Visa första inlägg
928 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
928 inlägg
Det är i ansiktet han ser så liten ut, mycket yngre än vad han gör annars.
Jag trodde seriöst när jag fick se bilderna att det skulle handla om en yngre Tintin . 
1113 inlägg
för
1113 inlägg
jag hade nog inte heller gillat en spelfilm med Tintin och tycker det här är helt rätt väg att gå. Patrik nu har du ju tagit den värsta bilden;) men även jag tycker han ser lite väl ung ut. Man har ju sett i trailen att Haddock eldar upp båten dom sitter i och i boken så sker det efter en stunds krökande och sånt vill inte heller jag att dom ska ändra på.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
På min avatar är jag utklädd men om ni skulle se en annan bild på mig (liten och tanig som ja e) så skulle man inte kunna tro att jag är 30 år gammal så därför e ja inne på Mats linje angående kring den breda benämningen på vad som uppfattas som ett barn! Samtidigt så förstår jag faktiskt även Patrik och Cecilia för i vissa bilder ser Tintin inte ut som 20-25 utan snarare som en liten fjortis (som på bilden ovanför). 
Jag har dock respekt för Spielberg och Jackson och tror att de i sin tur kommer att respektera och behålla essensen i den Tintinvärlden som jag har växt upp med! Åtminstone så hoppas jag på det! Jag vill se Haddock supa sig packad, svära och sätta fyr på skägget! :D
Har ni inte sett de gamla franska spelfilmerna med Tintin så ska ni göra det! Inte de bästa men ändock härliga om man är ett fan av Tintin! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=_VO3-yjJVYI&NR=1
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ps. @Starscream Jag trodde att Kalkyl skulle vara med redan i denna första film eftersom den ska bygga på bland annat albumet "Rackam den rödes skatt" där Kalkyl har en framträdande roll! 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jaja, det blir säkert helt okej detta. Jag antar att huvudsaken är att alla ni som är peppade på filmen får en härlig upplevelse, för mig så spelar det ju inte någon jättestor roll hur den är iom att jag inte brinner för den lika mycket. Ja och sedan måste jag väl säga att i alla fall Haddock ser bra ut så det jämnar väl ut sig. Ja eller allt ser väl bra ut, men jag är väl petig då det gäller Tintin :)
Jag trodde faktiskt också att Kalkyl skulle vara med, men han kanske dyker upp alldeles i slutet av filmen då, det skulle ju i alla fall kännas logiskt.
964 inlägg
för
964 inlägg
@Psychopatrik: Håller med om Tintin, trodde att han var typ vid 15:års åldern..
Men annars är man riktigt peppad.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
En tysk TV-spot!
http://www.youtube.com/watch?v=85YvpmUWMH4&feature=channel_video_title
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Coolt!! Nu börjar det dra ihop sig! Denna månaden smäller det! Peeeeepp! ;)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Japp! Ska bli riktigt kul! :)
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Hahaha, dör. "Tim und Struppi"
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Hehe, visste du inte att de heter så på tyska? :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
N10: Nej det är värre än så, han ska faktiskt vara i 20-års åldern :) Eller du kanske menar att han på bilderna ser ut att vara i 15-års åldern? Nåväl, jag säger 12.

1678 inlägg
för
1678 inlägg
Mats: Njae, det är inte så svårt som det verkar. Enligt FN är man ett barn tills man är 18 år. Det är den allmänt satta regeln som finns över hela världen. Men i folkmun är den vanliga definitionen att man är ett barn tills det att man går in i puberteten. Något som varierar från normalt sett 12-16 årsåldern. Sedan är man ungdom. Men vuxen blir man inte förrän 18 år även i Sverige. Så det är inte så svårt att definiera ändå och även om det är olika svårt för människor att säga en ålder på en annan människa (en helt annan sak) så har nog de flesta ganska enkelt att säga om någon person är barn eller vuxen. 
Håller med om att på bilden Psychopatrik länkade in ser Tintin ut att vara max 14-15 år. Han är alldeles för rosig om kinderna och näsan är för knubbig. Det tror jag de flesta kan hålla med om. Men... i filmerna ser han bättre ut. Framför allt vittnar hans rörelsemönster om att det är en ung man vi har att göra med, en som är aktiv, vältränad och inte räds något. Så det ordnar sig nog till slut.
Angående Tintins ålder så är det ett virrvarv faktiskt. Jag länkar in ett citat från Björn Wahlberg (som översatt Tintin och är ordförande i Tintinklubben) i DN.  

[size=0=0]Hur gammal är Tintin egentligen?
[/size][size=0=0]- Det finns olika bud. När barn skrev och frågade svarade Hergé att han var lika gammal som brevskrivaren själv. Så skrev han till mig också, när jag var 14. Jag tyckte nog att Tintin kändes äldre.
[/size][size=0=0]- Men när Hergé fick frågan av vuxna sade han att Tintin var 14 när äventyren började; sedan åldrades han ett år per decennium. Då skulle han ha varit 18-19 på 70-talet. Ändå har han körkort och kan flyga. Men Tintin är mystisk. "Han är föräldralös, fri och lycklig", brukade Hergé säga.[/size]

Det är lite konstigt det där. I mina ögon har jag alltid trott han är ca 25-30 år. Dels för att han hunnit med så oerhört mycket i livet, han har en utbildning, egen lägenhet, körkort, kan flyga och har framför allt väldigt mogna vänner. Men får väl ändra mig när jag nu läst på lite om vad Hergé själv ansåg. Kan hålla med om att i de tidiga äventyren (Sovjet och Kongo) upplevs han mer som ett barn eller tonåring. Men sen efter det känns han mer mogen. Så jag kommer nog i fortsättningen föreställa mig honom runt 20 år. Så blir det någon slags gyllene medelväg.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Rykande färsk internationell trailer! Jag dör, kan det bli 28 Oktober NU!
http://movies.uk.msn.com/features/the-adventures-of-tintin-exclusive-trailer
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Skrev lite om Tintin och War Horse på bloggen!
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Trailern ser sjukt kul ut. Men kan inte riktigt förlika mig med Serkis röst på Kapten Haddock. Bör vara en betydligt mörkare röst med mer pondus tycker jag. Men man kan inte få allt. Tror inte Jackson & Co skulle ha hjärta att göra en Darth Vader på honom.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Marcus: Jag längtar också till 28 oktober, nu får du sluta lägga upp fler trailers! :D :D ;)
Viktor: Va roligt och läsa! "War Horse" hade faktiskt förbigått mig och den ser också väldigt snyggt gjord! För Spielberg fansen har det verkligen varit ett bra år så där instämmer jag! Super 8 (även om han var producent), Tintin och sedan War Horse! Mums! :)
Magiul: Tack för citatet ovan, alltid lika roligt med ny fakta för ett Tintin fan som jag! Och jag håller med dig kring Haddocks röst, hade också väntat mig en robustare Haddock men som du säger, man kan inte få allt! :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Latorre: Okej då! Jag slutar med trailers..
Vi tar intervjuer istället! - Jamie Bell, Andy Serkis och megaproducenten Kathleen Kennedy (Spielbergs Amblinkollega)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2TMzemIvCuw
3541 inlägg
för
3541 inlägg
En kul hemsida där man kan klicka runt och nörda lite grann! Jag älskar sånt här!
http://www.uk.movie.tintin.com/main/
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja där kan man verkligen fastna!! :D Kul!! Och som Jamie Bell så fint säger det: "Go and see Tintin" :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden