Visa första inlägg
3541 inlägg
för i svar på Vad blir det för film?s inlägg
3541 inlägg
Ja, The Big Short fick verkligen en push nu. Att vinna PGA betyder oftast best picture på Oscarsgalan som sagt, även om undantag har skett. Ska bli riktigt intressant att se. Jag personligen ser hellre The Big Short som vinnare än Spotlight.

The Revenant har jag inte sett än.
12243 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
12243 inlägg
Spotlight är verkligen en överskattad film i mitt tycke :)
3541 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3541 inlägg
Agreed!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Är nog en av få vad det verkar som gillade Spotlight. Tycker den påminde en del om mästerverket i genren, All the Presidents Men. Absolut inte lika bra, men klart bra. Ser mycket hellre den vinna än trams som The Martian och Bridge of Spies... Håller nog bara The Revenant som klart bättre av de nominerade faktiskt. Har dock inte sett The Big Short ännu.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
så vi har att se fram emot en gala där bästa film med all sannolikhet redan är klar. spännande uppåt väggarna. jag föreslår att vi nästa år skiter i oscars och gör en tråd om vilka PGA kommer belöna istället. tror det är mer intressant.
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
PGA delar ju alltid ut innan Oscarsgalan så det är ingen skillnad i år jämfört med alla andra år. Sedan är det såklart inte 100% säkert, jag tror fortfarande att både Spotlight och The Revenant har en bra chans.
3541 inlägg
för i svar på David Brents inlägg
3541 inlägg
Jag ogillar inte Spotlight, jag tyckte att det var en bra film. Jag tycker dock inte att den var tillräckligt bra för att vinna BP. Den blev aldrig särskilt spännande, brände aldrig till. Ämnet är starkt och ensemblen är bra, men utöver det tyckte jag inte att den hade så mycket att erbjuda.
12243 inlägg
för i svar på David Brents inlägg
12243 inlägg
Spotlight var absolut ingen dålig film men den levde inte riktigt upp till mina förväntningar :) 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
hoppas att fredrik och filip kommenterar oscarsgalan i år
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Måste instämma om Spotlight, tyckte inte heller den var så bra, en helt okej film med bra skådisar och en väldigt intressant handling som det inte görs något med.

Satte inte du en 4/5 på Spotlight Kalis?
11101 inlägg
för
11101 inlägg
såg trailern till big short. kan vara den mest ointressanta film jag sett en trailer till tror jag. jag skiter i bankkrisen och giriga banker varför i helvete kan nån vilja göra en film om det.
och rollistan sen... vad fan är detta? varför har alla peruker? christian bale ser ut som en jävla mupp. steve carrel börjar närma sig tom hanks-status i skådisar jag hatar mest.
idioten som regisserat är mannen bakom 300 filmer med will ferrell (som jag inte heller tål)
"from the author of money ball och the blind side" skryter dom med i trailern, det är så man vill börja gråta :( :(
nej jag är ytterst nära att skippa oscarsgalan helt och hållet för jag tror inte jag kommer stå ut med att påminnas om det där skiten en hel gala...
86 inlägg
för
86 inlägg
Grattis till Alicia för vinsten på Screen Actors Guild galan just precis nu. Proffsigt tal dessutom.
3541 inlägg
för i svar på jluckhurst41s inlägg
3541 inlägg
Riktigt stort! Detta ökar chanserna till en Oscar rejält.
12243 inlägg
för i svar på jluckhurst41s inlägg
12243 inlägg
Hur häftigt som helst! kul med lite svenskar som vinner! Oscar nästa..
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jättekul för Alicia! Men egentligen så är det ju mer en huvudroll än en biroll hon spelar, så med tanke på att Brie Larson sopar rent i huvudrollskategorin så är det ju lite flyt att Alicia räknas som biroll. Med det sagt så förtar det ju inte hennes prestation i filmen som är riktigt vass. Hoppas hon tar hem Oscarn också av bara farten.
216 inlägg
för
216 inlägg
Ikväll ska jag se "The Danish Girl" på Göteborgs filmfestival. 
Är väldigt peppad på filmen och i synnerhet inför Alicia Vikanders roll, nu när hon vunnit två fina priser.
Riktigt roligt att det går så bra för Vikander och jag hoppas såklart att vår svenska skådespelerska vinner sin Oscar!
12243 inlägg
för i svar på adamovitchs inlägg
12243 inlägg
Härligt! Ja, det är verkligen kul att det går så bra för henne! 
33 inlägg
för
33 inlägg
Någonting nytt om vilken svensk kanal som (om ens) kommer att visa Oscarsgalan 2016 och BAFTA 2016?
128 inlägg
för i svar på Walters inlägg
128 inlägg
Aftonbladet visar Oscarsgalan! Deras införprogram som finns uppe nu lovar kanske inte så gott dock..!
3541 inlägg
för i svar på Vad blir det för film?s inlägg
3541 inlägg
Jag hoppas att det håller tyst så mycket som möjligt och låter galan utspela sig på egen hand.

Jag behöver inte massa halvdåligt insatta webb-kommentatorer som babblar sönder allt.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden