Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
Sjukt surt, oavgjort hade varit rättvist tycker jag. När såg man City skapa så lite hemma som idag?? Sterlings felaktiga avblåsning och hans öppna mål i andra som jag hade satt dit med en bresida, kommer jaga mig i mina drömmar inatt... Ganska säker på att vi tar 3 p på Stamford på söndag, det behövs om vi ska vara med och slåss på allvar i år. Oavsett så är jag grymt stolt över mitt lag, vi stod upp under 90 minuter med en tro som visade att vi själva tycker att vi är minst lika bra som City och det ska Rodgers ha all cred för! Han har ingjutit ett hopp och en tro, inte bara i spelarna utan även i alla fans som vi inte haft på många år och dagens insats, förlust till trots, är ett skinande bevis på detta. Tack för det Rodgers, nu har man nåt att leva för igen! :)
At the end of a storm , there's a golden sky! Som vårt eviga mantra lyder...
At the end of a storm , there's a golden sky! Som vårt eviga mantra lyder...
1593 inlägg
Bra talat Brent! Bra kämpat av Liverpool! Synd med resultatet, men en spännande match! Sterling skulle ha satt den där och fixat en poäng! Synd att det inte blev så! Tabellen är dock en tabell där vad som helt kan hända...
Absolut, det är ett riktigt horserace i år där hopp byts mot förtvivlan per omgång tycks det. Kul är det iaf :)
Den här kontroversen som uppstått ur Zlatans uttalande om damfotboll är verkligen löjlig. Han säger bara en del sanningar, som att herrfotbollen är betydligt mer populär och att det är stor kvalitetsskillnad på spelet. Vissa blir hysteriska och påstår att Zlatans uttalande är dumt och respektlöst, men de ger ingen konstruktiv kritik eftersom de vet att han faktiskt har rätt.
"Zlatans 'attack' i jämställdhetsdebatten" som kvälltidningarna beskriver det, haha.
"Zlatans 'attack' i jämställdhetsdebatten" som kvälltidningarna beskriver det, haha.
Tror många provoceras av hur kaxig han är. Hans kommentar om autografen på cykeln till exempel. Den var väl ändå onödig.
Rolig var den tycker jag. :)
1593 inlägg
Zlatan är fotbollskung, trollkarl med bollen, vår bästa svenska spelare genom tiderna! Men han är också en mansgris med ett stort ego! Det borde alla veta vid det här laget om man har läst hans bok eller följt hans karriär och sina små grodor här och där! Sedan är media experter på att få oss läsare att fastna i en nyhet dagligen i en veckas tid för att vi ska gotta oss!
Zlatan har rätt det är skillnad på manlig och kvinnlig fotboll! Men att sedan säga att de kan få en cykel med hans autograf på är bara en macho man med stort ego som talar! Nu råkar han vara vår bästa svenska fotbollsspelare och en offentlig person och då ska man ju se upp med vad man säger... men Zlatan... ja Zlatan är ju Zlatan! :)
Zlatan har rätt det är skillnad på manlig och kvinnlig fotboll! Men att sedan säga att de kan få en cykel med hans autograf på är bara en macho man med stort ego som talar! Nu råkar han vara vår bästa svenska fotbollsspelare och en offentlig person och då ska man ju se upp med vad man säger... men Zlatan... ja Zlatan är ju Zlatan! :)
1593 inlägg
Kim Källström till Arsenal!!!!
Kan bli intressant, håller på united, så ska bli kul och se dom mötas. Kim kommer göra det bra.
Vad underbart med Kim till Arsenal! Kul med fler svenskar till den roligaste ligan! :)
1593 inlägg
Hoppas han får debutera mot Crystal Palace imorn! :)
Ja, det hade varit underbart. Hoppas på att Guidetti ska få komma in idag och göra lite mål. Men som vanligt börjar han ju på bänken. Får hoppas på mer speltid än 4-5 minuter den här gången!
Kim är tyvärr inte spelklar för söndagens match mot Crystal Palace, vi får hoppas att "gnällarn" Guidetti kommer in mot United idag istället! Ser helst honom från start så att man får se honom en halvlek i alla fall.
Häftig signing och jag tror han kan bli otroligt nyttig. Ser att många spyr galla att de inte satsade större men jag tycker Arsenal har spets nog att vinna ligan och saknar kanske istället bra avlastningsspelare. Källström lånet är ju också otroligt positivt för svensk fotboll.
Tycker han är så otroligt häftig att se när han hämtar bollen djupt och använder sin vänsterfot till att slå långa passningar framåt i banan, både högt och längs marken. Nästan som en fotbolls-quarterback! Heja Kim!
Får han spela en del ökar ju hans chanser att knipa startplats i landslaget till EM-kvalet. Farnerud är väldigt bra i Italien och knackar verkligen på dörren till platsen bredvid Ekdal.. vad tycker ni?
Tycker han är så otroligt häftig att se när han hämtar bollen djupt och använder sin vänsterfot till att slå långa passningar framåt i banan, både högt och längs marken. Nästan som en fotbolls-quarterback! Heja Kim!
Får han spela en del ökar ju hans chanser att knipa startplats i landslaget till EM-kvalet. Farnerud är väldigt bra i Italien och knackar verkligen på dörren till platsen bredvid Ekdal.. vad tycker ni?
Jag ser det tvärtom som ett nederlag av Arsenal att värva en avdankad Kim, när de för en gångs skull har chans på en titel. Jag har inget personligt mot Kim, tvärtom, men detta är ju knappast en värvning som sänder signaler till City och Chelsea att de vill vara med o slåss om några titlar. Känner tvärtom o begriper inte alls hur Arsene tänker, men detta är iofs inget ovanligt när det kommer till fransosen. Nu har väl dessutom Kim tydligen gått sönder direkt och är borta runt 2-3 månader vilket gör draget än mer märkligt.
Ja, jag har ju personligen trott hela tiden att Arsenal kommer börja rasa i tabellen och med deras tuffa spelschema framöver och skador på nyckelspelare, så är jag absolut inte förvånad om de snarare får kämpa om en CL-plats än titeln. Svaret har vi ju framöver....
Ja, jag har ju personligen trott hela tiden att Arsenal kommer börja rasa i tabellen och med deras tuffa spelschema framöver och skador på nyckelspelare, så är jag absolut inte förvånad om de snarare får kämpa om en CL-plats än titeln. Svaret har vi ju framöver....
Kim är en tillfällig lösning och jag tror att han kan bidra stabilitet till Arsenals mittfällt tills deras ordinarie spelare är tillbaka. Han kommer inte att vara borta 2-3 månader utan 2-3 veckor. Det är Aftonbladet och Expressen som skrämde alla med sin fel information (inte första gången). Han har en ryggskada sen några veckor tillbaka då han skadade sig i Abu Dhabi, Arsenal visste om detta.
Härlig vinst för Stoke idag, med Guidetti på bänken. Frågan är om hans gnäll har gjort det hela värre för honom, ser hellre att han kommer till en mindre klubb där han kan vara ordinarie så att han får speltid och kan utvecklas för att senare komma tillbaka till dom stora klubbarna och landslaget.
Härlig vinst för Stoke idag, med Guidetti på bänken. Frågan är om hans gnäll har gjort det hela värre för honom, ser hellre att han kommer till en mindre klubb där han kan vara ordinarie så att han får speltid och kan utvecklas för att senare komma tillbaka till dom stora klubbarna och landslaget.
1593 inlägg
Jag är inne på samma spår som dig Brent! Gick runt och svor hela sista dagen transfern var öppen åt denna konstiga värvning! Kul för svensk fotboll helt klart och roligt för Kim! Bara för den sakens skull så skulle jag ha velat se honom idag mot CP! Men som Arsenal supporter så är jag INTE nöjd med värvningen! Jag skrek under hela transfern efter en striker! City vinner sina matcher med mkt mål och för Arsenals del så är det att ta poäng med mkt mål som gäller för att kunna konkurrera med City om titeln! Mittfältet har varit Arsenals styrka hela denna säsongen! Okej, vi har en del skador för tillfället, men vi behöver ingen mittfältare på samma sätt som vi hade behövt en striker! Tyvärr så tror jag Wenger gav bort titeln till City!
Däremot tror jag inte Arsenal dippar under säsongen! Gunners är kända för att göra sitt bästa just under andra delen! Det brukar vara ett gäng skadade spelare efter jul och så runt mars så går de och vinner alla matcher och kniper den där andra eller tredje platsen! Denna gången har de haft bästa förutsättning för att ta titeln men som sagt så hade de behövt en striker om de ska upp och slåss om första platsen! De som kommer att få kämpa om en CL plats är snarare United som förlorade igår trots att de har Van Persie tillbaka och den nya värvningen Mata!
Nu blir det dock tungt för Gunners med ett tufft spelschema där möten med Liverpool i ligan och FA-cupen, United i ligan och Bayern Munchen i CL väntar! Efter de matcherna vågar jag spekulera i Gunners slutliga position! :)
Däremot tror jag inte Arsenal dippar under säsongen! Gunners är kända för att göra sitt bästa just under andra delen! Det brukar vara ett gäng skadade spelare efter jul och så runt mars så går de och vinner alla matcher och kniper den där andra eller tredje platsen! Denna gången har de haft bästa förutsättning för att ta titeln men som sagt så hade de behövt en striker om de ska upp och slåss om första platsen! De som kommer att få kämpa om en CL plats är snarare United som förlorade igår trots att de har Van Persie tillbaka och den nya värvningen Mata!
Nu blir det dock tungt för Gunners med ett tufft spelschema där möten med Liverpool i ligan och FA-cupen, United i ligan och Bayern Munchen i CL väntar! Efter de matcherna vågar jag spekulera i Gunners slutliga position! :)
1593 inlägg
Angående Guidetti så hade jag hoppats att han skulle få speltid i Stoke så vi kan se vad grabben går för! Synd att han hamnat i en frysbox och en liten skitklubb som Stoke efter att ha varit bänkad i City! Men jag hoppas han ska få sin revansch och visa vad han går för!
Ja det ska bli intressant att se om de står pall nu när det börjar dra ihop sig.:)
United tror jag inte har en chans på CL-plats detta år. De är alldeles för dåliga och ojämna. De får nog snarare kämpa om en EL-plats. :)
United tror jag inte har en chans på CL-plats detta år. De är alldeles för dåliga och ojämna. De får nog snarare kämpa om en EL-plats. :)
Ska bli kul att se hur det går för Valmir Berisha i Roma nu. Ett starkt löfte för svensk fotboll tycks det.