sist
jag såg den SNÄLLA! låt dent bli en uppföljare
365 inlägg
för
365 inlägg
Filmen var helt OK. Skådisarna var bra, effekterna var bra, men storyn var inte så intressant. Liksom F.E.A.R, så tycker jag att den förra filmen var faktiskt var bra, om man bortser hur själva Hulken såg ut.

Det bästa med filmen var ju Hulken själv. Han är serietidnings- Hulken och inte "Shrek- Hulken" som han var i den förra filmen. Med andra ord, han liknar mer Hulken från serierna. Jag gillade också det klassiska citatet: "HULK SMASH!". Kul att de hade med det i filmen.

The Incredible Hulk är som sagt en OK film. Och om man gillar superhjältefilmer och actionfilmer, så tycker jag att man skall gå och se den.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ska gå och se den här på lördag. Förväntningarna är betydligt mer höga än vad de var till första Hulk-filmen!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hahahaha.

Såg den här på bio igår, helt ok faktiskt. Hade inte höga förväntningar, och blev smått smått positivt överraskad. Effekterna var bättre än jag mindes från trailern och storyn skiljer sig från Ang Lees hulk-film.

Filmen låg på en stabil trea fram tills nästan allt förstördes av en enda replik:

Visa spoiler

Därför får den en starkare tvåa.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden