Visa första inlägg
1597 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1597 inlägg
Den här är för övrigt rätt roligt när Paul Gascoigne (en legend för engelsk fotboll, men inget med Arsenal att göra) ger domaren ett gult kort hahaha! 
http://www.youtube.com/watch?v=anwgg--Ou-8&list=FLRyJxGQHTb1YJmGEIFoKRXA
Och för att avsluta så kommer en Liverpool legendar som du mr. Brent säkert känner till! "King" Kenny Dalglish! Älskar det andra målet han gör i klippet! Så snyggt lobbskott! 
http://www.youtube.com/watch?v=_h74qFiPHAs
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jag får skriva igen så att mina inlägg syns!! Fan vad irriterande detta är på detta forumet, men då passar jag på att bjuda på fler klipp en sån här fredagsafton! :p
Så jag bjuder på ännu en Arsenal legendar, Tony Adams!! En back som gjorde så många mål som han och var en sån kämpe!! Det var en äkta Gunner det! :)
http://www.youtube.com/watch?v=EnFKRATIKUI
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Det är nog lite av alla de anledningarna som du nämner. Men främst ligger väl ansvaret på tidigare ägarna som höll på att köra Liverpool ut på ruinens brant. Dåliga spelarköp och missat Cl-spel med allt vad det innebär i intäkter och chans att locka till sig de stora namnen har också bidragit. Dessutom olika tränare med olika spelfilosofi. Hodgson och Rodgers kunde inte vara mer olika i sitt tänk om hur fotboll ska spelas. Rodgers har ju fått städa ur i truppen för att få namn och spelare som kan anpassa sig till hans modell att spela fotboll och sådant tar tid, vilket många Liverpoolare glömmer och tror att vi ska vinna titlar per omgående. Det är en process som tar tid. Skulle gärna jämföra med Skellefteås hockeylag. De har byggt noggrant och följt sin modell och spelidé och värvat spelare som passar just denna modell och sakta men säkert så har de tagit kliv åt rätt riktning för var år som gått. Med kronan på verket med SM-guldet nu i veckan.
Men nu känns det som det är en framåtanda och en tro på vad vi gör nu under Rodgers och det har tidigare lyst med sin frånvaro under ett par års tid.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jag förstår precis vad du menar! Jag saknar det forna Liverpool! Har alltid haft Liverpool som en favorit efter Gunners förstås :) och håller alltid på dem när de inte möter Arsenal! Skönt när de kunde vara en nav i ögat för adelsmännens United och diviga Chelsea! :D Så jag hoppas att Rodgers verkligen ger laget tillbaka skjutsen upp till kampen om titeln igen! ;)
Arsenal har hittills klarat av att ta CL platsen och vi lär väl göra det denna gången också tror jag, vinst igår bland annat mot Fulham och ett steg närmare den platsen! Men samtidigt så har Wengers filosofi blivit lite av en rutin för gubben kan jag tycka, så nu är det liksom okej att alltid sälja sina bästa spelare och "fostra" de unga talangerna. Jag har alltid diggat och stöttat Wenger då jag tycker att generellt har Gunners alltid levererat skönt fotbollsspel och många är de spelare som sedan gått över till klubbar som t. ex. Barcelona och United och hjälpt de att vinna titlar!! Dessa spelare har fostrats i Arsenal och Wengers filosofi, men nu har det liksom blivit rutin och för mig som Arsenal supporter är det inte roligt att se att vi numera bara är en fotbollsskola. Inte en titel sedan mitten på 2000-talet och också svårt att locka till sig spelare nu för tiden är ett dåligt facit för ett lag som var den första PL laget att nå en CL final (klassisk final mot Barcelona 2006) och som haft samma manager länge och borde vara på safe ground! 
Nu håller jag tummarna för Liverpool idag mot Chelsea och att Arsenal kommer tillbaka nästa säsong med besked! :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Kul att höra Latorre! :)
Förstår hur du känner, man vill se sitt lag vinna titlar och inte bara spela en kul fotboll, även om det är positivt i sig :)
CL-spel tror jag ni grejar nu och jag tror både Tottenham och Chelsea åker på stryk idag. Ska bli kul att se vilket bemötande Rafa får idag när han kommer "hem". Är övertygad om att han kommer mötas med stor respekt, till skillnad från Torres :) En intressant söndag på alla vis med två kanonfighter på raken, härligt!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Spurs e verkligen på hugget i år och gjorde en sanslös vändning i sista kvarten!! 0-1 blev 3-1 till slut!! Inte bra för min statistik då jag hade hoppats att Tottenham skulle förlora! :)
Desto bättre att Liverpool iaf lyckades kvittera tack vare krokodilen Suarez så Chelsea bara fick en poäng med sig! Varför ska Suarez alltid bitas? Att han aldrig lär sig pågen! Men gött att Liverpool fick en kvittering, synd att de inte vann! ;)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Man kan tro att Suarez är störd i huvudet på något vis. Men sålänge han fortsätter ösa in mål så förlåter jag honom lätt. :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
:) Hehe ja fotbollsspelare är inte alltid änglar privat och så är det ju i alla yrken! Rasism och bett är Suarez signatur när det kommer till de mindre bra sidorna av honom men sedan är han en duktig fotbollsspelare! Absolut! ;)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, Suarez var på hugget idag...
Ska man vara mer allvarlig så tycker jag det är synd att han inte kan tygla den galna sidan av sin personlighet. Han förstör ju både för sig själv och för klubben med ett sådant idiotiskt beteende. Det kändes som att han hade börjat anpassa sig rejält och fått bukt med de värsta avigsidorna. Men han är ju en genialisk fotbollsspelare när han koncentrerar sig på det och de flesta genier ligger ju på gränsen till galenskap, men detta kommer säkert rendera i ett par matchers avstängning tyvärr. Så onödigt.
14 inlägg
för
14 inlägg
Nej, Suaréz gillar jag inte alls. Filmningar, konstant gnäll på domaren och allmänt osportslig. Tror, och hoppas FA delar ut liknande straff som han fick för sitt senaste bett 2010 i Ajax-tröjan, 7 eller 8 matcher dvs.
Men vilken skillnad det blev efter att Sturridge kom in, skulle han höja sin lägstanivå ett par snäpp blir han väldigt farlig för motståndarna och nyttig för Liverpool i fortsättningen! Ett av deras få (enda?) vettiga köp på senare år.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Jag gissar på att Suarez säljs i sommar. Rodgers och ledningen har gått från att säga "vi säljer honom aldrig" till att "vi kan tänka oss sälja om vi får ett högt bud".
Frågan är då vem som skulle kunna ersätta Suarez i Liverpool. Eftersom klubben inte får spela CL blir det svårt att hitta en likvärdig anfallare, dessutom finns fördelen med att Suarez kan spela både i mitten och på kanterna.
Den jag främst kommer att tänka på som ersättare är El Shaarawy, en 20-åring som gjort 16 mål i Serie A hittills denna säsong och kan spela i mitten och på kanterna. Jag hoppas på honom, om Suarez säljs.
625 inlägg
för
625 inlägg
El Shaarawy rör ni inte! ;)
249 inlägg
för
249 inlägg
Vet förstås inte statusen på någon av dem men de som gavs alldeles för få chanser i början på säsongen borde få dem nu. Tänker bla på Assaidi som var tongivande i Herenveen men används knappt av Rodgers. En riktig speedkula med fina dribblingar. Sen Borini som också hamnat i någon sorts frysbox, både är fortfarande unga men det gäller väl att sätta utveckling i stort fokus?Tycker också att Coates bör ha fått ytterliggare chanser i backlinjen, lär väl försvinna nu?
Man har ju aldrig riktigt koll på vad som ska hända under Silly Season men man får väl anta att Liverpool kommer leta efter en stabil mittback under 30-sträcket. Granqvist var väl nära att gå dit förra sommaren men finns mycket ute i Europa att försöka få in. Alvaro Dominguez i Möchenglabach tror jag skulle passa riktigt bra där. Mikél San José i Bilbao tror jag också skulle kunna tillföra en hel del. Vad tror ni? :-)
Om Suarez försvinner, kanske kan man få in Aubameyang från St Etienne som gjort en riktigt bra säsong i Frankrike?
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Många intressanta förslag och analyser du kommer med Jonas!! Tror att Suarez försvinner snart och då måste de förstärka framåt, liksom precis som du är inne på förstärka på backdelen!!
I övrigt så kan man konstatera att Barcelona krossades i kvällens CL av Bayern Munchen!! Ser ut att bli Bayern som tar bucklan i år!!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Borini har ju varit skadad nästan uteslutande sedan han kom och har ju just börjat träna igen, så det förklarar bristen på speltid. Det lilla han visade innan han återigen blev skadad, imponerade inte alls på mig. Tycker han är alldeles för tunn och en riktig målsumpare hittills. Men han är ju ung, så han kanske kan utvecklas, men jag har varit skeptisk hela tiden till det köpet och är det ännu mer nu, eftersom han verkar vara en glaslirare som går sönder hela tiden. Det känns inte som man närmar sig topp-4 med Borini, inte i mina ögon iaf. Vi behöver mer kvalitet än vad han kan erbjuda i anfallsväg.
Coates tycker jag är alldeles för dålig för PL-spel vilket även Rodgers verkar ha insett då han placerat han rejält i frysboxen. Är helt övertygad om att han försvinner i sommar. 
Assaidi var ju en billig värvning och jag har inte imponerats ett dugg av han. Tycker han fattar felbeslut hela tiden och han har en hel del att lära i beslutstagande. Brist på spelförståelse helt enkelt. Kanske kan bli en skaplig spelare om han bättrar på den svagheten, men även han är en spelare som känns långt ifrån en startelva och även här behöver vi bättre klass om vi ska nå topp-4 nästa år.
Det var väl mina tankar om dessa tre. I övrigt så lär Skrtel säljas och Carra lägger ju skorna på hyllan och Coates tror jag också försvinner, så mittbackar är prio ett i sommar. Ashley Williams från Swansea tror jag köps och han tycker jag är en av PL bästa mittbackar så det skulle vara ett bra köp. Lär nog även köpas någon yngre talang. Kelly som vi har i de egna leden kan också spela mittback, så kan tänka mig att han fyller en plats. 
Lär bli ett intressant transferfönster och det viktigaste på länge om vi vill vara med och slåss på allvar igen. Men jag litar på Rodgers, han vet vad han behöver och hans senaste drag med Sturridge och Countinho har ju varit mindre genidrag. Två unga och utvecklingsbara talanger till en billig penning som kommer betala av rejält framöver. De har ju faktiskt redan bidragit mycket i offensiven.

2566 inlägg
för
2566 inlägg
Verkar som att Bayern är världens bästa lag i nuläget. Vadsomhelst kan dock hända på Camp Nou, men går Bayern vidare så undrar man ju verkligen vad Pep ska dit och göra. Förbättra laget på något vis eller? Det måste vara idioti att inte behålla Heynckes.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja det har också slagit mig! Pep mosade å andra sidan sönder gamla Barcelona med Ronaldinho och Eto'o för att skapa det laget som levt som kungar ett tag nu och då var det ändå ett bra Barca lag han ändrade! Om han gör samma sak i Bayern återstår att se, men det är en 50/50 situation! Antingen blir det flopp eller succé! :D
Vad gäller CL så tror jag att Bayern trycker in åtminstone ett mål på Camp Nou och då blir det svårt för Barcelona att vända! Visst de har vänt underlägen förr, men som du är inne på så är nog Bayern Europas bästa lag just nu! Tror det blir en final mellan Real Madrid och Bayern... men den som lever får se!! Match ikväll! ;)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
blir heltyskt.
tyskland är bäst
bästa ligan
bästa landslaget
bäst nu
bäst alltid

1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja det blir nog en heltysk final!! Det var rena utklassningen som både Bayern och Dortmund stod för! Har svårt att se att spanjorerna skulle klara samma bedrift på hemmaplan! Dortmund matchen var nästan roligare att titta på! Mer fartfylld på båda hållen även om Dortmund hade greppet om matchen! :)
964 inlägg
för
964 inlägg
Fantastisk säsong i PL, titeln är vår igen! ;)
Älskar tyskarna denna vecka, de mer underskattade krossar. Bayern är hur roliga som helst, haha äntligen fick Barca lite spö. Kul om Dortmund vinner CL faktiskt, inte så pjåkigt med Bayern för den delen heller.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden