Vet inte om det finns en bättre tråd, men jag kör på den här nu.
Jo, har lite tankar kring mobilsajten. Givetvis ett bra alternativ till mobilen (då den riktiga sidan inte är alltför användarvänlig för det mobila-formatet) och att det inte blir stora datamängder som måste hanteras.
Dock så skulle jag tycka det var bra om man också kunde logga på sitt konto in via mobilsajten, till forumet och betygsättning. Kan ha förståelse för varför bara det "viktigaste" finns med på sidan (datatrafik och layout?).
Men är det något som eventuellt går att ordna? Om inte kanske följande är ett alternativ!?
Då man idag kan göra i nästan vad som helst via appar hade jag också funderingar kring en en officiell MZ-app (som har den riktiga sidans funktioner med forum osv.) - det skulle vara riktigt bra att ha. :-) Såg att det fanns en inofficiell app (för android), som jag, tyvärr, inte tyckte om gränssnittet på.
Är det bara jag som tycker att det skulle vara bra funktioner - vad tycker ni andra?
Jo, har lite tankar kring mobilsajten. Givetvis ett bra alternativ till mobilen (då den riktiga sidan inte är alltför användarvänlig för det mobila-formatet) och att det inte blir stora datamängder som måste hanteras.
Dock så skulle jag tycka det var bra om man också kunde logga på sitt konto in via mobilsajten, till forumet och betygsättning. Kan ha förståelse för varför bara det "viktigaste" finns med på sidan (datatrafik och layout?).
Men är det något som eventuellt går att ordna? Om inte kanske följande är ett alternativ!?
Då man idag kan göra i nästan vad som helst via appar hade jag också funderingar kring en en officiell MZ-app (som har den riktiga sidans funktioner med forum osv.) - det skulle vara riktigt bra att ha. :-) Såg att det fanns en inofficiell app (för android), som jag, tyvärr, inte tyckte om gränssnittet på.
Är det bara jag som tycker att det skulle vara bra funktioner - vad tycker ni andra?
3462 inlägg
Om vi kan hitta de rätta och någorlunda billiga apputvecklarna, så visst. Det är bara ni hör av er ifall ni eller om någon ni känner vill göra det :) Jag har dock själv inte kunskapen att göra en app.
Mats,
Detta kanske du redan vet om, men när man ska lägga in nya filmer eller uppdatera filmer som saknar info så funkar inte Magic Button, har varit så ett tag nu för mig, blir bara ''Error'' och inga skådespelare läggs till, istället får man göra det manuellt vilket tar en jäkla tid.. Dessutom så finns inte alla skådespelare heller när man försöker lägga till dom manuellt!
Detta kanske du redan vet om, men när man ska lägga in nya filmer eller uppdatera filmer som saknar info så funkar inte Magic Button, har varit så ett tag nu för mig, blir bara ''Error'' och inga skådespelare läggs till, istället får man göra det manuellt vilket tar en jäkla tid.. Dessutom så finns inte alla skådespelare heller när man försöker lägga till dom manuellt!
Hoya: Det problemet har funnits länge, att inte magic-länken funkar. Man får helt enkelt lägga in manuellt och de som inte finns får man lägga till senare när allt funkar som det ska igen.
Jag har skrivit upp alla filmer som jag har lagt in så jag ska veta vilka jag måste gå tillbaka till sen när det funkar igen :)
Jag har skrivit upp alla filmer som jag har lagt in så jag ska veta vilka jag måste gå tillbaka till sen när det funkar igen :)
Hums, har problemet funnits länge så kan man tycka att det är läge och fixa det snart :)
Jag hr ingen lust att lägga in så mycket nya filmer utan den underbara funktionen i alla fall. Känns trist att få halvifyllda uppgifter om filmerna.
Rövfilmen Catch.44 finns inlagd men det går in att betygsätta aset...
3462 inlägg
Det undgick säkert ingen av de flitiga besökarna att sajten var ur spel nästa hela kvällen igår. Att vara poppis är givetvis kul, men nackdelen är att det kostar på och igår blev det dessvärre nådastöten så att hela servern blev otillgänglig.
Vi har jobbar på det hela dagen och finjusterat så mycket som vi bara kan och det har resulterat i att det har fungerat mer tillfredsställande än vad det gjorde igår. Efter inrådan och rekommendation av vår webhost i London, så kommer vi göra par små uppgraderingar av servern redan imorgon bitti. Det blir med andra ord en planerad downtime mellan 5.00-5.30 imorgon onsdag 7 december, men är ju den minst belagda tiden på MZ så de flesta av er lär inte ens märka av det.
Angående "Catch .44" går det att beygsätta filmen from 9 december, då den får världspremiär.
Vi har jobbar på det hela dagen och finjusterat så mycket som vi bara kan och det har resulterat i att det har fungerat mer tillfredsställande än vad det gjorde igår. Efter inrådan och rekommendation av vår webhost i London, så kommer vi göra par små uppgraderingar av servern redan imorgon bitti. Det blir med andra ord en planerad downtime mellan 5.00-5.30 imorgon onsdag 7 december, men är ju den minst belagda tiden på MZ så de flesta av er lär inte ens märka av det.
Angående "Catch .44" går det att beygsätta filmen from 9 december, då den får världspremiär.
Hehe så jag såg den före "världspremiären" alltså :) Synd att den inte var bättre bara.
Användaren Lito har gjort det igen, avslöjat slutet på en film bland kommentarerna alltså. Inte helt och hållet, men han skrev kort hur det går för karaktärerna i Last House on the Left från 2009.
Vem röstar på bannlysning? *Räcker upp en hand* :)
Vem röstar på bannlysning? *Räcker upp en hand* :)
Voldo: Har han gjort det förr och på så sätt är en återfallsförbrytare så bör han bannas.
En varning är han i alla fall värd. En bann känns för hårt.
spoiler är inte ok men det borde väl räcka med att påpeka det för honom (kanske beror på vem som påpekar det och hur också, ingen gillar ju att bli kallad idiot, även om man mkt väl han kan uppfört sig som en) ;)
så om du läser detta lito, undvik att spoila framöver är du snäll :-)
så om du läser detta lito, undvik att spoila framöver är du snäll :-)
Någon som vet varför jag inte kan välja en regissör jag har tummat upp som favorit? :)
winnieqin16 är ett spamkonto. kolla upp det vore ju synd om det blir en massa spamkonton som är inne och härjar på forumet som dom gjort bland kommentarerna på bloggarna.
Jag funderar lite på om det inte vore på sin plats att begränsa antal gånger man blogg-bumpar per dag, en gång om dagen är visserligen i mesta laget, men det är nog en minimibegränsning iaf. Som det är nu riskerar det ju att flooda forumet då vissa uppdaterar blogg-tråden upp till 4 gånger per dygn. Att man tipsar om sin blogg är ju helt ok, och har man t ex skrivit en större artikel av egen kraft och vill uppmärksamma om den och få lite synpunkter det tycker jag är helt förståligt men att per automatik komma in på forumet och bumpa hela dagarna bara för att man skrivit ett nytt blogginlägg på 20 tecken om en ny affisch eller dylikt tycker jag är too much.
Bättre då att forumet toppas av trådar där folk diskuterar här på mz än trådar där folk ber folk att INTE diskutera på forumet utan tvärtom, lämna siten (!)
Bättre då att forumet toppas av trådar där folk diskuterar här på mz än trådar där folk ber folk att INTE diskutera på forumet utan tvärtom, lämna siten (!)
halebopreklamen pajar menyerna för val av community så man bara ser översta raden "LIVE" i chrome
Sant det du skriver Bonk. Håller helt med dej.
förslagsvis gör vi EN tråd åt podcasts också och samlar alla i den precis som bloggarna...
Lungt, snart kommer vår podcast upp i nyhetsflödet på sajten!