Empire håller långsamt på att avslöja den första bilden på Tintin som han kommer se ut i filmen. De släpper små inzoomade bilder som nu bland annat visar hans gula rock, Milous päls, hans bruna byxor och den klassiska blåa tröjan. När alla dessa bilder har dykt upp kommer vi med stor sannolikhet få se hela bilden, PEPP!
http://www.empireonline.com/reveal/
http://www.firstshowing.net/2010/10/29/empire-slowly-revealing-our-first-look-at-the-new-cgi-tintin/
1361 inlägg
@Marcus
Oh my god. Om det finns någon sanning i det ryktet skulle det ju vara helt gudomligt :)
Oh my god. Om det finns någon sanning i det ryktet skulle det ju vara helt gudomligt :)
3462 inlägg
Ni får väl ställa frågan på Cinemateket på fredag!
@maguil[size=12=12][color=#555555=#555555]: [/color][/size]Du inser väl att du motsäger dig själv? Jackson ligger ungefär på samma nivå som Spielberg; att göra det fotorealistiskt. Omöjligt att avgöra? Det finns i trailern att se, klart och tydligt. Den här filmen kommer se fejk ut som Polarexpressen och Beowulf. Sorry, men du har fel på flera punkter. Eller... hmm. Jag ber nog faktiskt inte om ursäkt för det. Du var ju den som gjorde bort dig. :)
@Viktor Jerner: Prova hålla debatten för egen räkning, och inte ställa dig bakom någon annan som en rädd hare. Det framstår mer seriöst. Lägg fram ett motargument till det jag skrev också. Btw:
[color=#333333=#333333]Smartskalle. Det handlar inte om hur lika skådespelarna är karaktärerna, utan hur realistiskt det går att få till, med texturer osv. Två helt skilda saker. Det ser fortfarande lika dåligt ut som filmerna jag nämnde.[/color]
1361 inlägg
@Mats
Tänkte precis samma sak :)
@Max Cady
Förstår du inte att det är en helt annan process om man jobbar efter att få en motion capture-karaktär att se ut som skådespelaren som gör motion capture-jobbet? Exempelvis i Beowulf vill man få titelkaraktären att se ut som Ray Winstone, då har man ju en ganska bra referens att jobba efter, eftersom denna människa FINNS I VERKLIGHETEN. Om man istället ska bygga en karaktär från scratch, som med Tintin i detta fall, då har vi som sagt en helt annan process.
Kolla på Milou för att ta ett exempel, tror du verkligen att Spielberg och Jackson försökt göra en så fotorealistisk hund som möjligt där? Nej, Milou ser ut precis som i Hergés verk. Om Spielberg och Jackson hade velat hade Milou kunnat se lika bra ut som djuren i Avatar, men det är ju just det vi försöker förklara för dig, det är inte det man vill.
Tänkte precis samma sak :)
@Max Cady
Förstår du inte att det är en helt annan process om man jobbar efter att få en motion capture-karaktär att se ut som skådespelaren som gör motion capture-jobbet? Exempelvis i Beowulf vill man få titelkaraktären att se ut som Ray Winstone, då har man ju en ganska bra referens att jobba efter, eftersom denna människa FINNS I VERKLIGHETEN. Om man istället ska bygga en karaktär från scratch, som med Tintin i detta fall, då har vi som sagt en helt annan process.
Kolla på Milou för att ta ett exempel, tror du verkligen att Spielberg och Jackson försökt göra en så fotorealistisk hund som möjligt där? Nej, Milou ser ut precis som i Hergés verk. Om Spielberg och Jackson hade velat hade Milou kunnat se lika bra ut som djuren i Avatar, men det är ju just det vi försöker förklara för dig, det är inte det man vill.
Viktor: Ja, du måste försöka fråga Fincher om det där. Skulle vara kul att veta!
Jag satt och lyssnade på den magiska original titelmelodin till Tintin, fruktansvärt bra. Jag hoppas verkligen att man använder samma titelmusik i filmen, det borde väl vara en självklarhet. Tänk er att sätta sig i biomörkret och får höra detta. Jag får redan rysningar!
http://www.youtube.com/watch?v=N_EK_tFz9ug
Jag satt och lyssnade på den magiska original titelmelodin till Tintin, fruktansvärt bra. Jag hoppas verkligen att man använder samma titelmusik i filmen, det borde väl vara en självklarhet. Tänk er att sätta sig i biomörkret och får höra detta. Jag får redan rysningar!
http://www.youtube.com/watch?v=N_EK_tFz9ug
Det måste ju vara samma theme! Den är så otroligt bra! Nostalgi!
Även om jag vill ha med den så är det ingen självklarhet. Låten är gjord för tv-serien som kom på tidigt 90-tal som Hergé inte hade något att göra med. Och med tanke på att filmen är baserad på Hergés seriealbum och John Williams står bakom musiken tror jag nästan han kommer "göra" sitt eget theme till filmen.
1361 inlägg
Jag hoppas att Williams gör lite som Clint Mansell gjorde med Black Swan-musiken, där han skapade dels helt nya stycken men också versioner av Tchaikovskys originalmusik.
Jo det är klart men jag skulle bli väldigt besviken om man inte använde sig av den fantastiska och klassiska titelnmelodin från TV-serien. I stort sett alla kopplar ju ihop Tintin med den där musiken, de hör liksom ihop. Det är bara att läsa kommentarerna under klippet på Youtube.
John Williams är ju en helt underbar kompositör som säkerligen skulle kunna skapa ett helt eget Theme som är bra, men nej, jag vill ha musiken från serien. Det skulle bli överlägset! Williams får göra sin version av den, det blir bra det. Men alla vill känna igen melodin, det är jag övertygad om.
John Williams är ju en helt underbar kompositör som säkerligen skulle kunna skapa ett helt eget Theme som är bra, men nej, jag vill ha musiken från serien. Det skulle bli överlägset! Williams får göra sin version av den, det blir bra det. Men alla vill känna igen melodin, det är jag övertygad om.
Ny bild på Tintin och Milou :)
Ser helt fantastiskt ut ju!
Vilken tycker ni är grymmast??
Eller
Eller
Ny trailer!!! Och visst ser det fullständigt fantastiskt ut.. Längtar!
http://www.youtube.com/watch?v=YEj3UsAl0K8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=YEj3UsAl0K8&feature=player_embedded
Trailern ser lysande ut! Pepp!
Men varför har man döpt om Milou till Snowy? :S
Men varför har man döpt om Milou till Snowy? :S
Linus: Milou heter Snowy på engelska, så det får vi leva med.
Dupond och Dupont heter också annorlunda - Thomson och Thompson
Dupond och Dupont heter också annorlunda - Thomson och Thompson
Jepp, vi i Sverige fick som tur köra med de Belgiska namnen medan USA och England så klart skulle byta. Förstör lite av upplevelsen för oss.
men men.
Trailern var i alla fall helt jävla UNDERBAR!!!!!!!!!!!!!
men men.
Trailern var i alla fall helt jävla UNDERBAR!!!!!!!!!!!!!
Riktigt bra trailer! Blir absolut ett biobesök :)
1361 inlägg
Håller med Hannes, helt underbar trailer, denna fick mig ännu mer peppad på filmen. Tragiskt att jag inte kommer kunna se den.