Nån gång under 2006 ska det troligen komma en film om dessa robotar som det gjordes serier på 80-talet, som var väldigt populärt. Man kommer ihåg själv, man var lite fan av det på den tiden när man var liten.
Men nu ska det komma en film om detta 80-tals fenomen. Vad tror ni om potentialen?
Det är fastställt att Dreamworks ska distribuera filmen i USA och Paramount ska göra det internationellt.
Steven Spielberg (!) kommer vara exekutiv producent. Regissör är dock inte fastställt. Men enligt nuvarande gällande rykten så är det antingen Roland Emmerich (ID4) och Jonathan Mostow (Terminator 3) som är kandidater eller snarare som producent Don Murphy skulle kunna tänka sig.
Ha d gött!
1753 inlägg
Tyckte inte specialeffekterna var så märkvärdiga.
Anyways. Säga vad man vill om Michael Bay men det saknas inte intryck efter en film som Transformers. Storslaget, påkostat och sanslöst underhållande som väntat, jag är som bekant ett stort fan av Bay
Men jag stör mig också på många saker. Det är för mycket humor i filmen, och den tenderar att göra actionscenerna fåniga. Ofta sitter jag bara och skäms. Och så fort en robot öppnar munnen, ja då vill jag bara skratta. Och det är däremot inte positivt menat. Robotsnacket var superfånigt. Men jag är ju heller ingen nörd som sett dne tecknade serien eller så.
Kort sagt kan TF ses som en riktigt påkostad, animerad film (i liveversion). Hade jag varit 12 hade jag nog älskat den. Nu är det bara att inse att Bay inte prioriterar sina gamla fans
Betyget blir nog ändå (lite motvilligt, men Spider-Man 3 fick en trea och den var ju klart sämre).
Har förresten döpt om filmen till det mer passande [b:2sgckrjk]Trams-formers[/b:2sgckrjk]...
Anyways. Säga vad man vill om Michael Bay men det saknas inte intryck efter en film som Transformers. Storslaget, påkostat och sanslöst underhållande som väntat, jag är som bekant ett stort fan av Bay
Men jag stör mig också på många saker. Det är för mycket humor i filmen, och den tenderar att göra actionscenerna fåniga. Ofta sitter jag bara och skäms. Och så fort en robot öppnar munnen, ja då vill jag bara skratta. Och det är däremot inte positivt menat. Robotsnacket var superfånigt. Men jag är ju heller ingen nörd som sett dne tecknade serien eller så.
Kort sagt kan TF ses som en riktigt påkostad, animerad film (i liveversion). Hade jag varit 12 hade jag nog älskat den. Nu är det bara att inse att Bay inte prioriterar sina gamla fans
Betyget blir nog ändå (lite motvilligt, men Spider-Man 3 fick en trea och den var ju klart sämre).
Har förresten döpt om filmen till det mer passande [b:2sgckrjk]Trams-formers[/b:2sgckrjk]...
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Alexander":300t6s9g]Tyckte inte specialeffekterna var så märkvärdiga.
[/quote:300t6s9g] Are you kiddin' me?! Dom är ju de bästa hittils... Jag rös nästan varje gång en transformer kom i bild...
[/quote:300t6s9g] Are you kiddin' me?! Dom är ju de bästa hittils... Jag rös nästan varje gång en transformer kom i bild...
1753 inlägg
Tyvärr. För mycket robot och metall och skrot på en och samma gång. Jag är lyckligtvis inte lika lätt att impa på.
Saknas
för
Inga inlägg
Så vad ska man göra för att impa på dig då?? Vad kan man helt mänskligt göra bättre än transformers.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Alexander":1qgsyje3]Tyvärr. För mycket robot och metall och skrot på en och samma gång. Jag är lyckligtvis inte lika lätt att impa på. [/quote:1qgsyje3]
transformers är otrligt bra... bara du som kollar för mycket på skrot.... lär dej vad specialeffekter skiljer sej med SKROT! TACK!
transformers är otrligt bra... bara du som kollar för mycket på skrot.... lär dej vad specialeffekter skiljer sej med SKROT! TACK!
Saknas
för
Inga inlägg
Bra chinese_nisse säg ifrån...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="bigproof":2lcgezg6]Bra chinese_nisse säg ifrån... [/quote:2lcgezg6]
lol det e ju sant... han kan ju inte skilja transformers robotar ifrån skrot... skrot e saker man slänger i högar! transformers är ULTIMATA! man ska aldrig snacka skit om grejer som jag lekte med när jag var liten
lol det e ju sant... han kan ju inte skilja transformers robotar ifrån skrot... skrot e saker man slänger i högar! transformers är ULTIMATA! man ska aldrig snacka skit om grejer som jag lekte med när jag var liten
1753 inlägg
[quote="chinese_nisse":2nqa13gy][quote="Alexander":2nqa13gy]Tyvärr. För mycket robot och metall och skrot på en och samma gång. Jag är lyckligtvis inte lika lätt att impa på. [/quote:2nqa13gy]
transformers är otrligt bra... bara du som kollar för mycket på skrot.... lär dej vad specialeffekter skiljer sej med SKROT! TACK![/quote:2nqa13gy]
Nej då, jag har bara sett tillräckligt med film för att kunna skilja bra specialeffekter från halvdana.
transformers är otrligt bra... bara du som kollar för mycket på skrot.... lär dej vad specialeffekter skiljer sej med SKROT! TACK![/quote:2nqa13gy]
Nej då, jag har bara sett tillräckligt med film för att kunna skilja bra specialeffekter från halvdana.
Saknas
för
Inga inlägg
Säg en film som har bättre spec effekter än denna...
1753 inlägg
Matrix, Sagan om Ringen, etc, etc.
Påstår inte att effekterna i TF var sämre än nån annan film, men heller inte bättre - de höll samma nivå som så många andra filmer, alltså imponerade de inte. Går aldrig med på att det skulle vara bästa effektfilmen hittills.
Påstår inte att effekterna i TF var sämre än nån annan film, men heller inte bättre - de höll samma nivå som så många andra filmer, alltså imponerade de inte. Går aldrig med på att det skulle vara bästa effektfilmen hittills.
Saknas
för
Inga inlägg
Men.. jaa matrix kan jag faktiskt hålla med om men hallå sagan om ringen... aldrig kan inte ens gemföras med effekter här...
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med Alexander på båda punkterna. Det helt för mkt humor i filmen, robotsnacket är inte bra alls, tror jag endast gillade det när Megatron och Barricade snackade. Effekterna är väldigt bra, men att de skulle vara bäst kännns det inte alls som. Finns många filmer som har lika bra.
Bäst är det inte, men det är i toppskiktet.
Det var ju menat som en familjefilm, det var nog därför som det blev genomsyrat av humor. Men jag tyckte ändå att det var riktigt härligt att höra Optimus och de andra prata.
Men det går att korrigera till en kommande(?) 2:a
Det var ju menat som en familjefilm, det var nog därför som det blev genomsyrat av humor. Men jag tyckte ändå att det var riktigt härligt att höra Optimus och de andra prata.
Men det går att korrigera till en kommande(?) 2:a
Saknas
för
Inga inlägg
CGIn är sjukt bra punkt slut. Finns inget att diskutera om där. Svårt att säga vilken film som har bäst effekter så men man kan iaf säga att transformers tillhör grädden på mosen.
Sen detta om humorn i filmen, ja det är lite för mycket av det kan man faktiskt inte säga så mycket om.
Matrix har inte sådär jättebra effekter, kolla bara fighterna mellan Neo och Agent Weaving. Ser riktigt plastigt ut.
Sagan om ringen är bra effekter sant ja menar kolla på Gollum som ett exempel.
Pejau ang min teori:
Kan även tilläga att Transformers nu har spelat in 143 miljoner WW varav 103 av dessa i USA. Budgeten i hamn nästan efter en vecka. Starkt!!
Sen detta om humorn i filmen, ja det är lite för mycket av det kan man faktiskt inte säga så mycket om.
Matrix har inte sådär jättebra effekter, kolla bara fighterna mellan Neo och Agent Weaving. Ser riktigt plastigt ut.
Sagan om ringen är bra effekter sant ja menar kolla på Gollum som ett exempel.
Pejau ang min teori:
Kan även tilläga att Transformers nu har spelat in 143 miljoner WW varav 103 av dessa i USA. Budgeten i hamn nästan efter en vecka. Starkt!!
[quote="021h":1epcdd5w]
Pejau ang min teori:
Kan även tilläga att Transformers nu har spelat in 143 miljoner WW varav 103 av dessa i USA. Budgeten i hamn nästan efter en vecka. Starkt!![/quote:1epcdd5w]
Okej. Då är jag med!
Den kommer lungt att spela budgeten efter helgen. Då är den säkert uppe i 150 miljoner, bara i USA.
Man kan ju också tillägga att Filmen är ju inte ens släppt över allt i världen!
Pejau ang min teori:
Kan även tilläga att Transformers nu har spelat in 143 miljoner WW varav 103 av dessa i USA. Budgeten i hamn nästan efter en vecka. Starkt!![/quote:1epcdd5w]
Okej. Då är jag med!
Den kommer lungt att spela budgeten efter helgen. Då är den säkert uppe i 150 miljoner, bara i USA.
Man kan ju också tillägga att Filmen är ju inte ens släppt över allt i världen!
Saknas
för
Inga inlägg
Ja den har ju varken gått upp i England eller Japan där serien alltid har varit riktigt stor.
Lite rolig läsning om Transformers i Austalien.
[i:1tl8yj1e]in Australia, “Transformers” was the second biggest opening day of 2007, behind “Pirates of the Caribbean: At World’s End” and the fifth biggest ever non-sequel opening ever[/i:1tl8yj1e]
Lite rolig läsning om Transformers i Austalien.
[i:1tl8yj1e]in Australia, “Transformers” was the second biggest opening day of 2007, behind “Pirates of the Caribbean: At World’s End” and the fifth biggest ever non-sequel opening ever[/i:1tl8yj1e]
Mycket bra!
Japan och England är ju faktiskt stora Transformers fan, så det bådar gott!
Tänkte lite på humorn i filmen. Det klart roligaste i filmen (mitt tycke) var Den passa perfekt vad Megatron tycker om människor!
Japan och England är ju faktiskt stora Transformers fan, så det bådar gott!
Tänkte lite på humorn i filmen. Det klart roligaste i filmen (mitt tycke) var Den passa perfekt vad Megatron tycker om människor!
Saknas
för
Inga inlägg
Såhär ser alltså våra betyg ut just nu:
Bigproof
Remus
021h
chinese Nisse
popcornemi :4.5:
YesBox
General Grievous
Pejau :4.5:
Micke
Alexander
Dindin
Toxin
Ollo
S.T.A.R.S
F.E.A.R
Hero
Andreas
Ludwig M. Bile
Luke
Richie
andolini
WaltX
Vilket betyder att snittbetyget just nu på Moviezine ligger på
ja jag har fruktasvärt tråkigt just nu
Bigproof
Remus
021h
chinese Nisse
popcornemi :4.5:
YesBox
General Grievous
Pejau :4.5:
Micke
Alexander
Dindin
Toxin
Ollo
S.T.A.R.S
F.E.A.R
Hero
Andreas
Ludwig M. Bile
Luke
Richie
andolini
WaltX
Vilket betyder att snittbetyget just nu på Moviezine ligger på
ja jag har fruktasvärt tråkigt just nu
Har någon av er hört när OST kommer? Tyckte att den var riktigt bra! Speciellt när Autobotsen anlände till jorden, fick gåshud! Jablonsky har gjort ett bra jobb!
Saknas
för
Inga inlägg
så nu har man sett Transformers och den var jävligt häftig men som Transformers fan så blev jag lite besviken på den eftersom det är som Alexander säger att det är för mycket humor och jag fick inte heller den där Transformers känslan som jag alltid får när jag ser på den teckande serien. Men jag fick inte heller någon gråt känslor när detta är ju inte den första Transformers filmen heller om ni inte visste det så kom det ut en Transformers film på 80-talet(tecknad) och där blev man ledsen efter som fasen vad jag började lipa då.
Jag tyckte inte det var så mycket Patriotism i filmen som många säger utan jag tyckte det var lagom. Och det var bra att Bay tog med Peter Cullen som gör rösten till Optimus Prime från Transformers serien för utan Peter Cullen så blir det ju ingen Transformers.
Shia LaBeouf som spelade Sam Witwicky var ett bra val och han agerade bra han var väldigt rolig också.
Megan Fox som spelade den heta Mikaela Banes var väl okej men kunde gjort bättre ifrån sig tyckte jag men hon passade bra i filmen.
Jag ger Transformers
Autobots Roll Out!
Jag tyckte inte det var så mycket Patriotism i filmen som många säger utan jag tyckte det var lagom. Och det var bra att Bay tog med Peter Cullen som gör rösten till Optimus Prime från Transformers serien för utan Peter Cullen så blir det ju ingen Transformers.
Shia LaBeouf som spelade Sam Witwicky var ett bra val och han agerade bra han var väldigt rolig också.
Megan Fox som spelade den heta Mikaela Banes var väl okej men kunde gjort bättre ifrån sig tyckte jag men hon passade bra i filmen.
Jag ger Transformers
Autobots Roll Out!