[b:2kzdrosm]Frank Darabont[/b:2kzdrosm], killen bakom Nyckeln Till Friheten och Gröna Milen [b:2kzdrosm]adapterar och regisserar[/b:2kzdrosm] The Mist, baserad på Stephens Kings bok.
A freak storm unleashes a species of blood-thirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole-up in a supermarket and fight for their lives.
[url=http://movies.yahoo.com/movie/1809834165/video/3906309/:2kzdrosm]Trailer[/url:2kzdrosm]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
6342 inlägg
För det första, riktigt irriterande att dom har The Fountain musiken i trailern. Musiken är värd bättre.
Sen så känns det som The Fog all over again. Hoppas bara att denna inte blir lika kass.
Sen så känns det som The Fog all over again. Hoppas bara att denna inte blir lika kass.
Frank Darabont är en grymt bra regissör med två mästerverk i bagaget. Frågan är om The Mist blir bra... CGI:n ser väl inte toppen ut och själva storyn är kanske ingen höjdare, men Darabont kan nog göra det till något bra.
Jag vet inte riktigt men jag hoppas filmen blir bra, den verkar vara mycket intresant.
Saknas
för
Inga inlägg
Stephen King är ju en mästare på att skriva historier som man blir fast i, så jag tror inte denna är annorlunda! ser fram emot en riktig skräckfest!
Poster:
[img:pop6be76]http://img408.imageshack.us/img408/7145/mistwh2.jpg[/img:pop6be76]
[img:pop6be76]http://img408.imageshack.us/img408/7145/mistwh2.jpg[/img:pop6be76]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2ufqydkm]För det första, riktigt irriterande att dom har The Fountain musiken i trailern. Musiken är värd bättre.
Sen så känns det som The Fog all over again. Hoppas bara att denna inte blir lika kass.[/quote:2ufqydkm]
SÅ denna film skulle inte ha nån klass eller vadå ? Darabonts filmer är de inget större fel på.
Sen så känns det som The Fog all over again. Hoppas bara att denna inte blir lika kass.[/quote:2ufqydkm]
SÅ denna film skulle inte ha nån klass eller vadå ? Darabonts filmer är de inget större fel på.
6342 inlägg
Inte vad jag sa, fel att använda sådan musik i en trailer. Och det passade bara inte, kunde dom inte vart lite mer diskreta med musikvalen så man inte börja tänka på en annan film?
Tror denna blir riktigt bra! Speciellt när man fick höra av Stephen King "himself" tala om filmen och det spektakulära slutet!
Blir garanterat att se!
Blir garanterat att se!
Saknas
för
Inga inlägg
"The Mist" är antagligen den bästa filmatiseringen av Kings [b:27fut6vp]skräck[/b:27fut6vp]verk fram tills idag. Trots en hel del monster sätts alltid det mänskliga psyket i fokus och det är i intrigen bland människorna som den riktita spänningen infinner sig. Frank Darabonts regi gör inte bara Kings förlaga rättvisa, han gör den bättre.
Slutet är en framtida klassiker. Så vågat och oväntat att det kommer gå många filmer innan jag lyckats bearbetat färdigt denna.
Jag kan bara
Slutet är en framtida klassiker. Så vågat och oväntat att det kommer gå många filmer innan jag lyckats bearbetat färdigt denna.
Jag kan bara
6342 inlägg
Oj, härligt att höra. Trots att jag inte gillade trailern så värst har jag filmen, ska se den så fort ett bra tillfälle dyker upp. Hoppas den är scaaary.
Kul med en ny film från Darabont. Har väntat länge på en ny film från honom.
Saknas
för
Inga inlägg
Inget som lockar.
Plus så orkar jag inte se skräckfilmer som floppar...
Plus så orkar jag inte se skräckfilmer som floppar...
Jag ser hellre en skräckfilm som har en rating av 7.7 på IMDb istället för en som har 2.5 (One Missed Call)...men det är ju bara jag.
Hur som helst är jag absolut nyfiken på den här filmen, många verkar ha uppskattat den. De två andra filmerna av Darabont som jag sett (The Shawshank Redemption och The Green Mile) är ju helt ok dessutom, minst sagt.
Hur som helst är jag absolut nyfiken på den här filmen, många verkar ha uppskattat den. De två andra filmerna av Darabont som jag sett (The Shawshank Redemption och The Green Mile) är ju helt ok dessutom, minst sagt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":2guznill]Jag ser hellre en skräckfilm som har en rating av 7.7 på IMDb istället för en som har 2.5 (One Missed Call)...men det är ju bara jag.
[/quote:2guznill]
Jag har sett alla tre japanska One Missed Call, så varför ska inte jag kolla på den amerikanska? det blir kul att jämföra de två
[/quote:2guznill]
Jag har sett alla tre japanska One Missed Call, så varför ska inte jag kolla på den amerikanska? det blir kul att jämföra de två
Saknas
för
Inga inlägg
Darabont <3 Stephen King tydligen :>, visste väl att jag kände igen det namnet från någonstans.
The Mist inleder otroligt starkt och ger intrycket av en riktigt bra skräckfilm. Detta håller i sig den första timmen där spänningen till stor del byggs upp av mystik och ovetande. Sedan börjar det tyvärr att gå utför och det som tidigare var riktigt skrämmande blir istället en stor röra fylld av ologiska karaktärsval, dålig CGI och överdrivna samtal om bibeln.
Slutet är väldigt oväntat och vågat, men förstörs till stor del av att Darabont väljer att göra det onödigt övertydligt.
Det blir en stark tvåa till The Mist. En klart godkänd film som hade nått betydligt högre om den lyckats hålla i spänningen den skapade första halvan av filmen.
Slutet är väldigt oväntat och vågat, men förstörs till stor del av att Darabont väljer att göra det onödigt övertydligt.
Det blir en stark tvåa till The Mist. En klart godkänd film som hade nått betydligt högre om den lyckats hålla i spänningen den skapade första halvan av filmen.
Håller med Micke i det mesta han skriver. Den börjar bra men sedan när allt bibeltjat börjar då raserar filmen totalt. Slutet däremot var bland det bästa jag sett på länge. Mer tragiskt än så blir det inte.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="shitstorm":2ro8le7v]Håller med Micke i det mesta han skriver. Den börjar bra men sedan när allt bibeltjat börjar då raserar filmen totalt. Slutet däremot var bland det bästa jag sett på länge. Mer tragiskt än så blir det inte.
[/quote:2ro8le7v]
Jag kan bara instämma. Slutet var nog något av det mest otillfredställande jag varit med om. Jag har sällan varit mer besviken. Filmen var ju rätt B iövrigt också, trots att den började ganska hyfsat.
[/quote:2ro8le7v]
Jag kan bara instämma. Slutet var nog något av det mest otillfredställande jag varit med om. Jag har sällan varit mer besviken. Filmen var ju rätt B iövrigt också, trots att den började ganska hyfsat.
Såg den igår och det är en riktigt bra skräckfilm/psykologisk thriller. Man är verkligen inte bortskämd med bra skräckfilmer idag. Frank Darabont är en av mina favoritregissörer då han regisserat min absoluta favoritfilm, Nyckeln Till Frihet. Dock kan man inte jämföra hans tidigare verk med The Mist.
The Mist börjar riktigt bra och har en isande stämning genom hela filmen. Karaktärerna agerar inte särskilt ologiskt och händelserna dem emellan är mycket intressanta. Darabont får till en härlig stämning.
Jag har svårt när det kommer till jättestora spindlar o.s.v. men Darabont hanterar det på ett bra sätt. I händerna på en annan regissör hade det lätt kunnat bli löjligt och överdrivet. The Mist är en bra skräckfilm, helt klart, men den når inte upp till några högre höjder.
Slutet är fantastiskt bra. Vädligt oväntat och vågat och jag fällde nästan en tår. Det är bara att applådera till Darabont, som lyckats med konststycket att göra en löjlig handling till en isande och obehaglig skräckfilm.
The Mist börjar riktigt bra och har en isande stämning genom hela filmen. Karaktärerna agerar inte särskilt ologiskt och händelserna dem emellan är mycket intressanta. Darabont får till en härlig stämning.
Jag har svårt när det kommer till jättestora spindlar o.s.v. men Darabont hanterar det på ett bra sätt. I händerna på en annan regissör hade det lätt kunnat bli löjligt och överdrivet. The Mist är en bra skräckfilm, helt klart, men den når inte upp till några högre höjder.
Slutet är fantastiskt bra. Vädligt oväntat och vågat och jag fällde nästan en tår. Det är bara att applådera till Darabont, som lyckats med konststycket att göra en löjlig handling till en isande och obehaglig skräckfilm.