Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
"En gång röd alltid röd"? Jaha, du menar ju Manchester United! Glory Man United! Engelsk fotboll är bäst, ingen tvekan om det. Så är det. Nä visst får man gilla Liverpool, men City är nog det tråkigaste laget i PL. Inte för att de är våra rivaler, nej nej, mer än så. Viss del handlar om spelarna de köper och så. Ett gäng fjantar, usch. Orkar inte ens nämna de nu! ;)
Dags att sparka liv i den här tråden igen nu när PL-starten bara är 8 timmar bort! Som jag längtat och väntat. Vaknade ivrig som ett barn redan kl.04. Somnade dock om som tur var men att gå upp 6.45 en lördag är lite väl tidigt. Men är man spänd av förväntan så är man. Ska bli mycket intressant att se hur denna säsong utvecklar sig där det känns som att fem, sex lag kan blanda sig i striden om topplatserna. Många nya stora värvningar som lär förgylla ligan. Ser även fram emot hatmötet på Emirateds när RvP kommer "hem". Lär nog bli skapligt drag på läktarna i den matchen :)
Är ju Poolare så jag hoppas och tror att Rodgers kan få ordning på skutan till den här säsongen. Tycker vi värvat rätt smart också och eventuellt så kan Sahin bli klar idag om han inte väljer Gunners. Vore ett trevligt tillskott till truppen. Hoppas, hoppas.
Ja, kl.16 sitter jag bänkad för att se Liverpool kicka igång säsongen!!!! Go Reds!!!
Är ju Poolare så jag hoppas och tror att Rodgers kan få ordning på skutan till den här säsongen. Tycker vi värvat rätt smart också och eventuellt så kan Sahin bli klar idag om han inte väljer Gunners. Vore ett trevligt tillskott till truppen. Hoppas, hoppas.
Ja, kl.16 sitter jag bänkad för att se Liverpool kicka igång säsongen!!!! Go Reds!!!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Alla Liverpool och Manchester U fans!Ni får inget stöd av mig!Varför?Dom flesta fans av dessa lag i Sverige ,är bara infödda i en framgångssaga.Man tar ett lag som vinner och tror att det är sitt lag.Löjligt!Liverpool är där dom hör hemma nu för tiden 5-10.Hoppas,hoppas att ManU går samma framtid till mötes!Tacka vet jag Tottenham Hotspurs!Vinner aldrig och kommer aldrig att vinna!Känns tryggt att inte ha några överdrivna förhoppningar!Vi borde spela i Champions League,men högre makter visste att Tottenham får och skall aldrig ha turChealsea med Italiensk äcklig skit defensiv snubbla hela vägen till Champions seger och det var det ånda son INTE fick hända!GO SPURS GO!!(skönt att lura sig själv varje säsong)!!
!
!
Ja, jag har ju hållit på Liverpool sedan -92 och de har inte vunnit ligan en enda gången sedan den tiden så någon medgångssupporter kan man väl knappast kallas....
Saknas
för
Inga inlägg
HA HA Brent du kanske är undantaget!Men från min generation ,när Kevin Keegan och Ian Rush skördade framgångar i Liverpool,då skulle alla bli Liverpool fans!Dock är ju ManU fans patetiska i Sverige!
är det pga tipsextra ni håller på engelska lag? för mig som inte är uppvuxen framför tvn med det vore det märkligt att börja följa ett engelskt lag helt plötsligt som jag inte har nån anknytning till.
Saknas
för
Inga inlägg
Daglish var ju en målspottare av rang,så du kanske förstår, att jag tycker Liverpool har haft sin del av skörden!
Ja, för min del började det med tipsextra och sedan dess har jag varit fast. Visserligen så höll jag på Juventus i början eftersom jag avgudade Baggio. Det är även anledningen till att jag missade Liverpools storhetsperiod. Sedan så höll/håller farsan på Everton och det tog ett tag innan jag tog det förbjudna steget över Merseyside. Nu kivas vi när de möts, brukar alltid vara en extra krydda när det är derbydags. Hade varit kul att iaf ha fått uppleva en ligaseger som fan, men det kommer väl så småningom förhoppningsvis. :)
Saknas
för
Inga inlägg
Åh en relevant fråga från Bonk!Ja för mig har Tipsextra betytt allt gällande Engelska Ligan!Mitt första lag blev Wolverhampton.Någonstans kring 1975 på semester på Öland,hade Wolverhampton träningsläger.Min farsa lyckades få min fotbolls träningsoverall signerad av alla stjärnor då(målsprutan John Richards och mittfältsstrategen Ken Hibbit).Sen efter fotbollsVM 1978 i Argentina,signade Tottenham ,Villa och Osvaldo Ardiles till sitt lag och där och då blev jag Tottenham trogen förevigt!
Skönt att PL drar igång igen. Hoppas och tror på en bättre säsong för Liverpool, men att nå en fjärdeplats i ligan blir riktigt svårt. Man U, City och Chelsea är i princip redan klara. Så det blir att tampas med Arsenal, Spurs, Newcastle etc.
Undrar förresten om Man U hade köpt Van Persie ifall City aldrig visat intresse. De ville säkert mest norpa honom ifrån City.
Undrar förresten om Man U hade köpt Van Persie ifall City aldrig visat intresse. De ville säkert mest norpa honom ifrån City.
Ja det ska bli en mycket spännande säsong. Känns som vi är på rätt väg igen efter några hundår...
Saknas
för
Inga inlägg
Poolfans jag har säker etta på West Bromwich!
Hehe, då blir du inte rik idag. Själv spelade jag en lången och tog med handicap tvåan till finfina 3.20 :)
Saknas
för
Inga inlägg
Bra odds Brent!Lycka till!Inte så att jag missönskar Liverpool.Just Ain´t my team!:-)
Liverpool FC 1892-2012
R.I.P.
R.I.P.
Ja, herregud vad man skäms över dagens insats och jag skyller inte på domaren även om det definitivt varken var straff eller utvisning. Kelly en katastrof, Gerrard oinspirerad och Suarez verkar fortsätta att bränna öppna lägen. Det säger väl det mesta om vår insats, ja, jag är vi även när vi underpresterar, när Reina är den enda som kan kvittera ut godkänt trots tre insläppta mot det där sopgänget... Grattis iaf slaffsy, hoppas du vinner pengar. Man måste iaf försöka bära högt huvud även i motgångens stund. Det ingår ju liksom när man håller på Liverpool och dyrkar "You'll never walk alone". "At the end of the storm, there's a golden sky". Och bullen det är 37 omgångar kvar så ta inte ut något i förskott.
Vi hade mycket väl kunnat få en poäng ifall domarna inte varit usla. Downing hade ju värsta friläget också när han blev felaktigt avvinkad för offside.
Jag såg första halvlek i sömnpillret Ars-Sun innan jag böt till W.B.A-Liverpool inför andra halvleken. Utgångsläget var perfekt, Liverpool var tvungna att flytta fram och det är ju perfekt för en opartisk åskadare. Tyvärr vart det aldrig någon riktig fram-och-tillbaka fotboll så jag gick tillbaka till Ars-Sun med ungefär 20 min kvar.
Jag gillar Shane Long, han är otroligt snabb och han brukar inte hålla på med fjanterier..men hans uppträdande i samband med första straffen är löjligt. En så bra spelare gör på de viset..istället för att åtminstone kliva fram distinkt. Det var som den engelska kommentatorn sa efter straffen (någorlunda): "Man vill se obsveräd (casual) ut när man slår straffen men det här är bara löjligt. Skärp till dig, kliv fram ordentligt var ödmjuk/underskatta inte och jobba därifrån". Vad tyckte ni om det?
Om domsluten så var min första reaktion vid första straffen att det var det, och tyvärr så har domaren inget annat val än att visa ut Agger vid det tillfället, han hade även ett gult innan va och sen fick han ett till? Om jag såg rätt i grafiken..
Den andra var väldigt tuff, ryggen mot målet, kommer bakifrån och sträcker fram ett ben när försvararen (Carragher?) försöker rensa och ramlar..
Jag gillar Shane Long, han är otroligt snabb och han brukar inte hålla på med fjanterier..men hans uppträdande i samband med första straffen är löjligt. En så bra spelare gör på de viset..istället för att åtminstone kliva fram distinkt. Det var som den engelska kommentatorn sa efter straffen (någorlunda): "Man vill se obsveräd (casual) ut när man slår straffen men det här är bara löjligt. Skärp till dig, kliv fram ordentligt var ödmjuk/underskatta inte och jobba därifrån". Vad tyckte ni om det?
Om domsluten så var min första reaktion vid första straffen att det var det, och tyvärr så har domaren inget annat val än att visa ut Agger vid det tillfället, han hade även ett gult innan va och sen fick han ett till? Om jag såg rätt i grafiken..
Den andra var väldigt tuff, ryggen mot målet, kommer bakifrån och sträcker fram ett ben när försvararen (Carragher?) försöker rensa och ramlar..
I mina ögon inträffade den där minimala kontaken utanför straffområdet, och då ska det på sin höjd vara frispark. Agger hade inget gult kort heller, det var Johnson, Suarez och Lucas som hade varsitt.
Men gråt lite till, Pool hade förlorat matchen vilket som, med Agger på plan eller utan.