Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FilmGalen 2":y9svg2b7]Ok, jag känner inte till så mycket om transformers, men varför talar bara Megatron bland decepticons "jordiska"?[/quote:y9svg2b7]

Jordiska ? Amerikanska ? Det gör ju både Starscream och Barricade iallafall.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hero":18g1gj3x][quote="FilmGalen 2":18g1gj3x]Ok, jag känner inte till så mycket om transformers, men varför talar bara Megatron bland decepticons "jordiska"?[/quote:18g1gj3x]

Jordiska ? Amerikanska ? Det gör ju både Starscream och Barricade iallafall.[/quote:18g1gj3x]Amerikanska? ;)
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Varför dom talar rättare sagt "vårt språk" är för att Frenzy laddade ner allting när han kapade datorn uppe vid det där flygplanet. Hur Barricade, Blackout och speciellt Megatron som varit nerfrusen i flera tusen år fick det från Frenzy vet jag ingeting om. Kanske via "ljudvågor"?

Iallafall så fick alla Decepticornerna vårat "språk" från internet som autobotsen fick (vilket vi inte fick se för den delen).

Jag hoppas på dvd releasen att dom rättar till "tankens" namn! Från [b:qhd8htpd]Devastator[/b:qhd8htpd] till hans "riktiga" namn [b:qhd8htpd]Brawl[/b:qhd8htpd]! Irriterar mig väldigt mycket! Samma med Barricades plötsliga försvinnande!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tack för alla svaren.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
sen glömmer vi inte att det heter ENGELSKA!!!
Frenzy kopplar in sig i en data bas för att kolla upp vart megatron befinner sig och dylikt, inte för att lära sig språket som dom ändå kan men varför ska decepticons prata ett annat språk än sitt modersmål till varandra

Autobotsen pratar engelska för våran skull och för att det är mer konversation mellan autobots än decepticons. Men kan tycka att det känns onödigt att dom pratar cybertronik men att man ändå textar detta. Slut på pengar för röstskådisar?
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Iallafall så fick dom "tag" på vårat språk på internet och jag tog det där med flygplanet som ett exempel eller om det nu var så. Iallafall så är det så att dom "laddade" ner det ifrån internet.

Det var det ända jag ville ha sagt och när dom gjorde det och hur bryr jag mig inte om, vare sig det var i planet eller om Frenzy smög sig in i ett internet café. Det viktigaste är att dom fick "tag"/lärde sig vårat språk via internet.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
En dålig nyhet!
http://theknightshift.blogspot.com/2007 ... ns-to.html
Såg verkligen fram emot att ha Jablonskys underbara musik på skiva. Men, de kanske tar tummen ur röven och gör ett album, nu när de ser hur fansen reagerar!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Pejau":2zjy3rjl]En dålig nyhet!
http://theknightshift.blogspot.com/2007 ... ns-to.html
Såg verkligen fram emot att ha Jablonskys underbara musik på skiva. Men, de kanske tar tummen ur röven och gör ett album, nu när de ser hur fansen reagerar![/quote:2zjy3rjl]

Det är därför jag avskyr sony music dom vill inte låta någon film släppa ett score album.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Nu så är det ju inget som är klart. Vad som helst kan ju hända, så vi får hålla tummarna!
Ni som vill kan ju skriva på den här:
http://www.petitiononline.com/tfmjabcd/petition.html
inte för att det hjälper, men ändå!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Någon som vet alla Transformers Soundtracken? Jag vet bara 2
1.Linkin Park-What I've Done
2.Disturbed-This Moment

Undrar om det var mera =/?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[url:20qox4rd]http://www.imdb.com/title/tt0418279/soundtrack[/url:20qox4rd] testa här
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gillar verkligen slutstriden. Den är lång och smyger sig in och börjar växa sig större och större. Till slut rockar den på med explosioner och pang pang på högsta nivå och gör smulor av gator och byggnader
1161 inlägg
för
1161 inlägg
http://theknightshift.blogspot.com/
Läs det andra inlägget. Det kanske blir ett score album iaf! JIPPI!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg filmen på bio och förberedde mig för en rejäl dos nostalgi. Vad jag fick var 2 timmar och 25 minuters reklamfilm. GMC, E-bay, Pontiac Solstice, Nokia osv osv osv osv osv osv...
Det mest avskyvärda var filmens budskap i orden, om jag minns dem rätt; "No victory without sacrifice". Kalla mig synisk men denna film var genomsyrad, nej mer än det, det måste varit amerikanska arméns dyraste rekryteringsfilm genomtiderna.

Avskyvärt helt enkelt.
De låga förväntningar jag hade på filmen var tyvärr inte låga nog.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="OPP":138x2gz7]Såg filmen på bio och förberedde mig för en rejäl dos nostalgi. Vad jag fick var 2 timmar och 25 minuters reklamfilm. GMC, E-bay, Pontiac Solstice, Nokia osv osv osv osv osv osv...
Det mest avskyvärda var filmens budskap i orden, om jag minns dem rätt; "No victory without sacrifice". Kalla mig synisk men denna film var genomsyrad, nej mer än det, det måste varit amerikanska arméns dyraste rekryteringsfilm genomtiderna.

Avskyvärt helt enkelt.
De låga förväntningar jag hade på filmen var tyvärr inte låga nog.[/quote:138x2gz7]

Kalla mig ironisk men....var det verkligen smygreklam i Transformers? Det har jag aldrig sett i andra filmer.

Hade det varit bättre att dom kommit på andra bilmärken som inte existerar? Istället för Pontiac Solstice så hade det varit ett stort emblem med Jazz på grillen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eeaxiz":muvy9ayp][quote="OPP":muvy9ayp]Såg filmen på bio och förberedde mig för en rejäl dos nostalgi. Vad jag fick var 2 timmar och 25 minuters reklamfilm. GMC, E-bay, Pontiac Solstice, Nokia osv osv osv osv osv osv...

Avskyvärt helt enkelt.
De låga förväntningar jag hade på filmen var tyvärr inte låga nog.[/quote:muvy9ayp]

Kalla mig ironisk men....var det verkligen smygreklam i Transformers? Det har jag aldrig sett i andra filmer.

Hade det varit bättre att dom kommit på andra bilmärken som inte existerar? Istället för Pontiac Solstice så hade det varit ett stort emblem med Jazz på grillen. [/quote:muvy9ayp]
Tja du. I en av Superman filmerna gör dom reklam för Marlboro. Etiskt och moraliskt. Tycker du att sånt är axeptabelt? Är det det man betalar för? Är inte ett av skälen till att man går på bio att slippa reklam?
Vad Pontiac Solstice fick betala, för att få filmen att stanna upp i två minuter och slänga på porr musik medans dom filmar bilen i olika vinklar, hade varit intressant att se. Hur mycket pengar krävs för att göra reklamavbrott i en bio film?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":33qdvem3]Någon som vet alla Transformers Soundtracken? Jag vet bara 2
1.Linkin Park-What I've Done
2.Disturbed-This Moment

Undrar om det var mera =/?[/quote:33qdvem3]

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
OPP>> Fullt medveten om att det finns filmer som har reklam av väldigt omoralisk och oacceptabel natur. Påpekade det faktum att du skrev som att Transformers var en film som bara var ca 2 timmars "reklamfilm". Jag anser snarare att det var ca 2 timmars av skön action.

Den reklam jag stör mig absolut mest på är den som är innan själva filmen. Det som är i filmen påverkar mig inte särskilt mycket. Hade man gjort det så hade man blivit galen av alla filmer som produceras där smygreklamen är inpackad på sina ställen.

Finns det förresten ingen separat tråd för smygreklamssnack?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Opp: Du betalar nästan 100 kr för att se en film på bio, och så börjar du söka som tusan efter reklam i den. Du måste ha hittat riktigt mycket eftersom att du påstår att den innehöll två timmar och tjugofem minuters reklam...

[quote:tc9bnlra]Det mest avskyvärda var filmens budskap i orden, om jag minns dem rätt; "No victory without sacrifice". [/quote:tc9bnlra]

Okej. Så den lilla meningen som sägs ungefär två gånger i hela filmen förstör filmen så mycket?

Den lilla meningen och reklamen. Är det pga av dem som filmen suger så mycket?

Själv tyckte jag riktigt bra om filmen. Jag märkte ingen reklam, vad jag kommer ihåg. Budskapet tyckte jag inte att det var något fel på alls. Det var bra att filmen hade det och inte bara en massa pang pang-scener.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Man kan hitta smygreklam i de flesta filmer, bara man är uppmärksam. Men jag har nog blivit aningen avtrubbad och tänker aldrig så mycket på det.

Jag tror inte det finns en tråd om smygreklam, men starta gärna en i Allmänt. Det kan vara intressant att se vad man själv har missat i filmer man har sett.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden