Empire håller långsamt på att avslöja den första bilden på Tintin som han kommer se ut i filmen. De släpper små inzoomade bilder som nu bland annat visar hans gula rock, Milous päls, hans bruna byxor och den klassiska blåa tröjan. När alla dessa bilder har dykt upp kommer vi med stor sannolikhet få se hela bilden, PEPP!
http://www.empireonline.com/reveal/
http://www.firstshowing.net/2010/10/29/empire-slowly-revealing-our-first-look-at-the-new-cgi-tintin/
Jamie Bell är ingen Tomas Bolme direkt...
@Patrik: Nej var inte menat åt dig utan åt Family Guy. Borde citaterat.. :-)
@Patrik: Nej var inte menat åt dig utan åt Family Guy. Borde citaterat.. :-)
..jag är ledsen för dubbelpost. Trigger-finger ni vet.
..jag är ledsen för dubbelpost. Trigger-finger ni vet.
Jonas: Haha nej men jag lät ju faktiskt som en jäkla surgubbe så jag passade på att ta åt mig ;)
Haha ja,som den gubbjävel du är! ;-)
Haha nejdå det märkte jag inte av. :-)
Vad tyckte du om teasern då? Jag tycker den är fullständigt underbar! Jag kom helt plötsligt ihåg alla samlar grejen jag äger,skräpar i nån låa i källaren..brb!!
Haha nejdå det märkte jag inte av. :-)
Vad tyckte du om teasern då? Jag tycker den är fullständigt underbar! Jag kom helt plötsligt ihåg alla samlar grejen jag äger,skräpar i nån låa i källaren..brb!!
Nja, datoranimeringen är för uppenbar. Det var trots allt Avatar som övertygade Spielberg att göra Tintin från början. Var lite av den realismen jag hade förväntat mig. Det här är Polarexpressen eller Beowulf som bäst. Redan sett, inget nytt.
1361 inlägg
Du har nog missuppfattat det här projektet lite Max Cady. Här handlar det ju inte om att det ska bli så fotorealistiskt som möjligt, utan att få fram Hergés stil.
Jonas; Ja jo nog var det en hygglig teaser, hehe nu kommer gubbjäveln fram igen :) Men det är ju också så här att det här formatet inte alls ligger mig varmt om hjärtat. Sedan tror jag det var magiul som också nämnde det, att dessa historier kan man ju ut och innan. Men så hade det ju varit även ifall det hade blivit en spelfilm så det var ju ändå oundvikligt. Men i vilket fall som helst så ska jag så klart se filmen, älskar både Spielberg och Jackson och så klart Tintin :) Så...megapepp är jag inte, då ser jag mer fram mot War Horse, men nog tror jag att det, trots mina invändningar, kommer att bli bra alltid.
Hergés stil kan man få fram med fotorealistisk CGI, trots att karaktärerna inte är begränsade av förutbestämd anatomi. Om inte annat, googla på Real Life Homer. Det var tack vare Avatar (fotorealism) Spielberg satte igång projektet. Tyvärr är det nog du som har missuppfattat, Viktor Jerner.
Max Cady: Sorry, men du har fel. Det är inget jag tror, det är något jag vet. Steven Spielberg, en av världens mest välrenommérade regissörer, släpper knappast något som inte är exakt så som han vill ha det från början. För att övertyga dig citerar jag Peter Jackson om valet av att använda CGI och motion capture.
Du ska nog inte fokusera så mycket på ordet fotorealism. I detta citatet står det klart och tydligt att de ville behålla de stiliserade, karikerade ansiktena, och att det ska se ut som Hergés teckningar. Sen huruvida det blir fotorealistiskt eller inte är omöjligt att avgöra förrän det visas på bio.
Kommer ni inte ihåg debatten om just Avatars trailer, att det såg så renderat ut att det var fult? När alla sen satt i biosalongen med betydligt högre kontrast var det ingen som klagade längre. Det handlar mycket om utrustningen man sitter med. En datorskärm är aldrig så kontrast- och färgrik som en bioduk i ett totalt nedsläckt rum. Och oavsett om den är det så är källmaterialet inte lika högupplöst.
Du ska nog inte fokusera så mycket på ordet fotorealism. I detta citatet står det klart och tydligt att de ville behålla de stiliserade, karikerade ansiktena, och att det ska se ut som Hergés teckningar. Sen huruvida det blir fotorealistiskt eller inte är omöjligt att avgöra förrän det visas på bio.
Kommer ni inte ihåg debatten om just Avatars trailer, att det såg så renderat ut att det var fult? När alla sen satt i biosalongen med betydligt högre kontrast var det ingen som klagade längre. Det handlar mycket om utrustningen man sitter med. En datorskärm är aldrig så kontrast- och färgrik som en bioduk i ett totalt nedsläckt rum. Och oavsett om den är det så är källmaterialet inte lika högupplöst.
1361 inlägg
Precis vad jag syftade på Magiul :)
Det handlar om att få Tintin att se ut som i Hergés seriealbum (utan att det blir löjligt), inte att få honom att se så mänsklig ut som möjligt. Om det hade varit som i Beowulf eller Polarexpressen hade man ju sett att Tintin spelas av Jamie Bell, vilket man inte gör nu. Samma gäller Haddock, Dupont och Dupond osv.
Det handlar om att få Tintin att se ut som i Hergés seriealbum (utan att det blir löjligt), inte att få honom att se så mänsklig ut som möjligt. Om det hade varit som i Beowulf eller Polarexpressen hade man ju sett att Tintin spelas av Jamie Bell, vilket man inte gör nu. Samma gäller Haddock, Dupont och Dupond osv.
Fan vad ni glömmer Peter Jackson hela tiden!
Glömmer? Förtränger menar du? ;-)
Patrik: Tygla gubben inom dig! ;-)
Jag tycker ändå den här animeringen är lite mysig,fråga mig inte varför men jag får en bra känsla utav kalaset. En spelfilm skulle nog Spielberg/Jackson(high five? ;-)) klara av riktigt bra. Men jag kan som sagt inte låta bli att gilla animeringen,intrycket är fantastiskt änsålänge! Haha precis,Tintin är en Gud,det finns inte att någon kan ogilla han! :D
War Horse är också ett GRYMT spännande projekt, hyperintressant! :)
Jag tycker ändå den här animeringen är lite mysig,fråga mig inte varför men jag får en bra känsla utav kalaset. En spelfilm skulle nog Spielberg/Jackson(high five? ;-)) klara av riktigt bra. Men jag kan som sagt inte låta bli att gilla animeringen,intrycket är fantastiskt änsålänge! Haha precis,Tintin är en Gud,det finns inte att någon kan ogilla han! :D
War Horse är också ett GRYMT spännande projekt, hyperintressant! :)
Hannes: Ähh, Jackson är ju bara producent den här gången! ;) Han får vänta på sin tur, vi ger honom uppmärksamheten när nästa Tintin kommer. Då är ju Jackson förmannen och står för regin.
Haha, nejdå! Det är klart att det är ett samarbete där båda två är viktiga vare sig de producerar eller regisserar, men det blir väl så att man nämner Spielberg extra nu eftersom han står som regissör. Så blir det ju.
Haha, nejdå! Det är klart att det är ett samarbete där båda två är viktiga vare sig de producerar eller regisserar, men det blir väl så att man nämner Spielberg extra nu eftersom han står som regissör. Så blir det ju.
Jonas: Haha ja jag ska försöka. Jo visst fan är det lite mysigt, jag får väl ge med mig då :) Som sagt, det blir säkert bra det här.
Förresten, vem är den där Peter ni pratar om hela tiden? *Putting on the thinking cap*...nä, ingenting. ;)
Förresten, vem är den där Peter ni pratar om hela tiden? *Putting on the thinking cap*...nä, ingenting. ;)
Patrik: Haha nej nu är jag för hård :(
Jo du har rätt,det blir nog smäll-karamell utav de här! :)
Jo du har rätt,det blir nog smäll-karamell utav de här! :)
Mac:
Jo, men nu är kom ju idén till att göra filmen från båda två. De besökte ju James Cameron och Avatar inspelningen och tänkte att de kunde göra en film tillsammans med samma teknik som Avatar för de vart så inspirerade. De valde Tintin och tänkte att Spielberg regisserar första och Jackson andra.
Jackson är ju även en "on-set" producent vilket betyder att han är på plats och hjälper till och även faktiskt regisserar små delar.
Jo, men nu är kom ju idén till att göra filmen från båda två. De besökte ju James Cameron och Avatar inspelningen och tänkte att de kunde göra en film tillsammans med samma teknik som Avatar för de vart så inspirerade. De valde Tintin och tänkte att Spielberg regisserar första och Jackson andra.
Jackson är ju även en "on-set" producent vilket betyder att han är på plats och hjälper till och även faktiskt regisserar små delar.
Hannes: Ja självklart! Jackson är lika viktig såklart, men det blir ju på något sätt ändå Spielberg som får mest uppmärksamhet för just den första filmen eftersom han står som regissör. Det blir ju the other way around när nästa Tintin kommer. Men återigen, Jackson och Spielberg samarbetar ju med dessa filmer för att få dem så bra som möjligt.
Ska bli riktigt kul att se vad de kokar ihop! :)
Ska bli riktigt kul att se vad de kokar ihop! :)
Jag har läst lite här och där att David Fincher och Guillermo Del Toro båda två har varit "gäst-regissörer". De ska ha regisserat varsin scen i filmen, är det någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Den här trailern är för övrigt en aning annorlunda än den första vi såg, i alla fall i början.
http://www.imdb.com/video/imdb/vi140942617/
Den här trailern är för övrigt en aning annorlunda än den första vi såg, i alla fall i början.
http://www.imdb.com/video/imdb/vi140942617/