Visa första inlägg
989 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
989 inlägg
[quote="Mats":288g778g]Men likväl var det en underhållande actionfilm, fast jag saknade de mer tuffa striderna utan inblandning av humor som skulle släta över allvaret.[/quote:288g778g]

Jag tycker att humorn flöt på bra med allvaret i denna filmen. Någonting som jag störde mig på i Spiderman3 och ännu värre i POTC3.
Tyckte att humorn var i god balans med allvaret.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Så länge det inte var direkt i actionscenerna hade jag inga problem med humorn. Men när det ska föreställa en strid på liv och död vill jag inte så nån tramshumor. Det är precis som de försöker försköna stiderna så inte de yngre ska bli förskräckta och det gillar jag inte.
25 inlägg
för
25 inlägg
Riktigt härlig film, precis som jag väntade mig. Effekterna, action scenerna och generellt underhållningsvärdet är något som gör att man kommer se denna film om och om igen utan att tröttna. Gillade skådisarna skarpt och handligen var bra nog. Som någon annan nämnde så kunde de skalat ner på "hackar" storyn och koncentrerat mer på huvudskådisarna. Om man inte ser denna på bio så har man missat en grym upplevelse.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Uppföljaren lär handla om
Visa spoiler

Så stod det sist på Imdb. Men nu har de ändrat o ersatt med något annat skräp .
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Tro inte vad som står på imdb, det finns nämligen inget manus färdigskrivet än.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":3hyzrh3g] Och vad skulle en eventuell uppföljare handla om? Risken är ju stor att det bara blir en ren upprepning av det vi har sett i denna film[/quote:3hyzrh3g]

Jag tror inte att risken är stor för det. Det är förmodligen Bay som ska göra den. Han vill nog ge oss tittare lite nya saker att se. Dessutom finns det en hel tv-serie som han kan skapa nya ideer av.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mats>> En uppföljare kommer ju bygga på mer historia om karaktärerna osv.
Spiderman och Pirates är ju ett exempel på uppföljare som egentligen är samma sak om och om igen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
alltså, har Linkin Parks låt What I've done blivit OST till denna filmen eller nått?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Falk":3gti4cim]alltså, har Linkin Parks låt What I've done blivit OST till denna filmen eller nått?[/quote:3gti4cim]

Låten är med på soundtracket ja, även filmen ja. Inte OST dock, original soundtack.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror det är titel låten till filmen. Är med 2 ggr i filmen, många trailers.
77 inlägg
för
77 inlägg
från biotoppen : "Givetvis slog "Transformers" några meningslösa amerikanska rekord också, eller vad sägs om något som "Bästa 7-dagarsresultat för en icke-uppföljare"? meningslösa??har moviezine nåt emot att Transformers går bra eller??
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Om du han läsa det jag skrivit så va det fel. Va en mercedes bil.
89 inlägg
för
89 inlägg
Nu kommer min lilla recension

Det här blir den första Michael bay filmen jag har sett. Jag måste att det här är den sommarens bästa film hittils. Effekterna är snygga liggar på andra plats på dom snyggaste effekterna. Shia LaBeouf(tror han stavas så) är grymt bra som Sam. Som alla säger är Megan Fox het. Vem vinner sommarens puma på film?
Kirsten Dunst Keira knightley Mary elizabeth winstead Emma watson Jessica alba eller Marge simpsons:P.

Betyget blir
+ Snygga effekter bra skådespelri. Ja allt som sånna här filmer ska ha.
- Först så är det lite svårt att veta vilka av robotorna som är vilka.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vad är OST ?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Musik skriven för filmen, ofta orchestral(stavning?) ju. Alltså inte vanliga "riktiga" låtar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är inte SCORE ordet ni letar efter? Musik av en kompositör?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
finns det nån mer musikskiva till transformers än det odugligt dåliga soundtracket ? ..

skulle vilja ha den riktiga musiken från filmen ..speciellt låten som spelas när optiums prime . ironhide och ratchet och jazz kommer ner till jorden ..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":189rqw3d]Är du säker att du va på tranformers? Jag menar det som är bäst med hela filmen är ju CGIn ju? Eller satt du och kolla på tjejerna 2 stolar fram [/quote:189rqw3d]

Ja, jag är då helt säker att det är Transformers. Filmen är ju inte alls så bra som alla säger, den var barnslig. Bara de som blev sålda utav barnserien gillar denna!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Area51":2rng3v75][quote="021h":2rng3v75]Är du säker att du va på tranformers? Jag menar det som är bäst med hela filmen är ju CGIn ju? Eller satt du och kolla på tjejerna 2 stolar fram [/quote:2rng3v75]

Ja, jag är då helt säker att det är Transformers. Filmen är ju inte alls så bra som alla säger, den var barnslig. Bara de som blev sålda utav barnserien gillar denna! [/quote:2rng3v75]

Consider me sold then.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
snälla någon! vilken låt är det som löper hela tiden i bakgrunden! gjord av någon kompositör. lyssnade på Steve Jablonsky's score men det var inte den. snälla måste få veta vad vet är för soundtrack!!

snabbt svar så är detta världens bästa film sida
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden