Visa första inlägg
2566 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2566 inlägg
Kul att varken Barca eller Real M vann sin liga.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja Atletico var värda sin seger i ligan och gött att göra La Liga mer spännande!! :)
Själv e ja asglad efter att Arsenal plockade sin första titel sedan 2005!! Det var på tiden och FA cupen blev vår efter en spännande match!! Dansar fortfarande segerdansen!! :)
625 inlägg
för
625 inlägg
Ja, stort grattis till Arsenal! Njöt av att se en glad Wenger kastas upp i luften! Gillar verkligen hans fotboll och unnar honom en stor framgång.
Att Atlético vann tvålagsligan är inget annat än en triumf! Stort av Cholo och hans gäng!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Grattis Latorre och även Atletico!
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Undrar om någon fransman får för sig att inte ställa upp i VM av anledning till Front Nationals framgångar. Om jag var en spelare för deras landslag skulle jag minsann tveka. Vore inte skönt att representera ett land som styrs av rasism och fascism. Bättre då att sätta ner foten och protestera.
616 inlägg
för
616 inlägg
@Voldo Kanske men i min värld så är det de dummaste en spelare skulle kunna göra.
Spela och bevisa att du är där du hör hemma. Spelar du inte ger du dem indirekt rätt. Så ser jag på saken iaf.
2566 inlägg
för
2566 inlägg

Spelar du inte ger du dem indirekt rätt.

Tvärtom, som jag ser det. Fotboll och rasism fungerar verkligen inte ihop, det bästa vore att markera det.
972 inlägg
för
972 inlägg
Jag håller med Voldo här. Man måste stå som symbol för vad man tror på speciellt när man är känd och folk ser upp till en. Det vore riktigt bra ifall en antifacistisk våg gick genom både kultur och sportsamhällena... Man måste visa vad man står för.
616 inlägg
för
616 inlägg
Tycker ju att du visar mer vad du står för om du skiter i vad andra tycker eller röstat på. Att säga "Jaha okej de vill inte ha mig här, jag protesterar genom att inte spela" hjälper ingenting. Man ska stå upp för sig själv och visa att de har fel. Det gör du genom att delta och gör en jävla match, du gör dig själv ovärderlig för laget/landet.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Visa mer? Hur visar man vad man står för genom att inte bry sig? Låter motsägelsefullt.
616 inlägg
för
616 inlägg
Du visar definitivt mer genom att inte vika ner dig och fortfarande stå där på plan som ett stort jävla fuck you till de som inte tror på dig än att "Nej jag vägrar spela för att folk har röstat på x parti". 
Att säga "nej jag spelar inte som protest" är ju meningslöst. Jaha? big fucking woop, duktig du är som tar ett ställningstagande genom att "göra" någonting, vilket x inte gör utan snarare ingenting[size=1=1].[/size]
Var aktiv och gör något emot det istället för att försöka tro att ett icke-deltagande i något kommer att resultera i någon form av resultat. Det om något är ju ett tänk som går hand i hand med partier som grundas p.g.a. missnöje. Man gör inget, håller käften för att senare börja tjuta över att saker är "fel"
Nu är jag färdig. Ni får tycka vad ni vill om det. Puzz o kjamiz.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Du viker ju ner dig om du fortsätter som vanligt och lyder order som om allt vore sol och regnbågar trots att ett rasistiskt och fascistiskt parti tagit makten. Om Frankrikes alla fotbollssjärnor skulle vägra spela för sitt landsslag så skulle de ta ställning och göra skillnad. Denna skillnad skulle märkas på många sätt och kanske få folk att ändra tankebanor.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Jag håller med Voldo! När bananer kastas in med ord som apor till svarta spelare och en protest görs av spelarna (som till och med Zlatan har gjort) att äta upp den för att visa sitt motstånd så tycker jag det är rätt! Under nazityskland fuskade nazister i OS för att visa att de hade den ultimata ariska rasen! Helt jävla osportsligt! Fotboll ska vara en sport och inte ett fascistmöte! Jag hade också tvekat att representera ett sådant land om jag vore fransman! 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
ni kan ju bojkotta fotbolls-vm i sommar.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det tänker jag allt göra. Har alltid gjort det så tänker inte agera annorlunda i år :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
bra! själv bojkottar jag hockey vm, eftersom vissa länder inte har tillgång till snö och is så anser jag det en diskiminerande sport. dessutom är inte kvinnor med.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Om Pixar hade gjort en fotbollsfilm.
https://www.youtube.com/watch?v=Iy1rumvo9xc
2566 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
2566 inlägg
Markus Luiga
Om Pixar hade gjort en fotbollsfilm.
https://www.youtube.com/watch?v=Iy1rumvo9xc

Episkt.
Denna är också bra: https://www.youtube.com/watch?v=3XviR7esUvo

"Zlatan thinks that Zlatan should take it."
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Köpt en VM tårta, laddat med öl, twitter, kött till grillen som ska värmas, skön musik, ett glatt humör och gästerna är på ingång! När VM i Sydamerika är igång blir det sambafotboll i ett par veckor! :) Längtar till avspark ikväll! Skål!! :)
983 inlägg
för
983 inlägg
Ja äntligen drar det igång, blir några underbara veckor framöver! Trist att Sverige inte är med såklart, men det finns ändå gott om spännande lag att följa. Personligen håller jag lite extra på Tyskland, England och Belgien. Annars tror jag mycket på de sydamerikanska lagen. Brasilien och Argentina såklart, men även Colombia kan nog gå ganska långt. Chile kan säkert också ställa till det för Spanien och Holland i sin grupp... Skål! :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden