Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="YesBox":krkv04wb]Opp: Du betalar nästan 100 kr för att se en film på bio, och så börjar du söka som tusan efter reklam i den. Du måste ha hittat riktigt mycket eftersom att du påstår att den innehöll två timmar och tjugofem minuters reklam...

[quote:krkv04wb]Det mest avskyvärda var filmens budskap i orden, om jag minns dem rätt; "No victory without sacrifice". [/quote:krkv04wb]

Okej. Så den lilla meningen som sägs ungefär två gånger i hela filmen förstör filmen så mycket?

Den lilla meningen och reklamen. Är det pga av dem som filmen suger så mycket?

Själv tyckte jag riktigt bra om filmen. Jag märkte ingen reklam, vad jag kommer ihåg. Budskapet tyckte jag inte att det var något fel på alls. Det var bra att filmen hade det och inte bara en massa pang pang-scener.[/quote:krkv04wb]

Söka som tusan? Vi var 4 st som såg filmen tillsammans och inte en av oss missade e-bay reklamen. Det är helt obegripligt för mig hur någon kan ha missat varken den eller Nokia reklamen??? Jag var fullt medveten om vilken sorts film jag betalat för att se. Transformers är något av ett världsarv i mina ögon med tanke på hur många timmar jag spenderade som liten på att se TV serien. Mina förväntningar var inte höga och denna sorts film passar inte mig. Detta var jag förbered på och det var av rent nostalgiska skäl som jag valde att se filmen. Kvarts långa data animerade slagsmål gör att hjärnan tillslut kopplar ifrån då den inte får någon näring i form av en måttligt intressant dialog. De sista 30-40 återstående minutrarna var jag mer intresserad av soundtracket och kunde urskillja Smashing Pumpkins även utan Billy Corgans sångröst. Det var därför föga ansträngande att uppmärksamma all reklam och den sanna naturen av det underliggande budskapet i filmens hemland. Dom utkämpar ett krig i mellanöstern dit det är allt svårare att locka unga kvinnor och män. De har inte värnplikt som vi och är istället beroende av reklam och annat för att rekrytera blivande soldater.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eeaxiz":gfihxvuq]OPP>> Fullt medveten om att det finns filmer som har reklam av väldigt omoralisk och oacceptabel natur. Påpekade det faktum att du skrev som att Transformers var en film som bara var ca 2 timmars "reklamfilm". Jag anser snarare att det var ca 2 timmars av skön action.

Den reklam jag stör mig absolut mest på är den som är innan själva filmen. Det som är i filmen påverkar mig inte särskilt mycket. Hade man gjort det så hade man blivit galen av alla filmer som produceras där smygreklamen är inpackad på sina ställen.

Finns det förresten ingen separat tråd för smygreklamssnack? [/quote:gfihxvuq]
Det skall inte finnas någon separat tråd för "smygreklamssnack"!
Det är en del av filmen precis som skådespelarna eller rekvisitan. Det här skall inte sopas under mattan oavsett hur mycket du eller någon annan vill det.
77 inlägg
för
77 inlägg
[quote="OPP":3g859sw2][quote="Eeaxiz":3g859sw2]OPP>> Fullt medveten om att det finns filmer som har reklam av väldigt omoralisk och oacceptabel natur. Påpekade det faktum att du skrev som att Transformers var en film som bara var ca 2 timmars "reklamfilm". Jag anser snarare att det var ca 2 timmars av skön action.

Den reklam jag stör mig absolut mest på är den som är innan själva filmen. Det som är i filmen påverkar mig inte särskilt mycket. Hade man gjort det så hade man blivit galen av alla filmer som produceras där smygreklamen är inpackad på sina ställen.

Finns det förresten ingen separat tråd för smygreklamssnack? [/quote:3g859sw2]
Det skall inte finnas någon separat tråd för "smygreklamssnack"!
Det är en del av filmen precis som skådespelarna eller rekvisitan. Det här skall inte sopas under mattan oavsett hur mycket du eller någon annan vill det.[/quote:3g859sw2] du får nog sluta se på film om du inte vill se reklam, dom finansierar ju en del av filmerna
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Hur kan du få det till att sopa under mattan om man dedikerar en hel tråd till detta första steg till reklamens övertagande i filmens värld?

Vill någon starta en sådan tråd så är det fritt fram och de behöver inte din tillåtelse för det. Ta det lilla lugna, det finns värre problem i världen än produktplacering.
648 inlägg
för
648 inlägg
Lite töntig story men jag är inget transformer fan.
Klockrena trailers gjorde att man såg filmen iallafall.
Bra inledning men sen tunnades det ur, fina animeringar dock.
Gillar skådisen som det handlar om (Shia LeBouf),
men mer som Chas kramer i Constantine, Hellblazer.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
en liten uppdatering inom Box office siffrorna

Domestic: $286,212,000 53.4%
+ Foreign: $249,468,071 46.6%
= Worldwide: $535,680,071

Ser väldigt bra ut. Då är inte Japan, Frankrike och Tyskland med räknade. Ska bli intressant vad den slutgiltiga siffran hamnar på!

http://boxofficemojo.com/movies/?id=transformers06.htm
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det går bättre än jag förväntade mig. Den kommer inte slå Spidey 3, Pirates 3 eller Shrek 3 men den kommer tjäna mycket.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hur slutar den här filmen? Tokvägrar att se den.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="RIP Lucio Fulci":1md1e7hs]Hur slutar den här filmen? Tokvägrar att se den. [/quote:1md1e7hs]

Haha! Om du är så nyfiken på att ha reda på slutet så får du helt enkelt se den. Fast, det finns säkert någon typ som har lagt upp slutet på youtube
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Aldrig i livet, kan ingen pma?
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="RIP Lucio Fulci":2kpvzict]Aldrig i livet, kan ingen pma?[/quote:2kpvzict]

Ge den en chans. Den kan ju faktiskt överraska, trots att det är Michael Bay som har ressigerat den. En film som denna skall upplevas på bio, inte att någon skriver en eller två meningar om slutet. Filmen förtjänar så mycket mer....
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag skulle hellre stirra på en död apa än närma mig denna film, USCH! Finns inget mer vettigt att säga.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":2fno6e9x]Hur kan du få det till att sopa under mattan om man dedikerar en hel tråd till detta första steg till reklamens övertagande i filmens värld?

Vill någon starta en sådan tråd så är det fritt fram och de behöver inte din tillåtelse för det. Ta det lilla lugna, det finns värre problem i världen än produktplacering.[/quote:2fno6e9x]
Jag har absolut inget emot att en tråd skapas om det här. Vore verkligen intressant. Att det skall diskuteras där exklusivt är jag starkt emot och det var det personen föreslog.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="RIP Lucio Fulci":3jqeo676]Jag skulle hellre stirra på en död apa än närma mig denna film, USCH! Finns inget mer vettigt att säga.[/quote:3jqeo676]

Det var ju också en jämförelse Om du nu vägrar se den. Varför vill du få reda på hur den slutar? Jaja, skitsamma...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="RIP Lucio Fulci":2vq5tlwd]Jag skulle hellre stirra på en död apa än närma mig denna film, USCH! Finns inget mer vettigt att säga.[/quote:2vq5tlwd]

Och du kallar det du nyss sa för ''vettigt'' ?

Filmen har fått många pluppar av medlemmarna här. Trots det vill du inte ge filmen en chans? För mig räckte det med att se trailen för att jag skulle kila ner till biografen och se den genast. Den överträffade förväntningarna och stal fyra pluppar av mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="OPP":o4ylouur][quote="Mats":o4ylouur]Hur kan du få det till att sopa under mattan om man dedikerar en hel tråd till detta första steg till reklamens övertagande i filmens värld?

Vill någon starta en sådan tråd så är det fritt fram och de behöver inte din tillåtelse för det. Ta det lilla lugna, det finns värre problem i världen än produktplacering.[/quote:o4ylouur]
Jag har absolut inget emot att en tråd skapas om det här. Vore verkligen intressant. Att det skall diskuteras där exklusivt är jag starkt emot och det var det personen föreslog.[/quote:o4ylouur]

Om denna person är jag. Så föreslog jag inte att diskussionen om smygreklam i Transformers skulle föras exklusivt där. Jag ställde en fråga om det inte fanns en separat tråd om just smygreklam vilket Mats svarade så snällt att det inte, enligt han veterligen, fanns någon tråd om det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eeaxiz":3n6ac869]

Finns det förresten ingen separat tråd för smygreklamssnack?
[/quote:3n6ac869]
Inlägget var riktat mot mig; Du skrev OPP i början av den.
Svårt att tolkas på något annat sätt.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Om det är någon som inte har köpt spelet ännu finns det ett demo att ladda hem härifrån:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20842
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Pejau":1szpf5f9]Om det är någon som inte har köpt spelet ännu finns det ett demo att ladda hem härifrån:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20842[/quote:1szpf5f9]

Har själv testat PC-versionen. Uruselt spel, men en fantastisk film. Usch, hemska kontroller och halvkass grafik.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
De grymma filmerna brukar ha kassa spel. Är säker på att Transformers-spelet är mycket sämre än filmen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden