Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Sverigetröjan på, ett glas rött upphällt, nu börjar man bli riktigt taggad för kvällens två stormatcher! Funderade på att ta på Gerrardtröjan under Englandsmatchen men det blir svensktröjan direkt ;)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
både england och frankrike är förstås två helt ointressanta länder, både i fotboll och i allt annat. men eftersom sverige är i samma grupp så kommer jag iaf kasta ett halvt öga på matchen.
kan bli knepigt att få plats på krogen inför sverige-matchen, på matchen tyskland-portugal lyckades jag klämma in mig på o'learys och såg den på deras 500-600" tv.

428 inlägg
för
428 inlägg
England ointressant i fotboll?  ..
217 inlägg
för
217 inlägg
England är det enda landet i världen som är intressant att kolla på när det kommer till fotboll.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Gerrard överlägset bäst på plan. Visade varför han är Captain Fantastic i sitt sätt att bära laget både offensivt och framförallt defensivt. Legend!!!

217 inlägg
för
217 inlägg
Bara Zlatan och Källström som kan lira i landslaget ...
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Fy för fan, skjut mig! Det här är det sämsta jag sett ett svenskt landslag "prestera" på den här nivån! Kollektiv kollaps där alla vek ned sig utom möjligtvis Zlatan. Stryk av ett skitlag med en avdankad Scheva i spetsen säger väl allt! Jävla sopor!
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Pang!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Poof! Crash! Bang! Smack! 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Nu blir det The Wire säs 4. Det håller ju iaf kvalitet till skillnad från vårt kära landslag. Herregud, detta kommer ta tid att smälta...
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Mina händer var helt skakiga efter matchen, fyfan vilken mardröm. Under första halvleken höll vi samma kvalité som något av de sämre lagen i Superettan. Vi är i princip utslagna nu.
Sverige måste förresten vara världens sämsta landslag på att försvara sig vid hörnor.
964 inlägg
för
964 inlägg
Ja mitt hopp för Sverige är ju tyvärr snart ute nu, känns lite omöjligt att de ska vinna över England och Frankrike, då de presterat så dåligt idag mot ja Ukraina! Skärp er! =[
229 inlägg
för
229 inlägg
Där tog EM drömmen slut, suck.... Riktig svag insats även om Ukraina spelade stundtals bra (bortsett från alla jävla filmningar).
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Ett litet hopp finns ju fortfarande, ett ytterst litet. Om man tittar tillbaka på matcher under Hamrén så kan man ju se att vi förlorat mot Ungern, haft svårt mot Finland och San Marino (under en halvlek), medan vi vunnit över Holland och Kroatien.
Men jag behåller inställningen om att vi förlorar stort i de resterande matcherna, då kan jag åtminstone inte bli besviken.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jo, håller med vad som sagt, det var hemskt att se igår! I alla fall första halvleken, sedan så ryckte dem ju upp sig lite grann i alla fall. Kommer inte ihåg om det var 1-1 målet eller 2-1, men målet när Lustig släpper den mellan sig själv och stolpen var ju bara rent slarv.
Tror dock vi fortfarande kan gå vidare om vi har lite tur. Som Voldo skrev så brukar Sverige prestera dåligt mot sämre rankade lag, medans man brukar spela bättre mot högre rankade. Men för att gå vidare så är det bara vinna resten och Ukraina förlorar några av sina ,så kan det nog fortfarande att gå vägen.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Klart inte Sverige går vidare. Det hade varit en bonus om Sverige skulle vunnit någon av matcherna i detta EM-slutspel, det såg ut som att vi borde tagit Ukraina då vi ÄR ett bättre lag, men inte det lag som stod på plan igår. Till och med Källström började skjuta tjongbollar i panik ett tag. Så får inte ett landslag uppföra sig. Man har fått platsen för att man ska vara bäst i Sverige, då får man inte likt Olsson, Grankvist, Elm, inte tro på sig själva och bli småpojkar som inte vågar ta för sig, eller som Lustig och Larsson tappa koncentrationen och göra slarviga inlägg eller markeringar.
Det enda rätta gentemot Englandsmatchen är att flytta ner Sebastian Larsson, ut med Elm på kanten, in med Svensson bredvid Källström då de fungerar mycket bättre ihop och sätt Elmander på topp. Med tanke på att Toivonen hade gått och lagt sig redan innan matchstart igår kan han få ligga kvar på bänken och låt Chippen spela från start.
Med tanke på att Sverige förlorade på två fasta situationer mot Ukraina som har en riktigt bra kille så lär de ätas upp av England som är experter på fasta situationer. Vi får hoppas att det inte blir så mycket sånt i den matchen, för i övrigt såg England rätt blekt ut med.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Tror att många var nervösa igår, det var väl 6 spelare som gjorde sin första mästerskapmatch och det såg man ju väl i första halvleken.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Moviemaster: Verkligen, något annat kan inte varit fallet. De såg ut som små skolpojkar.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
tror felet var förvirringen med att ukraina hade gult och blått också som ställde till det... kommer gå betydligt bättre mot england o frankrike.
2566 inlägg
för
2566 inlägg

Det enda rätta gentemot Englandsmatchen är att flytta ner Sebastian Larsson

Han har ju dock sagt att han inte känner för att spela där. Eftersom han är en nyckelspelare borde han spela på den positionen han trivs bäst i tycker jag. Förhoppningsvis får superkassa Lustig göra plats åt Granqvist så att Jonas Olsson får kliva in i mitten.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden