Visa första inlägg
2566 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2566 inlägg

Italien fyfan vad pinsama dem är nu

De fick ju två spelare skadade, rejäl otur alltså även om de förmodligen hade förlorat ändå.
217 inlägg
för
217 inlägg
Vet inte om det är bara för mig men jag kan inte se vad nån skriver. Men iallafall Balotelli ... han måste nog vara tidernas DUMMASTE fotbollsspelare. Visst han kan springa och sparka boll men hans iq, den måste ligga någonstans runt 10?
Edit: nu kan jag se
Edit nr2: Inget mot dig N10 ;) gillar bara inte den spelaren hehe.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
N10: Njae, långt ifrån sämsta finalen. Finaler tenderar att bli dåliga matcher. Ibland försöker inte ens lagen då de är så rädda för baklängesmål, men det är väldigt vanligt med målsnåla finaler. VM-finalen 1994 avgjordes på straffar då hela finalen varit en väldigt gäspig historia. Det man minns är mest Baggios straffmiss mot värdiga vinnarna Brasilien. Även 2006 när Italien vann över Frankrike på straffar var inte matchen särskilt kul heller. Roligast var ju att se Zidane skämma ut sig. 2010 så sparkade ju Holland sönder finalen med sitt hårda spel och det var rättvist att Spanien vann precis innan förlängningen var slut.
Så det är ganska vanligt förekommande med trista finaler och jag var nöjd med årets fram till att Italien blev 10 man. Sen spelade mest lagen bara av tiden utan att vara särskilt inspirerade. Men första 30 minuterna var magiskt bra fotboll och Italien var inte alls rädda i början av matchen, utan det var Spanien som stängde dem effektivt.

1168 inlägg
för
1168 inlägg
Hur kan Balotelli vara dum? Han skänker väldigt mycket pengar och presenter till behövande.
217 inlägg
för
217 inlägg
@hobbit: Ja men sättet han uppför sig på planen blir så brutalt barnsligt och löjligt hur han håller på vissa gånger. Liksom när han gjorde två mål så drog han av sig tröjan en gång och alla vet att man får gult kort om man gör så. Men ändå så gör han det och så sa han typ "Jag firar inte när jag gör mål eftersom jag gör bara mitt jobb. En brevbärare gör detsamma" eller nånting. Så vad kallar han det när han står där och spänner sig så han håller på att skita på sig?!
Sen har vi klassikern när han inte kan sätta på sig en tröja http://www.youtube.com/watch?v=lYU-SeVofHs
Sen detta http://www.youtube.com/watch?v=YsN6svBWYg0
Hur tänkte han här? Eller tänkte han i överhuvudtaget?! Nej han kan donera pengar, han kan springa och han kan sparka boll men han är ändå en av  dem mest korkade fotbollspelare jag någonsin skådat.
964 inlägg
för
964 inlägg
@Archerello: Ja han kan ju vara ganska så dum ibland, men skönare fotbollspelare än han får man ju leta efter. Grabben ger mig ett gott skratt hela tiden, hehe. Därför gillar väl folk honom, kul och kan vara riktigt bra under vissa matcher, vissa inte lika mycket. På topp är han inte alltid, ett osäkert kort liksom. ;)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Japp! Balotelli är en pajas och beter sig emellanåt patetiskt pinsamt, fast han är en duktig fotbollsspelare! Det kan man inte ta ifrån honom! Men jag har alltid föredragit ödmjukhet före manschauvinism eller diva fasoner och därför gillar jag spelare som Messi före spelare som Ronaldo! Båda är bland de bästa i världen men när det kommer till hyfs, ödmjukhet och artighet så vinner Messi över Ronaldo i hästlängder och den typen av spelare faller mig mer i smaken! Balotelli hamnar i Ronaldos klubb och det är duktiga fotbollsspelare med hybris... så nej tack, hellre har jag dem på motståndarlaget! :)
@magiul Jag håller med till 100%. Antingen så har jag missat de flesta finalerna eller så är jag lättroad, för de jag har sett har iaf varit målsnåla och ganska tråkiga! En final är alltid en final och då möts turneringens bästa lag! Att en final blir 10-9 är önsketänkande men tyvärr svårt när två jämna lag möts om guldet! Det är sällan finallaget blir så utspelat som Italien blev idag av Spanien! 4-0 måste jag nog ändå tillstå att det är en målrik final! ;)
Jag tycker det var roligt att Spanien vann! Att rekordet som det första landet att ha vunnit tre mästerskap i rad slogs in i världshistorien och att Spanien nu som nation kan börja ranka sig bland de som annars ofta vinner turneringar... ja ni vet... Italien, Tyskland, Brasilien, Argentina! Jag tycker det är roligt när nya nationer får vara med och slåss med de bästa! Tråkigt när samma lag och länder alltid vinner tycker jag!
Que viva España!!! :) :p 
26 inlägg
för
26 inlägg
Jag sa ju att Spanien skulle vinna? Jag visste hela tiden att det skulle bli lekstuga för spanjorerna, de är överlägset bäst just nu och skulle fan inte förvåna mig det minsta om de vinner VM 2014 också.
Finns inte en enda nation som rår på dem i dagsläget.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Chico: Njae, det vet jag inte. Jag tycker fortfarande det vore kul att se Sverige eller England möta Spanien. De är inte så vana att möta lag som spelar en mer fysisk fotboll. Ofta tillåts de spanska spelarna springa rakt in i en klunga av motståndare då motståndarna inte vågar gå på kropp, och man ska inte underskatta fördelen en stark fysisk spelare har mot en teknisk men liten. Givetvis tror jag att Spanien även skulle fixa en sån utmaning, men det vore kul att se.
Btw, jag var också övertygad om att de skulle vinna, och mitt tips gick ju in så jag blev 350 spänn rikare =).
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Balotelli verkar vara borta konstant rent mentalt.

2566 inlägg
för
2566 inlägg
Verkar som att Milan har tänkt ge upp sina titelchanser till nästa säsong om nu Zlatan och Silva går till PSG. Juve känns redan klara som ligavinnare igen då, tack vare Zlatan och Silva var Milan det enda laget som kunde hota förra säsongen. Om Juve dessutom skulle lyckas få Van Persie så har de ett riktigt bra grepp om ligatiteln redan. Hoppas inte att han går till City, tråkigare alternativ finns inte.
61 inlägg
för
61 inlägg
Håller med dig Voldo att milans chanser försvinner om de två spelarna försvinner - för thiago silva räknar som en av världens bästa mittbackar samt Zlatan är alltid Zlatan - med det jag känner är att de kan ersätta Zlatan med typ Tevez eller någon annan men med  Silva blir svårare att hitta någon mycket tack vare att det är svårt att hitta en lika bra mittback.
61 inlägg
för
61 inlägg
Men det är vad jag känner
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Klockan 22 inleder mitt otroligt kära Liverpool säsongen med träningsmatch mot Toronto. Ska bli intressant att se vad Rodgers kan göra med laget. Han vill ju uppenbarligen spela rolig och offensiv fotboll med mycket bollinnehav så det ska bli intressant att se om några av hans ideéer lyser igenom redan nu. Skönt att säsongen börjar ta fart nu och längtar som bara den till Augusti när PL kickar igång igen! En ny säsong betyder ju nya chanser till att få drömma om den gamla storhetseran igen :)
656 inlägg
för
656 inlägg
Usch och fy, är du liverpoolare Brent...haha. Jag förstår att du är nyfiken på vad Rodgers kan uträtta med laget. Han gjorde ju ett gott jobb med Swansea måste jag säga, de försökte iaf spela fotboll med ett halvdant material. Ni borde ha bra förutsättningar för att komma bättre än förra säsongens åttondeplats iaf. Jag ser också fram emot ligastarten, abstinensen börjar komma nu efter EM.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Hehe, ja, röd sedan födseln :) Visst ser man fram emot vad Rodgers kan åstadkomma med mannarna. Som du säger så borde det iaf bara gå uppåt från fjolårets mediokra säsong :)
203 inlägg
för
203 inlägg
Var liverpoolare en gång i tiden, men jag är inte den som håller fast i ett lag när jag inte gillar vad dom gör. Liverpool har blivit ett av ligans tråkigare lag. I en liga som fyllts upp av köpelag och fåniga diva-fasoner.
Nej jag har övergett England (som dock fortfarande utklassar både Italien och Spanien vad gäller kul fotboll) och nu är det älsklingarna Hertha BSC i Bundesliga (utan tvekan den intressantaste ligan) som gäller för hela slanten (nästan). Jag har många lag som jag följer mer eller mindre noga i de flesta sporter men Berlin-klubben kommer alltid att vara närmast hjärtat. Ha Ho He Hertha BSC!
656 inlägg
för
656 inlägg
Engelska ligan är och har alltid varit nr 1 för mig. Enbart där jag har ett favoritlag. Bortsett från PL så ser jag helst på Bundesliga faktiskt. Mycket folk på arenorna och tycker merparten av lagen vill spela framåt och anfalla. La Liga och Serie A ser jag knappt nånting på.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Vilken förrädare, en gång röd, alltid röd!
Hehe, nej, man ska väl göra det som känns bäst för en själv, men jag kommer alltid ha Liverpool som mitt lag, oavsett om de spelar kul eller tråkig fotboll, men självklart så hoppas man ju på det förstnämnda.

625 inlägg
för
625 inlägg
Jag har tre lag som jag håller på. Närmast hjärtat ligger ÖIS och min gud är Marcus Allbäck :) Just nu är vi nere i division 1, men vi har en jäkligt bra säsong på gång (peppar peppar, ta i trä) och förhoppningsvis kan vi komma ett steg närmare allsvenskan, där vi hör hemma. Längtar tillbaka till början av 2000-talet med Erik Hamréns sambafotboll...
Det andra laget är Milan, som vann mitt hjärta när jag var i 10-årsåldern, då med legender som Maldini, Inzaghi, Pirlo, Gattuso, Nesta, Seedorf... Listan kan göras lång. Nu är det inte många kvar, Ambrosini är visserligen kapten, men annars är det en ny generation som ska göra jobbet. Och utan Ibra och Thiago Silva... Vi har en tuff säsong att vänta.
Det tredje laget är Newcastle. Det var väl kanske 5 år sedan som jag och en kompis började följa Premier League lite mer, och när Newcastle åkte ur bestämde vi oss för att det är vårt lag :) Sedan dess är jag en mycket engagerad skata!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden