Visa första inlägg
1593 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1593 inlägg
Jag håller verkligen med i hela analysen om Arsenal och Wenger! Det smärtar mig som Gunners supporter att säga det för Wenger har som sagt gjort mkt för klubben! Vem som ska ersätta honom är också en bra fråga och hur långt tid det kommer att ta för laget att anpassa sig till en ny form återstår att se! Det känns som att PL-titeln får vi vänta på ett tag till! Alla dessa skador borde klubben göra något åt! Händer om och om igen varje säsong! Är trött på det nu!! Nu hoppas jag vi kan få en liten tröst i att ta hem cupen! Så lördagsmatchen blir en rysare som jag hoppas vi går segrande ur! Vad gäller PL håller jag nu på Liverpool hela vägen till final och håller tummarna för att inte Shitty eller Chelsea tar den utan att Liverpool får den!! 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, jag unnar er och Wenger en titel nu efter alla år, så jag önskar lycka till nu. På pappret är ju Wigan en ganska enkel match, men de har ju visat att de inte ska underskattas i Cup-sammanhang, men jag tror ni vinner, med typ 3-1. :)
Tack, ja nu ska vi knäcka Shitty på söndag! Då är det nära, det som man inte trodde var möjligt när säsongen började! Kommer garanterat behöva hjärt/lungräddning på söndag... Så nervös och taggad som jag kommer vara då har jag nog inte varit sedan den magiska kvällen i Istanbul :)
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Det var nervpirrande in i det sista men till slut, tack vare Fabianskis räddningar, lyckades vi ta oss till en final! :)
625 inlägg
för
625 inlägg
Vilken spänning det blev idag! Håller inte på något av lagen men kände ändå hur pulsen ökade mot slutet. Njuter i alla fall av detta:

:)
Hoppas på en riktigt fet clash imorgon mellan Liverpool och City!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Grattis Latorre och alla Gunners-fans! :) Såg inte mycket av matchen eftersom jag var bortbjuden, men såg straffläggningen och det var spännande... :) Nu borde titeln vara i hamn.
Ja, jösses vad taggad man är inför titelmatchen idag. Sovit dåligt hela helgen och vaknat tidigt med en enda tanke i huvudet, på söndag så kan vi ta ett jättesteg mot att göra det jag väntat och hoppats på i 24 år... Bara tanken är svindlande och jag är så taggad att det nästan känns som att man själv ska in på Anfield och ställa upp sig inför kick-off... :)
Jag tror på en målrik historia, för detta är två lag som inte har någon broms i anfallsspelet och kan bara vårt försvar hålla fokus så tror jag på seger.... :) 
Vore underbart om Gerrard fick avgöra, finns ingen jag unnar framgång mer än han. Så som han stannat med laget i hjärtat under alla hundår. Här kan man snacka om en med de rätta värdena, en som inte byter klubb för att vinna titlar i första hand, utan en som verkligen brinner för laget Liverpool! 
Anfield lär koka idag på ett sätt som man sällan skådat. Dels har vi ju Hillsborough-ceremonin innan matchen börjar och sedan den viktigaste matchen i klubbens PL-historia, för nu har vi chans att ta första PL-titeln, sedan ligan bytte namn... Ja, jösses! Tanken är svindlande...
Vill även tipsa om Erik Nivas fantastiska artikel om Hillsborough från gårdagens AF. Det var bland det mäktigaste och starkaste jag läst på länge! Niva, där har vi en man som bevisar att pennan är mäktigare än svärdet. Man behöver inte älska vare sig fotboll eller LFC för att beröras av den artikeln!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article18708984.ab
Heja Reds och YNWA!!!!

1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja gårdagens match var verkligen nervpirrande! Första halvlek var ganska tråkig! Bollen stannade mest på mittfältet trots att Arsenal hade de vassaste chanserna så var det tydligt att Gunners saknar det som krävs för att vara ett målrikt lag just nu! Podolski lyckades inte utföra särkilt mycket och hoppet lämnades istället till en ung Sanogo som åtminstone försökte! Chamberlain var väl läst utav Wigans backlinje som var tät och pressade på rätt bra som man ska göra om man inte vill låta Arsenal ta över matchen! Ramsey var tillbaka men var förståeligt ur form efter en lång tids skada! 
Sedan kom andra halvlek, Wigan fortsatte att hålla Arsenal i schack och så ledde Wigan med 1-0 efter en straff orsakad av en av mina favoritbackar det stolta tyska tornet Mertesacker! På detta hade Monreal lyckats skada sig och kunde sälla sig till kölistan för alla de skadade i Arsenal! Özil som köptes in i början på säsongen fanns inte ens med för övrigt och har hamnat i ett slags passivitet! Så där satt man som Arsenal supporter och led!! Och hoppades!! Och led!! Och så kom kvitteringen i 81:a minuten av Mertesacker!! Det krävdes en back för detta, det krävdes en kvittering av mannen som orsakat första straffen men som annars spelat lika lysande som han gjort under hela säsongen! Hoppet tändes på nytt och Gunners hade under andra halvlek spelat på ett helt annat sätt, som de ska spela, som de ska pressa, som de ska dansa! 
Matchen gick till förlängning! Chanserna haglade, spelarna var trötta, men kämpade för överlevnad, för chansen till en FA-cup titel!! Så byttes Källström in och han var den ende som åtminstone inte var trött och kunde gå på som aldrig förr! Så var förlängningen slut och vi gick till straffar! Till lotterispelet, till ovissheten och till lidandet och hoppet! Någonstans tänkte jag på hur många gånger Fabianski faktiskt har räddat straffar i Arsenal tröjan! En hel del gånger och hoppet tändes!! Han räddade de två första straffarna och för mig var han den avgörande hjälten för kvällen! Denne andremålvakt blev mitt lyckorus! Spelarna satte samtliga sina (Källström, Giroud, Cazorla och Arteta) och så var vi plötsligt i final!! Vi är i final!! Hoppet lever vidare om en första titel sedan 2005!! 
Nu ser jag fram emot dagens match och hoppas Liverpool piskar Shitty! 4-2 till Liverpool blir mitt tips och Gerrard hoppas jag blir en av de många hjältarna!! Jag kommer att dela nervositeten under matchen och glädjen när ni väl vunnit med dig Brent!! Riktigt rörande artikel som du länkade av Niva där och jag hoppas att Liverpool får ta sin efterlängtade titel i år!! Jag hoppas de får rättvisa på fotbollsplanen för tragedin, men framför allt hoppas jag de får visa att de är årets mest värda lag att ta PL titeln för den fina fotboll de visat och det tålamodet de haft genom åren! Heja Liverpool!! :)
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Satan vad Liverpool spelar underhållande fotboll!! De är förtjänta av PL-titeln i år!! De gör allt som Arsenal inte har lyckats med i år och detta säger jag som Gunners supporter!! 
City har inte en chans!! Mera mål tack! :)
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Jag unnar Liverpool en ligatitel, det har dom gjort sig förtjänta av, säger jag som håller på Chelsea.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Brukar sällan skrika när jag ser på fotboll men denna gång skrek jag mig hes. Jävligt bra kämpat av rödingarna, vi är ett stort kliv närmare en ligatitel nu. Grymt att se hur känslofylld och taggad Gerrard blev efter slutsignalen.
Dags att be för att Chelsea spöas av Swansea strax.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Tack grabbar, det betyder alltid extra mycket när det kommer från supportrar som håller på konkurrenter :) Det vi alla har gemensamt är att vi alla älskar sporten och just detta år så känns det som det är de rödas tur att få lyfta pokalen!
Själv så är jag psykiskt och fysiskt utmattad efter denna drabbning! Första halvlek är bland det mest imponerande jag sett de röda spela någonsin, fullständig klasskillnad!
I den andra så imponerade inledningsvis City och visade en vilja och beslutsamhet som man bara kan ta av hatten inför. De ville ha titeln och var redo att göra vad som krävdes för chansen och när de gjorde 2-2 så kändes det ganska logiskt, även om det var bittert... Men det lustiga är att jag trots att City hade momentum i det läget, inte kände mig varken bitter eller nervös.. Det känns som detta är vår säsong och att ett segermål skulle komma! Och när Couthino tryckte dit trean så var glädjen och stoltheten total! Man fick bekräftat det man trodde och hoppades på.  Just moralen att trycka in ett ledningsmål i ett läge då vi mentalt hade allt att förlora, gör bara kärleken till denna klubb än större och mitt vrål fick säkert hela området att att hålla sig på vakt ;)
Just detta tror jag gjorde Gerrard så känslomässig efter slutsignalen och hans tårar kommer jag alltid bära med mig! Det känns redan som en klassisk idrottsbild och han om någon (som förlorade sin kusin i Hillsborough) vet vad detta betyder för klubben och inte minst staden! En latent upprättelse och samtidigt en framtidstro för alla med röda hjärtan! Den känslan kommer jag bära med mig tills mitt hjärta slutat att slå! Ren kärlek!
Tionde raka, fyra kvar, sedan är vi där... Tanken svindlar, men nu är drömmen mindre, det känns mer som ett påtagligt fakta och man bara mår och njuter! :)
964 inlägg
för
964 inlägg
Nu, som en United supporter så är det bara att hålla tummarna för det bästa för oss och framtiden här över, men som fotbolls-älskare är det bara att bocka och gratta Liverpool som imponerat en jävla mycket mer än väntat denna säsong. Lojala fans som hållt de kvar de i hjärtat, och ett lag som spelat det bästa i år klart sagt i ligan, en titel jag ser hellre gå över till Liverpool än nu Chelsea och City och dess pengakåta bakgrund. Och att gratta dessutom Atletico som kämpat sig hårt med tunga vinster med "allas-favoriter" Real och Barcelona, Barca ett lag dessutom jag haft svårt för och bara uttryckt mig negativt för deras spel och handlingar *host, kurrupta spel, host*.
Atletico är som klara, Liverpool vinner kampen, med vinsten mot City ett lag som visat sig vara ett mycket svårarare och starkare lag vid sådana här lägen som stor möten än vad ett Chelsea brukar prestera sig.
Go reds [devils] *host, Man United, host* nu. Glory, glory till mitt skadade United! Vi får fira vår Newcastle match, inte så att vi har bjudit med 4 bollar eller en så storvinst denna säsong heller då..
616 inlägg
för
616 inlägg
Personligen är jag riktigt taggad på CL just nu. Har varit supporter till Atletico i ungefär 5 år. Vet inte varför egentligen det vara blev så. Tycker att det ger mer att hålla på ett lag som inte har medgångar hela tiden utan verkligen måste kämpa på ett helt annat sätt än t.ex Real eller Barcelona... Dock så har de det klassiskt spanska"nackade hönan" spelet när de ligger under med 5-10 minuter kvar. Det är då jag tycker att spansk fotboll ofta ballar ur till max.
Får se hur det går mot Chelsea men tror det kan gå vägen, tycker Chelsea spelar så jävla tråkig fotboll dock.
Tror oavsett vad som händer att Bayern vinner hela skiten igen. De vinner ju för fan hela tiden så det har blivit lite trist. Helt plötsligt så håller alla på Bayern blir så tråkigt, ungefär som när man var yngre och alla höll på det jävla äckel United.

1593 inlägg
för
1593 inlägg
Jag hoppas Atletico spöar Chelsea i CL returen så de går till finalen och så hoppas jag att Liverpool spöar Chelsea i PL idag! Om det händer hoppas jag på att hitta en rolig bild på Mourinho för skadeglädjens skull! :) 
Kom igen Liverpool nu tar ni detta! ;)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Gick åt helvete. Men fortfarande tabelletta, hoppet lever.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Japp, sjukt bittert att se att ett lag som inte vill spela boll och maskar och förstör så mycket de kan vinna, men vi har ändå en stor chans på titeln. Heja Reds!!!
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Mourinho e så jävla patetisk! Under hans era i Real Madrid har El Clasico aldrig varit så infekterat med negativ energi som den var, i Inter hade han samma mentalitet och så även i Chelsea! Ja avskyr karln! Och så Chelsea vilket tråkigt lag att titta på! Ingen bollkonst alls utan bara taktik, de kan lika gärna börja spela schack! Ska bli intressant att se vad Mourinho hittar på om Atletico lyckas göra ett bortamål, det lär säkert bli teater och bråkstämning, knappast sambafotboll!!   
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Instämmer till 100% Latorre! En patetisk pajas är vad karln är, men en stenåldersfotboll som tar död på allt vad glädje heter...
616 inlägg
för
616 inlägg
Är inte ett stort fan av Mourinho som person men kan inte sticka under stolen med att han bidrar med något som jag tycker är intressant. Tycke det behövs någon som startar lite skit och rör om i grytan. Han är onekligen en karaktär. Inte som Lagerbäck direkt.

Hoppas förövrigt på att Chelsea åker på stora slaggen alltså. Jävla skitlag som spelar så jävla tråkig boll.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Så sjukt att tappa 3-0. Blir City som tar ligatiteln i år. Men vi får vara med i CL nästa säsong, det är det viktiga. Liverpool har gjort en grym säsong, det gäller bara att få ordning på försvaret.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja vafan är det?? Lider med Liverpool fansen och retar mig på att nu tar troligtvis Shitty detta! Och så är Chelsea med i toppracet plötsligt! Fan också! Jag som trodde Liverpool skulle fixa detta! Tur att jag fortfarande har FA cupen och hoppas på för Gunners del! ;) Hoppas på vår första titel sedan 2005!!  
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden