Visa första inlägg
1597 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1597 inlägg
Jag skriver igen för att våra meddelanden ska synas!! Det var väl fan vad irriterande detta är!! Rött kort till Moviezine hahaha! 
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Nähä, det räckte inte att skriva ett meddelande så då skriver jag en till!!! :)
Tack nu kan jag se vad du skrivit Voldo och även mitt lilla spammande men tyvärr så var det nödvändigt för att vi ska kunna se våra meddelanden! ;)
14 inlägg
för
14 inlägg
Synd då PSG spelade klockrent i 1:a, precis som i förra matchen ... Räckte inte hela vägen, tyvärr. Men de blir farliga nästa år. De yngre spelarna som Verrati, Lucas och Pastore lär enbart bli vassare. Verrati är fantastisk att se på, vilken inställning!
Tror inte Zlatan går tillbaka till Tjuve! ;) Nej, nästa säsong hoppas jag United har mer flyt och går långt, mycket snöpligt att åka ut på det sättet dem gjorde i år ... 
GGMU! 
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jag hoppas att Zlatan stannar kvar i PSG ett år till åtminstone, men när han och Mino börjar kackla i media så brukar det betyda att han e på väg bort! Zlatan har inte världens längsta tålamod direkt och börjar Ravioli (Raiola) :p ryta så betyder det att Zlatan har lipat för sin pappa som då ser till att hans son får det han vill ha! :)
616 inlägg
för
616 inlägg
Zlatan stannar väl beroende på hur pengakåt han är gissar jag på. Hoppas dock att han stannar i PSG då det skulle vara kul, vet inte varför jag tycker det egentligen. Alternativt så skulle det var knäckfett om man fick se honom spela i England men det händer ju inte.
Personligen såg man ju inte PSG matchen utan när Bayern pissade på astråkiga Juventus.
Juventus...Alltså finns inte ord för hur mycket jag hatar den fula lilla klubben.
"Wow vi har ny arena"  Ja fy fan vad coola ni är!!!
Finns det någon klubb som har pissat på fotboll genom åren så är det Juventus... Skittråkig fotboll också, fast det gäller ju hela serie A så ska inte bara hacka på Juventus när det gäller den punkten.
8 inlägg
för
8 inlägg
Håller med paperface till 110 procent, Juventus måste vara europas största skitklubb.
jag såg matchen igår och jag blev negativt överasskad över vilken klasskillnad det var lagen emellan, trodde Juventus skulle bjuda upp bättre på sin nya arena.
Vill minnas att de var kraftigt tillbakatryckta även på Celtic Park... pinsamt.
Serie A e också bara skräp, förtjänar inte att rankas som en av de bästa ligorna. Snart pensionerar sig Pirlo och Cavani lämnar för de bättre ligorna, då finns det inte längre några stjärnor i Serie A.
2566 inlägg
för
2566 inlägg

"Wow vi har ny arena" Ja fy fan vad coola ni är!!!

Larvig och IQ-befriad mening som exponerar din avundsjuka mot Juves senaste framsteg.
Men kul att vi kan provocera med kärlek.
https://www.youtube.com/watch?v=ow7P_4bF7yc
2566 inlägg
för
2566 inlägg

Juventus måste vara europas största skitklubb.

Uppenbart önsketänkande från er sida.

Vill minnas att de var kraftigt tillbakatryckta även på Celtic Park... pinsamt

Haha, du minns fel. Juve hade ett stadigt grepp om den matchen. Förövrigt fick Barca spö på Celtic Park, vilket betyder att vilket lag som helst kan få det.
616 inlägg
för
616 inlägg
Jag är avundsjuk för att de har en ny arena eller vad menar du?
Att du kallar det för deras senaste framsteg säger en hel del om klubben som helhet. "De kan inte spela fotboll så vi hyllar arenan istället". En arena är oväsentlig om laget som spelar är tråkiga och ointressanta.
Den italienska fotbollen är överlag väldigt smutsig, jag förstår inte att någon vill titta på den överhuvudtaget med alla dessa skandaler på senare år. Med Juve i topp såklart.
Surprise? Nej inte så mycket.

2566 inlägg
för
2566 inlägg

Jag är avundsjuk för att de har en ny arena eller vad menar du?

Jag menar att det låter som att du är avundsjuk på vad Juventus åstadkommit på sistone, samt nya arenan och dess stäming. Och i frustration väljer du att med en barnslig kommentar försöka hacka på arenan och att den är omtyckt.

Att du kallar det för deras senaste framsteg säger en hel del om klubben som helhet. "De kan inte spela fotboll så vi hyllar arenan istället".

Jag syftar på att Juve under Contes tid snabbt gått från meddellag i Serie A till ligans bästa. Det kallas framsteg. Att Serie A sjunkit i kvalitet överlag är en annan sak.

Den italienska fotbollen är överlag väldigt smutsig, jag förstår inte att någon vill titta på den överhuvudtaget med alla dessa skandaler på senare år. Med Juve i topp såklart.

Att smutsiga personer varit inblandade i italiensk fotboll gör inte italiensk fotboll smutsig. Är något smutsigt så städas det. Juventus är städat och rent.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jag kan förstå vad som menas med den smutsiga italienska fotbollen! Serie A har tyvärr genom historien varit fylld av skandaler där både maffia, politiker och fascister har kunnat påverka fotbollen! Å andra sidan är Italien en väldigt komplex nation som genom historien har gett oss ett samhälle med dessa företeelser. Det är just sådant som ofta skildras i Italiensk film av många filmmästare och som ger Italien identitet på gott och ont! 1900 (av Bernardo Bertolucci) är en av mina favoriter som skildrar Italiensk historia på ett mästerligt sätt!
Själv följer jag inte något speciellt lag i Serie A, men skulle jag få välja ett lag så är väl den svarta damen den som är "renast" av de stora. Laget bildades av studenter från början och fram till mutskandalen 2006 så har faktiskt lagets historia varit så gott som rent! I början fascinerades jag av Juvve, men tyvärr så var just den mutskandalen det som gjorde att jag kände mig sviken av blanconieri! 
Sedan så är det väl egentligen främst fotbollskonsten man tittar på och då kan man inte ta ifrån Italien det faktum att landet plockat flera världsmästerskapspokaler och fostrat många underbara spelare genom åren. Maradona, Zlatan, Schnejder, Zidane, Gunnar Nordahl... ja många är dem som lockats till Italien så det säger en hel del om fotbolls Italien och den Italienska fotbollen!
616 inlägg
för
616 inlägg
Nej jag är inte avundsjuk på vad Juventus har åstadkommit då jag tycker att italiensk fotboll är totalt ointressant, alltså ingenting att vara avundsjuk på. Dock så tycker jag att det är ett smart drag ekonomiskt att själva äga nya arenan då de onekligen är det största laget i Italien.
Så du menar att Juventus är städat och rent? Contes var ju under utredning för två läggmatcher säsongen 10/11 med avstägning i 10 månader som straff. Då kan man ju undra vad som mer döljer sig under ytan.
Den italienska fotbollen har varit död i över ett decenium och om det inte sker ändringar så kommer den aldrig att återhämta sig. 
2566 inlägg
för
2566 inlägg

Så du menar att Juventus är städat och rent? Contes var ju under utredning för två läggmatcher säsongen 10/11 med avstägning i 10 månader som straff. Då kan man ju undra vad som mer döljer sig under ytan.

Man kan undra om något döljer sig under ytan över huvud taget då det inte tycks finnas några bevis för att han ska ha känt till några läggmatcher. Senare fick han förresten avstängningen reducerad till 4 månader.
2 inlägg
för
2 inlägg
Intressant att folk som inte sett en Serie-A match i hela sitt liv kan plötsligt vara experter på italiensk fotboll. Läs på innan ny yrrar om saker ni inte har någon anning om. Gå och koll på er långbollsfotboll i England så kan denna diskussion dö!

616 inlägg
för
616 inlägg
Har sett många matcher och vet vad jag yrrar om.
Tittar gärna på engelsk fotboll, tack för tipset.

249 inlägg
för
249 inlägg
Gillar som flera andra även Serie A. Fartfyllt, vackert och känslosamt!
där finns svenskar som gör otroligt bra ifrån sig men som vanligt ignoreras i svenska medier..förutom Fotbollskanalen i så fall.
Mikael Antonsson gör kanske sin bästa säsong i karriären i Bologna, är tongivande och spelar varenda match. Bra på huvudet men framförallt med fötterna, har en riktigt bra uppspelsfot. Kanske mest uppmärksammad i Sverige för den där enorma insatsen tillsammans med Johan Wiland och Oscar Wendt i Köpenhamn mot Barcelona på Camp Nou.
Albin Ekdal i Cagliari är som Antonsson tongivande och spelar varenda match. Han är grym på att uppfatta spelet och bryter ofta anfall. Riktigt bra med fötterna och enormt passningsspel. Nästa Anders Svensson i landslaget, förhoppningsvis!
Sebastian Eriksson också i Cagliari, tyvärr får han inte spela så mycket i Cagliari, fyra inhopp hitintills. Men vi vet vilken spelare det är sedan hans år i Allsvenskan,
Mervan Celik startade fantastiskt och gjorde mål direkt för Pescara sedan har haft det lite tuffare men ändå gjort tre mål totalt på 18 matcher. Kämpar mot nedflyttning.
Andreas Granqvist är hjärtat i Genoas backlinje. Granen är stark, bra med fötterna och fint passningsspel. För mig helt given i det svenska landslaget även om laget haft det tufft i år och kämpar mot nedflyttning.
Sen läser man aldrig någonting om tongivande spelare som Oscar Wendt, Joel Ekstrand, Kristoffer Nordfeldt..edit: dock i andra ligor såklart
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Imorn hoppas jag Arsenal spöar Fulham!! Vill inte se Giroud i startelvan då han uppenbarligen inte kan göra mål (besviken på honom sedan senaste mötet mot Everton 0-0 då Gunners borde ha gjort mål). 
Sedan håller jag tummarna för att Liverpool spöar skiten ur Chelsea på söndag!! Don't let me down boys! :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Hehe, tror nog vi tar Chelsea, brukar ha "lätt" för dem hemma och vi har väl plusstatistik mot dem de senaste åren.
Vi lär nog inte bli bättre än sjua i år och det är ju en besvikelse. Men det är ju ett lagbygge under pågående och vissa bitar börjar falla på plats. Men vi är alldeles för ojämna och har en för tunn trupp och det sätter sina spår. Känns dock som att vi är på rätt spår under Rodgers. Han vill spela fotboll. Hoppas på en del bra värvningar till nästa säsong, för det är först då man på allvar kan se om vi är på väg tillbaks till toppen där vi hör hemma.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Så ska det låta! 3-1 till Liverpool vågar jag satsa! :)
Ja det är synd att Liverpool har tappat så mkt på senaste tid! Jag hoppas också de tar sig tillbaka! Vad beror denna dippen på? Är det ledningen? Satsningen på spelarköp? Tränaren? 
Det är nämligen så att jag upplever att Arsenal tenderar att hamna i en dipp om de inte tar sig i kragen och ger oss en stabil veteran i truppen som kan ge det där extra! Kanske Wengers era är över också, men vem skulle ta hans plats i så fall? 
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ett klassiskt Henry mål! :) Han är i mitt tycke en av de bästa Arsenal haft!
http://www.youtube.com/watch?v=xKOHq4za9bM&list=FLRyJxGQHTb1YJmGEIFoKRXA&index=1
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden