Visa första inlägg
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
Det där med
Visa spoiler

Caiman:

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Transformers Huge $152M First Week Sets 7-Day Non-Sequel Record

Men nu är filmen uppe i hela 247 miljoner dollar. 8 dagar och redan så mycket
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":1biurux8]Transformers Huge $152M First Week Sets 7-Day Non-Sequel Record

Men nu är filmen uppe i hela 247 miljoner dollar. 8 dagar och redan så mycket[/quote:1biurux8]

hmm rätt så fint resultat... kan den slå "300" på en månad ... som fick $28,106,731 i Nordamerika och i slutet $70,885,301 i Amerika ? bra fråga

eller vänta... jag skrivit fel här (ändring) 154 miljoner swe kronor eller :S? jag e förvirrad hära...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
vi pratar miljoner dollar... Och då filmen är uppe redan nu uppe i nästan 250 miljoner dollar så ska inte 50 till vara problem.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
okey 012H ... men 300 filmen tjänade så mycket på första dagen enligt wikipedia... är inte riktigt säker men jag tror på dem källor jag kollar på säg till om det e fel kan länka hemsidan

http://en.wikipedia.org/wiki/300_%28film%29
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":pu1pf6lp]okey 012H ... men 300 filmen tjänade så mycket på första dagen enligt wikipedia... är inte riktigt säker men jag tror på dem källor jag kollar på säg till om det e fel kan länka hemsidan

http://en.wikipedia.org/wiki/300_%28film%29[/quote:pu1pf6lp]

hänvisar till denna sidan istället om man ska kolla box office grejer

http://www.boxofficemojo.com/
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
300 har rekordet för öppningsvecka i Mars. 78 miljoner dollar i öppningsvecka medans transformers hade ca 150 miljoner dollar. World Wide 250 miljoner dollar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
150 miljoner...oj det var mycket kosing på så kort tid...många verkar gilla den skarpt. Fast jag gillade inte Transformers så mycket, för den var inte så snyggt gjort. Den kunde bli bättre - den får
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är du säker att du va på tranformers? Jag menar det som är bäst med hela filmen är ju CGIn ju? Eller satt du och kolla på tjejerna 2 stolar fram
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kanske har han sett Transphormers...
77 inlägg
för
77 inlägg
[quote="Alexander":1ywbrzal]Ska försöka förklara anledningen till att effekterna inte imponerar på mig.

Det är troligen för att robotarna just är fantasifigurer. Hur trovärdiga de än ser ut (och visst gör de det), så VET man ändå att det är CGI.

Betydligt mer imponerande effekter, det är sådana man på något sätt kan relatera till. Att man fejkar saker som kan ske i verkligheten, låt säga störtande flygplan eller vad det nu kan vara. DET är grymma effekter enligt mig.

För en sådan grej kräver enormt mycket jobb att få till så det ser trovärdigt ut. Skapar man fantasifigurer kan man liksom fria händer, man kan designa dem och deras rörelser på 100 olika sätt, och ändå få folk att köpa det.

Visst går utvecklingen framåt, och visst är TF i täten rent tekniskt, men jag har sett f-n så mycket bättre effekter.[/quote:1ywbrzal] va kul att du tycker så. kanske dags för dig att hänga med i tiden eftersom CGI är framtiden så du slipper dela ut dassiga betyg i framtiden. Sen att du har sett mycket bättre effekter kan ja kanske hålla med om men dom är fan inte dåliga. CGI är flera klasser bättre än i sagan om ringmuskel filmerna och Harry Potta.. och hur många filmer finns det inte med påhittade figurer egentligen?? kanske dags att klona Greta Garbo och James Dean och börja filma svartvitt igen
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Att robotarna är trovärdiga och välgjorda betyder inte att jag automatiskt sitter med hakan i golvet. Är som sagt inte lika lättimpad som vissa andra här Hade Bay struntat i att låta dem pissa ner folk, hade jag kanske kunnat ta robotarna, och effekterna, på lite större allvar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vilka är er favoritrepliker från filmen? Off the top of my head...

- You feeling lucky, punk?
- Easy, Ironhide.
- I'm just kidding, I just wanted to show him my cannons.

- Bumblebee, stop lubricating the man!

- Bring the rain.

- My name is Optimus Prime.

- The boy's pheromon level suggest he wants to mate with the female.

- You fail me yet again, Starscream. Get them!

- It's Starscream!

- Give me the Allspark, and you may live to be my pet.

- At the end of this day, one shall stand, one shall fall.

- It's you and me, Megatron.
- No, it's just me, Prime!

- Autobots, roll out!
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Kan även lägga till när Megatron sprätter iväg en människa och säger "DISGUSTING!"
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Pejau":39ophunb]Kan även lägga till när Megatron sprätter iväg en människa och säger "DISGUSTING!" [/quote:39ophunb]

Säger väldigt mycket om Megatrons kärlek till människorna.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Andreas":61tb3hf9]Vilka är er favoritrepliker från filmen? Off the top of my head...

- You feeling lucky, punk?
- Easy, Ironhide.
- I'm just kidding, I just wanted to show him my cannons.

- Bumblebee, stop lubricating the man!

- Bring the rain.

- My name is Optimus Prime.

- The boy's pheromon level suggest he wants to mate with the female.

- You fail me yet again, Starscream. Get them!

- It's Starscream!

- Give me the Allspark, and you may live to be my pet.

- At the end of this day, one shall stand, one shall fall.

- It's you and me, Megatron.
- No, it's just me, Prime!

- Autobots, roll out![/quote:61tb3hf9]

lol miin är

It's a huge robot, Probably Japanese
989 inlägg
för
989 inlägg
Haha, det finns så många.
Men denna slår allt. Kan dock inte den spikklar.

[i:2fv49660]It's Freddy Kreuger. No, he has 4 claws. It's 3 claws. It's Wolverine. It's Wolverine![/i:2fv49660]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg filmen förra veckan och är helt klart positivt överraskad.
Det var en adrenalinpackad åkfärd med förbannat snygga effekter.
Allt detta ihoppackat med pampig musik samt en kärlekshistoria i mitten av alltihop.

Det mesta funkade bra, Shia Lebouf var perfekt i huvudrollen och hans skådespel mot Megan Fox var charmigt. Dock någon som jag irriterade mig ständigt på var John Turturro. Hans enerverande personlighet har alltid irriterat mig. Jon Voight fick aldrig heller nån chans att visa något större skådespel.

Handlingen var helt okej, fast tycker dom kunde ha skalat av hela den där Hackar-handlingen lite och fokuserat sig lite mer på robotorna.
För robotarna var en fröjd att se, dom såg så otroligt mänskliga ut och dom interagerade så snyggt både mellan varandra och människorna.

Sammanfattningsvis en cool actionrulle!
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag såg denna i lördags och känner mig skapligt nöjd.

Hasbro har dock haft för stort inflytande på filmprojektet, då jag saknade den tuffa stilen. Det ville helt klart ha en ungdomsaction som skojar bort mycket av allvaret. Tyvärr blev det på vissa ställen nästan larvigt och passade inte alls in, men Hasbro vill väl inte skrämma bort sina leksaksköpare.

Jag hade dock problem med Optimus Prime 4 july-liknande tal och autobotsens kurragömma i Sams trädgård, då var det nära att handen åkte för ansiktet.

Men likväl var det en underhållande actionfilm, fast jag saknade de mer tuffa striderna utan inblandning av humor som skulle släta över allvaret.

Och vad skulle en eventuell uppföljare handla om? Risken är ju stor att det bara blir en ren upprepning av det vi har sett i denna film.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":hpzn9vq9]Och vad skulle en eventuell uppföljare handla om?
[/quote:hpzn9vq9]

Har också tänkt på det, men mest för att jag inte vet någonting om Transformers.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden