TITEL: Collateral
GENRE: Action/Thriller
REGISSÖR: Michael Mann
SPELTID: 105 min
SKÅDESPELARE: Tom Cruise, Jamie Foxx, Jada Pinkett Smith, m.fl
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0369339/
MITT BETYG: 5
HANDLING:
Under en ödeldiger natt måste Max köra Vincent på hans nästa uppdrag: en natt som innebär fem anhalter, fem offer och en flykt. Två mäns öden förs samman, kolliderar och förändras för alltid. Efter i natt blir ingenting sig likt.....
PERSONLIG KOMMENTAR:
Den här thrillern är en av dem bästa som någonsin har gjorts, den har allt: spänning, minnesvärda scener och framför allt så spelar Tom Cruise bättre än någonsin. Än en gång använder Mann tekniken med att göra en film där han fördjupar sig i karaktärerna (Då tänker jag på Heat) och den tekniken är fortfarande vattentät och är lysande bra. Den här filmen lämnar inte en oberörd.
[quote="Dr. Acula":3hdtk2ge]det enda jag stör mig på i filmen är fotot[/quote:3hdtk2ge] Fotot är ju grymt!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Collateral är en otroligt bra film! Den bara måste få Den är dessutom en av favoriterna!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag tycker den e riktigt bra Tom Cruise har blivit 45 år innan han äns hunnit fylla 40 hehe, jo den e bra jamie Foxx spelar jätte bra alla medvärkande e bra.
av mig får den :mz5:
av mig får den :mz5:
[b:2kkawbua]Movie_Psycho:[/b:2kkawbua]Kan du lägga ner och quota dig själv?... Vad ska det vara bra för... Det enda du gör när du har postat ett inlägg är att trycka på "Skicka" och sedan är det klart...
Någon behöver viss en Crash-course i Forumanvändning... Det finns en flik längst upp här som heter heter "Vanliga Frågor"... Läs igenom allt, läs våra regler och du är välkommen tillbaka sedan.
Någon behöver viss en Crash-course i Forumanvändning... Det finns en flik längst upp här som heter heter "Vanliga Frågor"... Läs igenom allt, läs våra regler och du är välkommen tillbaka sedan.
Klockren film med ett tungt soundtrack.
Bra casting, väntar fortfarande på Mark Ruffalos stora genombrott.
Bra casting, väntar fortfarande på Mark Ruffalos stora genombrott.