Nån gång under 2006 ska det troligen komma en film om dessa robotar som det gjordes serier på 80-talet, som var väldigt populärt. Man kommer ihåg själv, man var lite fan av det på den tiden när man var liten.
Men nu ska det komma en film om detta 80-tals fenomen. Vad tror ni om potentialen?
Det är fastställt att Dreamworks ska distribuera filmen i USA och Paramount ska göra det internationellt.
Steven Spielberg (!) kommer vara exekutiv producent. Regissör är dock inte fastställt. Men enligt nuvarande gällande rykten så är det antingen Roland Emmerich (ID4) och Jonathan Mostow (Terminator 3) som är kandidater eller snarare som producent Don Murphy skulle kunna tänka sig.
Ha d gött!
Filmen har nu passerat 400 miljonerssträcket (worldwide)
Tänk då på att att filmen inte har blivit släppt i England och Japan:
Når den 500 miljoner ($) tror ni?
http://boxofficemojo.com/movies/?id=transformers06.htm
Tänk då på att att filmen inte har blivit släppt i England och Japan:
Når den 500 miljoner ($) tror ni?
http://boxofficemojo.com/movies/?id=transformers06.htm
6342 inlägg
Äntligen har jag sett denna. Som en person som inte är insatt i Transformers men hade höga förväntingar, mest pga ratingen på imdb, blev jag aningen besviken men ändå inte. Filmens starka sidor är dess magnifika effekter och hur snyggt den är gjord, det var verkligen en fröjd att se alla robotar förvandla sig gång på gång, även om det blev lite förvirrande då jag inte visste vem som var vem. Effekterna är påkostade och slutet är en explosion av explosioner och snygga fajter. Skådespeleriet är bra och karaktärerna känns äkta.
Jag hade ingen aning om att robotarna skulle snacka, vilket jag tyckte var löjligt, och ta sedan alla dessa komediinslag, som när Bumblebee pissade, då blev det bara larvigt. Dessa moment irriterade mig enormt mycket, för ena sekunden är filmen allvarlig och lysande medan den i andra sekunden är hur löjlig som helst. Efter filmen har jag kommit fram till att jag INTE gillar Megan Fox, som enligt mig gjorde bottendåligt ifrån sig. Mycket i filmen är förutsägbar till 100%, men överraskande nog var inte slutfajten det. Ibland är det bara högljutt och bombastiskt, man ser inte vad som händer och med förvandlingar hit och dit blir det bara panikartat.
Kameraarbetet är bra och snyggt, färgsättningen och miljöerna var perfekta. I stort sett var filmen aningen för lång och ointressant, och den lyckades inte fånga Wotw känslan av panik och hjälplöshet. Det blir aldrig riktigt spännande, men det är inte tråkigt heller. Underhållande, men ganska begränsat. Det känns som om jag hade alldeles för höga förväntningar på filmen, det ångrar jag för jag vill verkligen gilla den. Men som sagt, effekterna är snygga som satan. Kan förstå varför alla Transformersfan är överlyckliga.
Vill sätta en trea, men det lyckas den inte få. Ska absolut se om den, för effekterna är minst värda 4,5.
[b:188kypyq]C+
5/10[/b:188kypyq]
Jag hade ingen aning om att robotarna skulle snacka, vilket jag tyckte var löjligt, och ta sedan alla dessa komediinslag, som när Bumblebee pissade, då blev det bara larvigt. Dessa moment irriterade mig enormt mycket, för ena sekunden är filmen allvarlig och lysande medan den i andra sekunden är hur löjlig som helst. Efter filmen har jag kommit fram till att jag INTE gillar Megan Fox, som enligt mig gjorde bottendåligt ifrån sig. Mycket i filmen är förutsägbar till 100%, men överraskande nog var inte slutfajten det. Ibland är det bara högljutt och bombastiskt, man ser inte vad som händer och med förvandlingar hit och dit blir det bara panikartat.
Kameraarbetet är bra och snyggt, färgsättningen och miljöerna var perfekta. I stort sett var filmen aningen för lång och ointressant, och den lyckades inte fånga Wotw känslan av panik och hjälplöshet. Det blir aldrig riktigt spännande, men det är inte tråkigt heller. Underhållande, men ganska begränsat. Det känns som om jag hade alldeles för höga förväntningar på filmen, det ångrar jag för jag vill verkligen gilla den. Men som sagt, effekterna är snygga som satan. Kan förstå varför alla Transformersfan är överlyckliga.
Vill sätta en trea, men det lyckas den inte få. Ska absolut se om den, för effekterna är minst värda 4,5.
[b:188kypyq]C+
5/10[/b:188kypyq]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har letat hela dagen efter låten när Special Ops Teamet blir anfallna i öknen och ber om "Airsupport" Ungefär 40 Min in i Filmen. Ingen som vet va den heter?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3530fm51]Äntligen har jag sett denna. Som en person som inte är insatt i Transformers men hade höga förväntingar, mest pga ratingen på imdb, blev jag aningen besviken men ändå inte. Filmens starka sidor är dess magnifika effekter och hur snyggt den är gjord, det var verkligen en fröjd att se alla robotar förvandla sig gång på gång, även om det blev lite förvirrande då jag inte visste vem som var vem. Effekterna är påkostade och slutet är en explosion av explosioner och snygga fajter. Skådespeleriet är bra och karaktärerna känns äkta.
[b:3530fm51]C+
5/10[/b:3530fm51][/quote:3530fm51]
Håller 95% med dig av allt som du sa om filmen för att jag hade nästan samma känslor. Visst effekterna är snygga men jag skulle bli förvånad om den vann en oscar för den.
[b:3530fm51]C+
5/10[/b:3530fm51][/quote:3530fm51]
Håller 95% med dig av allt som du sa om filmen för att jag hade nästan samma känslor. Visst effekterna är snygga men jag skulle bli förvånad om den vann en oscar för den.
Saknas
för
Inga inlägg
Satt igår och kolla runt och hitta lite roliga bilder på tidiga skisser på botsen. Kastar upp några till er
6342 inlägg
De lilla onda roboten som hackade in sig på datorerna var störtskön. Har du bild på den?
Saknas
för
Inga inlägg
tycker bilden på Megatron som 021h postade upp såg mycket bättre än ut än på filmen faktiskt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Batman":3qz796bb]tycker bilden på Megatron som 021h postade upp såg mycket bättre än ut än på filmen faktiskt.[/quote:3qz796bb]
Va?
Va?
Saknas
för
Inga inlägg
ja bilden jag postar upp nu är megatron och jag tycker dem skulle ha tagit den designen istället för den är mer lik Megatron än den dem använde i filmen.
Saknas
för
Inga inlägg
Naj för h-lvete. Mycket bättre att dom gjorde Megatron som han blev. Den gamla designen hade inte funkat. Där ser han mer ut som en riktig Plåt-Niklas, även ifall man känner igen grunddesignen från 80-talet..
Är också nöjd med hur den nya Megatron blev. Mycket bättre än jag trodde. Och Weaving som röst var kanon!
Så det valde helt klart rätt spår, för som Eaexiz skriver så ser den tidiga Megatron skissen ut som en plåthög!
Så det valde helt klart rätt spår, för som Eaexiz skriver så ser den tidiga Megatron skissen ut som en plåthög!
Saknas
för
Inga inlägg
oj blev poppis och se tidiga bilder, bäst man lägger upp några fler
6342 inlägg
3462 inlägg
Det väldigt passande namnet Frenzy
Nu har jag kommit tillbaka från Bulgarien och sitter här på Arlanda utanför stockholm, men iallafall så tänkte jag svara på det Mats redan hann skriva. Kommer sitta här på Arlanda fram till kl 8 på morgonen och ta tåget hem. Segt och drygt minsann!
Frenzy är lätt en av dom coolaste figurerna som visats på den vita duken, enligt mig! Han var verkligen härlig! Som samma klassiska klass som Yoda och Gollum! Absolut!
Hmm, iallafall så kunde man köpa en hel del filmer som går på bio i Bulgarien för runt 80 kr st (eller 300 kr för 6 filmer). Däribland Transformers filmen, nya Harry Potter filmen, Disturbia, POTC 3. Självklart var allt nerladdat och bränt på skiva. Jag själv köpte Die Hard trilogin för runt 80 kr!
Härligt köp!
Angående filmen så skulle jag hemskt gärna se om den igen! För den var lugnt en av dom bästa filmerna jag sett. Iallafall vad jag fick för intryck i den stora biosalongen jag satt i. Någon som vet något om DVD release??
Frenzy är lätt en av dom coolaste figurerna som visats på den vita duken, enligt mig! Han var verkligen härlig! Som samma klassiska klass som Yoda och Gollum! Absolut!
Hmm, iallafall så kunde man köpa en hel del filmer som går på bio i Bulgarien för runt 80 kr st (eller 300 kr för 6 filmer). Däribland Transformers filmen, nya Harry Potter filmen, Disturbia, POTC 3. Självklart var allt nerladdat och bränt på skiva. Jag själv köpte Die Hard trilogin för runt 80 kr!
Härligt köp!
Angående filmen så skulle jag hemskt gärna se om den igen! För den var lugnt en av dom bästa filmerna jag sett. Iallafall vad jag fick för intryck i den stora biosalongen jag satt i. Någon som vet något om DVD release??
Saknas
för
Inga inlägg
Usch nej. [b:1rm3zgba]Frenzy[/b:1rm3zgba] är ett hat objekt. Design mässigt är han helt ok, förutom hans mun. Hans personlighet är, ja avskyvärd. När jag såg filmen tänkte jag, "men håll käften du fula jävel". Fula olika ljud gör han hela tiden.
Nej nej! Han gör riktigt fräna ljud! Kanske på snudd på löjliga men bara nästan! Perfekt är han! Perfekt och cool! Innan jag reste iväg till Sunny Beach så köpte jag Empire tidningen och jag tycker den recensionen filmen fick av dom var bra! Förutom sista kommentaren ("Verdict", som det kallas i den tidningen):
[i:abk2mia8]"The script may have rubbery legs, but the action is rock-hard. The surprise is the lightness of touch: treat as a comedy for best results."[/i:abk2mia8]
Den första meningen förstår jag inte riktigt och inte heller "The surprise is the lightness of touch". Hoppas någon kan förklara.
Själv ser jag inte den här filmen som en Action/Komedi utan Action/Äventyr. Äventyrsfilmer har ganska mycket humor i sig. Fast jag kan hålla med om att den här hade mycket humor men det gillade jag. Det var absolut en härlig blandning av action, drama och humor!
[i:abk2mia8]"The script may have rubbery legs, but the action is rock-hard. The surprise is the lightness of touch: treat as a comedy for best results."[/i:abk2mia8]
Den första meningen förstår jag inte riktigt och inte heller "The surprise is the lightness of touch". Hoppas någon kan förklara.
Själv ser jag inte den här filmen som en Action/Komedi utan Action/Äventyr. Äventyrsfilmer har ganska mycket humor i sig. Fast jag kan hålla med om att den här hade mycket humor men det gillade jag. Det var absolut en härlig blandning av action, drama och humor!
Saknas
för
Inga inlägg
Ok, jag känner inte till så mycket om transformers, men varför talar bara Megatron bland decepticons "jordiska"?