Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Första klippningen av filmen var 2 timmar och 50 minuter, och hade då en R-rating. Men eftersom man var ute efter en PG-13 rating, så fick man klippa ner den.

Hoppas själv på en Extended Cut/Director's Cut DVD.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
någon som vet varför de inte visade alla robotar från de riktiga serien från 80-talet och på TV4?? dem visade bara några goda och några onda... och kommer minicons vara med på TS2?
719 inlägg
för
719 inlägg
Transformers var okej, tycker jag. För mycket humor som många har påpekat, och seriöst den var för lång, dem kunde ha klippt säkert 15-20 min. till tycker jag.

Men specialeffekterna går knappast att klaga på, och jag har sätt många filmer i mitt liv men seriöst den här tar nog hem priset för bästa effekter. Den klår lätt Matrix plastiga effekter, och Sagan om Ringens också som har börjat tappa pondus med åren.
Även Pirates 3 tycker jag, för att Transformers har bra många fler actionscener än den.

Betyg:
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Ska försöka förklara anledningen till att effekterna inte imponerar på mig.

Det är troligen för att robotarna just är fantasifigurer. Hur trovärdiga de än ser ut (och visst gör de det), så VET man ändå att det är CGI.

Betydligt mer imponerande effekter, det är sådana man på något sätt kan relatera till. Att man fejkar saker som kan ske i verkligheten, låt säga störtande flygplan eller vad det nu kan vara. DET är grymma effekter enligt mig.

För en sådan grej kräver enormt mycket jobb att få till så det ser trovärdigt ut. Skapar man fantasifigurer kan man liksom fria händer, man kan designa dem och deras rörelser på 100 olika sätt, och ändå få folk att köpa det.

Visst går utvecklingen framåt, och visst är TF i täten rent tekniskt, men jag har sett f-n så mycket bättre effekter.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":1eildtt0]
Kan även tilläga att Transformers nu har spelat in 143 miljoner WW varav 103 av dessa i USA. Budgeten i hamn nästan efter en vecka. Starkt!![/quote:1eildtt0]

den har inte spelat in sin budget när den når 150miljoner tänk på att reklambudgeten INTE är med där i och den lär ligga på kanske 50-80miljoner dollar minst ..sen får inte filmbolagen 100% av intäkterna .. vet inte hur mkt biosalongerna tar av biljettpriset men det är ju en bra % av biljetten .. så jag kan tänka mig att den måste spela in kanske det dubbla 300 för att klocka sin budget och får vinst ..

nu har jag inte räknat in rojalites och sånt här i och andra inkomster som filmen kommer få av diverse saker
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Tycker att det finns saker som kan hända på riktigt även i Transformers. Inte då robotar utan byggnader och fordon som sprängs i bitar.

Ska göra mitt yttersta att leta upp någon länk. Kan bli svårt. Men nu så har ju även Andreas bekräftat, men jag ska leta
365 inlägg
för
365 inlägg
Nu har jag sett filmen och jag måste bara säga att den var [b:3czxh1qt]suverän[/b:3czxh1qt]!
Det var mycket av filmen jag gillade, som t ex.
Visa spoiler

Det var roligt när
Visa spoiler

Häftiga scener där soldaterna fightades med Scorponok.
Han var väldigt läbbig.

Frenzy var väldigt rolig. Han hade sån rolig röst!

Visa spoiler

Jag skulle gärna se fram emot en Transformers 2, men
Visa spoiler

I alla fall den får
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="Björn 93":1vjol24b]

Jag skulle gärna se fram emot en Transformers 2, men
Visa spoiler

[/quote:1vjol24b]

Visa spoiler
365 inlägg
för
365 inlägg
Jasså, han gjorde det.
Det missade jag för att jag var på muggen.

EDIT: När alla skulle gå, så tändes inga lampor.
Men det var ju några små klipp vid eftertexterna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=transformers06.htm:2cmi4ijv]TRANSFORMERS har tjänat in sin budget![/url:2cmi4ijv]

Och filmen har spelat in $188,753,961 totalt! Och den har inte haft premiär i England och Japan än, plus en hel del andra länder.... hello, Transformers 2.

1161 inlägg
för
1161 inlägg
Det känns riktigt bra!
kommer nog bli lite mer, då de inte har uppdaterat hur den gick i helgen för resten av världen.

EDIT:
[url=http://www.seibertron.com/news/view.php?id=11077:1apxzsp8]Här[/url:1apxzsp8] står det mer intressanta fakta om hur mycket den har spelat in!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Andreas":tjig71d9][url=http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=transformers06.htm:tjig71d9]TRANSFORMERS har tjänat in sin budget![/url:tjig71d9]

Och filmen har spelat in $188,753,961 totalt! Och den har inte haft premiär i England och Japan än, plus en hel del andra länder.... hello, Transformers 2.

[/quote:tjig71d9]

citera det jag skrev på sidan innan ..

den har inte spelat in sin budget när den når 150miljoner tänk på att reklambudgeten INTE är med där i och den lär ligga på kanske 50-80miljoner dollar minst ..sen får inte filmbolagen 100% av intäkterna .. av biosalongerna ( i usa ) tar dom 45% av biljettpriset på biljetten .. så jag kan tänka mig att den måste spela in kanske det dubbla 300 för att klocka sin budget och får vinst ..
2140 inlägg
för
2140 inlägg
När ungefär tror ni att den här kommer på DVD? Januari 2008? December?

Jag kommer inte skriva här på ett tag nu (två veckor) för jag ska på semester imorgon till Bulgarien och sola och slappa som man gör på en semester. Sen kanske en liten fest på en pub/krog kanske. Jag ska först till Arlanda imorgon och åker dagen därpå eller Onsdagen till Bulgarien.

Syns om två veckor! Då jag är ganska så solbränd!

PS. En rolig grej som kom upp på Expressen idag om det stället jag ska till (Sunny Beach):

http://www.expressen.se/nyheter/1.75216 ... -sexfester

Som ni kan se så kommer jag få tampas med prostituerade och tjejer som "hetsas" till sex. Jag måste hålla mig undan båda dera då jag har flickvän och hon följer med. Önska mig lycka till ute vid fronten!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kom hem från bion nu och suttit och läst igenom sidorna sen den haft premiär.
Håller med Alexander gällande specialeffekterna, TF är ruskigt grym, tveklöst, det är något som lyfter filmen, men det finns andra filmer som toppar, Matrix är ett bra exempel, sen att ni begränsar Matrix specialeffekter till fighten mellan Neo och Smith är en annan femma.
Men TF är ändå rolig, även om det kan bli för mycket. Jag blir dock aldrig riktigt känslomässigt engagerad, jag känner ingen större sympati för karaktärerna. Det är väl endast för Bumblebee isåfall.
Musiken är dock bra, och skådespeleriet ter sig också rätt fint.
Visa spoiler

Starscream är ju den definitiva favoriten
Visa spoiler

Hmm what else... jo!
Visa spoiler

Overall så sitter jag ändå rätt insatt genom hela filmen och blir aldrig riktigt less. Hade gärna kunnit vara längre och fördjupat sig mer men men...
blir det iallafall.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Eh jag vad ska jag säga om denna film?
Bar animation och vissa grymma scener. Men endå så var filmen ganska barnslig och dåliga skämt. Dåliga vinklar och mycket när bilder, ingen film jag skulle rekomendera att se på bio.

Jag ger den
154 inlägg
för
154 inlägg
michael bays filmer brukar fan inte få höga betyg, men fan så mycket bra action han bjuder på
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="JackBlack":1bcsmvrb]endå så var filmen ganska barnslig och dåliga skämt. [/quote:1bcsmvrb] Dåliga skämt... vaah... jag har nästan aldrig hört eller sett bättre skämt.... kan du snälla definiera "[b:1bcsmvrb]bra[/b:1bcsmvrb]" skämt.....
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Hehe. Robot pinkar ner polisman, det är verkligen ett exempel på ett dåligt skämt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hehe men det var väl ändå ganska kul...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Transformers: Bästa rullen sen Sunshine och Apocalypto!

Tjejen å jag såg den på bio igår och vi var båda överens:

Sjysst humor, hårdkokt action, snygga effekter - klart underhållande!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden