Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Kom precis hem från andra visningen, filmen blir bättre varje gång man ser den.

S.T.A.R.S., angående Steve Jablonsky's musik till filmen så kan du hitta två spår (Autobots Theme och Decepticons Theme) om du Googlar. Tror inte man får ge ut länkar till mp3 filer på forumet så du får leta upp dom.

Sorry.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har precis sett den, och har övergått till kritisk skeptiker till en som hyllar filmen.

Specialeffekterna är så... kan fortfarande inte fatta det. Hyllade vare ILM. Shia är så underbar som Sam. Nobel, men ändå rätt så geeky.
Megan Fox var också skoj, och Anthony Anderson var skön som vanligt.

Autoboterna var mer härligare än vad jag förväntade mig. "What's crackin up, bitches?" fick mig att radera den gamla bilden jag hade av autoboterna (Mind you, har inte sett ett enda Transformers-film någonsin), som jag trodde skulle vara stela och heroiska.

Bästa scenen är när autoboterna gömmer sig i trädgården, samtidigt som Sam får det jobbigt p.g.a sina underbart roliga föräldrar (Har också haft såna jobbiga stunder, angående Sam's Happy Time) och när Megatron tjuter: I AM MEGATRON! Då kom något som jag inte hade väntat mig, från den här filmen. Ett glädjeflin. Men gapskrattet kom då när en av autoboterna scannade Sam och avslöjar hans syften för Mikaela XD

[b:3u461dnv]Nackdelarna[/b:3u461dnv]: Ibland för messy, så att man inte kan se vad som hände (Gav mig en kvarts huvudvärk!) och den lilla ADHD-roboten! Gaah, vad jag ville slita av den jävelns huvud (Men det har Sam redan gjort)

Allt i allt så blir det....Ta-daaaaaah!

Lägg märke till att jag var en über-skeptiker förut, så detta var helt oväntat! Om till och med jag gillade den, så tycker jag att andra skeptiker borde se filmen och häpnas.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
lol gick och kollade på bio idag igen min kompis vann 2 biobiljetter.. någon som gissar på vad jag såg ?

HINT = kolla den här namnet på inlägget

när jag kollade på filmen en andra gång kändes det inte lika roligt.. men specialeffekterna var samma så klart:P otroligt grymm film ... den e värd att kolla 50 ggr... men inte lika värt som att kolla LOTR's 9 timmar trilogi 100 grr
1753 inlägg
för
1753 inlägg
[quote="danne80":26m3i42o]från biotoppen : "Givetvis slog "Transformers" några meningslösa amerikanska rekord också, eller vad sägs om något som "Bästa 7-dagarsresultat för en icke-uppföljare"? meningslösa??har moviezine nåt emot att Transformers går bra eller??[/quote:26m3i42o]

Haha

"Transformers" får slå vilka rekord den vill... Jag har något emot filmbolagen som hittar på meningslösa rekord för att hypa sina filmer... "Bästa 7-dagasaresultat för en icke-uppföljare", ja du hör ju själv. Faktum är att det kommer en film typ varannan vecka som slår nåt rekord. "Bästa 2:a helgen i mars-premiär", "Bästa 10-dagarsresultat för en Eddie Murphy-film", listan kan göras lång....
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Var det något mer som hände under eftertexterna än att
Visa spoiler

Jag hade lite svårt att hänga med stundtals, var svårt att veta vilken robot som krossades ibland och att en av dom utan anledning försvann ur filmen gör det inte lättare. Svårt att se vem det var som krossades när man inte haft någon koll på det innan man såg filmen.

Till skillnad mot vad ni kanske tror så hade jag ändå relativt stora förhoppningar på filmen och hade inställningen att det skulle bli en hygglig action med en del mindre bra skämt och avsaknad av egentlig handling som skulle dra ned betyget. Men tji fick jag, actionscenerna var faktiskt rätt tråkiga och jämfört med Die Hard som jag såg nyligen är det rena B-action-filmen.

En relativt stor orsak till att filmen aldrig fångade mig var nog att jag inte uppskattade humorn vilkket till stor del beror på att jag antingen sett skämten tidigare i trailers eller för att någon berättat det i tråden. Och ett skämt är "aldrig" lika roligt andra gången.

