Visa första inlägg
40 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
40 inlägg
[quote="Remus":1lhqa5vk]En fråga om Megatron: [/quote:1lhqa5vk]
Megatron scannar inget alt-mode på jorden som dom andra robotarna.
Läste någonstans att han inte ville besudla sig med något som har med människor att göra, då han bara ser oss som insekter, elak typ
Så flygplanet han transformeras till är nog hans sanna alt-mode, eller nått?
365 inlägg
för
365 inlägg
Jag med. Nu har jag äntligen bokat biljetterna och är väldigt spänd!
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Kul att den fick vara med på listan ett litet tag iaf!
Har provar spela spelet nu ett tag. Filmlicensspel, som är fungerar nog bäst på en konsol. Fast det är riktigt kul att demolera massa saker! Och framför allt vara en transformers!

EDIT: Kan tillägga att Cicci Renström på tv4 gav transformers en 2:a. För att filmen var för lång och att hon höll på att somna. :S Hon sade även att Michael Bay är en "omåttlig människa". CG på SVT gav också filmen en 2:a. Klart väntade betyg. Fast Emma Grey Munthe stört digga den, som om hon hade recenserat filmen för aftonbladet hade den fått en 4:a. En liten tröst trots allt
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Okej, Scavenger. Då förstår jag. Pejau, testade du spelet till PC? Det måste jag testa! Verkar helt okej spel för stunden. Måste testa!
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="Remus":10l6p038]Okej, Scavenger. Då förstår jag. Pejau, testade du spelet till PC? Det måste jag testa! Verkar helt okej spel för stunden. Måste testa![/quote:10l6p038]

Jajamensan så är det PC
Visst är det okej. Lite svårt då det är som sagt konsolanpassat.

Har för tillfället fastnat på ett ställe. (Där man möter cementblandaren).
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3um7zvly]fbk_lover, jag tror den är med i eftertexterna.

En fråga om Megatron:

Visa spoiler
[/quote:3um7zvly]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:35h8bcwf]
dinskugga>> Bara för att han är helikopter betyder det inte att det är Vortex. Finns fler än en decepticons helikopter exempel Battletrap. läs läxan. Blackout är en ny karaktär som ser ut som en helikopter och bara för att du kan en helikopter från G1 betyder inte det att dom är samma person[/quote:35h8bcwf]

nej men det är ju den enda riktiga Helikoptern från G1 iaf ( vortex ) vad jag vet

tycker inte battletrap räknas som helikopter eftersom han är en duocon dvs jeep + helikopter !

sen är blackout engtligen micromaster och även varit en mini-con i serien armada sen blev han en helikopter i engergon serien!.. men jag tycker att han borde hetat vortex för alla andra är ifrån G1 i serien så kunde dom kallat han vortex istället för att ha och byta namn på en redan existerande decepticon
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Filmen fortsätter att spela in en massa pengar!
[url=http://news.fantasymoguls.com/originalcontent/2007/07/transformers-tr.html:2voqhumg]Box Office[/url:2voqhumg]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har suttit och funderat på filmen, och har kommit fram till följande:

[u:h1adyex1][b:h1adyex1]NEGATIVT[/b:h1adyex1][/u:h1adyex1]

1) Dålig interaktion mellan Decepticonsen.
Visa spoiler

2) Hål i handlingen
Visa spoiler

3) Skakig kamera. Men det gick ändå att följa vad som hände, önskar bara att i vissa scener kameran kunde fokusera sig på vad som hände. Lite fler "wide shots" hade heller inte skadat.

4) Motorvägsscenen. Ville få ut ännu mer action genom denna scen. Det var ju en massa Autobots och Decepticons som färdades på motorvägen, men det var bara
Visa spoiler

[u:h1adyex1][b:h1adyex1]POSITIVT[/b:h1adyex1][/u:h1adyex1]

1) Inledningen. Man vill inte slösa tid på onödigt snack, så man sätter igång direkt med en spektakulär scen i Mellanöstern.

2) Action. Har aldrig sett så mycket action i en film. Underbart, särskilt när det är Bayhem.

3) Handlingen flyter på väldigt bra. Inga onödiga diskussioner eller utdragna tal. Det blir aldrig tråkigt, det händer alltid nåt.

4) Komedin. Jag skrattade åt alla skämten man bjöds på, dom lyckades verkligen bra med detta. Anthony Andersons karaktär var väldigt skön.

5) Shia LaBeouf. Här har vi en ny stjärna. Ser fram emot vad han kan göra i Indy 4.

6) Interaktionen mellan Autobotsen. ÄLSKADE personligheterna man gav våra hjältar, speciellt Ironhide. Får ett stort leende på läpparna när
Visa spoiler

7) Musiken. Både soundtrack och score fungerade bra här. Steve Jablonsky's musik stod verkligen ut när Autobotsen anlände till Jorden. Major goosebumps.
Visa spoiler

8) Optimus Prime. "Han är tillbaka!", var min första tanke när han började prata. Är väldigt glad att dom tog tillbaka Peter Cullen. Han ÄR Optimus Prime.

9) Megatron. Föredrar Hugo Weavings tolkning framför Frank Welkers. Welkers röst fungerar inte längre, vilket filmskaparna också tyckte.

10) Optimus Prime vs. Megatron. En härlig fight. One shall stand, and one shall fall. Good times.

11) Barricade. Han hade inte mycket att säga, men hur han sa sina repliker har sattit sig i huvudet på mig. En jävligt skräckinjagande Decepticon. Hans förhör av Shia är en av många höjdpunkter i filmen.

12) Scorponok. En riktig nasty Decepticon som terroriserar våra mänskliga hjältar. Den scenen är väldigt episk och stor. Bring the rain.

13) $150 miljoner. Hur fan lyckades man göra en sån film för bara den summan? Såg ut som en $300 miljoner film.

14) CGI. ILM har ännu en gång utmärkt sig. Felfritt. Och en underbar visuell upplevelse.

15) Bay. Min idol. Älskar hans visuella stil. Han är kungen av action.

Har säkert flera positiva åsikter nånstans i bakhuvet, men kommer inte på dom just nu. Ska se TRANSFORMERS för andra gången på söndag. Längtar!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":1rqtcwfu]Undra hur mycket som krävs för en uppföljare!?[/quote:1rqtcwfu]

500 Million dollar
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Inte 500 miljoner väl ;D?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bala":2ctrsrjo]Inte 500 miljoner väl ;D?[/quote:2ctrsrjo]

Ja, om filmen kommer tjäna så mycket pengar så kommer det defenitivt en uppföljare.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Filmen kommer defenitivt tjäna in stora summor pengar! Så det kommer komma en uppföljare, absolut! Och jag längtar redan som f*n!!
1250 inlägg
för
1250 inlägg
Jag tror faktiskt inte den får så många besök i Sverige, verkar inte som en sån film svenskar rusar till.. Menmen, finns säkert många leksaksgalningar här ute
Jag ska iaf inte se den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den här filmen var så grym. Förut tyckte jag die hard var den bästa action filmen. Men den här puttar ner die hard till silverpallen.
Jag veet inte om jag ska ge den 4,5 eller 5.måste tänka på det. nej förresten det får duga med
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="alexander 10":y68wt27c][quote="Bala":y68wt27c]Inte 500 miljoner väl ;D?[/quote:y68wt27c]

Ja, om filmen kommer tjäna så mycket pengar så kommer det defenitivt en uppföljare.[/quote:y68wt27c]

Japp det kommer en transformer 2, 2009. Tro mej det e inte bara du som längtar bror ... andra gör det oxxå... men jag kommer sova framför biografen ... filmen bra, karatärerna bra.. MEGAN FOX SNYGG!!!!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Lillemor":1qssq6eb]Jag tror faktiskt inte den får så många besök i Sverige, verkar inte som en sån film svenskar rusar till.. Menmen, finns säkert många leksaksgalningar här ute
Jag ska iaf inte se den.[/quote:1qssq6eb]
Och varför hade du inte tänkt att se den för då?
[quote="Bala":1qssq6eb]Inte 500 miljoner väl ;D?[/quote:1qssq6eb] Det tror jag nog för den känade väl typ 38 mille på 28 timmar eller nåt sånt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ehmm en sista sak:)... decepticons var otroligt grymma nästan "IMBA" som man säger i dataspråket ... speciellt den där "360 kanon skytten i slot-motion form och helikopter slaktarn".... Skulle säga att decepticons krossar allt... lite synd att militärer kom in i filmen... robotar räcker.... annars skulle den fått en 10/10 av mej GOOD JOB MICHAEL BAY!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kom nyss hem från bion och jag kan bara säga, wow.

Filmen är helt perfekt. Humor och action i en fantastisk mix. Bra skådespel, otroliga specialeffekter och Megan Fox , vadå, hon fick mig att svettas!

Humorn är sjukt rolig i filmen, alla i bion skrattade. Som i scenen när
Visa spoiler

Själva storyn är tunn och glöms bort, men även av publiken. Det är som att sopa bort storyn under en matta full av action! Inte helt men you get my point.

Anyways för filmen !

Ojuste får inte glömma,
Megan Fox is hot!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Dubbelposta inte chinesnisse, haha ja han kommer nog missa nåt riktigt bra
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden