Visa första inlägg
4340 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
4340 inlägg
Jaså, trodde han bantat ned sig, men där ser man.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Kan någon förklara skillnaden mellan "Sound Editing" och "Sound Mixing" ?
2249 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
2249 inlägg
Självklart kan jag det. 
12243 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
12243 inlägg
Tack Anton! det är något jag också har funderat över :)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Galet att Johnny Depp förresten inte blev nominerad för Black Mass...
3541 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Haha, ja.. Jennifer Lawrence kommer gå till historien som den skådespelare som flest gånger nominerats för okej prestationer. Emily Blunt var bättre i Sicario och Charlize Theron var bättre i Mad Max, för att ge två exempel.

Lawrence har redan 4 Oscarsnomineringar varav en vinst, jag kommer knappt ihåg någon av hennes prestationer. Inget minnesvärt.

Bales nominering köper jag. Han var riktigt bra i "The Big Short". Han och Carell stack ut mest i en väldigt stor ensemble.

Håller med om att det var kul med Stallone som faktiskt var riktigt bra i "Creed". Han fick bevisa att han verkligen kan spela när materialet ges.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Inte jag heller, minns ingenting, Lawrence är mest som luft för mig. En av de mest överskattade genom tiderna, som sagt, löjligt. Visst kan man även ibland tröttna på att ständigt se Meryl Streep nominerad för precis allting, hon är ju dock å andra sidan ofta smått fantastisk och MINNESVÄRD.

Ja jag kan inte uttala mig i år om Bale egentligen, men tidigare tycker jag det ofta varit omotiverade nomineringar. Kan inte uttala mig om Lawrence heller för den delen, men henne känns det som man kan vid det här laget. Antar att hennes roll är i nivå med hennes andra nomineringar, som jag inte minns, så då äre GÄSP.

Stallone har stor talang, har alltid gillat honom och ibland är han riktigt jäkla skicklig. Hans roll i Copland hör till en av mina absoluta favoriter.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
som vanligt underlättar det om man sett filmerna i fråga om man ska kunna jämföra prestationer. kanske är akademin ute och cyklar här ang lawrence (tillsammans med rätt många andra lawrence har ju trots allt 150 nomineringar och 100 vinster...) 
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
Akademin och alla andra är ute och cyklar, ja. Hon är en okej skådespelerska, en i mängden. Hon har blivit en branschfavorit dock. Hon gör allt rätt, säger rätt saker och är en omtyckt personlighet på grund av det.

Jag har aldrig sett någon prata om eller referera till någon av hennes roller efter att hypen har lagt sig. Jag kommer inte ens ihåg vad hennes karaktärer heter. Joy kommer jag ihåg eftersom filmen heter samma sak, haha! Hon är sällan eller aldrig minnesvärd. "Winter's Bone" är den enda filmen hon imponerat riktigt i och det var längesen nu.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
ja hela världen har fel. dom kan ingenting om film, önskar dom kunde lära sig nåt från forumet på mz!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
i austin vet dom ingenting, eller australien, elle ohio, chicago... denver, dublin, florida, georgia, houston... indiewire vet ingenting, inte heller iowa film critics, kansas, las vegas.. london!
nevada... new york... north carolina... oklahoma, san diego.. screen actors guild vet ingenting... inte heller stockholm filmfestival...
elle toronto... utah... vancouver... venice film festival (som belönade henne redan 2008)... 
nej det är på forumet på mz man ska styra siktet! DÄR vet man!
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
Haha, det där kom verkligen från rätt person.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Screen Actors Guild hade koll i år i alla fall. De nominerade ju inte henne. Tumme upp! :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
jennifer lawerence har vid 25 års ålder 100 utmärkelser inkl både oscar och golden globe, är både en publik och kritikerfavorit, men hon är "en i mängden" och "mest som luft" för det säger minsann mackan och putte på mz's forum!

jo tjena.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha är stupid cupid i farten nu igen? JAG minns inte hennes prestationer, är inte intresserad av denna heller för jag vet precis vad jag får, en snoozefest. Resten av världens akademier skiter jag fullständigt i och detta har jag gjort klart flera gånger i trådarna här. Rätt eller fel? svart eller vitt? finns inget sådant här, detta är helt personligt. Filmsmak är en gråzon.

Vad skulle underlätta ifall jag sett filmerna ifråga? Oscartippningen? haha, glöm det i så fall. Man behöver inte se böset för att tippa rätt på de stora priserna, punkt.

Hursomhelst håller inte hackandet på att jag hackar på Lawrence, då får du hacka på att jag håller på Sly också. Nä, nu är det sluttrollat för ikväll.

Applåd till SAG som uppenbarligen håller med mig.

Med detta önskar jag god natt.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
vi pratar om prestation, inte smak.
det är inte nomineringar till årets gb-glass som diskuteras här!

och ska man ställa prestation mot varandra då underlättar det inte bara att man sett filmerna i fråga, det är en förutsättning.

och nej SAG har inte nominerat henne i år däremot 2011, 2013 och 2014.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
vad har steven spielberg, darren aronofsky & morten tyldum gemensamt? av hela världens kvinnliga skådespelare vill dom ha j-law! i sina kommande filmer! high five!

man får inte glömma alla regissörer hon nobbar också:

"Jag är ett stort fan av Jennifer Lawrence. Jag tänkte att hon skulle göra ett bra jobb, så vi pratade igenom det. Men hon träffade nog mig bara för att vara snäll. Hon spelade in ”Joy”, hon skulle göra PR för ”Hunger Games”-filmerna. Det fanns inte en jävla chans att hon skulle vara tillgänglig." - Tarantino.

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Bonken kastar bowlingklot i glashus. Mannen som är världsmästare i att såga filmer som han inte ens har sett.

Trovärdigt.

Har du ens sett en film med Jennifer Lawrence? Skulle inte förvåna mig om du inte har gjort det.
896 inlägg
för
896 inlägg
Hyllandet för hyllandets skull, sågningen för sågningens skull. Fuck skådespelarna(särskilt namnen) se till helheten, personlig smak och framförallt hantverket  
11101 inlägg
för
11101 inlägg
jodå, jag såg winter's bone på den skandinaviska premiären på stockholm filmfestival, kl 18.00 tisdagen 23 november 2010 på skandia! och i helgen ska jag beta av att j-law marathon!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden