Nu är den nya iterationen av sajten live, något vi alla har väntat spänt på!
Förhoppningsvis är den en förbättring på alla sätt, däremot är säkert inte allt guld och gröna ängar.
I den här tråden tänkte jag vi skulle diskutera den nya sajten specifikt (till skillnad mot moviezine-tråden som diskuterar moviezine brett) - vad som är bra, vad som är dåligt. Vad som är nytt och vi inte förstår, vad vi vill se förbättras. Osv., osv.
Tänk på att nu när sajten är ny, att vissa reaktioner och synpunkter kanske är en konsekvens att man inte har lärt sig allt nytt riktigt. Själv återkommer jag med feedback när jag känner mig lite mer hemma.
215 inlägg
3462 inlägg
Så ska det självklart inte vara. Om ni talar var på sajten det inträffar och vilka filmer som dyker upp två gånger ska vi kolla på det!
Hallå, redaktionen, vakna! :) Jag vill kunna diskutera spoilers från Interstellar men funktionen funkar inte.
Anton: Tålamod. Ingen på redaktionen är programmerare så du får nog ge dig till tåls lite oavsett vad de svarar.
Det är väl dock inte orimligt att förvänta sig ett svar? Nu vet jag ju inte ens om de bryr sig eller om de har sett vad jag skrivit över huvud taget.
1753 inlägg
Hej Anton, sedan du skrev om felet med SPOILER-knappen har vi undersökt det och verkar vara ett lite större arbete än vi hade hoppats. Så snart vår utvecklare får tid så kommer han försöka lösa det. TIlls dess föreslår jag att du skriver i fet stil: "SPOILER-VARNING" och på nästa rad skriver dina tankar.
Det funkar inte att ladda upp info för mig. Får upp felmeddelandet "Can't have more than 4 genres on a movie" men jag har inte valt någon genre.
En annan sak som ni gärna får fixa är hur inläggen ser ut i forumet om man kopierar text. I Interstellar Spoiler-tråden nu ser mina inlägg för jäkliga ut för att jag kopierade text och klistrade in.
Jag kan ha fel, men tycker det verkar som om personer jag har gillat inte syns i listan, därför måste jag gilla personen i fråga igen, för att den ska synas, någon mer som har märkt detta?
Vet att jag och fler har pratat om det tidigare - skulle verkligen uppskatta i fall det även gick att se betygsorterade titlar i alfabetsordning, och gå att se både serie och filmer i betygsordning. Det som behövs göras för att detta ska gå är väl egentligen att ha ett alfabetsalternativet i fliken åt vänster, felet nu är ju att den enbart finns i fliken åt höger om man filtrerar till enbart "film". Eftersom alfabetsordning redan finns borde det inte ganska lätt gå att ordna så den gäller överallt? Tacksam för svar!
Vet att jag och fler har pratat om det tidigare - skulle verkligen uppskatta i fall det även gick att se betygsorterade titlar i alfabetsordning, och gå att se både serie och filmer i betygsordning. Det som behövs göras för att detta ska gå är väl egentligen att ha ett alfabetsalternativet i fliken åt vänster, felet nu är ju att den enbart finns i fliken åt höger om man filtrerar till enbart "film". Eftersom alfabetsordning redan finns borde det inte ganska lätt gå att ordna så den gäller överallt? Tacksam för svar!
Om jag går komma med lite konstruktiv kritik till hemsidan så skulle jag gärna se att man kan logga in utan att det man redan har skrivit i kommentarsfältet försvinner, alltså att sidan inte laddas om. Det är förvisso bara att kopiera det man redan har skrivit om man har glömt att logga in, men eftersom att så många andra sidor har den funktionen så glömmer man lätt bort att det inte fungerar på Moviezine. Jag har svurit mer än ett par gånger över att mina kommentarer har gått förlorade. :P
Tycker utseendet på den nya sidan är bra, men man skulle behöva dubbelt så mycket skärm för att få en schysst överblick - allt är för stort!
man kan ju tycka att efter 10 år så bör man klarar av ett forum där man kan klippa och klistra in text utan att det blir en massa skräp och font-tecken och symboler. mig veterligen är detta den enda siten i världen som inte klarar detta. siter från 1990-talet klarade detta utan problem. ja till och med bbser på 80-talet klarade detta.
men inte mz's forum inte, nej nej, programmaren har aldrig testat denna funktion, inte en enda minut av hans tid har gått till att försöka klistra in en text i forumet. det har aldrig hänt. för hade det hänt hade han sett att det blir skräp.
det är sånt här som gör en så jävla trött och irriterad at tman har lust att skita i forumet helt och hållet
så här ska det alltså INTE se ut:
[color=#333333=#333333][size=1=1][font=georgia, serif=georgia, serif]No matter how many hours you invest into bettering your situation, it's a constant struggle to survive in This War of Mine.[/font][/size][/color]
men inte mz's forum inte, nej nej, programmaren har aldrig testat denna funktion, inte en enda minut av hans tid har gått till att försöka klistra in en text i forumet. det har aldrig hänt. för hade det hänt hade han sett att det blir skräp.
det är sånt här som gör en så jävla trött och irriterad at tman har lust att skita i forumet helt och hållet
så här ska det alltså INTE se ut:
[color=#333333=#333333][size=1=1][font=georgia, serif=georgia, serif]No matter how many hours you invest into bettering your situation, it's a constant struggle to survive in This War of Mine.[/font][/size][/color]
1125 inlägg
Det är något jag kan hålla med om.
Själv har jag förminskat sidan så allt är superlitet nu, och det fungerar till visso men är man halvblind som jag kan det vara lite frustrerande ibland.
Själv har jag förminskat sidan så allt är superlitet nu, och det fungerar till visso men är man halvblind som jag kan det vara lite frustrerande ibland.
1753 inlägg
Har notifikationssystemet slutat fungera? Har inte fått några på de senaste dagarna och borde ha fått en idag, då jag följer Robert Downey Jr. och ni skrev om "Yucatan" där han är omnämnd.
1125 inlägg
Det verkar fungera för mig, men håller med om att man inte får lika mycket längre som innan.
Jag kan fråga så återkommer jag med svar. Men jag hänvisar alla att använda tråden Buggar! så
att vi samlar alla buggar på ett och samma ställe då det ställs frågor i hela tre trådar och blir därför lätt att missa.
Jag kan fråga så återkommer jag med svar. Men jag hänvisar alla att använda tråden Buggar! så
att vi samlar alla buggar på ett och samma ställe då det ställs frågor i hela tre trådar och blir därför lätt att missa.
1593 inlägg
Vet inte om detta är en bugg eller om man ska skriva här! Men jag skrev ett långt inlägg på Justified tråden och innan jag hann posta det så laddades sidan om igen (utan att jag tryckte på något för jag satt och skrev) så all det som jag dittills skrivit försvann! Så har det aldrig varit förut och nu undrar jag vad det är för fel?
Man måste kunna skriva utan att nån slags osynligt T-Minus 40 Seconds tidtagarur kommer igång!
Man måste kunna skriva utan att nån slags osynligt T-Minus 40 Seconds tidtagarur kommer igång!
Jag stötte på samma problem igår och idag, frustrerande minst sagt! Har nämnt det bakom kulisserna så får se vad, om något, som händer.