TITEL: Alien
GENRE: Rysare/Sci-Fiction
SPELTID: 112 minuter
REGISSÖR: Ridley Scott
SKÅDESPELARE: Sigourney Weaver, Ian Holm, John Hurt
OSCARS: 0
EGET BETYG: 4
HANDLING:
Ett stort bärningsskepp vid namn Nostromo glider tyst genom rymden. Den är på väg tillbaka till Jorden tillsammans med sju besätningsmedlemmar. Men när skeppets dator upptäcker en konstig signal från en närligande planet, så väcks besätningen ur deras hypersömn och bestämmer sig för att undersöka saken. Det är inte förren Nostromo har landat på planeten, som heter LV-426 och när tre av besätningen har gått ut på planeten för att undersöka rymdskeppet som signalen kom ifrån som man får reda på att signalen igentilligen var en varning...
RECENTION:
Tja, vad ska jag säga? Den här filmen är helt enkelt lyssande. Man sitter som på nålar igenom hela filmen och hoppar till vid minsta lilla grej. Sigourney Weaver gör sitt stora genombrott i en film som nu mera är kultförklarad. Den här filmen är ett måste för alla som gillar rysare och för alla andra seriösa filmälskare i övrigt.
ONÖDIGT VETANDE:
Innan den här filmen så hade Sigourney Weaver svårt att få tag i några roller. Man tyckte helt enkelt att hon, med sina 180 cm, var alldeles för lång.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
en väldigt fin recension venom, även om jag inte riktigt håller med. en 3.a, max
3462 inlägg
Ser bra ut Venom, jag röstade 4.5.
Kanske bara värd en fyra, men eftersom jag är lite svag för dessa filmer och jag känner mig lite generös ikväll så blev det 4.5
Om du går in på själva forumdelen, där du alltså ser alla specifika ämnen finner du information om antal visningar.
Kom ihåg att många tittar, men inte alltid skriver ett värdigt svar.
Dessutom så ändrade jag omröstningen och lade till "halvpoängarna".
Kan tyckas larvigt att tjata om dessa halvpoänger men själv tycker jag att skillnaden blir för stor annars.
Sedan har ju all rätt att vara larvig då jag faktiskt är Administratör
Kanske bara värd en fyra, men eftersom jag är lite svag för dessa filmer och jag känner mig lite generös ikväll så blev det 4.5
Om du går in på själva forumdelen, där du alltså ser alla specifika ämnen finner du information om antal visningar.
Kom ihåg att många tittar, men inte alltid skriver ett värdigt svar.
Dessutom så ändrade jag omröstningen och lade till "halvpoängarna".
Kan tyckas larvigt att tjata om dessa halvpoänger men själv tycker jag att skillnaden blir för stor annars.
Sedan har ju all rätt att vara larvig då jag faktiskt är Administratör
Saknas
för
Inga inlägg
Då kan du ju lägga till 0.5 till riktigt usla filmer.
Saknas
för
Inga inlägg
Bra recension Venom
En bra film, och jag glömde också bort halvpoängarna, men då kan man lita på att Mats kommer och hjälper en.
Gav den 3,5 kanske värd en 4, men det var länge sedan jag såg den så jag minns den sådär
En bra film, och jag glömde också bort halvpoängarna, men då kan man lita på att Mats kommer och hjälper en.
Gav den 3,5 kanske värd en 4, men det var länge sedan jag såg den så jag minns den sådär
Saknas
för
Inga inlägg
Jag ger den en [b:68fmc6iu]stark[/b:68fmc6iu] 4a!
Saknas
för
Inga inlägg
jag gav en 3:a, men den verkar ha försvunnit när mats la till halvpoängarna
Saknas
för
Inga inlägg
Den här filmen får en STARK 4.Riktigt underhållande och spännande.
Saknas
för
Inga inlägg
Enligt min menig är detta en av de bästa rysarna som finns.
Varför har inte jag skrivit i den här tråden förut?? aja Alien är klart en av de mest skrämmande sci-fi filmer jag upplevt på en tv förut... Uppföljaren är om inte mer skrämmande faktiskt också ännu bättre! ... tycker jag
tyvärr gick det urför efter Fincher gjorde trean... och ja... vet inte om man ska kalla Avp en femma, nej så klart man inte ska... men det var verkligen droppen...
Heja! Ridley Scot & James Cameron!
tyvärr gick det urför efter Fincher gjorde trean... och ja... vet inte om man ska kalla Avp en femma, nej så klart man inte ska... men det var verkligen droppen...
Heja! Ridley Scot & James Cameron!
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att 2:an är värd en 5:a. Den filmen är i världsklass. Det påminner lite om T:1 & T:2. Den första filmen är bra, men tvåan är så otroligt mycket bättre. Alien 2 är helt klart värd 5/5
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gav den 4,5. Tvåan får ungefär samma betyg.
Det här är faktiskt den enda film som har gett mig mardrömmar
Jag har inte sett trean men halva fyran. Jag ska se dem någon gång...
Det här är faktiskt den enda film som har gett mig mardrömmar
Jag har inte sett trean men halva fyran. Jag ska se dem någon gång...
Saknas
för
Inga inlägg
Gav den en femma
Älskar Alien filmerna. Fast satt och skrattade en hel del, fråga mig inte varför
Älskar Alien filmerna. Fast satt och skrattade en hel del, fråga mig inte varför
Saknas
för
Inga inlägg
Får en stark fyra av mig. En otroligt bra sci-fi rysare. Spännande, bra och underhållande.
En riktigt bra film med en väldigt spännande story. Tvåan är dock bättre. 3,5/5.