Är det ingen som kan städa upp lite i forumet? Myckt filmer som ligger i Komande filmer men som har kommit ut för längsen.
*host* Många filmer som behöver läggas in *host*
Betygsätta är inte det viktigaste, era filmer kommer in tillslut. Se till att göra er bekanta med forumiterna och börja diskutera, det är väl det som är det roliga med moviezine, i alla fall enligt mig :)
Jag gillar ju att betygsätta. ;)
Vi gillar att du gillar att betygsätta. :) Filmer läggs in så fort vi, och alla de hjältar som hjälper till, hinner med.
Jag funderar lite på hur många medlemmar Moviezine har och hur snabbt siten växer? Hur många nya medlemmar har ni, låt säga, varje månad?
Vore kul om ni kan/vill svara, jag är ruskigt nyfiken.
Vore kul om ni kan/vill svara, jag är ruskigt nyfiken.
Antar att det är i den här tråden som man kan ställa frågor angående Moviezine..
När man använder sökfunktionen längst upp, låt säga att jag ska söka efter Batman, skriver jag in Batman och trycker på sök, då får jag inte upp några resultat alls, sidan blir vit, men om man skriver in Batman och sen väntar på att förslaget kommer upp under sök rutan så kan man klicka sig vidare till filmen, varför är det så?
När man använder sökfunktionen längst upp, låt säga att jag ska söka efter Batman, skriver jag in Batman och trycker på sök, då får jag inte upp några resultat alls, sidan blir vit, men om man skriver in Batman och sen väntar på att förslaget kommer upp under sök rutan så kan man klicka sig vidare till filmen, varför är det så?
Samma för mig, irriterande..
Indexeringen verkar ha stannat av helt och hållet. Så ska det ju inte vara. Livesökningen är annars att föredra. Man kan inte söka på forumet, men filmer/regissörer/skådisar/artiklar fungerar finfint.
Undertiden rekommenderar jag att använda Google. Skriv er sökfras, text Captain America och lägg till: site:moviezine.se/forum så får ni en sökning som är överlägsen något vi själva kan göra. Ingen idé att konkurrera med Google när det kommer till sökningar. :)
http://www.google.se/#q=site%3Amoviezine.se%2Fforum+Captain+America
Ska sätta upp en "Google Custom Search" som vi kan ha liggandes i toppen på forumet. Så att en google-sökning bäddas in i sajten för just forumet. Tror det blir det enklaste sättet.
Undertiden rekommenderar jag att använda Google. Skriv er sökfras, text Captain America och lägg till: site:moviezine.se/forum så får ni en sökning som är överlägsen något vi själva kan göra. Ingen idé att konkurrera med Google när det kommer till sökningar. :)
http://www.google.se/#q=site%3Amoviezine.se%2Fforum+Captain+America
Ska sätta upp en "Google Custom Search" som vi kan ha liggandes i toppen på forumet. Så att en google-sökning bäddas in i sajten för just forumet. Tror det blir det enklaste sättet.
[color=#333333=#333333]MovieZine har för närvarande 7404 st medlemmar och det tillkommer runt 200-300 varje månad. Men de flesta besöker MZ utan att vara medlemmar. Vi har nu ca 45 000 - 50 000 unika besökare varje vecka där våra filmsidor och recensioner står för ca 75% av trafiken. [/color]
[color=#333333=#333333]Vill ni veta mera så är det bara att fråga![/color]
Hur många besökare har jag på min sida, dvs om man klickar på "Bonk" ? det måste vara åtskilliga!
När man addar filmer så hoppar den fortfarande över poster, åtminstone för mig, ganska tidskrävande att behöva leta upp posters manuellt och spara ner och ladda upp.
En annan sak, när man väljer länder så bör det utökas lite... t ex Sydkorea saknas. Dvs för alla filmer som har sitt ursprung i Sydkorea så framgår inte den informationen.
Funktioner som bör införas:
[list]
[*]- Medlemsrecensioner
[*]- Möjlighet att kunna skapa egna listor så som top 10 favorit filmer mm.
[*]- Kunna se statistik på vad man ser för storts filmer (tabeller på olika genrer/regissörer/skådespelare osv)
[*]- Införa en "filmsamling" där man kan lägga in alla filmer man äger
[/list]
Några av de saker jag skulle uppskatta, flera funktioner finns redan på Filmtipset.
[list]
[*]- Medlemsrecensioner
[*]- Möjlighet att kunna skapa egna listor så som top 10 favorit filmer mm.
[*]- Kunna se statistik på vad man ser för storts filmer (tabeller på olika genrer/regissörer/skådespelare osv)
[*]- Införa en "filmsamling" där man kan lägga in alla filmer man äger
[/list]
Några av de saker jag skulle uppskatta, flera funktioner finns redan på Filmtipset.
Moviezine har såvitt jag vet ingen som på regelbunden basis kodar funktioner och liknande åt dem, men om folk slutar använda tillägg som blockerar reklamen kanske de har råd att anställa någon och i sin tur kanske vi även får nya funktioner på sidan, men vad vet jag. ;)
Jag är fullt medveten om att de inte har någon kodare, de har också ett rätt komplicerat system.
Jag började faktiskt med Adblock pga den otroligt fula reklambannern som tog upp hela ens blogg sida här på MZ, men den verkar ju vara borta hur som så jag kan väl vara snäll att skippa adblock här på MZ :)
Jag började faktiskt med Adblock pga den otroligt fula reklambannern som tog upp hela ens blogg sida här på MZ, men den verkar ju vara borta hur som så jag kan väl vara snäll att skippa adblock här på MZ :)
skulle gärna se att bilder i signaturen togs bort helt och hållet eller åtminstone kraftigt begränsades storleksmässigt. i vissa trådar så har 2 pers diskuterat och 90 procent av sidan tas upp av deras 2 respektive jättebilder som laddar. knappast det man vill se när man läser inlägg.
tror folk skulle bli mer än lovligt trötta om dom möttes av en bild på steven seagal som tog upp halva skärmen varje gång jag postade något på forumet.
tror folk skulle bli mer än lovligt trötta om dom möttes av en bild på steven seagal som tog upp halva skärmen varje gång jag postade något på forumet.
Haha, hotet med stort H! ;)