Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
Jag trodde och hoppades på att Chelsea skulle utebli från CL nästa säsong. Jävla glädjedödare de är, det såg så ljust ut med Müllers mål och sedan Neuers räddning på straffen...
Hade också hoppats på Bayern men det är bara att gratulera Chelsea. Med tanke på dom hur bra de varit de senaste åren tycker jag faktiskt att dom var värda att vinna CL. Tyckte dock Neuer var riktigt skön när han bara gick fram och iskallt drog straffen i mål, då kändes tyskarna oslagbara... :)
Snart är det EM, men nu är det Sverige-Island! Sverige!!! Får se hur bra de blivit då, nu går Zlatan & Co. in på plan. Varför nämnar man Zlatan hela tiden? Lite taskigt, som om vi inte ens bryr oss om de andra, finns mycket annat att kolla på också. Men ja, Zlatan är Zlatan. Zlatan är Sveriges kung nu så. ;) Haha.
Kom igen nu, vi ska ta hem EM som Loreen gjorde på Eurovision.
Kom igen nu, vi ska ta hem EM som Loreen gjorde på Eurovision.
Ser bra ut, försvaret får vakna lite dock :)
Ikväll drar det igång! Som man har väntat! Förutom Sverige så har jag ett stort favoritlag - Tyskland - som jag blev smått förälskad i när jag var där under EM 2008. Trots att mästerskapet inte spelades där så var det en fantastisk stämning på gatorna, och det var omöjligt att inte älska det. Jag har sagt att Tyskland kommer vinna både 2008 och 2010, så jag vågar väl kanske inte säga det i år igen, men det känns väl som att det är dags nu? Truppen är ju makalöst bra, och de rutinerade herrarna som Philipp Lahm, Bastian Schweinsteiger, Mario Gomez, Lukas Podolski (och Miroslav Klose såklart) känns redo att styra hem guldet nu.
Ikväll tror jag att Polen vinner mot Grekland och i den andra matchen, Ryssland - Tjeckien, hoppas jag på Tjeckien. Det ska bli grymt kul det här :)
Ikväll tror jag att Polen vinner mot Grekland och i den andra matchen, Ryssland - Tjeckien, hoppas jag på Tjeckien. Det ska bli grymt kul det här :)
Underbart att det det drar igång om bara fem timmar!
Förutom Sverige så har jag alltid hållit en extra tumme för England. Mycket pga att jag är en Premier League fanatiker och att min stora hjälte, Steven Gerrard, är kapten för lejonen! Lite synd att de båda lagen är i samma grupp detta år, då det kan bli tufft för båda att gå vidare. Ukraina tror jag inte ett dugg på, men jag har en känsla av att Frankrike lär bli svåra att tas med. Tror Sverige grejar avancemang, men det är svårtippat mellan Frankrike och England. Deras inledande match sinsemellan lär bli avgörande...
Tror att Holland eller Tyskland tar mästerskapet, tror inte Spanien grejar det i år. Sverige tror jag kan gå riktigt långt faktiskt, men svagheterna är i försvaret och i Isaksson som jag aldrig varit särskilt imponerad av. Sämre målvakt med fötterna får man leta efter. Varje hemspel till målvakt känns som en målchans för motståndarna...
Tror på oavgjort, 1-1, i öppningsmatchen och sedan så tror jag att ryssarna vinner över tjeckerna. Har faktiskt Ryssland som en liten dark horse och tror att de plockar hem sin grupp relativt enkelt. Tror Shirokov och Kzerzakov kommer bli giftiga framåt och så har de en riktigt duktig keeper i Akinfeev...
Ja, den som lever får se, men mycket trevligt att det är igång snart!!!
Förutom Sverige så har jag alltid hållit en extra tumme för England. Mycket pga att jag är en Premier League fanatiker och att min stora hjälte, Steven Gerrard, är kapten för lejonen! Lite synd att de båda lagen är i samma grupp detta år, då det kan bli tufft för båda att gå vidare. Ukraina tror jag inte ett dugg på, men jag har en känsla av att Frankrike lär bli svåra att tas med. Tror Sverige grejar avancemang, men det är svårtippat mellan Frankrike och England. Deras inledande match sinsemellan lär bli avgörande...
Tror att Holland eller Tyskland tar mästerskapet, tror inte Spanien grejar det i år. Sverige tror jag kan gå riktigt långt faktiskt, men svagheterna är i försvaret och i Isaksson som jag aldrig varit särskilt imponerad av. Sämre målvakt med fötterna får man leta efter. Varje hemspel till målvakt känns som en målchans för motståndarna...
Tror på oavgjort, 1-1, i öppningsmatchen och sedan så tror jag att ryssarna vinner över tjeckerna. Har faktiskt Ryssland som en liten dark horse och tror att de plockar hem sin grupp relativt enkelt. Tror Shirokov och Kzerzakov kommer bli giftiga framåt och så har de en riktigt duktig keeper i Akinfeev...
Ja, den som lever får se, men mycket trevligt att det är igång snart!!!
Ja jag är självklart också grymt taggad på EM, ska bli sjukt kul.
3462 inlägg
Jag är lika taggad på fotbolls-EM som att få rabies :)
Det är tur för oss att England har många skador och att Rooney är avstängd, nu har vi en mycket god chans att ta poäng mot dem. Frankrike lär bli farligast, vem ska stoppa Ribery? Är ju en ganska stor kvalitetskillnad på honom och Lustig. Ifall Ribery och Benzema är i toppform kan Fransmännen spöa oss med hur många mål som helst.
Tippar Italien som EM's vinnare, Pirlo och Di Natale lär bli hjältar om de spelar som de gjort i klubbarna.
Tippar Italien som EM's vinnare, Pirlo och Di Natale lär bli hjältar om de spelar som de gjort i klubbarna.
Jaså Italien? Jag tror inte alls på dom faktiskt, tror de missar avancemang. Tror Spanien och Kroatien tar kvartsfinalplatserna, men vi får se, de brukar ju kunna harva sig vidare på en massa kryss.
Nu är det snart fem timmar kvar, räkna fel i min iver förut :)
Spännande och intressant lär det bli iaf, eller hur Mats ;)
Nu är det snart fem timmar kvar, räkna fel i min iver förut :)
Spännande och intressant lär det bli iaf, eller hur Mats ;)
Balotelli skulle kunna ställa till det för Italien iofs, han är ju lite galen av sig. Hoppas inte att han får mycket speltid.
Haha, ja han kan verkligen ställa till det om han är på det "humöret". Tror han lär starta alla matcher om han inte får spelet och drar på sig ett rött mot Spanien t.ex.
3462 inlägg
Haha, nej tyvärr inte. Är nog lika intresserad av Uwe Bolls kommande projekt som av forbolls-EM :) Men hoppas det blir bra och spännande matcher så ni fotbolls-lovers får ert lystmäte.
Hehe, är det så illa :)
Em startar snart, ja äntligen! Man ska ju alltid hålla på sitt land, Sverige. Men de andra favoriterna är nog Italien som jag hållt på sedan lång tid tillbaks, och så klart England. Premier League och spelarna är nog huvudsaken till det. Men annars så hoppas jag bara på bra fotbolls matcher. ;)
Brukar inte kolla på fotboll, men vid EM och VM kan jag tycka det är kul att kolla. Hoppas på ett bra mästerskap och att det går bra för Sverige! :)
Jag kommer visst missa matcherna idag. Min väns systrar tar studenten och fest blir det lite senare, så ja hoppas matcherna blir bra då. Ja tur att det inte är några favoriter som spelar, tur där. Hehe, nä men jag lär väl ha det roligt. ;)
Vilka matcher, vilken underbar öppning för EM, sjukt kul! Skall bli kul att se mina förhandstippade segrare, Tyskland, imorgon mot Portugal som spelar med turneringens bäste spelare (på förhand).
Ja mycket trevlig start! Mina förutsägelser om dagens matcher var ju dessutom spot on ;) Vann en slant också, trevligt!
Hehe ja, jag hade ju helt fel så det var tur att jag inte spelade på någonting ;) Trodde på Polen i öppningsmatchen, och de började ju starkt men tappade övertaget i andra halvlek. Grekland kändes aldrig riktigt heta, men de jobbade sig in i matchen. En domare med dålig känsla för spelet satte ju tyvärr sig själv i centrum. Det röda kortet var ett skämt, han skulle ju egentligen inte haft ens ett av de två gula. Men 1-1 kändes i slutändan rättvist.
Ryssland kändes stabila och fartfulla framåt, de kan absolut bli farliga i år. Arshavin såg pigg ut och Pavlyuchenkos inhopp gav mersmak, har alltid gillat honom, i sina bästa stunder är han grym. Dzagoev underströk faktumet att han har en lovande framtid. Tjeckien kunde tyvärr inte svara med så mycket, och det blir svårt för dem nu. Men om Rosicky och Baros kan hitta varandra finns det en liten chans, det är ju trots allt Polen och Grekland kvar, inga giganter.
Imorgon ska ju Holland vinna mot Danmark, men man vet aldrig vad som kan hända i ett mästerskap (ex: Grekland 2004 - kan fortfarande inte greppa det, hur fan gick det till?!). Tyskland-Portugal kan bli en supermatch, enorm pepp på den. Tyskland vinner såklart :)
EDIT: FamilyGuy, den bäste spelar mycket riktigt i morgondagens sena match. Och han har nummer 7 på ryggen. Men han spelar i Tyskland ;)
Ryssland kändes stabila och fartfulla framåt, de kan absolut bli farliga i år. Arshavin såg pigg ut och Pavlyuchenkos inhopp gav mersmak, har alltid gillat honom, i sina bästa stunder är han grym. Dzagoev underströk faktumet att han har en lovande framtid. Tjeckien kunde tyvärr inte svara med så mycket, och det blir svårt för dem nu. Men om Rosicky och Baros kan hitta varandra finns det en liten chans, det är ju trots allt Polen och Grekland kvar, inga giganter.
Imorgon ska ju Holland vinna mot Danmark, men man vet aldrig vad som kan hända i ett mästerskap (ex: Grekland 2004 - kan fortfarande inte greppa det, hur fan gick det till?!). Tyskland-Portugal kan bli en supermatch, enorm pepp på den. Tyskland vinner såklart :)
EDIT: FamilyGuy, den bäste spelar mycket riktigt i morgondagens sena match. Och han har nummer 7 på ryggen. Men han spelar i Tyskland ;)