Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
Nu så har matchen mellan Milan och Barcelona börjat och det lär bli en spännande match. ;)
Som Milansupporter är jag ganska nöjd med 0-0, superviktigt att vi höll nollan! En väl genomförd match av Milan, även om hjärtat hoppade till några gånger. Ikväll vill jag lyfta fram vårt krigarförsvar, framförallt Daniele Bonera, Luca Antonini (som räddade oss flera gånger med sitt uppoffrande spel) och framförallt Massimo Ambrosini som verkligen kämpade och visade varför han är kapten! Den store Z får vänta tills nästa vecka, förhoppningsvis kan han sänka Pep & Co då. Den matchen alltså... Man får börja ladda redan nu :)
Forza Rossoneri!!
Forza Rossoneri!!
hade hoppats på en bra match där, men vilket sömnpiller det blev...
Det var inte mycket fart i matchen, kändes som att båda lagen var så rädda att förlora att inget vågade kliva fram ordentligt. Blev dock imponerad av Milans försvarsspel, de visade inte att Thiago Silva behövdes där. Returmötet blir nog mer spännande, får hoppas att Milan hinner få tillbaka fler spelare till dess.
1597 inlägg
Hoppas det blir Bayern Munchen mot Barcelona i årets Champions League final! ;)
1597 inlägg
Så gott att TV 3 visar kvällens Champions League! Äntligen får vi som inte har Viasat se en fotbollsmatch! :)
Man kan ju titta på Viaplay.se om man inte har Viasat. Ganska bra kvalité där till ett okej pris om man abonnerar.
Är väl så en annan får göra nästa Vinter-OS då, bedrövligt, men vad göra...
Har ju Boxer annars å jag orkar fan inte byta abonnent bara för två veckor OS, men jag antar att man kan betala och endast se via deras play-sida?
Har ju Boxer annars å jag orkar fan inte byta abonnent bara för två veckor OS, men jag antar att man kan betala och endast se via deras play-sida?
Det tror jag Patrik! Det kostar 199kr/månad så du bör ha full tillgång till alla grenar! :-)
Vi har också Boxer här i huset och vi har Canal+ paketet som inte är några höjdar kanaler. Sällan något nytt(eller bra!) men det är väl El Clasicó som avgör att vi fortfarande har kanalerna. SÅ håller med Latorre, riktigt kul att dem sänder på TV3 idag, otroligt intressant och på förhand spännande match! :-)
Vi har också Boxer här i huset och vi har Canal+ paketet som inte är några höjdar kanaler. Sällan något nytt(eller bra!) men det är väl El Clasicó som avgör att vi fortfarande har kanalerna. SÅ håller med Latorre, riktigt kul att dem sänder på TV3 idag, otroligt intressant och på förhand spännande match! :-)
Ja det låter bra, blir så krångligt ifall man ska bli tvungen att byta leverantör å dona. Det ultimata hade så klart varit ifall SVT sänt som vanligt, men ifall man kan betala (199:- får det ju vara värt) och använda sig av deras play-sida så överlever jag :) Frågan är väl vad som har kommentatorer, men jag antar att de även på Play-sidan kör med kommentatorer åtminstone på de större grenarna/matcherna etc. Ja i de grenar/matcher som det är mycket svensk anknytning helt enkelt.
Jag gillar Vinter-OS, Sommar-OS är jag inte alls lika intresserad av. I år så har visserligen Handbollsherrarna kvalat in så det ska jag då se på, men annars? Hästdressyr, gymnastik, akrobatik, friidrott (mycket löpning med snabba färgade amerikaner), trista simgrenar, gång?!, segling zzzz, cykling zzzz, simhopp, brottning ja och så menlös fotboll på allt detta, nej tack ;)
Det blir liksom handboll över åt mig, tillsammans med ev. lite bordtennis (men det känns alltid givet där med alla koreaner och kineser), möjligtvis lite tennis om någon svensk är med annars zzzzz, ja och detsamma gäller fäktning som kan vara rätt kul att titta på.
Sommar OS 2016 gör dock golfen entré så jag får väl kolla på den då.
Jag gillar Vinter-OS, Sommar-OS är jag inte alls lika intresserad av. I år så har visserligen Handbollsherrarna kvalat in så det ska jag då se på, men annars? Hästdressyr, gymnastik, akrobatik, friidrott (mycket löpning med snabba färgade amerikaner), trista simgrenar, gång?!, segling zzzz, cykling zzzz, simhopp, brottning ja och så menlös fotboll på allt detta, nej tack ;)
Det blir liksom handboll över åt mig, tillsammans med ev. lite bordtennis (men det känns alltid givet där med alla koreaner och kineser), möjligtvis lite tennis om någon svensk är med annars zzzzz, ja och detsamma gäller fäktning som kan vara rätt kul att titta på.
Sommar OS 2016 gör dock golfen entré så jag får väl kolla på den då.
J det är en långdragen process och jag tror överhuvutaget inte faktiskt säkert ifall ett eventuellt abonnentsbyte hinner gå i lås innan OS drar igång då det är massa klasualer om uppsägning i "abonemangnet". Men det är klart det är olika för vissa! :-)
Haha ja, jag håller med till viss del, Vinter-OS är en höjdare medan Sommar-OS inte är en lika stor grej för mig. Men jag tycker om friidrott, fotboll och handboll så det ska bli grymt kul! Haha men för bövelen, golf?! Moderat-bandy hujadamej! ;-)
Nejdå, vem är jag att klanka ner på den sporten!
Haha ja, jag håller med till viss del, Vinter-OS är en höjdare medan Sommar-OS inte är en lika stor grej för mig. Men jag tycker om friidrott, fotboll och handboll så det ska bli grymt kul! Haha men för bövelen, golf?! Moderat-bandy hujadamej! ;-)
Nejdå, vem är jag att klanka ner på den sporten!
1597 inlägg
Chelsea spöade Barcelona i det första semifinalsmötet med 1-0. Chelsea spelade mkt bra och det smärtar Gunnern i mig att säga så! :D Nu hoppas jag att Barcelona ger dem på nöten på Camp Nou nästa vecka! :)
84 inlägg
Haha är det någon som förstod kvällens match? VAD HÄNDE? Messi missar massor? Missad straff? TORRES GÖR MÅL?! hahaha heelt galet
Herregud, jag slutade kolla efter 2-0 för jag trodde att det var klart. Ångrar mitt jävla beslut nu...
Haha ja, det var ju alla möjliga saker som inträffade! Och vad höll Terry på med? Härlig match hur som helst, om man är neutral i alla fall. Grymt kul att Torres fick göra mål, unnar honom verkligen det efter hans extremt tuffa tid i Chelsea. Unnar förresten hela Chelsea en plats i finalen efter en riktig kämpainsats :) Di Matteo verkar ha fått ihop laget igen och kul att se att rutinerade spelare som Drogba, Cech och Lampard tog sitt ansvar och ledde laget!
Helt galen match! Finner inga ord. ;)
Voldo: Du borde verkligen ha kollat klart matchen. Det var värt det. ;)
Voldo: Du borde verkligen ha kollat klart matchen. Det var värt det. ;)
Surt att man missade matchen! Håller på Real av de fyra lagen som är i semi så jag hoppas de gör sitt jobb nu!
Terry, vilken pajas! Tur för han att hans lagkramrater fixade det åt han. Kul för Torres att få göra mål även om jag itne är något Torres/Chelsea fán. Hoppas på Real imorn!
Oj, står redan 2-0 till Real Madrid i matchen mellan de och Chelsea. CL!
Intensiv match mellan Madrid och bayern. Just nu står det lika, så det är spännande :)