Nån gång under 2006 ska det troligen komma en film om dessa robotar som det gjordes serier på 80-talet, som var väldigt populärt. Man kommer ihåg själv, man var lite fan av det på den tiden när man var liten.
Men nu ska det komma en film om detta 80-tals fenomen. Vad tror ni om potentialen?
Det är fastställt att Dreamworks ska distribuera filmen i USA och Paramount ska göra det internationellt.
Steven Spielberg (!) kommer vara exekutiv producent. Regissör är dock inte fastställt. Men enligt nuvarande gällande rykten så är det antingen Roland Emmerich (ID4) och Jonathan Mostow (Terminator 3) som är kandidater eller snarare som producent Don Murphy skulle kunna tänka sig.
Ha d gött!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ang. transformers 2 läs nyheter och skvaller.
Tycker också att denna uppfyllde mina förväntingar men som sagt för lite screentime för botsen om man ska klaga. Peter Cullens röst ger min kropp underbara rysningar... feltolka inte
Tycker också att denna uppfyllde mina förväntingar men som sagt för lite screentime för botsen om man ska klaga. Peter Cullens röst ger min kropp underbara rysningar... feltolka inte
Vad jag menar med att det inte låter så särskilt bra är att både Spiderman 3 och Potc 3 fick något slags "öppnings rekord" eller något sådant. Att det gick jätte bra för dom på premiärdagen (för Transformers var det 4 juli här i Sverige, vilken jag var på) men vi har minsann inte hört något "häpnadsväckande" eller oerhört bra ifrån någon nyhet om Transformers.
Jag trodde det skulle gå bättre för den här filmen helt enkelt. Det här med Decepticonernas introduktion tror jag kommer rättas till vid DVD releasen (om inte det kommer en Extended) och att Devastators namn kommer rättas till, till hans riktiga namn vilket är Brawl. Jag hoppas verkligen att båda dom här sakerna kommer med i dvd/extended!
Då är den här filmen näst intill perfekt, om dom gör Optimus vs. Megatron fighten lite längre och med deras speciella vapen! Sen det där på motorvägen också som jag har tjatat om.
Jag trodde det skulle gå bättre för den här filmen helt enkelt. Det här med Decepticonernas introduktion tror jag kommer rättas till vid DVD releasen (om inte det kommer en Extended) och att Devastators namn kommer rättas till, till hans riktiga namn vilket är Brawl. Jag hoppas verkligen att båda dom här sakerna kommer med i dvd/extended!
Då är den här filmen näst intill perfekt, om dom gör Optimus vs. Megatron fighten lite längre och med deras speciella vapen! Sen det där på motorvägen också som jag har tjatat om.
Men tänk även på att Pirates 3 och Spider-Man 3 är uppföljare! Den här filmen är tvär ny så.....Den spelar in mer än vad jag trodde faktiskt. Tänk även på att Japan och UK inte haft premiär ännu.
Självklart gav Cullens röst rysningar fantastisk! Weaving som Megatron var också bra. Kan hålla med Andreas och säga att Welkers megatron nog inte skulle passa.
Angående DVD så hoppas jag också på en extended! Och att de nu i efterhand lägger till mer Transformers scener (som Lucas har gjort i sina star wars filmer).
Det finns mycket man vill se då b.la.
Plus mycker mer
Självklart gav Cullens röst rysningar fantastisk! Weaving som Megatron var också bra. Kan hålla med Andreas och säga att Welkers megatron nog inte skulle passa.
Angående DVD så hoppas jag också på en extended! Och att de nu i efterhand lägger till mer Transformers scener (som Lucas har gjort i sina star wars filmer).
Det finns mycket man vill se då b.la.
Plus mycker mer
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":241ux70m]Hmm?? 122 miljoner dollar? Och dom gjorde filmen för 150 miljoner dollar? Det låter inte så bra i mina öron. Inte ens fått tillbaka det som dom lagt ner.
Jag hoppas det kommer stiga radikalt dom här dagarna! Lite orolig faktiskt...[/quote:241ux70m]
Du måste tänka på att filmen inte släppts ut i Japan än... Japanerna är mycket bia intresserade... speciellt på sådant "anime" biofilm ...
anime menar jag specialeffekterna och robtarna som ser ut som "anime"
Jag hoppas det kommer stiga radikalt dom här dagarna! Lite orolig faktiskt...[/quote:241ux70m]
Du måste tänka på att filmen inte släppts ut i Japan än... Japanerna är mycket bia intresserade... speciellt på sådant "anime" biofilm ...
anime menar jag specialeffekterna och robtarna som ser ut som "anime"
Okej! Det tänkte jag inte på Pejau och Chinese_Nisse. Vi får hålla tummarna!
Iallafall så har du en poäng där Pejau:
Iallafall så har du en poäng där Pejau:
Saknas
för
Inga inlägg
men släpps inte filmen i England före Sverige??? UK
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":3f6u8ad6]men släpps inte filmen i England före Sverige??? UK[/quote:3f6u8ad6]
Släpps inte förrän i slutet av juli i England.
Släpps inte förrän i slutet av juli i England.
Saknas
för
Inga inlägg
tack andreas... tycker att england borde vara före oss för det e massor med skådespelare i england/skottland (hollywood)....
Saknas
för
Inga inlägg
Transformers har slagit ett rekord redan med mest sålda biljetter en tisdag. Sen Remus & pejau har kollat igenom filmen några ggr och kommit fram till:
[quote="021h":llixp497]Transformers har slagit ett rekord redan med mest sålda biljetter en tisdag. Sen Remus & pejau har kollat igenom filmen några ggr och kommit fram till:
[/quote:llixp497]
Såklart kommer de få en screen time i 2:an eventuellt 3:an. Nu handlar de mycket om människorna. I 2:an kan de ju utveckla mer om transformers och karaktärerna.
Men som jag skrev tidigare har de en stor möjlighet med kommande DVDn att lägga till en massa x-tra scener, förlängda scener och mer dialog etc.
Vi får vänta och se när den bli aktuell på DVD.
Btw 021h nu när du har sett filmen x antal ggr. Står du fast vid din fyra, eller tycker du att den blir sämre och sämre?
Den har även fullit ur 250 listan. Vilket var ganska givet...tyvärr
[/quote:llixp497]
Såklart kommer de få en screen time i 2:an eventuellt 3:an. Nu handlar de mycket om människorna. I 2:an kan de ju utveckla mer om transformers och karaktärerna.
Men som jag skrev tidigare har de en stor möjlighet med kommande DVDn att lägga till en massa x-tra scener, förlängda scener och mer dialog etc.
Vi får vänta och se när den bli aktuell på DVD.
Btw 021h nu när du har sett filmen x antal ggr. Står du fast vid din fyra, eller tycker du att den blir sämre och sämre?
Den har även fullit ur 250 listan. Vilket var ganska givet...tyvärr
Saknas
för
Inga inlägg
Står fast vid min fyra utan att blinka. Det är en femma i min värld om det inte fanns så många små missar. Men det är ju mest pga dom försöker trycka ihop för mycket på liten tid och visa personer egentligen inte skulle behövas med i filmen exempel Anderson. tar bara tid från botsen
Saknas
för
Inga inlägg
Märkte någon att
Vågar man fråga dig, 021h, hur du kunnat sett den flera gånger? Har du gått på bio många gånger eller har du laddat ner?
F.E.A.R., jag tror inte han gjorde det. Men är inte omöjligt men det är ganska svårt att urskilja han från dom andra planen .
F.E.A.R., jag tror inte han gjorde det. Men är inte omöjligt men det är ganska svårt att urskilja han från dom andra planen .
Saknas
för
Inga inlägg
Bio mannen.. Bio checkar is the shit
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":wv5nx7y7]Står fast vid min fyra utan att blinka. Det är en femma i min värld om det inte fanns så många små missar. Men det är ju mest pga dom försöker trycka ihop för mycket på liten tid och visa personer egentligen inte skulle behövas med i filmen exempel Anderson. tar bara tid från botsen[/quote:wv5nx7y7]
En femma i min lilla värd med, men som du säger så är det många små missar. kanske var budgeten som satte stopp med allt. Och då tvåan garanterat får en större budget, kan de ju expandera det hela. Eller har jag fel? Kan komma på DVD?
En femma i min lilla värd med, men som du säger så är det många små missar. kanske var budgeten som satte stopp med allt. Och då tvåan garanterat får en större budget, kan de ju expandera det hela. Eller har jag fel? Kan komma på DVD?
Saknas
för
Inga inlägg
Tror inte budgeten satt stopp för det utan filmen får ju endast ha en maxtid på bio och förmodligen har dom klippt bort en halvtimma av filmen
[quote="021h":2gs72eb3]
Tror inte budgeten satt stopp för det utan filmen får ju endast ha en maxtid på bio och förmodligen har dom klippt bort en halvtimma av filmen[/quote:2gs72eb3]
Sant det du säger. Och de har klippt bort en halvtimma, då första cuten var 2h 50 min. Skulle vara intressant att se den!
Tror inte budgeten satt stopp för det utan filmen får ju endast ha en maxtid på bio och förmodligen har dom klippt bort en halvtimma av filmen[/quote:2gs72eb3]
Sant det du säger. Och de har klippt bort en halvtimma, då första cuten var 2h 50 min. Skulle vara intressant att se den!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="transgeek":pycgd7ol][quote="021h":pycgd7ol]Bio mannen.. Bio checkar is the shit [/quote:pycgd7ol]
shit, du gillar att särskriva...
transformers var ganska dålig i mina ögon, såg den på förhandsvisningen i måndags på Park. kan tänka mig att den är helt ok om man följt serien noga och är -12 år gammal!![/quote:pycgd7ol]
jag tror inte 7 åringar kan se såna effekter... de skulle bära på glasögon efter filmen... man måste vara tillräckligt mogen för att förstå vad specialeffkter gör och hur den görs
shit, du gillar att särskriva...
transformers var ganska dålig i mina ögon, såg den på förhandsvisningen i måndags på Park. kan tänka mig att den är helt ok om man följt serien noga och är -12 år gammal!![/quote:pycgd7ol]
jag tror inte 7 åringar kan se såna effekter... de skulle bära på glasögon efter filmen... man måste vara tillräckligt mogen för att förstå vad specialeffkter gör och hur den görs