Rätt medioker underhållning med ett fåtal glimtar men överlag inget som kunde hålla kvar intresset viklet ger en tvåa.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":2sr870a7]någon som vet varför de inte visade alla robotar från de riktiga serien från 80-talet och på TV4?? dem visade bara några goda och några onda...[/quote:2sr870a7]Det hade blivit på tok för många robotar för den breda biopubliken att hålla reda på. Du får tänka på att det inte bara är fansen som ska ha glädje av filmen, utan alla de människor som inte känner till Transformers sedan tidigare. Vi TransFans utgör en ganska liten del av den totala publiken.
Från början var det faktiskt ytterligare minst två robotar i manus - Arcee på autobotsidan, och Wreckage på decepticonsidan - men de plockades bort ganska tidigt. Arcee på grund av skepticism från fansen, Wreckage troligen för att det fanns tillräckligt många deceps redan. (Båda finns dock som leksaksfigurer, för den som är intresserad av den delen av Transformers).
[quote:2sr870a7]och kommer minicons vara med på TS2?[/quote:2sr870a7]TS2? Menar du första uppföljaren? Det tvivlar jag starkt på. Miniconerna var ett bra tillskott till [i:2sr870a7]Transformers: Armada[/i:2sr870a7], som användes till fulländning i PS2-spelet [i:2sr870a7]Prelude to Energon[/i:2sr870a7], men i realiteten är de bara en parentes i Transformers 23-åriga historia. Dessutom är ju filmen (filmerna) löst baserad på Generation 1, och där fanns aldrig några miniconer.

[quote="Mats":2sr870a7]Hasbro har dock haft för stort inflytande på filmprojektet, då jag saknade den tuffa stilen. Det ville helt klart ha en ungdomsaction som skojar bort mycket av allvaret. Tyvärr blev det på vissa ställen nästan larvigt och passade inte alls in, men Hasbro vill väl inte skrämma bort sina leksaksköpare.[/quote:2sr870a7]Det är ju ganska självklart. Filmen är trots allt ett beställningsjobb, med syfte att göra reklam för leksaksmärket. Av samma anledning kommer vi aldrig se någon barnförbjuden Starwars-, Batman- eller Spidermanfilm. Leksaksmarknaden är så viktig att man måste försäkra sig om att de yngre kan komma in och se filmen.
Fast jag undrar hur mycket inflytande de hade egentligen, när scenen med Bumblebee och Sector 7-agenten (ni vet vilken...) kunde godkännas. Jag har svårt att tro att Hasbro gett klartecken till den scenen.
[quote:2sr870a7]Jag hade dock problem med Optimus Prime 4 july-liknande tal och autobotsens kurragömma i Sams trädgård, då var det nära att handen åkte för ansiktet.[/quote:2sr870a7]Oh, trädgårdscenen var ju den roligaste i hela filmen! Jag hade otroligt skoj åt att se de normalt så allvarliga autoboterna tappa bort sig så totalt i sin otålighet och okunnighet. Fast jag förstår att scenen inte föll alla i smaken. Det hade absolut inte funnits plats för fler såna sekvenser; hade det blivit mer i samma stil hade det blivit löjligt.
Optimus Primes monologer var jag inte heller så förtjust i. De hade gott kunnat stryka åtminstone den i början och halva den i slutet. Det kändes för mycket "Terminator 2" när Optimus skulle agera berättarröst.

Jag kan förresten tipsa alla TransFans här om att vi har en nordisk Transformersklubb kallad [url=http://www.ntfa.net:2sr870a7]Nordic TransFans Association[/url:2sr870a7]. Faktaprofiler, information om olika Transformersserier (på grund av tidsbrist har det tyvärr inte blivit så mycket om filmen än), och ett forum där man kan ställa frågor om allting inom TF. Fram till och med söndag har vi en tävling där man kan vinna biobiljetter, och det blir minst en tävling till under sommaren/hösten.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":2uhisz9a]någon som vet varför de inte visade alla robotar från de riktiga serien från 80-talet och på TV4?? dem visade bara några goda och några onda...[/quote:2uhisz9a]

