[b:2kzdrosm]Frank Darabont[/b:2kzdrosm], killen bakom Nyckeln Till Friheten och Gröna Milen [b:2kzdrosm]adapterar och regisserar[/b:2kzdrosm] The Mist, baserad på Stephens Kings bok.
A freak storm unleashes a species of blood-thirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole-up in a supermarket and fight for their lives.
[url=http://movies.yahoo.com/movie/1809834165/video/3906309/:2kzdrosm]Trailer[/url:2kzdrosm]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag antar att det aldrig kommer att gå att göra något åt eller lyckas påverka toleransen från vissa personers håll... För säger man att:
[quote="Mats":2ruw4khm]"folk som inte tycker som jag har ingen smak".[/quote:2ruw4khm] är att dumförklara folk då tycker iaf jag att man har en väldigt snäv uppfattning av vad som är ok att säga i ett forum. Och ett trist och slätstruket forum förlorar nog forumet mest självt på genom kanske färre besökare.
Tack och hej.
[quote="Mats":2ruw4khm]"folk som inte tycker som jag har ingen smak".[/quote:2ruw4khm] är att dumförklara folk då tycker iaf jag att man har en väldigt snäv uppfattning av vad som är ok att säga i ett forum. Och ett trist och slätstruket forum förlorar nog forumet mest självt på genom kanske färre besökare.
Tack och hej.
3462 inlägg
Tss, du verkar ha själv en väldig snäv uppfattning om det mesta. Det är väldigt svårt att diskutera med människor som resonerar som du själv. Man får allt var lite ödmjuk och lyssna på andra om det bli något vettigt i den diskussionen.
Jag kan faktiskt ta smällen att en viss typ av människor inte blir långvariga här. Det resulterar bara att de som är kvar får en mer trivsam tillvaro. Du kommer säkert inse till slut att det lönar sig mer att vara lyhörd.
Jag kan faktiskt ta smällen att en viss typ av människor inte blir långvariga här. Det resulterar bara att de som är kvar får en mer trivsam tillvaro. Du kommer säkert inse till slut att det lönar sig mer att vara lyhörd.
Saknas
för
Inga inlägg
Frågan är väl om du överhuvudtaget vet vad ordet "dumförklara" innebär när du nu påstår att jag gjort det.. Knappast va.... Du kanske ska rannsaka dig själv först innan du hoppar på andra.
Jaha, en hela sida med inlägg som inte har ett dugg att göra med filmen.
Skulle ni moderatorer och administratörer kunna ta era samtal med de utvalda över pm-funktionen istället så slipper vi sitta och läsa dem. För det är väl sånt som den ska användas till?
Anser det nästintill patetiskt att se ansvariga för forumet sitta och skriva till de utvalda över tråden, när de själva vill att de ska bli stopp på onödiga inlägg.
Och om ni nu vill att vi också ska se de råd ni ger dem så fixar ni istället en klistrad tråd som listar de riktlinjer som skall följas för att skriva ett korrekt inlägg.
Så använd pm-funktionen istället, så slipper vi fylla halva tråden med skit och istället inrikta oss på filmen.
Tack!
Back to the Mist..
Skulle ni moderatorer och administratörer kunna ta era samtal med de utvalda över pm-funktionen istället så slipper vi sitta och läsa dem. För det är väl sånt som den ska användas till?
Anser det nästintill patetiskt att se ansvariga för forumet sitta och skriva till de utvalda över tråden, när de själva vill att de ska bli stopp på onödiga inlägg.
Och om ni nu vill att vi också ska se de råd ni ger dem så fixar ni istället en klistrad tråd som listar de riktlinjer som skall följas för att skriva ett korrekt inlägg.
Så använd pm-funktionen istället, så slipper vi fylla halva tråden med skit och istället inrikta oss på filmen.
Tack!
Back to the Mist..
3462 inlägg
[quote="Halosian":oe9udnkz]Frågan är väl om du överhuvudtaget vet vad ordet "dumförklara" innebär när du nu påstår att jag gjort det.. Knappast va.... Du kanske ska rannsaka dig själv först innan du hoppar på andra.[/quote:oe9udnkz]
Det är väl snarare du som inte förstår ordets innebörd, med tanke på dina senaste kommentarer. Det som gäller är att man ska ha en ödmjuk inställning och aldrig förkasta någon annans åsikt. Även om man själv tycker att man alltid har rätt och alla andra har fel, så kan det faktiskt vara precis tvärtom. Det påminner mig om den äldre mannen som hade råkat komma över på fel sida av motorvägen och när polisen äntligen fick stopp på honom hävdade han att alla andra körde åt fel håll och han var den enda som gjorde rätt. Han var helt seriös när han berättade det.
[quote="Lenk":oe9udnkz]Jaha, en hela sida med inlägg som inte har ett dugg att göra med filmen.
Tack!
Back to the Mist..[/quote:oe9udnkz]
Så här funkar det. När jag anser att alla andra bör ha informationen som jag skriver tar jag upp det i en offentlig tråd och när det inte är det sker det via ett PM. Det är klart att man kan ha klistrade trådar i all oändlighet, men jag anser nog att sunde förnuftet lyser alltför mycket med sin frånvara alltför många gånger och att skriva ner allt som är självklart för 99% av medlemmarna är att fördumma dem. Men för övrigt har vi regler som finns att ta del av i MZ-tråden.
Det är väl snarare du som inte förstår ordets innebörd, med tanke på dina senaste kommentarer. Det som gäller är att man ska ha en ödmjuk inställning och aldrig förkasta någon annans åsikt. Även om man själv tycker att man alltid har rätt och alla andra har fel, så kan det faktiskt vara precis tvärtom. Det påminner mig om den äldre mannen som hade råkat komma över på fel sida av motorvägen och när polisen äntligen fick stopp på honom hävdade han att alla andra körde åt fel håll och han var den enda som gjorde rätt. Han var helt seriös när han berättade det.
[quote="Lenk":oe9udnkz]Jaha, en hela sida med inlägg som inte har ett dugg att göra med filmen.
Tack!
Back to the Mist..[/quote:oe9udnkz]
Så här funkar det. När jag anser att alla andra bör ha informationen som jag skriver tar jag upp det i en offentlig tråd och när det inte är det sker det via ett PM. Det är klart att man kan ha klistrade trådar i all oändlighet, men jag anser nog att sunde förnuftet lyser alltför mycket med sin frånvara alltför många gånger och att skriva ner allt som är självklart för 99% av medlemmarna är att fördumma dem. Men för övrigt har vi regler som finns att ta del av i MZ-tråden.
Saknas
för
Inga inlägg
Mats: Sen när blev en åsikt att tycka att någon har dålig filmsmak detsamma som att tycka att någon är dum eller att dumförklara någon? Snälla........... skaffa en ordbok och lite vett.
missTrixie123: Antar att det är mest tonåringar som inte lärt sig att stava plus ett par andra korkade personer som hänger här på forumet, därav mitt tappade intresse av att vistas här.
missTrixie123: Antar att det är mest tonåringar som inte lärt sig att stava plus ett par andra korkade personer som hänger här på forumet, därav mitt tappade intresse av att vistas här.
Och där tycker jag gott att vi kan lämna den här metadiskussionen, i den här tråden iaf. Det finns ju alltid pm. Det tror (och hoppas) jag även Mats håller med om. Det hela börjar bli ganska tröttsamt och ni kommer ju ingen vart direkt.
Så kan vi återgå till att diskutera filmen nu, tack?
Så kan vi återgå till att diskutera filmen nu, tack?
Helt ok skräckfilm av Frank Darabont,
även om den är långt ifrån t.ex. Nyckeln till frihet.
Betyg:
även om den är långt ifrån t.ex. Nyckeln till frihet.
Betyg:
Man blir ju bara så.. Men slutet är ändå så grymt bra det bara kan bli!
Bästa thriller/skräcken på länge.
Bästa thriller/skräcken på länge.
Saknas
för
Inga inlägg
Köpte filmen idag för 79:- på mediamarkt i Västerås. Riktigt tråkigt omslag på skivan men omslaget är så snyggt tycker jag.