TITEL: Jurrasic Park
GENRE: Action
SPELTID: 127 minuter
REGISSÖR: Steven Spielberg
SKÅDESPELARE: Sam Neil, Jeff Goldblum, Laura Dern mfl.
OSCARS: 3, Bästa ljud, bästa ljudeffekter, bästa specialeffekter
EGET BETYG: 4.5
HANDLING:
Miljadären John Hammond har med hjälp av världens bästa vetenskapsmän och en liten mygga instäng i förstelnad trädkåda (bärnsten) lykats klona fram några förhistoriska djur som dog ut för 65 miljoner år sedan och plaserat dem på en ö i en inhägnad kallad "Jurassic Park". Två arkeologer, en vetenskapsman och en advokat skickas till ön för att godkänna parken, något som de bittert kommer att få ångra...
RECENTION:
Jag minns att när jag var liten så älskade jag den här filmen, och än i dag är det en av mina absoluta favoriter. Allt i filmen är så himla perfekt, specialeffekterna är sin tid helt fantastiska och konkurerar ut en del filmer även i dag, skådespelarna gör helt underbara insatser, då i synerlighet Sam Neil, Laura Dern och Jeff Goldblum och man sitter som fastnaglad vid TV:n hela filmen igenom. Första tredjedelen av filmen är intressant vetenskaps-snack, resten är en väldigt spännande jakt mellan människa och dinosaurie. Det här är helt klart en av världens bästa filmer.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Haha Spidey jag skrattar Inte .Men nu struntar vi i det.Tillbaka till ämnet.
Saknas
för
Inga inlägg
Förstår du inte? Det dom menar är att dom inte tycker ditt dåliga skämt var roligt.
Saknas
för
Inga inlägg
Det var ett ganska lustigt inlägg....
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker inte jag men det kan ju va för att jag skrev inlägget.
Som många andra har skrivit så är även jurassic park en av mina egna favoriter. Allt är så grym bra i denna film. + effekterna som slår vissa effekter som gjorts 10 år senare.
Som jag skrev på "Gladiator"-tråden:
Denna film är ett mästerverk finns inget mer att säga!
Som jag skrev på "Gladiator"-tråden:
Denna film är ett mästerverk finns inget mer att säga!
Saknas
för
Inga inlägg
Det är ju det som är så tragiskt, till exempel Alien vs. Predetor, den filmens specialeffekter slår ju inte en film som gjordes för mer än tio år sedan, då är ju något fel. Eller så är Steven Spielberg en mästare
eller så är ILM mästare... oj,oj det företaget vet hur man gör specialeffekter!
Tycker inte att man kan kalla sig film kritiker om man inte sett Jurassic park
3462 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
hehe jo det är ju en riktig klassiker
Finns det någon ursäkt för att inte ha sett JP? Tror inte det...
Inte någon som helst ursäkt! det är ju trots allt en av historiens bästa filmer!
Jag såg den vid 5 års ålder om jag minns rätt! då var den lite läskig!
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att jurassic park är grymt bra
1.jurassic park
2.jurassic park 3
3.jurssic park the lost world
1.jurassic park
2.jurassic park 3
3.jurssic park the lost world
Saknas
för
Inga inlägg
det blev 3.5
1:an är klart bäst av de 3
2:an är en besvikelse den hade mycket att leva upp till men kom inte äns i närheten av 1:an
så ordningen blir:
1:an
3:an
också långt ner 2:an
1:an är klart bäst av de 3
2:an är en besvikelse den hade mycket att leva upp till men kom inte äns i närheten av 1:an
så ordningen blir:
1:an
3:an
också långt ner 2:an
Saknas
för
Inga inlägg
håller totalt emd dej...ja vill ha jurrasic park dvd:n , hahaa men filmgalen som ja e kommer ja troligen köpa den
Vadå "filmgalen som jag e så kommer jag nog köpa den" Klart att man skall köpa den!
Tkr att 2:an e grymt bra! Men däremot 3:an gjort av Joe J. sabbade hela Jurassic Parks-trilogin, Dock så använde dom Sam Niell som är den rätta huvudkaraktären i JP(Dr. Alan Grant).
Tkr följande om filmerna:
JP -
TLW -
JP 3 -
Tkr att 2:an e grymt bra! Men däremot 3:an gjort av Joe J. sabbade hela Jurassic Parks-trilogin, Dock så använde dom Sam Niell som är den rätta huvudkaraktären i JP(Dr. Alan Grant).
Tkr följande om filmerna:
JP -
TLW -
JP 3 -
Saknas
för
Inga inlägg
nä trean är way better än tvåan. oken lite överdrivet; lite bättre.