Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Nu håller vi tummarna för the Potters och Fulham! Visst Latorre! ;) 
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Liverpool är 14 poäng över United nu. Känns rätt nice.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Känns fantastiskt och vi har ju dem borta nästa gång, så då kan vi med största säkerhet addera gapet med ytterligare tre poäng :)
Nu tittar jag bara uppåt inte neråt. Var livrädd inför Sotonmatchen. Ett bogeyteam som vi haft oerhört svårt mot, men trots att vi inte gör en toppinsats, särskilt inte i första, så tar vi ändå tre pinnar och vinner med 0-3... Det om något säger mig hur oerhört långt vi kommit under Rodgers styre och att vi verkligen blivit ett lag att räkna med på fullaste allvar! Känns som det står mellan oss, Chelsea och City. Arsenal har ett extremt tufft program framför sig där jag tror de kommer gå ganska tomhänta. Har sagt hela tiden att de kommer dippa och nu börjar det slå in. Tror även att City kommer börja tappa lite poäng här o var framöver och i slutändan så tror jag att det kommer stå mellan oss och Chelsea där hemmamatchen på Anfield blir livsviktig för slutresultatet. Vinst där, ja då jävlar... :)
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja Rodgers ska ha all cred! Vilket fantastiskt lag han lyckats få ihop! Deras moral känns på topp och då är det roligt att se dem! Gläder mig med dig Brent!
Mitt Arsenal dippar precis som du sa! Som supporter kan jag dock inte ge upp förrän vi börjar närma oss slutet (typ nu). Hade Wenger slutat snåla med ledningen och vi hade cashat in en striker vid transfern så hade vi varit med i racet, men istället lånade dem en skadad Källström och nu är det ett trött och slitet lag som inte får det lätt! 
Hoppas Liverpool kan ta sig förbi äckliga Chelouinho och Citygrini iaf! :p
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Tack Latorre, det värmer! :)
Ja, jag lider lite mer er. Alla såg att det var just på anfallssidan ni behövde förstärka, alla utom Wenger, förstår er besvikelse. Nej, ge upp ska du inte göra. Är tio matcher kvar och allt kan hända. Lär bli spännande ända in i mål i år och det uppskattar vi, ligan har ju varit avgjord vid den här tidpunkten vissa år. Kul med ett race både i topp, mitt och botten! PL rules! :)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Där åkte United på stryk, haha. De är ett medellag nu, Liverpool har tagit deras plats som ett av ligans bästa. Får hoppas att detta blir långvarigt.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Grattis Liverpool! Alltid lika njutbart att se United få stryk! :p
Och så vann Arsenal derbyt mot Spurs så ja e nöjd! Firas med en pizza! :)
6 inlägg
för
6 inlägg
Jag har som varit blygsamt optimistisk för mitt United hela säsongen, jag har inte kunnat relatera eller känna den hopplöshet som alla andra kära United-bröder. Jag har alltid trott och hoppats på Moyes sedan dag ett. Trots FLERTALET mediokra och rent ut sagt patetiska prestationer av laget har mitt stöd för Moyes varit där. Killen är ju för fan handplockad av självaste Sir Alex!
Men nu de senaste veckorna är det ju bara att konstatera att jag känner den hopplöshet alla andra gör. Det är fullständigt bekräftat med CL-fiaskot och denna förlust. Sättet man förlorade på idag...jag känner ju inte igen dem här grabbarna. Vad har hänt med oss? Jag skäms ju över er! När inte ens ett lag som Olympiakos är rädda för oss längre, då kanske det är högläge att agera. Bör Moyes myggas av kanske? Jag vet inte, jag orkar inte engagera mig just nu. Det jag kan glädjas mig åt är väl att Stevie inte gjorde ett hattrick på sina straffar och att Liverpools bortatröjor ser för jävliga ut. 
FANFANFAN
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Underbar insats av våra röda maskiner igår! Vi åkte dit med noll respekt och tog tag i taktpinnen direkt! Segern var lika odiskutabel som underbar! Förr under Sir Alex så kunde man aldrig koppla av även i en 2-0 ledning, men under Moyes så känner man inte alls likadant. United kändes väldigt ofarliga och impotenta. De enda chanser de hade hemma under 90 minuter var väl Rooneys dubbelläge i första. Sedan skapade de ju inget av värde.
