Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
Lysande laginsats mot grodätarna och vi avslutar iaf snyggt. Synd bara att vi gav bort avancemanget i Ukrainamatchen...
Men nu får vi sikta mot VM i Brasilien istället, livet går ju vidare och så även våra drömmar.
Men nu får vi sikta mot VM i Brasilien istället, livet går ju vidare och så även våra drömmar.
Usch vad Spanien spelar tråkigt!
hehe ja vad gjorde då frankrike, är ju svårt för spanien att bjuda upp till dans när frankrike spelar som dom gjorde.
Ja var det något lag som spelade tråkigt så var det helt klart Frankrike, det såg stundtals ut som att de inte ens ville vinna matchen.
Något är helt klart väldigt fel i Frankrike, hoppas dem får ordning på skutan till VM.
Något är helt klart väldigt fel i Frankrike, hoppas dem får ordning på skutan till VM.
Är peppad inför matchen ikväll, EM:s mest intressanta hittills om man bortser ifrån Sveriges. Känns som att det kan gå lite hursomhelst, men jag har ju tippat Italien som vinnare av hela köret så jag håller på dem. Men ser gärna att det går bra för Gerrard också. Tippar 2-1 till Italien.
Ytterst viktig match ikväll. EM's roligaste lag (Holland) har redan åkt ut och av de lag som gått vidare är det endast Tyskland och England jag kan tänka mig att se som sutgiltiga vinnare. Italien och Portugal spelar världens tråkigaste fotboll och Spanien har jag inte mycket för då majoriteten av spelarna framstår som dryga, bortskämda slynglar i varenda intervju jag sett med dem.
England må vara tråkiga de med men de spelar oftast en hårdare form av fotboll. tyskarna spelar, tillsammans med holländarna, den absolut roligaste fotbollen.
England må vara tråkiga de med men de spelar oftast en hårdare form av fotboll. tyskarna spelar, tillsammans med holländarna, den absolut roligaste fotbollen.
ITALIEN!!!!!!!! ;) Fyf*n!! Italien hade redan vunnit matchen under första halvleken, England var gott som döda. Båda lagen gillar jag enormt, men Italien har jag alltid gillat extra mycket. Såg matchen med familjen, och hälften av de hejade på England och resten var på min och Italienarnas sida!
England var ett stort besvikelse, de körde tom sämre än Frankrike. Udda? Italien är värdiga vinnare. Riktigt underhållande match, kommer inte på någon mer spännande match i Em än denna. ;)
England var ett stort besvikelse, de körde tom sämre än Frankrike. Udda? Italien är värdiga vinnare. Riktigt underhållande match, kommer inte på någon mer spännande match i Em än denna. ;)
Ja England var verkligen inte bra i den här matchen. Vilket är synd, för italienarna är inte särskillt bra de heller. :S
Hoååas verkligen på att tyskarna tar hem EM nu. Värst av allt vore det om portugiserna gick och vann hela skiten. Men det ska vi väl förhoppningsvis slippa.
Hoååas verkligen på att tyskarna tar hem EM nu. Värst av allt vore det om portugiserna gick och vann hela skiten. Men det ska vi väl förhoppningsvis slippa.
Grattis Italien till en fantastisk lagseger och tack för EM:s hittills roligaste match! Joe Hart kan blåsa upp sig hur mycket han vill, men på linjen är det Gigi Buffon som är kung. Och Andrea Pirlo, den gamle Milanhjälten... Vilket geni, att se honom spela är ju ren fotbollspoesi!
Lite synd att Tyskland och Italien möts redan i semin, hade gärna sett det mötet i en final. Håller ju på Tyskland, så förhoppningsvis tar det ändå stopp för italienarna där ;) Min magkänsla säger repris på finalen 2008, och det ger mig dåliga vibbar... Och Schweini skadad? Ajaj.
Lite synd att Tyskland och Italien möts redan i semin, hade gärna sett det mötet i en final. Håller ju på Tyskland, så förhoppningsvis tar det ändå stopp för italienarna där ;) Min magkänsla säger repris på finalen 2008, och det ger mig dåliga vibbar... Och Schweini skadad? Ajaj.
Blä, nu dog EM för min del. Inget lag som jag håller på längre...
se fram emot tyskland-italien och sen troligen portugal-tyskland i final, hoppas portugal spöar tråk-spanien.
Hade lust att gå fram och ge Joe Hart en riktig smocka, så störig som han var när han stod i mål och försökte jag-är-överlägsen-dig-psyka sina motståndare. Han var likadan i U21-EM för några år sedan.
Gott att se när Pirlo förnedrade honom med sin läckra chip i alla fall. Matchens höjdpunkt!
Förresten hade jag satsat en tjugolapp på 0-0 i den här matchen vilket genererade en 150 spänn i vinst. Trevligt det och jag är oerhört lättad att inte England gick vidare, då de inte visat upp något anfallsspel alls förutom mot Sverige. Italien försökte åtminstone och var väl värda segern, men jag tror inte det räcker mot Tyskland.
Samma med Portugal. Som vanligt händer det helt enkelt för lite och de kommer inte klara av Spanien som håller hårt i sin defensiv. Får Torres spela från start räcker det med en löpning så vinner Spanien med 1-0. Spanien och Tyskland i final, där vinner Spanien, vilket jag har satt en hundring på.
Gott att se när Pirlo förnedrade honom med sin läckra chip i alla fall. Matchens höjdpunkt!
Förresten hade jag satsat en tjugolapp på 0-0 i den här matchen vilket genererade en 150 spänn i vinst. Trevligt det och jag är oerhört lättad att inte England gick vidare, då de inte visat upp något anfallsspel alls förutom mot Sverige. Italien försökte åtminstone och var väl värda segern, men jag tror inte det räcker mot Tyskland.
Samma med Portugal. Som vanligt händer det helt enkelt för lite och de kommer inte klara av Spanien som håller hårt i sin defensiv. Får Torres spela från start räcker det med en löpning så vinner Spanien med 1-0. Spanien och Tyskland i final, där vinner Spanien, vilket jag har satt en hundring på.
Tyvärr kommer jag att missa båda semifinal matcherna då jag jobbar eftermiddag den här veckan. Gillar inte Italien och är trött på Spanien nu. Så precis som Bonk hoppas jag på att se Portugal och Tyskland i final. Gomez och Ronaldo får göra upp om vem som vinner skytteligan i finalen.
Instämmer helt, Pirlo är kung. Italien var värdiga vinnare, engelsmännen spelade överdrivet defensivt och verkade nästan vilja dryga ut matchen utan att vinna. Ska bli kul att se Tyskland få stryk nu också.
Var det förresten fler än jag som lade märke till att Balotelli jublade efter sin straff? Någon minut efteråt fick jag tanken om att något inte stod rätt till och kom sedan på att Balotelli jublat, han bröt sitt löfte med andra ord.
Voldo: Jodå, de gjorde en artikel av det i AB. Men det var ju bra det, känns ju larvigt att göra såna löften, klart grabben ska fira lite!
Äh, lite psykningar hör till.
Italien för i h*lvete!!!!!!!
Mina Italienare i final, äntligen. Själv är jag helt chockad över hur långt de har kommit, en dröm som gått i uppfyllelse. Har bara kunnat drömma om det, men nu blev det till. Många har väl inte förutsatt Italien i final, själv var jag ganska säker på att Tyskland skulle ta hem det här. Cred ska Tyskarna ha för deras fina fotboll, intensiv och underhållande. De har väl alltid vart min andra/tredje hands val bland landslag. Tyvärr så får vi ta farväl. =(
Jag som velat se Italien och Tyskland i final.. Ja men ett lag fick jag visst dit. Italiens försvar funkar galant. ;)
Ska väl byta avatar för att hylla favoriterna! Nu ska vi bara ta Spanjorerna, vi gör detta för Tyskarna dessutom, hehe. Grattis!!!!!!!! ;)
Mina Italienare i final, äntligen. Själv är jag helt chockad över hur långt de har kommit, en dröm som gått i uppfyllelse. Har bara kunnat drömma om det, men nu blev det till. Många har väl inte förutsatt Italien i final, själv var jag ganska säker på att Tyskland skulle ta hem det här. Cred ska Tyskarna ha för deras fina fotboll, intensiv och underhållande. De har väl alltid vart min andra/tredje hands val bland landslag. Tyvärr så får vi ta farväl. =(
Jag som velat se Italien och Tyskland i final.. Ja men ett lag fick jag visst dit. Italiens försvar funkar galant. ;)
Ska väl byta avatar för att hylla favoriterna! Nu ska vi bara ta Spanjorerna, vi gör detta för Tyskarna dessutom, hehe. Grattis!!!!!!!! ;)
Kan bara gratulera alla italienare och återigen hylla Italiens insats. Det tar emot att säga det men det var helt rättvist, Tyskland var inte ens nära sin högstanivå idag... Nej, det här var tungt, vi får ta nya tag mot VM istället.
Hoppas Italien kör över Spanien nu.
Hoppas Italien kör över Spanien nu.
Allt går enligt mina beräkningar hittills, förutom att Balotelli har spelat väldigt bra och vuxit lite i mina ögon. Hade hoppats på annat motstånd än Spanien i final, blir tråkigt att se dem där för tredje mästerskapet i rad. Men Italien ska fanimej vinna!
Haha, beräkningar? Right...
Jag skulle inte betta på Italien i finalen, Spanien är för bra för att förlora, de blir mästare för tredje gången i rad på söndag.
Jag skulle inte betta på Italien i finalen, Spanien är för bra för att förlora, de blir mästare för tredje gången i rad på söndag.