Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
1197 inlägg
Mats jag tyckte väl att du är en sympatisk snubbe, Holland är mitt favoritlag. Har hållit på dom i många år nu och då har jag inte ens några holländska vänner.
Mycket tyder på att Suarez är nära en övergång till Barca nu. Hoppas att affären blir av snart, den feta pengasumman ser lovande ut.
Går ju inte jätte bra för Brasilien just nu.... :)
PL på lördag! Peppen!
Plockade ihop ett Fantasy Premier League-lag, rätt nöjd med vad jag fick ut av budgeten (£0 kvar) :)
Målvakter: Tim Howard, Tim Krul
Försvarare: Séamus Coleman, Pablo Zabaleta, Branislav Ivanovic, Gary Cahill, Dejan Lovren
Mittfältare: Aaron Ramsey, Joey Barton, Nemanja Matic, Kevin Nolan, Christian Eriksen
Anfallare: Olivier Giroud, Romelu Lukaku, Peter Crouch
Någon annan som har ett lag?
Plockade ihop ett Fantasy Premier League-lag, rätt nöjd med vad jag fick ut av budgeten (£0 kvar) :)
Målvakter: Tim Howard, Tim Krul
Försvarare: Séamus Coleman, Pablo Zabaleta, Branislav Ivanovic, Gary Cahill, Dejan Lovren
Mittfältare: Aaron Ramsey, Joey Barton, Nemanja Matic, Kevin Nolan, Christian Eriksen
Anfallare: Olivier Giroud, Romelu Lukaku, Peter Crouch
Någon annan som har ett lag?
Ska göra ett! Gjorde du på fantasy.premierleague.com?
Ska i alla fall göra där och på Sportbladet! :)
Ska i alla fall göra där och på Sportbladet! :)
Japp, det är rätt adress! Du får presentera din lineup sen :)
Ditt lag ser starkt ut. Känns som ditt anfall kan ändra bli en flopp eller total braksucce. Giroud kanske växer nu när han inte har lika mycket press på sig. Jäkligt stabila poängspelare på mittfältet. Eriksen och Ramsey lär ju bara bli bättre! :)
Målvakter: Szczesny. Boruc.
Försvarare: Coleman. Skrtel. Demichelis. Davies. Lovren.
Mittfältare: Ramsey (Vice kapten). Barkley. Januzaj. Fernandinho. Henderson.
Anfallare: Lukaku. Rooney (Kapten). Sanogo.
Försökte plocka poängspelare.
Skrtel tryckte ju dit några förra året och Lovren lär höja sig nu om Liverpools nyförvärv anpassar sig bra! Coleman känner ju alla till sen förra året och Davies tror jag kan bli ett riktigt kap. Och hoppas eftersom jag är ett Spurs-fan!
Ramsey visade vilka kvalitéer han besitter förra året innan skadan och nu ser ju Arsenal ännu bättre ut så. Barkley och Januzaj var billiga med tanke på deras potential, hoppas på att dem blommar ut.
Lukaku känns given med tanke på hans fjolår och att Everton nu är bättre på pappret. Rooney lär spela på topp nu när Man U verkar få en nytändning och med bindeln lär han spela ännu bättre. Sanogo är en joker.
Målvakter: Szczesny. Boruc.
Försvarare: Coleman. Skrtel. Demichelis. Davies. Lovren.
Mittfältare: Ramsey (Vice kapten). Barkley. Januzaj. Fernandinho. Henderson.
Anfallare: Lukaku. Rooney (Kapten). Sanogo.
Försökte plocka poängspelare.
Skrtel tryckte ju dit några förra året och Lovren lär höja sig nu om Liverpools nyförvärv anpassar sig bra! Coleman känner ju alla till sen förra året och Davies tror jag kan bli ett riktigt kap. Och hoppas eftersom jag är ett Spurs-fan!
Ramsey visade vilka kvalitéer han besitter förra året innan skadan och nu ser ju Arsenal ännu bättre ut så. Barkley och Januzaj var billiga med tanke på deras potential, hoppas på att dem blommar ut.
Lukaku känns given med tanke på hans fjolår och att Everton nu är bättre på pappret. Rooney lär spela på topp nu när Man U verkar få en nytändning och med bindeln lär han spela ännu bättre. Sanogo är en joker.
Giroud lär inte vinna skytteligan, men känns som att han levererar ett stabilt antal mål vad som än händer. Lukakus produktion hänger mycket på att hela Everton fortsätter gå bra, men han har ett imponerande facit även från mittensäsonger. Crouch + Stoke = några nickmål och nån bicicleta ;)
Fan, kom på nu att jag ville ha in Baines. Det får bli första transfern. Älskar honom. Bra poängspelare också, och bra polisonger.
Ditt lag ser också starkt ut! Mittfältet kan nog plocka många poäng, offensiva spelare. Januzaj har ju fått Giggs nr 11 nu och Barkley är väl Englands största talang, så de kan bli utropstecken. Har också en känsla av att Rooney + van Gaal är en bra matchning. Sanogo en joker helt klart :) Frågetecken dock på Boruc nu när Southampton har värvat Forster? Och Skrtel gick väl +-0 förra året vad gäller mål/självmål? ;)
Tror för övrigt att Chelsea tar det i år. Grymt stabilt försvar, starkt mittfält, äntligen en tung striker och mängder av offensiva alternativ, dirigerade av mäster Mourinho. Dock sjukt öppet både vad gäller guldstriden och vad gäller CL-platserna.
Fan, kom på nu att jag ville ha in Baines. Det får bli första transfern. Älskar honom. Bra poängspelare också, och bra polisonger.
Ditt lag ser också starkt ut! Mittfältet kan nog plocka många poäng, offensiva spelare. Januzaj har ju fått Giggs nr 11 nu och Barkley är väl Englands största talang, så de kan bli utropstecken. Har också en känsla av att Rooney + van Gaal är en bra matchning. Sanogo en joker helt klart :) Frågetecken dock på Boruc nu när Southampton har värvat Forster? Och Skrtel gick väl +-0 förra året vad gäller mål/självmål? ;)
Tror för övrigt att Chelsea tar det i år. Grymt stabilt försvar, starkt mittfält, äntligen en tung striker och mängder av offensiva alternativ, dirigerade av mäster Mourinho. Dock sjukt öppet både vad gäller guldstriden och vad gäller CL-platserna.
Har också gjort ett lag, brukar alltid tävla! Förra året gick det bra, kom runt plats 220 000. Låter inte så högt, men det var över 2,5 miljoner lag med, så det var topp-10 rent procentuellt. Siktar givetvis högre i år.
Ska finputsa på laget, men lovar att lägga upp det innan kick-off imorgon :)
Game on!
Ska finputsa på laget, men lovar att lägga upp det innan kick-off imorgon :)
Game on!
1593 inlägg
Gött att ni skapar PL lag! Själv ser jag fram emot premiären imorgon (läs senare idag) av säsongen som sparkar igång! Mitt älskade Arsenal har inte sett så starka ut på papperet på länge och nu ska de bara leverera! Hoppas att det faktum att vi vann både Engelska cupen och Community Shield har gett laget ytterligare en boost! PL måste vara den roligaste ligan i Europa! :)
Så nu är mitt lag klart och det ser ut så här:
Målvakter: David De Gea och Vito Mannone
Backar: Leighton Baines, Steven Caulker, Mark Wilson, Mathieu Debuchy och John O'Shea.
Mittfältare: Raheem Sterling (V), Steven Gerrard, Nemanja Matic, Juan Mata och Alejandro Faurlin.
Forwards: Daniel Sturridge, Wayne Rooney (C) och Yaya Sanogo.
Känns rätt stakt må jag säga, så nu är det bara för dessa herrar att producera.
Tippar även ligans topp-6:
1. Liverpool. Kommer vara bättre i år, även utan Suarez. Laget är samspelt, spelidén sitter och fler kommer kliva fram. Sterling kommer bli årets spelare, jag lovar ;) Det är fan vår tur i år!!! :)
2. Chelsea. Mou är alltid med och tjafsar i toppen.
3. Arsenal. Grymma nyförvärv, ser vassa ut.
4. Man United. Lär bli bättre under diktator Van Gaal, tunn trupp dock för absoluta toppen.
5. Man City. Vet att de är långt ner, men tror inte alls på dem i år.
6. Everton. Smarta nyförvärv och en rolig fotboll, hoppas personligen de blir topp-4 före både Manchesterlagen.
Kommer bli en magisk säsong och ett jävla horserace ända in på mållinjen! Blir en massa bira och tips- och oddslappar idag! Underbart att det är igång nu!!!
Målvakter: David De Gea och Vito Mannone
Backar: Leighton Baines, Steven Caulker, Mark Wilson, Mathieu Debuchy och John O'Shea.
Mittfältare: Raheem Sterling (V), Steven Gerrard, Nemanja Matic, Juan Mata och Alejandro Faurlin.
Forwards: Daniel Sturridge, Wayne Rooney (C) och Yaya Sanogo.
Känns rätt stakt må jag säga, så nu är det bara för dessa herrar att producera.
Tippar även ligans topp-6:
1. Liverpool. Kommer vara bättre i år, även utan Suarez. Laget är samspelt, spelidén sitter och fler kommer kliva fram. Sterling kommer bli årets spelare, jag lovar ;) Det är fan vår tur i år!!! :)
2. Chelsea. Mou är alltid med och tjafsar i toppen.
3. Arsenal. Grymma nyförvärv, ser vassa ut.
4. Man United. Lär bli bättre under diktator Van Gaal, tunn trupp dock för absoluta toppen.
5. Man City. Vet att de är långt ner, men tror inte alls på dem i år.
6. Everton. Smarta nyförvärv och en rolig fotboll, hoppas personligen de blir topp-4 före både Manchesterlagen.
Kommer bli en magisk säsong och ett jävla horserace ända in på mållinjen! Blir en massa bira och tips- och oddslappar idag! Underbart att det är igång nu!!!
Slängde också ihop ett lag på Fantasy Premier League! Tredje året irad, har dock alltid tappat intresse för FPL under säsongen. Men denna säsong har vi i kompisgänget en prissumma att spela om, så får se om man hänger med hela säsongen.
Laget:
Målvakter: Tim Krul, Jussi Jääskeläinen
Backar: Coleman, Lovren, Caulker, Debuchy, Shawcross
Mittfält: Yaya Toure (C), Mirallas, Henderson, Gouffran, Steven Davis
Anfall: Bony, Agüero, Crouch
Hoppas på att Liverpool lyckas iår med, som Brent säger så är det vår tur nu. Dock tror jag det blir svårt att vinna. Man U med van Gaal kommer vara bra tror jag. Sen kommer Arsenal, City och Chelsea bli svåra iår igen.
Laget:
Målvakter: Tim Krul, Jussi Jääskeläinen
Backar: Coleman, Lovren, Caulker, Debuchy, Shawcross
Mittfält: Yaya Toure (C), Mirallas, Henderson, Gouffran, Steven Davis
Anfall: Bony, Agüero, Crouch
Hoppas på att Liverpool lyckas iår med, som Brent säger så är det vår tur nu. Dock tror jag det blir svårt att vinna. Man U med van Gaal kommer vara bra tror jag. Sen kommer Arsenal, City och Chelsea bli svåra iår igen.
Härliga lag! Borde vi inte skapa en MZ-liga på Fantasy PL?
Min spontana tabelltoppstippning ser nog ut så här:
1. Chelsea
2. Arsenal
3. Liverpool
4. Manchester City
5. Manchester United
6. Everton
7. Tottenham
Tror Burnley, Leicester och Crystal Palace (efter Pulis avgång) åker ur.
Newcastle har jag inga förväntningar alls på i år, lär väl bli en ny ingenmanslandsvandring man inte kommer minnas någonting av.
Min spontana tabelltoppstippning ser nog ut så här:
1. Chelsea
2. Arsenal
3. Liverpool
4. Manchester City
5. Manchester United
6. Everton
7. Tottenham
Tror Burnley, Leicester och Crystal Palace (efter Pulis avgång) åker ur.
Newcastle har jag inga förväntningar alls på i år, lär väl bli en ny ingenmanslandsvandring man inte kommer minnas någonting av.
Haha, jo vi borde köra en MZ-liga! :) Grattis till Spurs och Gunners, vet att de har en del fans bland användarna. Känns som en spännande start på ligan, Van Gaal torskade hemma i debuten i en "säker" trepoängare. Tottenham och Gunners vann på övertid utan att impa och Everton fick nöja sig med oavgjort mot en nykomling. Blir tight som sagt detta år. Hoppas och tror på en rejäl urladdning från mina röda på Anfield imorgon. Tror på 5-0 varav 3-0 i halvtid. Perfekt läge att visa musklerna och sätta sig i tidig respekt! :)
Blir ju intressant att se Liverpool imorgon då tre tongivande spelare för Southampton förra säsongen spelar för de röda nu.
Liverpool spöade Dortmund med 4-0 i en träningsmatch nyligen och kom tvåa i USA-cupen. Det ser lovande ut.
Gött att Arsenal tog en seger! Känns som att om vi lyckas undvika skador så kan det gå riktigt bra. Gick lite segt idag, men saknade ju alla tyskar också.