Hahah ja vad tror du själv Chinese ? Då skulle ju inte veta hur någon robots personlighet är eftersom de måste fokusera sig på så många då. Eller jo kanske om filmen vore typ 6 timmar eller något
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Tror ni det här hade gått i Sverige?
http://www.flickr.com/photos/punkjr/698895174/
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="Anonymous":pvywps38]Jag hoppas innerligt att dom inte tar in Arcee i någon uppföljare...Har aldrig gillat henne,kommer aldrig o göra heller skulle jag tro...[/quote:pvywps38]

Om man ska ta med någon från filmen (från 1986) huvudkaraktärer så borde de ta med Springer eller Ultra Magnus. Kupp skulle vara roligt, men de har redan en veteran i gänget, Ironhide, och han är bra mycket coolare!
De borde inte ens få tanken att försöka få med Wheelie och Blurr...Isch! Läskigt!
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="Anonymous":1p34r7tg]Hot Rod skulle jag inte ha något emot o se...Ultra Magnus är jag lite mer skeptisk till...Känns som en kopia på Optimus Prime och det räcker med en...[/quote:1p34r7tg]

Att ha med Hot Rod är ju nästan att garantera Rodimus.
Jag tror att de lärde sig en läxa när de gjorde som de gjorde i den tecknande filmen. De vågar nog inte göra samma sak igen.
Visst så är han en kopia.
De jag helst skulle vilja se som nya tillskott i 2:an är ju Wheeljack och Prowl.
[/spoiler]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":3ldqlmzm]var det inte en tävling "för ett bra tag sedan" där de röstade fram en mening som optimus skulle säga i filmen (vilket han gör också), men jag har glömt bort vad han säger, något om att alla levande varelser har rätt att finnas till eller nå´t, minns inte, undrar om nå´n annan vet vad han säger??[/quote:3ldqlmzm]

Freedom is the right of all sentient beings.
40 inlägg
för
40 inlägg
"Freedom is the right of all sentinent beings"

Optimus klassiska motto
*Edit, second place eeh?
912 inlägg
för
912 inlägg
"Transformers 2 kan bli en prequel" - Vad betyder "prequel"?

Tack på förhand.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="WaltX":23zwd9d7]"Transformers 2 kan bli en prequel" - Vad betyder "prequel"?

Tack på förhand.[/quote:23zwd9d7]

Att filmen utspelar sig innan händelserna i första filmen.

En kass nyhet! Visa en bakgrundshistoria 10min i början av filmen och sen kör igång med Sam etc vill jag hellre.
912 inlägg
för
912 inlägg
[quote="Hero":14ria7p2][quote="WaltX":14ria7p2]"Transformers 2 kan bli en prequel" - Vad betyder "prequel"?

Tack på förhand.[/quote:14ria7p2]

Att filmen utspelar sig innan händelserna i första filmen.

En kass nyhet! Visa en bakgrundshistoria 10min i början av filmen och sen kör igång med Sam etc vill jag hellre.[/quote:14ria7p2]

Tack! Men det låter ju bra
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[url=http://sknr.net/index.php?option=com_content&task=view&id=981&Itemid=75:9bdw3dbz]Här[/url:9bdw3dbz] står det mer om saken
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hur ska den kunna utspela sig före film nr 1? Samma skådespelare ska ju vara med. Förmodligen samma karaktärer. Då kan dom ju inte gå tillbaka innan första filmens händelser...
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Det kanske något som är för DVDn. Så att det blir lättare att sammankoppla de båda filmerna. Fungerar som en brygga. Med tanke på att det är fler(?) som köper DVDn än som går på bio.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg Transformers för några dagar sedan. Tyckte att den hade väldigt bra humor och så den var riktigt mäktig. Riktigt bra specialeffekter, bland de snyggaste jag har sett. Gillade även stilen på filmen.

Har aldrig haft något intresse för Transformers innan jag såg filmen, och det behöver man inte för att kunna njuta av denna. Skulle nog säga att detta är den bästa "Cartoon" transformeringen till film.

Denna är nog den bästa filmen hittills i sommar enligt mig. Har dock inte sett Die Hard 4 än. Ger denna i betyg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kommer nog inte vara en film som endast utspelar sig bakåt utan kommer säkert börja med att vi får se Cybertron och när dom sticker eller något? Kommer kanske bli en film som handlar om både dåtid och nutid som binds ihop till ett?

Men tror detta kanske blir för rörigt eller inte? vi får se
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden