Nu är den nya iterationen av sajten live, något vi alla har väntat spänt på!
Förhoppningsvis är den en förbättring på alla sätt, däremot är säkert inte allt guld och gröna ängar.
I den här tråden tänkte jag vi skulle diskutera den nya sajten specifikt (till skillnad mot moviezine-tråden som diskuterar moviezine brett) - vad som är bra, vad som är dåligt. Vad som är nytt och vi inte förstår, vad vi vill se förbättras. Osv., osv.
Tänk på att nu när sajten är ny, att vissa reaktioner och synpunkter kanske är en konsekvens att man inte har lärt sig allt nytt riktigt. Själv återkommer jag med feedback när jag känner mig lite mer hemma.
1593 inlägg
Har du koll på när på ett ungefär man kommer att kunna se sina betyg och vännernas betyg?
Och Stort Grattis på födelsedagen! ;)
Och Stort Grattis på födelsedagen! ;)
3462 inlägg
1593 inlägg
Va konstigt för när jag går in på mina betygsatta filmer kan jag fortfarande bara se 3 åt gången och inte kan jag heller välja efter betyg! Och några vänners betyg kan jag inte heller se! :/ Kan det vara en bugg på min sida?
3462 inlägg
Vänners betyg ska funka. Till höger på filmsidan under MovieZines betyg har du en blå ruta där det står snittbetyget på de du följer, klicka på plustecknet kommer alla enskilda betyg upp. Resten är inte riktigt klart än, men beräknas bli fixat till nästa vecka.
Det funkar för mig i alla fall. Dock så skulle jag tycka att det skulle vara bättre att kunna se fler än 3 stycken i taget. Dock är det bra med "betygssorteringen".
1593 inlägg
Ah snyggt! Tusen tack! Bra jobbat! Detta saknade jag och var välkommet!
Tycker också som stjärnskott att man ska kunna se fler än 3 åt gången men det antar jag fixas snart liksom det andra! Ser fram emot nästa vecka också! :)
Tycker också som stjärnskott att man ska kunna se fler än 3 åt gången men det antar jag fixas snart liksom det andra! Ser fram emot nästa vecka också! :)
Jag har lite problem med forumet, jag klickar in på tabben "Filmskapare", sedan när jag ska klicka på sida 2, 3,4 osv så kommer jag bara om och om till första sidan.
1593 inlägg
För mig dröjer det länge innan det jag skriver och betygsätter dyker upp på min sida. Är det fortfarande ett problem för flera användare eller är det bara för mig?
1125 inlägg
Vad händer med serier vi moderatorer lägger upp?
3462 inlägg
Har lagt märke till att det inte går att läsa mer än de tre senaste kommentarerna på filmernas sidor. Finns ingen som helst knapp som bläddrar ner till tidigare kommentarer.
Gjorde ingenting speciellt utan rutan kom upp så fort jag lämnade startsidan så dök den upp vart jag än begav mig på sidan. Som andra skrivit så verkar det som att det har försvunnit igen. =)
Betygsätter är inga problem men det är typ 50/50 på att kommentarar kommer upp direkt. Nån gång har det inte registrerats alls.
3462 inlägg
Att betyg och kommentarer inte syns direkt är för att det cachas. Detta för att sajten ska bli smidig som möjlig att surfa på. Det tar för mycket onödig kraft för att ha det live. Hur lång tid det cachas kan variera beroende på vad man har för webbläsare.
1125 inlägg
Nope, har lagt till två serier, mest för att testa men ingen av dem finns sen när jag söker på dem :/
1197 inlägg
Jag har inga problem med att lägga till serier men fortfarande så får man dom inte säsongsvis eller avsnitt..Är det serier som har väntat på godkännande eller det är några du själv lagt ut.
1197 inlägg
Mats varför har vissa medlemmar sina namn när de skriver i forumet eller kommenterar medan andra har ett nummer bara, jag är en av dom, har sett en del andra här som också har det.
1125 inlägg
Serier jag själv lagt till.
Gick ju bra med Skins, men nu verkar det inte fungera.
Gick ju bra med Skins, men nu verkar det inte fungera.
1197 inlägg
Hm märkligt..Ännu en sak till den redan långa listan med buggar Mats.
En gissning skulle kunna vara för att du har "medlemsnumret" skrivet i användarnamns rutan under inställningar på din profil.