Visa första inlägg
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Fast Zlatan ville inte spela som släpande forward heller. Han har fått anpassa sig. Sebastian Larsson borde också göra det.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
In med Olsson i mittförsvaret istället för Granqvist! Han spelar ju i PL och kan varenda spelare i England utantill. Dessutom så är han en krigare vilket kan behövas när man såg skolpojkarna som "uppträdde" igår...
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Själv tycker jag Granqvist bör petas då Lustig faktiskt var rätt bra igår förutom den usla stolptäckningen vid 2-1 målet. Olsson får gärna ta plats vid Mellberg, men egentligen är det jag vill mest av allt att vi kör samma fyrbackslinje nu i typ 2 års tid så de blir säkra på sig själva och varandra.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jag tyckte Lustig var sämst på plan, inte bara för andra målet. Tyckte han mest agerade rundningsmärke och det syntes att han inte spelat många matcher det senaste halvåret. Fyllde ju inte på något i offensiven på sin kant heller för den delen.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
vad tyckte ni om frankrike och england då? england har vi ju bra facit mot så dom är väl inte omöjliga att slå på fredag.
frankrike har ju vart på dekis och 1-1 mot england var väl inte så jäkla imponerande.
beroende av andra lags resultat tror jag fortfarande vi kan ha en chans att gå vidare från gruppen.
964 inlägg
för
964 inlägg
Missade England-Frankrike matchen, men kul med ett poäng för engelskmännen. Sverige får ta och skärpa sig, lite "justeringer" på elvan behövs till på fredag. ;)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
kollar repris på matchen, sjukt hur fritt shevchenko får stå vid första målet
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja vi måste ju nästan ha sex poäng nu för att gå vidare och det kan ju gå, men realistiskt så ser det ju mörkt ut när vi gav bort tre poäng mot det svagaste gänget i gruppen. England är bra på fasta situationer vilket även visade sig igår och det är ju där vi har vår svaghet. Var väl tredje matchen i rad vi släpper in mål på hörna? Vore jag Hamrén så skulle jag nöta det spelet in absurdum fram till fredag, för det lär bli avgörande. Tror dock att vi max får oavgjort mot England.
625 inlägg
för
625 inlägg
Hemskt med huliganbråken i Warszawa, sånt vill vi inte se. Hoppas de får bukt med det och att inte alltför många tar skada, även om stor skada förstås redan är skedd. Sådant hör inte hemma i fotbollen. Tråkigt!
Deppade ihop helt igår, först förlust med 5-4 för vårt korplag och sen förlorade Sverige... Skit. Men idag känner jag en viss optimism, vi måste ju bara köra nu och spela ut, satsa allt framåt, och då vet man aldrig vad som kan hända. Vinner vi de två återstående matcherna är vi ju vidare, och historiskt sett lyfter vi oss ofta mot bättre lag. Två repriser av matchen mot Holland är väl inte helt omöjligt, även om det blir enormt svårt, men man måste tro på det i alla fall! Annars vinner man inget!
Jonas Olsson måste spela! Särskilt mot England som han i princip möter varje vecka. Han kan ju ryta till också, vilket verkligen behövs i vårt just nu osäkra landslag. Lustig är en enorm säkerhetsrisk, ser hellre att Granqvist tar högerbacken. Svensson såg riktigt bra ut när han kom in och hans rutin är viktig i dessa sammanhang. Vill se denna elva mot England: Isaksson - Granqvist, Mellberg, J. Olsson, M. Olsson - Svensson, Källström - Larsson, Ibrahimovic, (?) Elm/Toivonen/Wilhelmsson - Elmander. Vänsterkanten är den enda positionen jag är osäker på. Chippen är den enda som kan göra sin gubbe, så han borde absolut komma in, lite beroende på matchbild, men tycker nog att Elm eller Toivonen borde starta för lite mer stabilitet i defensiven. Svårt val dock eftersom ingen av dessa två har den positionen som sin naturliga position. Larsson och Elm kanske kan byta kant, Seb har ju spelat många matcher till vänster i Sunderland... Hur som helst måste vi hoppas och tro på det här nu, grabbarna behöver vårt stöd. Heja Sverige! :)
964 inlägg
för
964 inlägg
Ja, heja Sverige för f*n! ;)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Chippen har sett rätt bra ut under de senaste inhoppen, han gjorde ett mål mot Serbien så jag tycker att han borde få chansen nu när Ola inte har presterat. Låter bra att sätta Svensson bredvid Källström också, då får vi nog lite mer bollinnehav.
964 inlägg
för
964 inlägg
Chippen är toppen. Jag vet inte vad de har i mot honom. Låt grabben starta. ;)
87 inlägg
för
87 inlägg
Första målet är för dåligt att släppa, men Scheva gör en lurig löpning och kommer med fart bakifrån precis framför Mellberg som inte ser det, och givetvis är inlägget perfekt och ruskigt snabbt. Andra målet känns betydligt billigare
61 inlägg
för
61 inlägg
Tycker att spelet förändras när Chippen kommer in för då får vi någon som vågar utmana sin gubbe samt att vi får in mer speed på kanten vilket saknades i första.  Startelvan tills fredagens match tycker jag skall se ut så här - Isaksson - Granqvist , Olsson, Mellberg och Safari - Källström och Svensson ( Wernblom är också ett alternativ i den positionen) Larsson , Ibrahimovic och tycker att vi skall köra på Elm eller Toivonen på den kanten för om england kör the ox eller Walcott mot den kanten så kan det behövas någon som jobbar hemåt samt som ensam topp tycker att om Elmander klarar 90 visst skall han starta annars tycker jag att Hysén kanske är ett alternativ.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Varför Safari? Som du säger kan de ha Walcott eller någon annan snabb jäkel på den kanten, då känns Martin som det enda alternativet pga att han också är snabb, nästan den enda snabba spelaren Sverige har. Att han även spelar i PL gör valet av vänsterback ännu enklare i mina ögon.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Ja, Martin Olsson tycker jag är given på vänsterbacken. Även Olsson i mitten. Jag gillar Chippen som inhoppare mer än som startare faktiskt. Har inget emot Elm på vänsterkanten.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja båda Olsson är givna i min startelva iaf.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Men vilket löjligt debackel det blivit i tidningarna nu om när landslaget spelade gris och Wiland visade arslet. Har de ingen botten alls hur långt de kan gå kvällstidningarna. Vad värre är att nu har till och med Reinfeldt uttalat sig. Det är ju absurt vilka proportioner det tagit. Lägg ner så laget kan få koncentrera sig istället, finns inget positivt med sån publicitet. Och i England gnuggar man händer att vi får ännu mer att störa oss på.
Själv tycker jag det är en höna av en fjäder. Leken var dessutom frivillig, att kalla det mobbing är felaktigt och även om det varit det tror jag inte vuxna karlar sitter och gråter på rummet för att de behöver bjuda på sig själva lite. De kan ju säga ifrån som alla andra. Tror folk de inte kan föra sin egen talan bara för att de är med i en lagidrott?
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Tror på Portugal och Tyskland idag! 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Haha, den "nyheten" har jag helt missat. Men låter ju som vanligt som trams från Aftonhoran... Att statsministern uttalar sig visar väl bara hur desperat vår "kära" regering är ;)
Instämmer Eric, tror på dem jag också :)

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden