Återigen så får jag inget svar, Mats varför tog ni bort den och kommer ni att lägga till den igen så småningom? Förutom att söka i genrer så gick det ju även att söka bland olika betyg, exempelvis femmor, fyror osv.
Det var ju hur smidigt som helst när man t.ex bara ville lista lite sköna actionrullar, nu måste man istället sitta och scrolla igenom ett helt årtal i kalendern bland alla möjliga olika filmer som inte ens intresserar en varje gång man bara vill hitta lite skön action.
Jag tycker att en sån här funktion borde ligga högst upp på prioriteringslistan.
Det var ju hur smidigt som helst när man t.ex bara ville lista lite sköna actionrullar, nu måste man istället sitta och scrolla igenom ett helt årtal i kalendern bland alla möjliga olika filmer som inte ens intresserar en varje gång man bara vill hitta lite skön action.
Jag tycker att en sån här funktion borde ligga högst upp på prioriteringslistan.
3462 inlägg
Den är inte borttagen. Du hittar sökfunktionen här: http://www.moviezine.se/q?e=404&s=love
Ja men titta där är den ju... Länken du gav mig förut hade slutat fungera, så jag trodde ni hade lagt ner hela funktionen. Men tack i alla fall.
så hur gör vi med i skottlinjen med clint eastwood? har ni backup? den är alltså borta från databasen och addar jag den igen så måste alla betygsätta den igen och alla kommentarer osv är försvunna
3462 inlägg
Hm, vad har hänt med den då?
den försvann när en äldre film med samma namn las till.
3462 inlägg
Då är den egentligen inte borta utan "bara" överskriven. Men när jag kollar på filmsidan finns det inga kommentarer och det borde det göra eftersom det är samma sida som förut, bara med nytt innehåll. Märkligt.
Aja, enklast är väl att lägga till den igen. Det finns säkert backup hos vår serverhost, men exakt hur man gör för att lägga tebax en enstaka film är jag mer osäker på. Går mycket fortare att lägga in den igen.
Aja, enklast är väl att lägga till den igen. Det finns säkert backup hos vår serverhost, men exakt hur man gör för att lägga tebax en enstaka film är jag mer osäker på. Går mycket fortare att lägga in den igen.
Ja jag gissar bara eftersom en tidigare med samma namn las till så borde den på något sätt försvunnit i samband med det, men det kan ju vara så att den försvunnit tidigare men det borde väl vara ännu märkligare
3462 inlägg
Ja, om kommentarerna och betygen ska försvinna måste man ju verkligen radera filmen helt och hållet från databasen och det kan jag inte tänka mig att någon har gjort. Svårt att säga vad som har hänt, men är du säker på att den har funnits förut måste något mysko har hänt.
Aja, bara att du lägger till den igen.
Aja, bara att du lägger till den igen.
Det är ju något ni bör se över då det finns väldigt många filmer som heter samma så det inte kan ske igen. Skumt om det är så att den skrivit över en annan film utan att ge en varning. Och framför allt att den ens skriver över då den borde generera en ny post. Jaja. Det är världsliga ting...
3462 inlägg
Vi har redan ett verktyg som ska förhindrar att man skriver över en eventuell film med samma länk, fast det gäller att man kommer ihåg att använda det också. Nu är det dock oklart hur det har gått till med den här filmen.
Visst är det problem med den dåliga innovationen när man måste betitla en film med ett namn som har använts flera gånger tidigare. Men lugn bara, jag ska maila Hollywood och be dem sluta göra remakes då vår databas tar skada av deras remakes.
Visst är det problem med den dåliga innovationen när man måste betitla en film med ett namn som har använts flera gånger tidigare. Men lugn bara, jag ska maila Hollywood och be dem sluta göra remakes då vår databas tar skada av deras remakes.
Mats, det är linked och hidden va?
3462 inlägg
Vilken funktion är det som hindrar till att någon kopieras över? det funkar ju annars att bara lägga till en extra bokstav eller liknande i länken också.
Jag kan inte göra inlägg i Sucker Punch-tråden. Har försökt två gånger.
Ville bara posta dessa fetgrymma posters.
http://www.scannain.com/movie-news/sucker-punch-character-banners
Ville bara posta dessa fetgrymma posters.
http://www.scannain.com/movie-news/sucker-punch-character-banners
Hallå!
Vet inte vart problem med sajten ska postas, men det här verkar vara en del där liknande problem tas upp.
Jag använder Google Chrome och har inte haft några som helst problem att logga in och använda Moviezine. Dock märkte jag helt plötsligt igår att jag _inte_ kan logga in när jag trycker på Logga in/Registrera. Ingenting.
Ytterliggare prylar som inte fungerar:
[list]
[*]sökfunktionen, längst upp har ingen "drop-down"-lista som tidigare och en sökning på "True Grit" får upp allt utom just länk till filmen(!) och ibland ingenting alls
[*]knapparna "Populärast", "Flest pepp" och "MZ betyg" får bara Moviezine att refresha om till startsidan(!)
[/list]
Har en vän som skulle bli medlem efter att jag rekommenderade sajten men fick inte heller upp den vanliga "Logga in"-rutan när man klickar på "Logga in/Registrera"-knappen och använder också Google Chrome.
Frågan är dock bara varför det helt plötsligt slutar fungera? Har rensat _all_ cache och cookies utan resultat.
För att komma in hit använder jag Firefox, vilket jag givetvis _inte_ föredrar framför Chrome.
Är det fler som har det här problemet?
Vet inte vart problem med sajten ska postas, men det här verkar vara en del där liknande problem tas upp.
Jag använder Google Chrome och har inte haft några som helst problem att logga in och använda Moviezine. Dock märkte jag helt plötsligt igår att jag _inte_ kan logga in när jag trycker på Logga in/Registrera. Ingenting.
Ytterliggare prylar som inte fungerar:
[list]
[*]sökfunktionen, längst upp har ingen "drop-down"-lista som tidigare och en sökning på "True Grit" får upp allt utom just länk till filmen(!) och ibland ingenting alls
[*]knapparna "Populärast", "Flest pepp" och "MZ betyg" får bara Moviezine att refresha om till startsidan(!)
[/list]
Har en vän som skulle bli medlem efter att jag rekommenderade sajten men fick inte heller upp den vanliga "Logga in"-rutan när man klickar på "Logga in/Registrera"-knappen och använder också Google Chrome.
Frågan är dock bara varför det helt plötsligt slutar fungera? Har rensat _all_ cache och cookies utan resultat.
För att komma in hit använder jag Firefox, vilket jag givetvis _inte_ föredrar framför Chrome.
Är det fler som har det här problemet?
3462 inlägg
Det funkar fint här, men det låter som du har några tillägg i din webbläsare aktiverade som hindrar sajten att fungera som den ska. Jag fick nämligen samma fråga från en läsare som prövade att inaktivera några tillägg och då fungerade det igen. Vet dock inte vilka tillägg han inaktiverade, men du får testa lite.
Mats: Det fungerade perfekt! Stort tack ska du ha!
Tipset till andra som också har det problemet: Inaktivare Facebook Disconnect. Har dock inte riktigt förstått mig på vad tillägget gör o.0
Tipset till andra som också har det problemet: Inaktivare Facebook Disconnect. Har dock inte riktigt förstått mig på vad tillägget gör o.0
vet inte om det varit upp förut men jag skulle önska att det fanns en "att se lista" Så när man går in på en film så kan man lägga den till sin att se lista och när man betyggsätter den så ska den även försvinna därifrån.