Håller helt med Bonk, därför tog jag bort min bild tidigare i höstas.
eller jag kan ju ha fel förstås, kanske borde vi behålla bilder i signaturen?
svårt att säga faktist... jag är osäker
Håller med, man borde även kunna göra en årlig toplista över årets favoritfilmer, räcker med top3?
Jag tycker det skulle vara extremt skönt om man kunde skicka privata meddelanden till varandra, i alla fall till sina vänner.. Det kanske är komplicerat att ordna, men ändå. Ett förslag i alla fall :P
Har varit uppe tidigare och då sades det, tror jag, att det inte fanns tid för att fixa det. Vi hade det i den tidigare forummjukvaran, då forumet inte var integrerat med själva sidan, om jag inte minns fel. Var ett tag sedan.
Okej, på det viset...
Jag har håller inte med om listor osv. Jag tycker att moviezine ska vara en nyhets- och recensionssida mer än en community.
Jag vill dock införa mer sorteringsaltenativ på sina betygsatta filmer. Som tex alla filmer man betygsatt 2010 eller alla filmer från ett specifikt årtal. Ja bara allmänt mer sorteringsaltenativ än bara filmer man satt betyg 1-5 på.
Nu är jag inte någon datasnille men när man går in på valfri film så blir hela sidan '' huller om buller'', och jävligt avlång. Är det fler som har detta problem? Btw ska tilläggas att jag har provat med både FF och IE.
Har ni gjort någon installation eller liknande idag? För CSS:erna på kommentarerna på filmer har ändrats från vänsterställd text till centrerad text. Oerhört fult och jag antar att ni kommer fixa det.
Sen upptäckte jag ett fel i forumet igår. Jag skrev ett inlägg på min hemdator som jag sedan ville redigera när jag kom till jobbet. Men då gick inte det trots att jag var inloggad. Skumt. Som om redigeringstillåtelsen låg i en cookie kopplad till min hemdator istället för i användarprofilen.
Sen är det även synd att man inte kan kommentera med sin användarprofil i bloggarna.
(Kör IE8 på PC hemma, och Firefox 3.6 på Mac på jobbet)
Sen upptäckte jag ett fel i forumet igår. Jag skrev ett inlägg på min hemdator som jag sedan ville redigera när jag kom till jobbet. Men då gick inte det trots att jag var inloggad. Skumt. Som om redigeringstillåtelsen låg i en cookie kopplad till min hemdator istället för i användarprofilen.
Sen är det även synd att man inte kan kommentera med sin användarprofil i bloggarna.
(Kör IE8 på PC hemma, och Firefox 3.6 på Mac på jobbet)
Här är en skärmdump på hur filmsidorna ser ut. Hela betygsfältet verkar också vara borta.
http://www.luiga.se/upload/mz_dump.jpg
http://www.luiga.se/upload/mz_dump.jpg
Det verkar vara fixat nu. Good job!
Tänkte fråga om det behövdes hjälp med att lägga till filmer i databasen? Inte för att jag tycker att ni gör ett dåligt jobb, utan tvärtom, men ibland kan det ta flera veckor innan en film läggs till som man har önskat. Jag har väldigt mycket fritid, jobbar natt och varje gång jag jobbar så har jag datorn med mig för att kolla på filmer, så om behovet finns så är det bara att höra av sig.
3462 inlägg
Sure, det kan nog behövas. Jag öser nog på för mycket jobb på Andreas, så han halkar efter.
Maila mig på mats@moviezine.se
Maila mig på mats@moviezine.se
nya gränsen reklamen pajar forumet så man inte kan scrolla och välja i menyn
1361 inlägg
Yes, samma skit som det var tidigare.
Jag förstår allvarligt talat inte varför ni ändrade sökfunktionen som ni gjorde för något år sedan? Tidigare hade ni ett avancerat alternativ där man kunde söka på film i genre ordning i respektive årtal. En superb funktion som jag saknar idag.
Vet att jag drog upp detta förut men fick aldrig riktigt något gehör på frågan då. Skulle ni prompt ändra layouten för sökfunktionen så fanns det väl ingen anledning att inte behålla det sökalternativet? Varför FÖRSÄMRA en funktion liksom? :S
Vet att jag drog upp detta förut men fick aldrig riktigt något gehör på frågan då. Skulle ni prompt ändra layouten för sökfunktionen så fanns det väl ingen anledning att inte behålla det sökalternativet? Varför FÖRSÄMRA en funktion liksom? :S
Mats jag har en fråga om mitt användarnamn!! På min sida står det Stoffe Bäckman som det ska, men när jag skriver inlägg blir det Stoffe B?ckman!
Hur kommer detta sig?
Hur kommer detta sig?
3462 inlägg
En väldigt bra fråga och har tyvärr inget bra svar på det, men däremot har jag korrigerat det nu :)