Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Bala":2v66szjs][quote="bigproof":2v66szjs]Varför skulle den inte kunna komma 2009 för Michael Bay äär väl känt för att typ jobba hastigt?[/quote:2v66szjs]

Haha det är bara 1 ½ år kvar till 2009 ^^. Sen tar det som sagt ett bra tag o göra filmen. Den här filmen tog väl ungefär 1 år o göra.
Men Michael Bay ska ju kanske ta hand om Prince of Persia också.

Jo jag vet ju såklart att 2an kommer och så.
Men 500 Milijoner dollar ? Så mkt MÅSTE den väl inte tjäna in för att 2an ska bli av ?[/quote:2v66szjs]

Ettan tog nog mera än 1 år att göra. Det är inte bara filmning som måste färdigställas. Dom började göra den 2004, då dom sökte en reggisör. Och jag tror inte att den måste tjäna 500 miljoner, utan närmare 250 - 300 miljoner.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har precis kollat på filmen. Faktiskt bra. Slutstriden var maffig och den var välgjord och längden passade fint.

En blir det
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
slutstriden var lång.. men dess specialeffekter gjorde att 1.30 timme krig e värt att se .. älskade filmen själv.. synd bara att jag inte kan spamma
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Man märkte faktiskt inte att filmen var så lång. Tiden gick otroligt fort.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Toxin":3h5ju7vu]Man märkte faktiskt inte att filmen var så lång. Tiden gick otroligt fort.[/quote:3h5ju7vu]

Japp... Spielberg har alltid varit bra på att göra snabba "långfilmer" tycker jag... men filmen borde varit 3 timmar varav 2 timmar fight
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Jag måste också säga att den här filmen var inte alls för lång! Snarare för kort! Jag vill ha lite mer förlängda scener!

Visa spoiler

Iallafall så vill jag ha en Extended Edition/Collector's Edition! Och det nu!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
HAHA Remus ... Fin Spoiler ...
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Vad menar du nu?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3nttf1kr]Vad menar du nu?[/quote:3nttf1kr]

Visa spoiler

Gillade den
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Så fruktansvärt välgjord film. Jag har höjt mitt betyg till en fyra.

Mickhel Bay, om han nu stavar det så vet jag inte ( ) är så skicklig.
Han låter filmen få sin tid att komma igång precis som ''Pearl Harbor'' där det gick en timme åt kärleksdramat och det hela.

Transformers slarvar inte riktigt igång och påskyndar med att visa hur grym den är, utan den låter publiken sakta komma in i det hela och när publiken väl är inne i filmen och känner de flesta personerna i den - då, då drar explosionerna igång för fullt samtidigt som publiken hänger med i handlingen. Det är så grymt maffigt och filmen har humor - oväntat men sant.

Vet inte vad mer jag ska säga. Fyra pluppar - minst!
77 inlägg
för
77 inlägg
Kalas film! verkligen bra. En sak som stör mig bara, varför säger dom att dom ska snabba på att gömma undan robot kropparna o dumpa dom i havet när en hel stad sett dom skjuta sönder allt som rör sig?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Asbra film!! :wub:
Kommer det o komma en 2:a 2009, som jag hört?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="liberal_teen":3j591nse]Asbra film!!
Kommer det o komma en 2:a 2009, som jag hört?[/quote:3j591nse]

aa enligt IDM ska det komma en vad jag såg i hemsidan.. det e inte säkert... men jag längtar mest till prince of persia
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Okej, då förstår jag vad du menar Chinese_Nisse. Det kommer förmodligen en uppföljare, får hoppas den här film slår något slags rekord!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
filmen har hittills spelat in 122 miljoner dollar around the globe in ticket sales.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är väl Mickhel Bay som ska göra tvåan också? Han gjorde ett superbra jobb med ettan.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Hmm?? 122 miljoner dollar? Och dom gjorde filmen för 150 miljoner dollar? Det låter inte så bra i mina öron. Inte ens fått tillbaka det som dom lagt ner.

Jag hoppas det kommer stiga radikalt dom här dagarna! Lite orolig faktiskt...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":40nqa2sq]Hmm?? 122 miljoner dollar? Och dom gjorde filmen för 150 miljoner dollar? Det låter inte så bra i mina öron. Inte ens fått tillbaka det som dom lagt ner.

Jag hoppas det kommer stiga radikalt dom här dagarna! Lite orolig faktiskt...[/quote:40nqa2sq]

Men kära nån... filmen hade premiär för 5 dagar sen i USA, och 3 dagar sen i resten av världen... lugna dig lite.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":30tjk4ps]Hmm?? 122 miljoner dollar? Och dom gjorde filmen för 150 miljoner dollar? Det låter inte så bra i mina öron. Inte ens fått tillbaka det som dom lagt ner.

Jag hoppas det kommer stiga radikalt dom här dagarna! Lite orolig faktiskt...[/quote:30tjk4ps]

Hur korkad får man vara?
en budget ligger på hela tiden filmen går på bio. Nu har filmen gått på bio i fem dagar om vi räknar med smygpremiärererna. Skärp dig dom kommer köra över.

Dom kommer har klarat budgeten efter helgen förmodligen alltså 1 vecka till att klara budget. Det är riktigt riktigt bra. Så fort USA passerar 150 så kommer dom nog gå ut med att det kommer en tvåa och där är man redan uppe i ca 90 miljoner
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Då så såg man äntligen filmen!
Och jag kan bara säga FANTASTISK!
Uppfyllde min förväntningar. Kan bara hålla med alla här som tycker att filmen är skit bra. Den enda som jag blev besviken på var, som många andra tyckte, att decepticons inte fick en lika värdig introduktion som Autobots. Och heller inte lika mycket dialog.
Fast allt annat var amazing!

Slutligen kan jag säga att det här är sommarens film! Klart bättre än Pirates 3 och Spider-Man 3.
Och nu så hoppas jag verkligen på en 2:a.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden