Visa första inlägg
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Ny tysk TV-spot till Tintin!!
Den visar mycket som vi inte sett tidigare. Alltså den här filmen ser så underbart jäkla bra och härlig ut! Mina förväntningar börjar bli farligt höga. Känns nästan som ett Spielberg-äventyr á la Indiana Jones, i ett annat format såklart.. Men ändå! Det finns ju stora likheter mellan Tintin och Indy. Jag säger inte att jag förväntar mig en film i Raiders-klass såklart, det går inte att överträffa en sådan klassiker och det är ju som sagt olika format. Men det finns ju lite liknande vibbar här, helt klart!
Sedan Jackson's Weta Digital verkar ha utfört stordåd, ser ju så jävla snyggt ut!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hAAiXQB4U10
1113 inlägg
för
1113 inlägg
synd på ljudet men annars så ser det ju helt underbart ut. Shit vad jag vill se den här nu.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Oh det där var en härlig godisbit! Ser riktigt lovande ut! Hoppas den lever upp till mina förväntningar, som är väldigt höga, även om ja e lite besviken redan på att Kalkyl inte kommer att vara med! :) 
501 inlägg
för
501 inlägg
Tja, vad ska man säga? Peppen blev inte direkt mindre efter att ha sett klippet...
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ännu mera Tintin att gotta sig i!
En spansk trailer... och ja, trailern talar för sig själv! UNDERBART!
http://www.youtube.com/watch?v=6zzLT3mlRHw
1113 inlägg
för
1113 inlägg
som du säger Marcus så ser det underbart ut. börjar även vänja mig vid att Tintin ser ung ut.
@Latorre Kalkyl har dom inte träffat en så därför saknas han :) du får vänta till nästa del då dyker han upp.
501 inlägg
för
501 inlägg
Videon har tagits bort :(
BTW, bör man se den i 2D/3D och på svenska/engelska?
1492 inlägg
för
1492 inlägg
3D och i Engelska lätt allt annat skulle vara ett brott mot mänskligheten. 
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Sony sa ajabaja!! Jag hann i alla fall se den spanska trailern ;)
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Vad får er att tro att Tintin någonsin har sett ädre ut? Jag har noll förståelse för dem som påpekar att han ser för ung ut. Hallå, han är och har alltid varit en ung framåtsträvande, vetgirig och äventyrslysten journalist.
501 inlägg
för
501 inlägg
Måste faktiskt hålla med Mats på den punkten...
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Du har helt rätt Mats, håller fullständigt med.
Tintin ser ut som han ska se ut!
928 inlägg
för
928 inlägg
Ja han är ung, men han ser ut som ett litet barn i den här filmen måste jag erkänna
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha ja jag antar att jag är en av de "skyldiga"? eller kanske ensam skyldig t.o.m.? som vanligt i så fall ;) Nej visst är Tintin ung, det är inte det jag gnäller över, jag tycker bara att han ser lite väl ung ut på vissa bilder, ja jag tycker att han ser ut som ett barn. Ah, jag är uppväxt med Tintin och är väl van vid de gamla hederliga albumen och känner förmodligen lite väl mycket för dem för att det här ska funka för mig. Så är det bara. Klarar inte av animerade filmer heller för den delen så jag blir nog väldigt svårövertygad :)
Jag vet inte, det här är inte min genre, jag älskar äventyrsfilmer dock, men det här liknar hittills något annat. Det känns för barnsligt, kommer Haddock att supa förresten? Han ÄLSKAR rom! (jävligt argsint är han också) eller blir det som med Bruce Willis John McClane i Die Hard 4 då PG-13 stämpeln promt skulle sättas vilket ändrade på hela upplägget?
Jaja, Tintin och Die Hard är väl inte samma sak, men ni fattar vad jag menar?
Jag hoppas att jag har fel och blir positivt överraskad för filmen ska jag se, men något speciellt känner jag inte för den. Sorry. I 3D kommer jag absolut inte att se den, där går gränsen. Animerat OCH 3D...inte chans i helvetet.
Ah, Cecilia håller med mig i alla fall :)
Ett barn; (och en vuxen)

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ett barn är en väldigt bred benämning, så vilken ålder snackar vi om? 5, 7, 10, 12, 15, 17, 19 år eller ännu äldre kanske. Vad man uppfattar som ett barn är så oerhört olika från person till person.
928 inlägg
för
928 inlägg
Han ser seriöst ut som 10 år på den bilden. 
Vill inte klaga eller så FÖR jag är verkligen pepp på denna filmen, och ser verkligen fram emot den. Kommer inte direkt störa mig på det när jag väl får se filmen!  
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Tror att det kan bero på att hans kroppstorlek är relativt liten. För så är det, späda och taniga personer upplevs och uppfattas alltid som yngre än en större människa. Jag skulle säga att hans ålder är mellan 20-25 enligt filmbilderna och det är precis så gammal han ska vara också.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja jag skulle vilja säga 10-12 bast, i alla fall på den bilden. Men sedan så är det väl såklart även olika från person till person hur man uppfattar att en 10-12-åring SER ut också.Nu talar jag dock utifrån hur jag ser det och utifrån hur jag känner för filmen, sedan hur mycket de väljer att ändra och ta bort återstår väl att se. Jag är dock helt okej med att filmer skiljer sig från böcker, eller som i det här fallet seriealbum, men jag tycker inte att det skulle vara okej ifall man ändrar på små enkla detaljer som det inte alls hade varit något problem att ha med i filmen ifråga. Blir Haddock en mjäkgubbe så kommer inte jag att sitta å hurra, så mycket kan jag säga ;) Haddock är en av mina idoler.

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Patrik: Animerat, ja.. Det stämmer till viss del. Man kan ju säga att det här är en hybrid mellan spelfilm och animerat. Den här motion capture tekniken är ju helt fantastiskt och jag tror inte att Tintin kommer likna något vi har sett förut. Vissa sekvenser ser löjligt fotorealistiska ut, man blir ju helt chockad över hur snyggt det är. Det är ju inte en vanlig animerad film bara. Synd att den spanska trailern försvann!
Sedan är ju Tintin en seriefigur, jag tänker aldrig någonsin se en spelfilmsversion av Tintin. Det skulle radera ut precis all charm med karaktärerna och alltihopa. Spielberg och jackson har gått helt rätt väg, fansen kommer känna igen sin Tintin, sin Haddock och sin Milou. Utklädda och sminkade skådespelare samt en tränad foxterrier som ska föreställa Milou.. Det skulle aldrig gå för mig! Hunden skulle vara en hund, inte Milou. Spielberg var inne på att kanske göra en spelfilm men med en animerad Milou, usch! Gubbracka! Tur att Peter Jackson pratade vett i honom, Jackson som är ett inbitet fan sedan barnsben visste att motion capture var det ultimata för filmen om man skulle behålla charmen, stilen, känslan, karaktärerna osv.
Sedan ser Tintin ut som han alltid gjort tycker jag, det är inte han som blivit yngre... Det är vi som har blivit äldre ;)
Här i klippet berättar Andy Serkis att Haddock är glad i spriten när han berättar om karaktären: http://www.youtube.com/watch?v=9QhceJKLEtM
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jaja, det är jättefin "grafik", men för mig så faller ändå den här filmen in i animationsfacket, sådan är jag :)
En spelfilm om Tintin hade säkert varit svårt, men inte omöjligt. Nu har de valt den här vägen så det lär vi aldrig få veta. Visst hade de kunnat animerat Milou, de animerar ju allt annat nuförtiden, allt från apor till ja...vanliga gator och hus. Men en helt vanlig hund hade fungerat för mig, då hade det blivit vuxnare. Nu blir det här mer en barnfilm, vilket är meningen och vilket jag accepterar, Tintin är väl i grunden en figur för barn. Men jag behöver inte gilla det hela för det, jag känner bara lite mjä...;)
Bra, Haddock ska vara Haddock.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden