Visa första inlägg
11101 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11101 inlägg
precis  hemkommen från tyskland-portugal. o'learys måste ha stans största tv, säkert 500"

625 inlägg
för
625 inlägg
Portugal var överraskande organiserade och täta bakåt, men till slut hittade han rätt, Mario. Tyskland kändes stabila, viktigt med seger i första matchen. Portugal saknar som vanligt en riktigt vass striker, känns som att de alltid har kreativa mittfältare och yttrar i toppklass men aldrig någon pålitlig center som levererar mål på mål.
Allt kan verkligen hända i ett mästerskap, vilket Danmark ju underströk idag. Hade en känsla av danskarna skulle kunna överraska, men hade aldrig vågat satsa några pengar på det. Synd att man inte gjorde det såhär i efterhand...
Insåg också att om man adderar Steven Spielberg med Woody Allen så får man Morten Olsen :)
Imorgon tror jag att Kroatien slår Irland och att Spanien slår Italien. Hoppas dock på Italien!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
ronaldo är rätt vass striker. 
625 inlägg
för
625 inlägg
Ja, men han vill ju bryta in från kanten, han är ju ingen straffområdesanfallare så att säga. De skulle behöva en Gomez-liknande spelare.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Skaplig skräll av Danmark, hade kunnat sätta allt jag äger och har på att Holland skulle vinna rätt enkelt, tur att jag inte gjorde det... :)
Ser fram emot Spanien-Italien idag. Tror spanjorerna tar det och sedan tror jag på typ 1-1 i kvällsmatchen.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Helt underbart att Danmark vann! Hade tänkt att spela på Holland och trodde definitivt på en given seger för dem. Men danskarna överraskade allt.
Märkte nyss att TV4 har lagt hälften av matcherna i TV4 Sport Extra som jag inte har och måste betala för att låsa upp den så att säga. Trist, men TV4 utnyttjar väl situationen och lägger matcherna på en kanal inte många har så man tvingas betala antar jag.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Har satsat några slantar på att Italien vinner ikväll. Tror hårt på mina Juve-spelare, får bara hoppas att Balotelli håller sig i skinnet.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Synd att Tyskarna slog Portugal, hade varit betydligt roligare med en Portugisisk vinst eftersom Tyskland alltid lyckas komma så långt, njä jag vill gärna se att Tyskland ryker så fort som möjligt.
Hoppas på Italien idag och har spelat en liten liten summa pengar på dem. Samma sak här, det hade varit roligt om Spanien åkte ur så fort som möjligt! Funderar också om man ska spela lite pengar på Irland.
61 inlägg
för
61 inlägg
Hoppas på Italien och mitt kära Kroatien idag - satt en slant också på att dem två vinner.
964 inlägg
för
964 inlägg
Kom igen Italien! ;)
229 inlägg
för
229 inlägg
Hade varit kul för mäserskapet om Italien vinner, då måste båda VM-finaliserna verkligen prestera i sina resterande matcher om dom skall gå vidare och då kan man räkna med några riktigt grymma matcher :) Tror dock på Spanien...
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Jag tror på Spanien och Kroatien idag!
Laddar upp med en kall nu inför Spanien - Italien.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Hörde att Italiens backlinje inte blir lika stark som jag trott eftersom Barzagli är skadad och lär missa gruppspelet. Väldigt synd med tanke på vilken klippa han varit under säsongen.
964 inlägg
för
964 inlägg
1-1 är jag nöjd med, Italien var över förväntansfullt bra. Ganska nöjd med Italiens backlinjen var jag, speciellt med De Rossi. Grabben skötte sig fint där, många lägen som han rädda. Ja Spanien var väl okej, men när Torres kom in så börja det hända massa grejer. ;)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Fan, aldrig kan man få vinna pengar.
Kul att de inte verkade sakna Barzagli iaf, De Rossi var riktigt grym. Hade rätt i att Pirlo och Di Natale skulle skina. <3
2549 inlägg
för
2549 inlägg
1-1 var ju ett roligt resultat, hoppas Irland tar och går upp som gruppetta nu! Di Natale lär ju få spela mer nu, 1 mål och en grym chans. Balotelli betedde sig ju som en träskalle och vad tusan höll han på med, kom ju fri med målvakten och bara går sakta framåt med bollen.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Heja Sverige!
Hoppas att Hamrén väljer någon bra mittback för Granqvist kändes väldigt ostabil mot Serbien.
625 inlägg
för
625 inlägg
Blev riktigt orolig när jag såg att Granqvist startar istället för Jonas Olsson. Tycker Olsson är flera nivåer bättre. Granqvist funkade okej som högerback, men i mitten känns han alldeles för osäker. Förstår verkligen inte vad Olsson har gjort för att tappa sin plats lagom till öppningsmatchen?
Synd att Elmander inte kunde starta också, men han lär väl vara tillbaka mot England. Bra att det blev Rosenberg på topp i alla fall, han borde kunna erbjuda ett stort jobb och löpvilja och på så sätt bli en god lösning i Elmanders frånvaro.
Ska bli grymt kul att se Ibra i kreatörsrollen i ett stort mästerskap, hoppas verkligen att han kan mosa engelsmännens ständiga hat mot honom. Han har ju verkligen varit helt fantastisk den här säsongen.
Tror att Sverige kan gå lite hur som helst i den här turneringen, känns som att vi har möjligheten att gå långt om man ser till matcherna mot Kroatien och Holland. Men det skulle också kunna bli pannkaka. Mycket avgörs hur som helst i dagens match. Och helt illa kan det ju inte gå med två ÖIS-legender på sidlinjen :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Helt sjukt att Granqvist startar på Olssons bekostnad... Detsamma med Rosenberg istället för Elmander. Vet inte om det är turkarnas påtryckning som gör att Hamrén inte vågar starta han, eftersom han gått för fullt på träning? Trist, klar försämring med dessa två herrar från start. Rosenbergs eventuella storhet har jag aldrig sett, men han får väl överraska positivt ikväll. Tror vi vinner trots dessa ändringar. 
Hoppas även mitt "andralag" England sätter fransmännen på plats! Captain Fantastic, min stora hjälte, spelar förhoppningsvis en avgörande roll.
625 inlägg
för
625 inlägg
Jag antar att man (Elmander själv antagligen, eftersom det enligt landslagsläkaren var upp till honom) väljer att inte riskera honom för att han ska vara helt 100 till England och Frankrike. Men han får väl hoppa in om det verkligen behövs. Rosenberg har haft en ganska bra säsong i Bundesliga och hittar ganska mycket lägen (dock inte mot Island senast), så jag hoppas att han kan bidra med något i alla fall. Hans spelstil passar ju bättre på topp och kompletterar Zlatan bättre än t ex Toivonens.
Granqvist före Olsson är däremot bara sjukt, fattar nada. Olsson är ju en riktig bjässe i PL, och där är mittbackarna inte att leka med. Granqvist är ju alldeles för naiv defensivt. Hur som helst tror jag också att vi vinner!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden