TITEL: Collateral
GENRE: Action/Thriller
REGISSÖR: Michael Mann
SPELTID: 105 min
SKÅDESPELARE: Tom Cruise, Jamie Foxx, Jada Pinkett Smith, m.fl
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0369339/
MITT BETYG: 5
HANDLING:
Under en ödeldiger natt måste Max köra Vincent på hans nästa uppdrag: en natt som innebär fem anhalter, fem offer och en flykt. Två mäns öden förs samman, kolliderar och förändras för alltid. Efter i natt blir ingenting sig likt.....
PERSONLIG KOMMENTAR:
Den här thrillern är en av dem bästa som någonsin har gjorts, den har allt: spänning, minnesvärda scener och framför allt så spelar Tom Cruise bättre än någonsin. Än en gång använder Mann tekniken med att göra en film där han fördjupar sig i karaktärerna (Då tänker jag på Heat) och den tekniken är fortfarande vattentät och är lysande bra. Den här filmen lämnar inte en oberörd.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Är inte [b:1bxky2pj]Godkänd[/b:1bxky2pj] och [b:1bxky2pj]Helt Okej [/b:1bxky2pj]ganska snarlikna betyg?
Saknas
för
Inga inlägg
Riktigt grym film. Ligger på 4.5/5 i betyg hos mig. En av Cruises bästa och coolaste roller lätt.
Saknas
för
Inga inlägg
Collateral får 5 av mig. Smart, snyggt, mänskligt, spännande. Perfekt.
Saknas
för
Inga inlägg
jag gav den godkänd , tyckte den var alldeles för förutsägbar . vi var 4 stycken som såg den samtidigt på dvd när den var ny och ingen av oss gillade den [/spoiler]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FallenÄngel":1xv6tda6]Är inte [b:1xv6tda6]Godkänd[/b:1xv6tda6] och [b:1xv6tda6]Helt Okej [/b:1xv6tda6]ganska snarlikna betyg?[/quote:1xv6tda6]
ganska, de sant, men skillnaden e att "godkänd" då e den snäpet över "dålig" alltså de går att se den, men "Helt Okey" e i sånt fall att man vill gärna se den igen, så resonerar ja iaf
ganska, de sant, men skillnaden e att "godkänd" då e den snäpet över "dålig" alltså de går att se den, men "Helt Okey" e i sånt fall att man vill gärna se den igen, så resonerar ja iaf
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="**PhantasM**":2bd6uqsi]jag gav den godkänd , tyckte den var alldeles för förutsägbar . vi var 4 stycken som såg den samtidigt på dvd när den var ny och ingen av oss gillade den [/quote:2bd6uqsi]
Grupptrycket kan vara vilseledande.
Grupptrycket kan vara vilseledande.
Såg den på bio och köpte den senare på DVD. Snyggt foto och miljö, gillar framförallt att scenerna får ta tid på sig och inte klipps sönder på något MTV stuck. Bra skådespelar insatser rakt igenom, inte minst från Cruises som fick mig att gilla karaktären trots hans handlingar.
[quote="Anonymous":20zzazi7]Tycker Collateral är riktigt bra och spännande ligger väl på en 4:a[/quote:20zzazi7]
Sorry glömde logga in
Sorry glömde logga in
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker att filmen är väldigt bra. Det var riktigt längesen jag såg den dock. Funderar på att köpa den. Kan någon lägga till 0.5 betyg och kanske byta ut "Helt Okej" till "Bra2 kanske?
Filmen får av mig 4/5
Filmen får av mig 4/5
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":2y19toig]Tycker att filmen är väldigt bra. Det var riktigt längesen jag såg den dock. Funderar på att köpa den. Kan någon lägga till 0.5 betyg och kanske byta ut "Helt Okej" till "Bra2 kanske?
Filmen får av mig 4/5[/quote:2y19toig]
Kan nån säga hur man ändrar på omröstningen lr om de går överhuvudtaget, så ja kan ändra betygen? ja såg de också att "Helt Okey" inte passar in
Filmen får av mig 4/5[/quote:2y19toig]
Kan nån säga hur man ändrar på omröstningen lr om de går överhuvudtaget, så ja kan ändra betygen? ja såg de också att "Helt Okey" inte passar in
Saknas
för
Inga inlägg
det kan man som vanlig användare bara göra innan första rösten genom att helt enkelt trycka på [i:3acr56aa]ändra[/i:3acr56aa] i första inlägget, men eftersom flera har röstat nu så går inte det. men du kan be en moderator ändra omröstningen istället.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="thopet410":1nspen2c]det kan man som vanlig användare bara göra innan första rösten genom att helt enkelt trycka på [i:1nspen2c]ändra[/i:1nspen2c] i första inlägget, men eftersom flera har röstat nu så går inte det. men du kan be en moderator ändra omröstningen istället.[/quote:1nspen2c]
Okey, tack thopet410
Okey, tack thopet410
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="thopet410":u82dt9ti]det kan man som vanlig användare bara göra innan första rösten genom att helt enkelt trycka på [i:u82dt9ti]ändra[/i:u82dt9ti] i första inlägget, men eftersom flera har röstat nu så går inte det. men du kan be en moderator ändra omröstningen istället.[/quote:u82dt9ti]
Okey, tack thopet410
Okey, tack thopet410
Saknas
för
Inga inlägg
Skit samma. Ignorera alla betyg under 4.
Saknas
för
Inga inlägg
skit dålig tyckte jag , jätteeeeeeee tråkigt och helt enkelt dålig
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="alexander 10":34zuafaq]:mz1: skit dålig tyckte jag , jätteeeeeeee tråkigt och helt enkelt dålig[/quote:34zuafaq]Då kommer den alltså först på din lista över de tio bästa filmerna du sett...?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":2djz0ll8][quote="alexander 10":2djz0ll8]:mz1: skit dålig tyckte jag , jätteeeeeeee tråkigt och helt enkelt dålig[/quote:2djz0ll8]Då kommer den alltså först på din lista över de tio bästa filmerna du sett...?[/quote:2djz0ll8]
värför ska den göra det ????
värför ska den göra det ????
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="alexander 10":2d4ypfcn][quote="Tyler":2d4ypfcn][quote="alexander 10":2d4ypfcn]:mz1: skit dålig tyckte jag , jätteeeeeeee tråkigt och helt enkelt dålig[/quote:2d4ypfcn]Då kommer den alltså först på din lista över de tio bästa filmerna du sett...?[/quote:2d4ypfcn]
värför ska den göra det ????[/quote:2d4ypfcn]
Det är väl en antydan om att du gillar skitdålig film antar jag.
värför ska den göra det ????[/quote:2d4ypfcn]
Det är väl en antydan om att du gillar skitdålig film antar jag.