TITEL: Jurrasic Park
GENRE: Action
SPELTID: 127 minuter
REGISSÖR: Steven Spielberg
SKÅDESPELARE: Sam Neil, Jeff Goldblum, Laura Dern mfl.
OSCARS: 3, Bästa ljud, bästa ljudeffekter, bästa specialeffekter
EGET BETYG: 4.5
HANDLING:
Miljadären John Hammond har med hjälp av världens bästa vetenskapsmän och en liten mygga instäng i förstelnad trädkåda (bärnsten) lykats klona fram några förhistoriska djur som dog ut för 65 miljoner år sedan och plaserat dem på en ö i en inhägnad kallad "Jurassic Park". Två arkeologer, en vetenskapsman och en advokat skickas till ön för att godkänna parken, något som de bittert kommer att få ångra...
RECENTION:
Jag minns att när jag var liten så älskade jag den här filmen, och än i dag är det en av mina absoluta favoriter. Allt i filmen är så himla perfekt, specialeffekterna är sin tid helt fantastiska och konkurerar ut en del filmer även i dag, skådespelarna gör helt underbara insatser, då i synerlighet Sam Neil, Laura Dern och Jeff Goldblum och man sitter som fastnaglad vid TV:n hela filmen igenom. Första tredjedelen av filmen är intressant vetenskaps-snack, resten är en väldigt spännande jakt mellan människa och dinosaurie. Det här är helt klart en av världens bästa filmer.
Saknas
för
Inga inlägg
En 5:a! Ett riktigt mästerverk och en av Spielbergs bästa. Bra regi, bra skådespelare, bra specialeffekter, härlig musik och underbara miljöer. En av mina favoritfilmer.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Dobbs":b13j5bn0]En 5:a! Ett riktigt mästerverk och en av Spielbergs bästa. Bra regi, bra skådespelare, bra specialeffekter, härlig musik och underbara miljöer. En av mina favoritfilmer.[/quote:b13j5bn0]
Bra, du tycker samma sak som jag tycker om filmen,
Bra, du tycker samma sak som jag tycker om filmen,
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jurassic_boy":wfyz6skd][quote="Dobbs":wfyz6skd]En 5:a! Ett riktigt mästerverk och en av Spielbergs bästa. Bra regi, bra skådespelare, bra specialeffekter, härlig musik och underbara miljöer. En av mina favoritfilmer.[/quote:wfyz6skd]
Bra, du tycker samma sak som jag tycker om filmen, [/quote:wfyz6skd]
Hur kan man inte tycka så om filmen?
Bra, du tycker samma sak som jag tycker om filmen, [/quote:wfyz6skd]
Hur kan man inte tycka så om filmen?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dobbs":3e0mnh8c][quote="Jurassic_boy":3e0mnh8c][quote="Dobbs":3e0mnh8c]En 5:a! Ett riktigt mästerverk och en av Spielbergs bästa. Bra regi, bra skådespelare, bra specialeffekter, härlig musik och underbara miljöer. En av mina favoritfilmer.[/quote:3e0mnh8c]
Bra, du tycker samma sak som jag tycker om filmen, [/quote:3e0mnh8c]
Hur kan man inte tycka så om filmen? [/quote:3e0mnh8c]
Om man tycker filmen är dålig då ska han/hon skaffa sig ett liv
Bra, du tycker samma sak som jag tycker om filmen, [/quote:3e0mnh8c]
Hur kan man inte tycka så om filmen? [/quote:3e0mnh8c]
Om man tycker filmen är dålig då ska han/hon skaffa sig ett liv
Saknas
för
Inga inlägg
detta är en skitbra film!!!!! älskar den jupt...
Saknas
för
Inga inlägg
Jurassic park har varit en av mina favoritfilmer sedan jag var typ fem år. Vill gärna ha den på DVD då jag endast ärger mästerverket på VHS
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Loveli":p7vx0fqr]Jurassic park har varit en av mina favoritfilmer sedan jag var typ fem år. Vill gärna ha den på DVD då jag endast ärger mästerverket på VHS [/quote:p7vx0fqr]
Då borde du skaffa den nya boxen, Jurassic Park- Ultimate Collection. Jag har själv ganska nyligen inhandlat den. Har dock inte hunnit kolla på extramaterialet ännu.
Då borde du skaffa den nya boxen, Jurassic Park- Ultimate Collection. Jag har själv ganska nyligen inhandlat den. Har dock inte hunnit kolla på extramaterialet ännu.
Saknas
för
Inga inlägg
ja jag antar att jag borde det. Det är bara en sak som fattas; pengarna...
Men man kan alltid önska.
Men man kan alltid önska.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dobbs":87eky58w][quote="Loveli":87eky58w]Jurassic park har varit en av mina favoritfilmer sedan jag var typ fem år. Vill gärna ha den på DVD då jag endast ärger mästerverket på VHS [/quote:87eky58w]
Då borde du skaffa den nya boxen, Jurassic Park- Ultimate Collection. Jag har själv ganska nyligen inhandlat den. Har dock inte hunnit kolla på extramaterialet ännu.[/quote:87eky58w]
Dobbs <---<<< Jag skulle köpa filmen i Discshop.se så den kostade 479 och där stod att Summa 479 och frakt 25. Frågan är att kostar den tillsammans med Frakt och post 479 eller priset kommer att höjas???
och hur ska jag betala den? Jag är dålig på det.
Då borde du skaffa den nya boxen, Jurassic Park- Ultimate Collection. Jag har själv ganska nyligen inhandlat den. Har dock inte hunnit kolla på extramaterialet ännu.[/quote:87eky58w]
Dobbs <---<<< Jag skulle köpa filmen i Discshop.se så den kostade 479 och där stod att Summa 479 och frakt 25. Frågan är att kostar den tillsammans med Frakt och post 479 eller priset kommer att höjas???
och hur ska jag betala den? Jag är dålig på det.
Saknas
för
Inga inlägg
jag rekommenderar att du köper den på [url:3399gzsl]http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=1836&tduid=cabdcdf59b91ed6656580ad96b465634[/url:3399gzsl] istället, där kostar den med frakt 428 kronor.
då skickas boxen till posten och du hämtar ut den där genom att betala med kontanter. du måste först bli medlem i ginza, vilket bara tar några minuter max om jag minns rätt.
du kan bara PM:a mig om du har några frågor!
då skickas boxen till posten och du hämtar ut den där genom att betala med kontanter. du måste först bli medlem i ginza, vilket bara tar några minuter max om jag minns rätt.
du kan bara PM:a mig om du har några frågor!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="thopet410":3oa1zsmg]jag rekommenderar att du köper den på [url:3oa1zsmg]http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=1836&tduid=cabdcdf59b91ed6656580ad96b465634[/url:3oa1zsmg] istället, där kostar den med frakt 428 kronor.
du kan bara PM:a mig om du har några frågor![/quote:3oa1zsmg]
Nu har jag pm.at dig
du kan bara PM:a mig om du har några frågor![/quote:3oa1zsmg]
Nu har jag pm.at dig
6342 inlägg
Jurassic Park är grymt bra! Trean och ettan är bäst.
Saknas
för
Inga inlägg
Ettan är så jävla bra, tvåan är hyfsad, trean är bara bajs.
6342 inlägg
Varför tycker du så ?
Undrar bara!
Undrar bara!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2970jhlb]Varför tycker du så ?
Undrar bara! [/quote:2970jhlb]
JAg tycker ettan är bäst, tvåan är näst bäst , och trean är sämst bland de.
Trean är spännande men, har dåliga karaktärer och dålig manus och den är kort. Det enda som är bra är Dinosaurier och Alan Grant. I början gillade jag Jp3 mer av alla alltså för 4 år sen bara för att den var spännande men nu är ettan tillbaks i mitt hjärta som den bästa.
Undrar bara! [/quote:2970jhlb]
JAg tycker ettan är bäst, tvåan är näst bäst , och trean är sämst bland de.
Trean är spännande men, har dåliga karaktärer och dålig manus och den är kort. Det enda som är bra är Dinosaurier och Alan Grant. I början gillade jag Jp3 mer av alla alltså för 4 år sen bara för att den var spännande men nu är ettan tillbaks i mitt hjärta som den bästa.
6342 inlägg
Ahahaha...ok...
Man ändras med tiden!
Man ändras med tiden!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":pu5kv8s5]Ahahaha...ok...
Man ändras med tiden! [/quote:pu5kv8s5]
Ja , det är klart. Då gillade jag bara att se på spänning och brydde inte mig om nåt annat bara det skulle var spännande.
Man ändras med tiden! [/quote:pu5kv8s5]
Ja , det är klart. Då gillade jag bara att se på spänning och brydde inte mig om nåt annat bara det skulle var spännande.
Saknas
för
Inga inlägg
Jurassic park ja det e bra filmer det
5/5
5/5
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker filmen är super gav den 4,5. Inte så jätte mycket för dinosaurier. Men iallafall... Den hade inte fått lika mycket i betyg om det inte hade varit för musiken. John Williams är ju den bästa kompositören av alla!