Pinsamt av Sturridge, sånt vill man inte se, hoppas Rodgers tar han i örat. Men som helhet och som laginsats så var det strålande och ett maktskifte mellan klubbarna som var väldigt tydligt igår. Om maktskiftet är bestående återstår att se, men man kan ju som Liverpoolare känna igen sig när man ser United agera utan självförtroende just nu. Vi har haft en jävla massa hundår, men nu ser det fantastiskt bra ut under Rodgers, som fått alla att jobba kopiöst (Hendo sprang väl ett par mil igår) och hans spelidé är ju underbar, finns inget roligare lag att se spela fotboll än Liverpool just nu och att det betalar sig i form av konstanta trepoängare är underbart!
Captain Fantastic helt lysande igår. Inte bara för straffarna, utan mer för hur han direkt i inledningen går in stenhårt i ett par närkamper, där visar han lagkamraterna direkt vilken inställning och vilja som krävs för att vinna och konkurera. A leader by example och som sådan är han den störste. Vilken krigare och hjälte! Känner som alltid bara ren kärlek till den mannen och unnar han verkligen att få kröna sin fantastiska karriär med en PL-titel, ingen skulle vara mer värdig! Visserligen är det långt kvar och man ska inte ropa hej än, men Mou, Pellegrini och Wenger har garanterat en annan respekt för de röda nu än de haft tidigare, så nu kör vi järnet in i mål så kan nog detta bli något alldeles extra när vi summerar!!
Grattis Latorre, nu är vi definitivt fyra som gör upp om det, blir grymt spännande!! :)
Chelsea- Arsenal på lördag vilka vill vinna ligan mest?
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja United är onekligen i en svacka men så kan det vara ibland! Unitedfansen är ju vana att se sitt lag i topp och jag förstår att man e bitter men å andra sidan varar inget för evigt och det är egentligen inget konstigt med att dala plötsligt! Som Brent påpekar om Pool så har de haft hundår och i Arsenals fall så har vi inte heller plockat en titel på många år och aldrig vunnit CL så vi är liksom vana vid att få kämpa och slåss om allt! Unitedfansen har blivit lite bortskämda under den stora Sir Alex Fergussons tid, men får inte glömma att det fanns en svacka innan Fergusson och sådana svackor kommer emellanåt! Det är bara att bita ihop, rycka upp sig, inte tappa modet och börja slåss som alla andra! :)
Ja shit Brent! Wenger har ALDRIG vunnit mot Mussolini, jag menar Mourinho och det kommer att bli svårt på bortaplan och med ett sådant skadat lag som vi har just nu! Hoppas dock att första vinsten mot Mussolini, förlåt Mourinho ska komma på lördag! Han får gärna skickas till läktaren igen eller ännu bättre till månen! Arrogans och diktator attytid får han gärna behålla för sig själv, jag menar vi snackar trots allt om "the special one" Mussolini, förlåt Mourinho! :) Ligan vill vi gärna vinna men Wenger skulle ha köpt strikern när tiden var inne, nu ser det tyvärr ut som att vi som vanligt kommer bland de fyra bästa! Men jag håller tummarna och hoppas! :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ha ha, Mussolini!! :)
6 inlägg
för
6 inlägg
Jag är ju en liten lillskit på 19 höstar. Alltid levt och verkat under Sir Alex mandat där man som MINST kunnat vänta sig en titel varje säsong. Svacka ain't in my vocabulary. Men jag borde ha sett detta komma, med ett mediokert sommarfönster och med växande konkurrenter. Jag får väl som sagt se den här svackan som en lärdom och uppleva hur det är att bli utskrattad av en hel fotbollsvärld. 
I och med att mitt lag inte tillhör titelracet, så kan man ju vara en...nåja hyfsat neutral åskådare till spektaklet CFC-AFC. Ser gärna att Arsenal plockar dem 3 pinnarna, dels för att jag har större respekt för dem än vad jag har till Chelsea och att det skulle göra titelracet lite lite nervigare. Men Chelsea är ju ruggigt stabila just nu och har en helt galen bredd på spelarna. Potentiell horror-show för er gunners, men hoppas ni lyckas hålla ett konstant jävlaranamma i 90 minuter. Den engelska ligan kräver det
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Liverpool tillbaka till ligaledning! Känns galet att man som Liverpool-fan på riktigt kan skymta en ligatitel bortom horisonten, hehe. Fast vi har Chelsea och City kvar att möta, lär bli ett par väldigt avgörande matcher.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Gläds med Liverpoolfansen och hoppas ni tar titeln före Shitty och fittChelsea! Hoppas ni ger dem dänga! 
Själv håller jag tummarna för att Arsenal åtminstone håller sin första plats eller rent utav klättrar förbi Shitty! :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Nu taggar man för nionde raka segern och återtagen serieledning för Liverpool!! Heja Reds och YNWA!!! :)
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Gött att Liverpool ligger etta och att ni kan ta ligan! Ut med Wenger och förändra Gunners så vi kan ta en titel någon gång! Börjar bli riktigt pinsamt detta! Förlora mot Everton! Usch! 
625 inlägg
för
625 inlägg
Fast jag tror inte att man ska utläsa för mycket ur en bortaförlust mot Everton. Visst, 0-3 är inte bra, men Everton är i gott slag med många bra spelare och en tränare som jag tror mycket på. Men ja, Arsenal viker ner sig igen mot slutet av säsongen, så det finns ju anledning att vara missnöjd med Wengers arbete. Jag vill dock tro att han fortfarande har något att hämta med detta Arsenal-bygge, men som vanligt blir det ett skadeinferno och avsaknaden av en ordentlig och självklar ledartyp är uppenbar.
Newcastle är nere i en avgrund och beter sig som ett lik med begynnande rigor mortis, allt är bara dött, uppgivet och hopplöst. Total kollaps med 0-4 hemma mot Moyes mannar och 0-11 på de tre senaste. Det hjälper ju inte att Pardew fick sju matchers avstängning heller... Nej, den här säsongen är bara totalt meningslös för skatorna. Ashley OUT!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, jag är inte vanligtvis för att sparka tränare av princip, tycker det görs allt för ofta, men nu tycker jag att Wenger borde bort. De har inga ledartyper som tar tag i det när det smäller och gäller. Så har det väl varit sedan Viera försvann. Wenger har ju haft ett antal säsonger på sig att införskaffa en sådan. Men han hämtar ju nästan enbart in unga talanger som han vill förädla och det var väl bra på sitt sätt, men man vinner inget utan ledare som visar vägen för dessa talanger med rutin och erfarenhet. I Liverpool har vi ju Gerrard som vet vad som krävs och som inte tillåter att det slappnas av, det är fullt fokus hela tiden på rätt saker och han känns livsviktig om vi ska kunna gå hela vägen.
Men för att återgå till Wenger och Arsenal så borde han införskaffat minst ett bra anfallsalternativ till Giroud både inför säsongen och framförallt under januarifönstret. Nu står ni där med Sanogo och Bendtner när han väl är tillgänglig och de ger ju inget PL-försvar skrämselhicka direkt...
Sedan alla era skador. Tycker alltid att Arsenal toppar den statistiken. Det är måste ju vara fel på träningen när så många går sönder varenda säsong. För att jämföra med mitt Liverpool så har vi haft relativt lindrigt på den fronten och då ska man ändå ha i åtanke att vår tunna trupp gör att Rodgers nästan spelat samma elva under hela säsongen. Man tycker ju att det borde slita mer... Visserligen har vi inte haft något Europaspel i år, vilket är det bästa som hänt sedan CL-segern i Istanbul, för det har gjort att det funnits tid till återhämtning mellan matcherna och det är en av de stora nycklarna till vår framgång detta år skulle jag vilja påstå.
Nej, Wenger har varit för länge nu tycker jag och det funkar inte, han har gjort det bra sammantaget, men nu känns det som han kommit till vägs ände.
Ashley, ja jösses... 
Det går inte att sälja av alla kvalitetsspelare utan att fylla på med kvalitet, det säger sig självt. Karln är en pajas som förstör en klassisk förening likt Hicks och Gillett höll på att göra med mitt lag, så jag förstår ilskan och frustrationen...
425 inlägg
för
425 inlägg
Var o såg matchen West Ham - Liverpool i söndags på Upton Park! Man vågade inte fira målen speciellt mycket (blev faktiskt bråk på läktaren så var väl tur man inte firade). Men en go seger var det och skönt med serie-ledning igen! :) Nu ska vi bara hålla i det här och slå Man City och Chelsea.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden